Урок "Лічба сотнями. Утворення трицифрових чисел із сотень, десятків і одиниць"

Про матеріал
Інтегрований конспект уроку з математики для учнів 3 класу ( інтегрування з природознавством тема " Енергія")
Перегляд файлу

Клас: 3, математика.

Тема уроку

Математика. Лічба сотнями. Утворення трицифрових чисел із сотень, десятків і одиниць.  Назви розрядних чисел.  Перетворення іменованих чисел. Задачі на спільну роботу і час.

Інтеграція: математика, природознавство, основи здоров’я.

Природознавство. Побутові прилади, які споживають енергію.

Основи здоров`я . Правили користування побутовими електроприладами.

 

Інноваційні технології: інтегроване навчання, елементи STEAM-освіти (робота з конструктором і паперовими моделями), ІКТ-технології.

Мета уроку. 

  • формування предметних компетентностей: учитись утворювати трицифрові числа; засвоїти назви розрядів чисел;
  • удосконалювати вміння перетворювати іменовані числа; закріплювати вміння розв’язувати задачі на спільну роботу;
  •  забезпечити засвоєння учнями знань про основні види електричних приладів, їхнє призначення та принцип дії, правила користування ними; формувати навички безпечної роботи з електроприладами; розвивати інтерес до побутової техніки, спостережливість і самоконтроль; виховувати допитливість, культуру праці, дбайливе ставлення до обладнання;
  • формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: розвивати вміння під керівництвом учителя визначати мету роботи й план її виконання, презентувати свої дослідження, оцінювати власну діяльність і діяльність однокласників;

комунікативної: удосконалювати вміння виділяти під час читання та слухання важливі за змістом слова, робити висновок-узагальнення за допомогою вчителя; зв’язно й послідовно описувати побачене; знаходити в науково-популярних текстах конкретні відомості;

соціальної: удосконалювати навички продуктивної співпраці в команді, пізнавальний інтерес до предметів.

Обладнання:  розрядні таблиці, малюнки, конструктор, паперова головоломка «ТАНГРАМ».

Тип уроку: інтегрований урок застосування знань на практиці.

Форма проведення: урок-подорож.

 

Хід уроку

І.  Організаційна частина.

Якщо посміхнутись перехожому – він посміхнеться у відповідь.

 Якщо посміхнутись небу і сонцю – розійдуться хмари.

 Якщо посміхнутись Всесвіту – трапиться щось казкове.

 Давайте посміхнемось губами, долонями, очима, серцем нашим гостям і один одному і з гарним настроєм розпочнемо урок.

             Бажаю усім, щоб до кожного з вас

             Завітало натхнення сьогодні у клас,

             І збудило бажання здобути знання,

             Щоб потім життям ви не йшли навмання.

             Щоб вам захотілось новеньке пізнати,

             Самим научитись та інших навчати.

II. Мотивація навчальної діяльності.

1. Повідомлення теми та мети уроку.

- Сьогодні у нас незвичайний урок. Він поєднає в собі природознавство та математику. А щоб нам було цікавіше, ми відправимося в уявну подорож на ракеті   незвичними планетами, де «живуть і співпрацюють» ці два предмети. Під час «подорожі» вам доведеться виконувати різноманітні завдання, допомагати один одному.

2. Практична робота.

Для того, щоб ми відправитись в подорож необхідно збудувати ракету.

Робота в групах.

1 група: створює ракету  з конструктора за схемою.

2 група: створює ракету з паперової головоломки «ТАНГРАМ» за зразком.

 

ІІ. Повторення й узагальнення вивченого.

  1. Фронтальна бесіда.
  • Мандрівка починається прямо зараз,  але спочатку нам треба пригадати, що ми вчили на попередніх уроках.

      - Які числа ми називаємо одноцифровими, двоцифровими,   трицифровими?Наведіть приклади.

      -  Полічіть сотнями від 100 до 1000; від 1000 до 100.

  • Назвіть найменше трицифрове число; найбільше;
  • Назвіть три наступні числа , починаючи з 179.
  • Щоб потрапити на першу планету, слід дати відповіді на запитання її  мешканців.
  1. Що таке енергія?
  2. Які види енергії ви знаєте?
  3. Що означає відновлювальна і невідновлювальна енергії?
  1. Каліграфічна хвилинка

А зараз нам необхідно відкрити зошити і записати дату нашого старту.

- Розгорніть зошити. Запишіть каліграфічно  дату, класна робота.

- Виконаємо каліграфічну хвилинку.

А  чи знаєте ви, яке число вважається самим щасливим? ( відповіді учнів)

Результат пошуку зображень за запитом "картинки цифри 7"Число 7 вважається самим щасливим числом. Існує 7 днів у тижні, 7 смертних гріхів і сім чеснот, 7 континентів, 7 кольорів веселки, 7 музичних нот, 7 днів Творіння і багато іншого. У Європі є повір’я, згідно з яким сьомий син 7-го сина володіє магічною силою. Також число 7 найчастіше є улюбленим числом людей у ​​всьому світі.

 

 

 

  1.  Математичний диктант
  • На цій планеті дуже багато сонячних днів, бо вона знаходиться найближче до Сонця. І тому її мешканці отримують енергію за допомогою…(продовжіть речення). (сонячних батарей (картинка).
  • Кожна сонячна батарея на цій планеті має свій номер.
  • Давайте їх запишемо:

Записати числа, у яких:

  1. 2 сотні;

1 сотня і 6 десятків;

1 сотня, 4 десятки і 3 одиниці;

1 сотня і 6 одиниць;

 1 сотня, 9 десятків і 9 одиниць;

  1. Запишіть найменше трицифрове число.

Взаємоперевірка, оцінювання робіт  смайликом або побажанням

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Сьогодні на уроці ми, крім того,що будемо подорожувати, ще й будемо вчитися утворювати числа із сотень, десятків та одиниць та розв'язувати задачу на спільну роботу, називати числа за розрядами.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Наступна планета у нас інтелектуальна, де нам необхідно попрацювати з підручником.

  1. Робота з підручником

Завдання : виконай завдання 397. Тож давайте відкриємо підручники і подивимось, що там за завдання.

  • Розгляньте малюнки.
  • Що означає одинин великий пучок?
  • Що означає один маленький пучок?
  • Скільки паличок у кожному рядку?

Подивіться на друге завдання №397

  • Чи правильно показано числами кількість паличок кожного рядка в нумераційній таблиці?
  • Прочитайте їх.

 

  1. Робота з таблицею розрядів.
  • Отже подивіться на цю таблицю. Це таблиця розрядів. Тут позначені розряди та назви розрядних чисел. Давайте подивимось та запам'ятаємо які розряди відповідають сотням, десяткам та одиницям.
  • Одиниці становлять числа І розряду, десятки – числа ІІ розряду, сотні – числа ІІІ розряду.
  • Якщо є пропущений розряд то його не називають під час читання.
  •  Під час написання розряд також не називають, але позначають його нулем. Наприклад: 207, 830.

- У третьому класі на цій планеті діти вивчають розряди трицифрових чисел. (Кожному роздана така таблиця)

ІІІ розряд

Сотні

ІІ розряд

Десятки

І розряд

Одиниці

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Давайте спробуємо й ми записати числа в таблицю: 324,540,802, 111.

 

  • А зараз самостійно запишіть числа в таблицю із завдання №398 , а потім разом перевіримо.
  • Так. Добре. Ми з вами не тільки подорожували по планеті, але ще й засвоїли нові знання. Рушаймо далі.
  1. Перетворення іменованих чисел.
  • До наступної планети потрібно летіти 1 рік і 3 місяці. Скільки місяців потрібно летіти до наступної планети?

(1 рік=12 місяців, 12 місяців + 3 місяці = 15 місяців)

  • Це чудова планета - вона блакитна! Як ви думаєте, чому? Тут велика кількість води, а яка буває вода ? ( солона та прісна)
  • Посадка на планету закінчилася о 12 год 50 хв. Коли розпочалася посадка, якщо вона тривала 40 хв?

(12 год 50 хв – 40 хв = 12 год 10 хв)

ІV.  Фізкультхвилинка

І на цій планеті ми трішки відпочинимо

V. Розвиток математичних знань.

  • Я думаю, що ми можемо відправлятися на наступну планету.
  • На ній дують  сильні вітри, тому її мешканці для одержання електроенергії будують… ( продовжіть речення). (вітряки (картинка). Їм постійно потрібно визначати їх кількість, щоб знати,  скільки вітряків підключати до енергосистеми.
  • Давайте допоможемо їм з цією роботою.

Колективна робота над задачею.

  • Перед вами – задача на спільну роботу. У цій задачі є три взаємопов'язані величини: робота, виконана за годину; кількість годин та загальна кількість деталей ( тобто уся робота)
  •  

 

За 1 годину

Час роботи

Загальна кількість

1 токар

4 деталі

? год.

42 деталі

2 токар

3 деталі

 

  • Про кого розповідається  в задачі?
  • Скільки деталей виготовляв за одну годину перший токар?
  • А другий?
  • Якщо один токар за годину виготовляє 4 деталі, а другий – 3, що ми можемо дізнатися?Яку дію треба виконати, щоб дізнатися, скільки деталей виготовляють обидва токарі за 1 годину?
  • Прочитайте запитання задачі.
  • Якщо ми знаємо, скільки деталей виготовлятимуть обидва токарі за 1 годину, то чи можемо ми дізнатися, скільки годин вони мають разом працювати, щоб виготовити 42 деталі? Якою дією?
  • Давайте запишемо розв'язання задачі.
  1. 4+36=7 (д.) –виготовляють за одну годину 1 і 2 токар.
  2. 42:7=6 (год)

Відповідь : 6 годин мають працювати обидва токарі, щоб виготовити 42 деталі.

Ви молодці! Справились зі спільною роботою. І відлітаємо далі.

Пальчикова гімнастика ( це планета відпочинку)

А тепер  ми з вами підсумовуємо наш урок.

IV. Інтеграція з природознавством та основами здоров`я.

  1. Загадки від Фіксиків.
  • Вам добре знайомі маленькі герої мультфільму, які ремонтують усе, що є в домі. Сьогодні вони приготували загадки, щоб ми змогли потрапити на наступну планету, яка пронизана електричними дротами… і електроприладами.

 

Всю білизну позбирає
І старанно покупає. 
Буде знову вся чистенька,
Незабруднена, гарненька. (Пральна машинка)

 

Суп, морозиво, ковбаси,
Сало, м’ясо, яйця, кваси...
Все в животику ховає
І свіженьким зберігає. (Холодильник)

 

Де й кого нагородили, 
Де супутник запустили...
Фільми, казочки, новини
Нам транслює щохвилини. (Телевізор)

 

Сміття все попідбирає,
До пилинки позбирає.

Нам надійний помічник,

Працьовитий робітник. (Пилосмок)

 

Кілобайти, гігабайти,

Папки, файли, блоги, сайти...
Знань чимало різних має,

Цілий світ про нього знає. (Комп’ютер)

 

Розморожувати вміє,

Що потрібно – розігріє.
Піцу зробить за хвилину,

Нагодує всю родину. (Мікрохвильовка)

 

  • Які ще побутові прилади можна зустріти на цій планеті, де вони застосовуються?
  • У мешканців цієї планети виникла величезна проблема – відбулось перевантаження енергосистеми. Як ви думаєте, чому? (Бо одночасно вмикали багато приладів).
  • Що ви їм порадите?

2.  Перегляд мультфільму про правила користування побутовими електроприладами. (https://www.youtube.com/watch?v=kJFbS70DwFs)

V. Підсумок уроку.  ( остання планета )

1.  Рефлексія.

- Настав час закінчувати мандрівку й повертатися додому.

- Назвіть число у якому 3 сотні 2 десятка і 8 одиниць.

- Назвіть число у якому 1 сотня і 9 одиниць.

- Назвіть попереднє число числа 101.

- Закінчіть речення:

Числа І розряду це….

Числа ІІ розряду….

Числа ІІІ розряду ….

- Що на сьогоднішньому уроці вас вразило найбільше?

- Що корисне для себе ви взяли з цього уроку?

2.  Домашнє завдання.

Математика:  ст. 60 № 403, 404

 Природознавство: заповнити таблицю для подальшої роботи над проектом «Будемо економними в побуті».

Приміщення, в яких є електричні прилади

Кількість електричних приладів

Кількість приладів, що вмикали протягом однієї доби

Кухня

 

 

Ванна кімната

 

 

Дитяча кімната

 

 

Кімната батьків

 

 

Гостьова кімната (зала)

 

 

Коридор

 

 

Балкон

 

 

Усього

 

 

 

  1. Оцінювання навчальної діяльності учнів.

 

docx
Додано
27 грудня 2019
Переглядів
4231
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку