Інтегрований урок з математики та ядс на тему "Множення багатоцифрових чисел, що закінчуються нулями. Задачі на спільну роботу. Навчальний проєкт "Збережімо природу Землі"

Про матеріал

Методична розробка інтегрованого уроку з математики та я досліджую світ для 4 класу. Тема "Множення багатоцифрових чисел, що закінчуються нулями. Задачі на спільну роботу. Навчальний проєкт «Збережімо природу Землі!» Відповідно до типової програми О.Савченко

Перегляд файлу

Інтегрований урок з математики та ЯДС у 4 класі

 

Тема: Множення багатоцифрових чисел, що закінчуються нулями. Задачі на спільну    роботу. Навчальний проєкт «Збережімо природу Землі!»

 

Мета: формувати ключові компетентності: вміння вчитися (оволодіння системою   математичних знань, умінь і навичок, розвиток логічного та екологічного мислення, пам’яті, мовлення, свідомого ставлення до навчання);

предметні компетентності: формувати вміння розв’язувати задачі на спільну роботу, множити багатоцифрові числа, що закінчуються нулями, виховувати зосередженість, уважність, свідоме ставлення до навчання;

комунікативну компетентність: вироблення в учнів правильної вимови математичних термінів, пояснення своїх дій;

інформаційну компетентність: залучення додаткової інформації, підготовка проекту;

екологічну грамотність і здоровий спосіб життя: розв’язувати текстові задачі, пов’язані з навколишнім середовищем, проведення валеологічних хвилинок відпочинку, забезпечення санітарно-гігієнічних норм, виховання дбайливого ставлення до природи.

 

Обладнання: відеоролик « Життя пластикової пляшки», презентація та звукозапис до пісні «Кольорова планета Земля»

 

Тип уроку: інтегрований

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

    Хвилинка спостережень.

-         Яким було небо? Чи було на небі сонце? А вітер?

-         Назвіть сьогоднішню дату (записують в зошити)

     -    Діти, що ви бачили , коли йшли сьогодні до школи?

-         А як можна об’єднати все побачене?

-         А куди віднесемо людей?

-         Чи приємно вам, коли вас ображають?

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

-         Сьогодні урок наш буде незвичайним. Ми поєднаємо знання з двох предметів:

математики і природознавства. Будемо вчитися множити багатоцифрові, що закінчуються нулями, навчимося аналізувати та розв’язувати задачі на спільну роботу, а також презентуємо проект «Збережімо природу Землі!»

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

Представлення груп, які працюють над проектом.

1.Слухання казки про Землю (презентують учні)

 Жили-були у Всесвіті вісім сестер, вісім красунь. Та одна з них була найчарівнішою. Милувала вона своїми блакитними очима-озерцями, дзвінким життєрадісним голосом, що розливався пташиним щебетом, линув перегуками лісових жителів та видзвонював крихітними цвіркунами. Розвівалося на вітах її розкішне зелене волосся з переплетеного березового та вербового гілля. А ще красуня мала чарівну вдачу. Ступить крок – і заллється все навколо бузковими кольорами, засміється – і розсиплеться пролісковий цвіт, притихне в задумі – і видніється рожевий обрій…

Ось вона – наша планета.

Ось вона -  сонцем зігріта.

Ось вона – дощами вмита,

Морями оперезана,

Ріками помережана.

2.Слово вчителя.

-Чому ж нашу планету так називають?

-Скільки океанів складають світовий океан? Назвіть їх.

- І саме ми, люди, можемо зберегти яскравість кольорів пахощі, звуки та красу нашої планети. А починається турбота про красу планети з піклування про природу України.

V. Підготовка до вивчення  нового матеріалу.

1.Хвилинка ерудита.

- Блакитним багатством називають наші річки. Послухайте повідомлення про найбільші річки України та запишіть усі числа, які почуєте.

 Читає учень:

 На території України налічується понад 71 000 річок та водостоків, загальна довжина яких становить 248 000 км. Найбільшою річкою України є Дніпро, його загальна довжина 2 201 км. Найповноводніша річка – Дунай. Загальна довжина 2 850 км. Найбільша водна артерія західної України – Дністер – має довжину 1 362 км. Багатьох письменників і поетів надихає на творчість наша зачарована Десна, довжина якої 1 130 км. Територією нашого міста протікає порівняно маленька річка Самара. Загальна її довжина – 311 км.

2. Бліц-опитування

- Яке число є трицифровим?

- Назвіть круглі числа.

- У числі 248 000 назвіть клас тисяч

- Скільки всього десятків у числі 1362 назвіть .

- Яке число найбільше? Найменше?

- Скільки всього сотень у числі 71 000?

- У яких одиницях вимірювання довжини була виражена довжина річок України? (Називають і інші одиниці вимірювання довжини)

3. Перегляд відеоролика «Життя пластикової пляшки»

4. Усні обчислення

- Стрімко пливе течія річок. І ви спробуйте швидко виконати обчислення:

80 * 6 – 80 + 1400: 6 : 3 *100– 7000 = 3000

4. Гра «Я- число, ти – приклад» (на засвоєння таблиці множення)

VI. Опрацювання теми уроку.

1. Ознайомлення з алгоритмом множення багатоцифрових чисел, що закінчуються нулями. Обчислююючи вирази ми дізнаємося, що ми, люди, повинні ще оберігати на нашій планеті, крім водойм.

 - пояснення вчителя

 - робота з підручником

 - коментоване розв’язування прикладів № 560 (розв’язуючи приклади, діти відкривають, що іще потрібно охороняти)

ПОВІТРЯ                ГРУНТИ                  РОСЛИНИ               ТВАРИНИ

-         Отже, наш  обов’язок - зберегти на Землі …

Водойми – не забрудненими

Повітря – чистим

Грунти – родючими

Рослини – зеленими

Тварин – живими

 А нас, людей – здоровими!

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (валеологічна хвилинка відпочинку)

Якщо ви не смітите на вулицях – плесніть у долоні.

Якщо ви не спалюєте листя у дворі – доторкніться до носика.

Якщо ви не розбиваєте скляні пляшки, не кидаєте їх на землю, у травичку чи в річку – погладьте себе по голівці.

Якщо вас непокоять екологічні проблеми вашого міста – підніміть руку.

Якщо ви хочете дружити з природою, милуватися її красою – візьміть одне одного за руку.

2.Інсценізація «ГОЛОС ПРИРОДИ»

- От якби тільки тварини і рослини могли говорити… Але ж ми, люди, іноді серцем можемо почути їхні звернення.

Квіточка:

Квіти, діти, бережіть!

Без потреби їх не рвіть.

Хай вони ростуть у лузі,

Бо всі квіти – ваші друзі.

 

Дерево:

Дерева людям завжди помагають,

Дровами взимку зігрівають.

А в спеку той, кому не лінь,

Знайде і прихисток, і тінь.

То й ви деревам помагайте!

В посуху щедро підливайте.

Гілок ніколи не ламайте!

 

Мурашка:

Хоч маленькі ми комашки,

Та наша місія велика.

Якби не ми, ліси би стільки

Від шкідників зазнали лиха!

Тож збережіть мурашники,-

У вас ми просим, люди!

 

 

Пташка:

Ви зробіть нам годівнички

І хатинки для пташок,

Будем весело співати

Для дорослих й діточок

 

Ведмедик:

Ми любим ліс, і завжди його шкода.

Річок розмову чуєм я і ти.

І все це називається природа,

Ну ж бо її разом всі берегти!

 

Лисичка:

Усі прийшли в цей світ, щоб жити:

Великі звірі і малі.

Людина ж в світ прийшла – любити!

Добро творити на землі!

 

4. Ознайомлення із задачею на спільну роботу

Лисичка і Ведмедик:

- Ведмедику, скільки б дерев ти посадив біля барлогу за день? (20)

- А ти, лисичко, біля нори за 1 день скільки зможеш посадити? (10)

- Діти, а скільки дерев посадять ведмедик і лисичка за три дні, якщо працюватимуть разом?

VIІ. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Розв’язування задачі №563 (з коментуванням)

2. Виступ екологів:

- Щогодини на нашій планеті:

* 1700 гектарів продуктивної землі стає пустелею;

* 55 осіб отруюються й гинуть від пестицидів та інших хімічних речовин;

* 1000 людей помирає від забруднення отруєною водою;

* 2000 тонн кислотних дощів випадає у Північній півкулі;

* зникають 5-6 видів тваринного чи рослинного світу

* в атмосферу виділяється понад 12 000 тонн вуглекислого газу.

3. Представлення робіт групи «Знавці літератури та мистецтва» (малюнки і виставка книг з шкільної бібліотеки)

6. Діти розповідають вірші:

Любіть природу рідну,

Завжди милуйтесь нею:

Ранковими світанками,

Вечірньою зорею.

 

Любіть дерева голі,

Любіть дерева в шатах.

Вони – ніби колиска,

Неначе рідна мати.

 

Не спричиняйте болю,

Не рвіть природі коси,

Із трепетом великим

Підходьте до природи

VIІІ. Підсумок уроку.

- Сподіваюся. Що від сьогодні ваші душі стануть іще добрішими, а серця – теплішими.

А зараз заквітчаємо нашу планету, щоб вона завжди була такою, як у казочці нам описувала Алла. Прошу продовжити одне із речень і прикріпити квіточку до плаката:

- Сьогодні я навчився…

- Найбільше мені сподобалось …

- Вдома я розповім батькам …

- Урок наш був …

Виконання пісні «Кольорова планета Земля» (діти стають в коло, беруться за руки)

ІХ. Домашнє завдання:

С.92 №565, №566, №562*; готувати матеріали до проекту «Ці дивні материки»

doc
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Інтегровані уроки
НУШ
Додано
29 лютого
Переглядів
84
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку