Методична розробка інтегрованого уроку з математики та я досліджую світ для 4 класу. Тема "Множення багатоцифрових чисел, що закінчуються нулями. Задачі на спільну роботу. Навчальний проєкт «Збережімо природу Землі!» Відповідно до типової програми О.Савченко
Інтегрований урок з математики та ЯДС у 4 класі
Тема: Множення багатоцифрових чисел, що закінчуються нулями. Задачі на спільну роботу. Навчальний проєкт «Збережімо природу Землі!»
Мета: формувати ключові компетентності: вміння вчитися (оволодіння системою математичних знань, умінь і навичок, розвиток логічного та екологічного мислення, пам’яті, мовлення, свідомого ставлення до навчання);
предметні компетентності: формувати вміння розв’язувати задачі на спільну роботу, множити багатоцифрові числа, що закінчуються нулями, виховувати зосередженість, уважність, свідоме ставлення до навчання;
комунікативну компетентність: вироблення в учнів правильної вимови математичних термінів, пояснення своїх дій;
інформаційну компетентність: залучення додаткової інформації, підготовка проекту;
екологічну грамотність і здоровий спосіб життя: розв’язувати текстові задачі, пов’язані з навколишнім середовищем, проведення валеологічних хвилинок відпочинку, забезпечення санітарно-гігієнічних норм, виховання дбайливого ставлення до природи.
Обладнання: відеоролик « Життя пластикової пляшки», презентація та звукозапис до пісні «Кольорова планета Земля»
Тип уроку: інтегрований
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Хвилинка спостережень.
- Яким було небо? Чи було на небі сонце? А вітер?
- Назвіть сьогоднішню дату (записують в зошити)
- Діти, що ви бачили , коли йшли сьогодні до школи?
- А як можна об’єднати все побачене?
- А куди віднесемо людей?
- Чи приємно вам, коли вас ображають?
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.
- Сьогодні урок наш буде незвичайним. Ми поєднаємо знання з двох предметів:
математики і природознавства. Будемо вчитися множити багатоцифрові, що закінчуються нулями, навчимося аналізувати та розв’язувати задачі на спільну роботу, а також презентуємо проект «Збережімо природу Землі!»
ІV. Мотивація навчальної діяльності.
Представлення груп, які працюють над проектом.
1.Слухання казки про Землю (презентують учні)
Жили-були у Всесвіті вісім сестер, вісім красунь. Та одна з них була найчарівнішою. Милувала вона своїми блакитними очима-озерцями, дзвінким життєрадісним голосом, що розливався пташиним щебетом, линув перегуками лісових жителів та видзвонював крихітними цвіркунами. Розвівалося на вітах її розкішне зелене волосся з переплетеного березового та вербового гілля. А ще красуня мала чарівну вдачу. Ступить крок – і заллється все навколо бузковими кольорами, засміється – і розсиплеться пролісковий цвіт, притихне в задумі – і видніється рожевий обрій…
Ось вона – наша планета.
Ось вона - сонцем зігріта.
Ось вона – дощами вмита,
Морями оперезана,
Ріками помережана.
2.Слово вчителя.
-Чому ж нашу планету так називають?
-Скільки океанів складають світовий океан? Назвіть їх.
- І саме ми, люди, можемо зберегти яскравість кольорів пахощі, звуки та красу нашої планети. А починається турбота про красу планети з піклування про природу України.
V. Підготовка до вивчення нового матеріалу.
1.Хвилинка ерудита.
- Блакитним багатством називають наші річки. Послухайте повідомлення про найбільші річки України та запишіть усі числа, які почуєте.
Читає учень:
На території України налічується понад 71 000 річок та водостоків, загальна довжина яких становить 248 000 км. Найбільшою річкою України є Дніпро, його загальна довжина 2 201 км. Найповноводніша річка – Дунай. Загальна довжина 2 850 км. Найбільша водна артерія західної України – Дністер – має довжину 1 362 км. Багатьох письменників і поетів надихає на творчість наша зачарована Десна, довжина якої 1 130 км. Територією нашого міста протікає порівняно маленька річка Самара. Загальна її довжина – 311 км.
2. Бліц-опитування
- Яке число є трицифровим?
- Назвіть круглі числа.
- У числі 248 000 назвіть клас тисяч
- Скільки всього десятків у числі 1362 назвіть .
- Яке число найбільше? Найменше?
- Скільки всього сотень у числі 71 000?
- У яких одиницях вимірювання довжини була виражена довжина річок України? (Називають і інші одиниці вимірювання довжини)
3. Перегляд відеоролика «Життя пластикової пляшки»
4. Усні обчислення
- Стрімко пливе течія річок. І ви спробуйте швидко виконати обчислення:
80 * 6 – 80 + 1400: 6 : 3 *100– 7000 = 3000
4. Гра «Я- число, ти – приклад» (на засвоєння таблиці множення)
VI. Опрацювання теми уроку.
1. Ознайомлення з алгоритмом множення багатоцифрових чисел, що закінчуються нулями. Обчислююючи вирази ми дізнаємося, що ми, люди, повинні ще оберігати на нашій планеті, крім водойм.
- пояснення вчителя
- робота з підручником
- коментоване розв’язування прикладів № 560 (розв’язуючи приклади, діти відкривають, що іще потрібно охороняти)
ПОВІТРЯ ГРУНТИ РОСЛИНИ ТВАРИНИ
- Отже, наш обов’язок - зберегти на Землі …
Водойми – не забрудненими
Повітря – чистим
Грунти – родючими
Рослини – зеленими
Тварин – живими
А нас, людей – здоровими!
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (валеологічна хвилинка відпочинку)
Якщо ви не смітите на вулицях – плесніть у долоні.
Якщо ви не спалюєте листя у дворі – доторкніться до носика.
Якщо ви не розбиваєте скляні пляшки, не кидаєте їх на землю, у травичку чи в річку – погладьте себе по голівці.
Якщо вас непокоять екологічні проблеми вашого міста – підніміть руку.
Якщо ви хочете дружити з природою, милуватися її красою – візьміть одне одного за руку.
2.Інсценізація «ГОЛОС ПРИРОДИ»
- От якби тільки тварини і рослини могли говорити… Але ж ми, люди, іноді серцем можемо почути їхні звернення.
Квіточка:
Квіти, діти, бережіть!
Без потреби їх не рвіть.
Хай вони ростуть у лузі,
Бо всі квіти – ваші друзі.
Дерево:
Дерева людям завжди помагають,
Дровами взимку зігрівають.
А в спеку той, кому не лінь,
Знайде і прихисток, і тінь.
То й ви деревам помагайте!
В посуху щедро підливайте.
Гілок ніколи не ламайте!
Мурашка:
Хоч маленькі ми комашки,
Та наша місія велика.
Якби не ми, ліси би стільки
Від шкідників зазнали лиха!
Тож збережіть мурашники,-
У вас ми просим, люди!
Пташка:
Ви зробіть нам годівнички
І хатинки для пташок,
Будем весело співати
Для дорослих й діточок
Ведмедик:
Ми любим ліс, і завжди його шкода.
Річок розмову чуєм я і ти.
І все це називається природа,
Ну ж бо її разом всі берегти!
Лисичка:
Усі прийшли в цей світ, щоб жити:
Великі звірі і малі.
Людина ж в світ прийшла – любити!
Добро творити на землі!
4. Ознайомлення із задачею на спільну роботу
Лисичка і Ведмедик:
- Ведмедику, скільки б дерев ти посадив біля барлогу за день? (20)
- А ти, лисичко, біля нори за 1 день скільки зможеш посадити? (10)
- Діти, а скільки дерев посадять ведмедик і лисичка за три дні, якщо працюватимуть разом?
VIІ. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Розв’язування задачі №563 (з коментуванням)
2. Виступ екологів:
- Щогодини на нашій планеті:
* 1700 гектарів продуктивної землі стає пустелею;
* 55 осіб отруюються й гинуть від пестицидів та інших хімічних речовин;
* 1000 людей помирає від забруднення отруєною водою;
* 2000 тонн кислотних дощів випадає у Північній півкулі;
* зникають 5-6 видів тваринного чи рослинного світу
* в атмосферу виділяється понад 12 000 тонн вуглекислого газу.
3. Представлення робіт групи «Знавці літератури та мистецтва» (малюнки і виставка книг з шкільної бібліотеки)
6. Діти розповідають вірші:
Любіть природу рідну,
Завжди милуйтесь нею:
Ранковими світанками,
Вечірньою зорею.
Любіть дерева голі,
Любіть дерева в шатах.
Вони – ніби колиска,
Неначе рідна мати.
Не спричиняйте болю,
Не рвіть природі коси,
Із трепетом великим
Підходьте до природи
VIІІ. Підсумок уроку.
- Сподіваюся. Що від сьогодні ваші душі стануть іще добрішими, а серця – теплішими.
А зараз заквітчаємо нашу планету, щоб вона завжди була такою, як у казочці нам описувала Алла. Прошу продовжити одне із речень і прикріпити квіточку до плаката:
- Сьогодні я навчився…
- Найбільше мені сподобалось …
- Вдома я розповім батькам …
- Урок наш був …
Виконання пісні «Кольорова планета Земля» (діти стають в коло, беруться за руки)
ІХ. Домашнє завдання:
С.92 №565, №566, №562*; готувати матеріали до проекту «Ці дивні материки»