Клас: 3, математика.
Тема уроку
Математика. Лічба сотнями. Утворення трицифрових чисел із сотень, десятків і одиниць. Назви розрядних чисел. Перетворення іменованих чисел. Задачі на спільну роботу і час.
Інтеграція: математика, природознавство, основи здоров’я.
Природознавство. Побутові прилади, які споживають енергію.
Основи здоров`я . Правили користування побутовими електроприладами.
Інноваційні технології: інтегроване навчання, елементи STEAM-освіти (робота з конструктором і паперовими моделями), ІКТ-технології.
Мета уроку.
уміння вчитися: розвивати вміння під керівництвом учителя визначати мету роботи й план її виконання, презентувати свої дослідження, оцінювати власну діяльність і діяльність однокласників;
комунікативної: удосконалювати вміння виділяти під час читання та слухання важливі за змістом слова, робити висновок-узагальнення за допомогою вчителя; зв’язно й послідовно описувати побачене; знаходити в науково-популярних текстах конкретні відомості;
соціальної: удосконалювати навички продуктивної співпраці в команді, пізнавальний інтерес до предметів.
Обладнання: розрядні таблиці, малюнки, конструктор, паперова головоломка «ТАНГРАМ».
Тип уроку: інтегрований урок застосування знань на практиці.
Форма проведення: урок-подорож.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
Якщо посміхнутись перехожому – він посміхнеться у відповідь.
Якщо посміхнутись небу і сонцю – розійдуться хмари.
Якщо посміхнутись Всесвіту – трапиться щось казкове.
Давайте посміхнемось губами, долонями, очима, серцем нашим гостям і один одному і з гарним настроєм розпочнемо урок.
Бажаю усім, щоб до кожного з вас
Завітало натхнення сьогодні у клас,
І збудило бажання здобути знання,
Щоб потім життям ви не йшли навмання.
Щоб вам захотілось новеньке пізнати,
Самим научитись та інших навчати.
II. Мотивація навчальної діяльності.
1. Повідомлення теми та мети уроку.
- Сьогодні у нас незвичайний урок. Він поєднає в собі природознавство та математику. А щоб нам було цікавіше, ми відправимося в уявну подорож на ракеті незвичними планетами, де «живуть і співпрацюють» ці два предмети. Під час «подорожі» вам доведеться виконувати різноманітні завдання, допомагати один одному.
2. Практична робота.
Для того, щоб ми відправитись в подорож необхідно збудувати ракету.
Робота в групах.
1 група: створює ракету з конструктора за схемою.
2 група: створює ракету з паперової головоломки «ТАНГРАМ» за зразком.
ІІ. Повторення й узагальнення вивченого.
- Які числа ми називаємо одноцифровими, двоцифровими, трицифровими?Наведіть приклади.
- Полічіть сотнями від 100 до 1000; від 1000 до 100.
А зараз нам необхідно відкрити зошити і записати дату нашого старту.
- Розгорніть зошити. Запишіть каліграфічно дату, класна робота.
- Виконаємо каліграфічну хвилинку.
А чи знаєте ви, яке число вважається самим щасливим? ( відповіді учнів)
Число 7 вважається самим щасливим числом. Існує 7 днів у тижні, 7 смертних гріхів і сім чеснот, 7 континентів, 7 кольорів веселки, 7 музичних нот, 7 днів Творіння і багато іншого. У Європі є повір’я, згідно з яким сьомий син 7-го сина володіє магічною силою. Також число 7 найчастіше є улюбленим числом людей у всьому світі.
Записати числа, у яких:
1 сотня і 6 десятків;
1 сотня, 4 десятки і 3 одиниці;
1 сотня і 6 одиниць;
1 сотня, 9 десятків і 9 одиниць;
Взаємоперевірка, оцінювання робіт смайликом або побажанням
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Наступна планета у нас інтелектуальна, де нам необхідно попрацювати з підручником.
Завдання : виконай завдання 397. Тож давайте відкриємо підручники і подивимось, що там за завдання.
Подивіться на друге завдання №397
- У третьому класі на цій планеті діти вивчають розряди трицифрових чисел. (Кожному роздана така таблиця)
ІІІ розряд Сотні |
ІІ розряд Десятки |
І розряд Одиниці |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(1 рік=12 місяців, 12 місяців + 3 місяці = 15 місяців)
(12 год 50 хв – 40 хв = 12 год 10 хв)
ІV. Фізкультхвилинка
І на цій планеті ми трішки відпочинимо
V. Розвиток математичних знань.
Колективна робота над задачею.
|
За 1 годину |
Час роботи |
Загальна кількість |
1 токар |
4 деталі |
? год. |
42 деталі |
2 токар |
3 деталі |
Відповідь : 6 годин мають працювати обидва токарі, щоб виготовити 42 деталі.
Ви молодці! Справились зі спільною роботою. І відлітаємо далі.
Пальчикова гімнастика ( це планета відпочинку)
А тепер ми з вами підсумовуємо наш урок.
IV. Інтеграція з природознавством та основами здоров`я.
Всю білизну позбирає
І старанно покупає.
Буде знову вся чистенька,
Незабруднена, гарненька. (Пральна машинка)
Суп, морозиво, ковбаси,
Сало, м’ясо, яйця, кваси...
Все в животику ховає
І свіженьким зберігає. (Холодильник)
Де й кого нагородили,
Де супутник запустили...
Фільми, казочки, новини
Нам транслює щохвилини. (Телевізор)
Сміття все попідбирає,
До пилинки позбирає.
Нам надійний помічник,
Працьовитий робітник. (Пилосмок)
Кілобайти, гігабайти,
Папки, файли, блоги, сайти...
Знань чимало різних має,
Цілий світ про нього знає. (Комп’ютер)
Розморожувати вміє,
Що потрібно – розігріє.
Піцу зробить за хвилину,
Нагодує всю родину. (Мікрохвильовка)
2. Перегляд мультфільму про правила користування побутовими електроприладами. (https://www.youtube.com/watch?v=kJFbS70DwFs)
V. Підсумок уроку. ( остання планета )
1. Рефлексія.
- Настав час закінчувати мандрівку й повертатися додому.
- Назвіть число у якому 3 сотні 2 десятка і 8 одиниць.
- Назвіть число у якому 1 сотня і 9 одиниць.
- Назвіть попереднє число числа 101.
- Закінчіть речення:
Числа І розряду це….
Числа ІІ розряду….
Числа ІІІ розряду ….
- Що на сьогоднішньому уроці вас вразило найбільше?
- Що корисне для себе ви взяли з цього уроку?
2. Домашнє завдання.
Математика: ст. 60 № 403, 404
Природознавство: заповнити таблицю для подальшої роботи над проектом «Будемо економними в побуті».
Приміщення, в яких є електричні прилади |
Кількість електричних приладів |
Кількість приладів, що вмикали протягом однієї доби |
Кухня |
|
|
Ванна кімната |
|
|
Дитяча кімната |
|
|
Кімната батьків |
|
|
Гостьова кімната (зала) |
|
|
Коридор |
|
|
Балкон |
|
|
Усього |
|
|