Інтегрований урок з математики в 6 класі

Про матеріал
День писемності в Україні. Розвязування вправ на всі дії з дробами. Узагальнення вивченого матервалу.
Перегляд файлу

                                          День писемності України                                            

«Розв’язування вправ на всі дії із звичайними дробами»

 

Мета: закріпити знання, набуті в ході вивчення теми «Дії із звичайними дробами», та відпрацювати навички використання цих знань для виконання вправ, що передбачають усі арифметичні дії з дробами.

Розвиваюча: розвивати вміння слухати працювати самостійно; розширити знання учнів про рідну державу

Виховуюча: виховувати увагу, акуратність, ціннісне ставлення до рідної мови та історії України.

Обладнання: мультимедійна система, диск із презентацією, зображення пам`яток історії, карточки із завданнями та картки – відповіді до завдань, кольорова крейда,.

Тип уроку: Застосування знань, умінь та навичок

Епіграф уроку: Знати - це означає насамперед  уміти користуватися знаннями     

Хід уроку

І. Організаційний момент

Вчитель зачитує лист

«Любий друже, а чи знаєш ти, що цього тижня в Україні відзначають День української писемності та мови. За православним календарем - це день вшанування пам'яті Преподобного Нестора-Літописця - послідовника творців слов'янської писемності Кирила і Мефодія.

Що знаєш ти про це мій любий друже?

Про цей день з історії своєї України?»

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

(Для перевірки домашнього завдання збираються зошити)

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Я б хотіла, щоб всі знання про дії із звичайними дробами, які ви вже отримали, на сьогоднішньому уроці закріпили, повторили і систематизували. І за допомогою даних вмінь змогли виконати завдання та дати відповіді на дані запитання.  

                 Девіз уроку:  Не махай на все рукою, не лінуйся, а учись

                                         Бо, чого навчишся в школі, знадобиться ще колись.

Отже, беремо з собою знання і вирушаємо в дорогу минулого нашої історії

Оголошується тема і завдання уроку.

Вчитель: ви сьогодні об’єдналися в групи. Тож будуть завданя, які ви будете виконувати колективно, і такі, що самостійно. І оцінювати себе будете теж самостійно з допомогою карток оцінювання

ІV. Актуалізація опорних знань.

1)     Інтерактивна технологія «мікрофон»

1.      Як додати два дроби з різними знаменниками?

2.      Як помножити два звичайні дроби?

3.      При виконанні ділення звичайних дробів потрібно…

4.      Чим відрізняється десятковий дріб від звичайного?

5.      Як перетворити звичайний дріб у десятковий?

6.      Що потрібно зробити щоб мішане число перетворити у неправильний дріб?

 

V. Розв`язування вправ

 

 З даного листа ми дізналися, що цього тижня в Україні відзначають  День української писемності та мови, та нажаль ми не знаємо коли саме.

Ми зможемо це дізнатися виконавче наше перше завдання.

1)    Обчисліть:  ( 30 +6  11/25 ) : 4 (відповідь запишіть у вигляді десяткового дробу, знайдена ціла частина буде вказувати на число, а сота на місяць)

Відповідь: 9, 11  9 листопада

 

 

2). Завдання «Сторінками історії».

Безцінність написаного Не́стором  Літопи́сьцем вимірюється не тільки втіленим у слові і збереженим для нас часом, але й подвижницькими діяннями, що викарбувалися у його непорочній душі нетлінним золотом чернечого досвіду. Цією працею він і самого себе включив у книги живта вічного, удостоївшись почути благословенне: «Радуйтеся, бо імена ваші написані на небесах».

Без сумніву, «Повість временних літ»— одна з найвидатніших пам’яток світової культури.

 

Кожна група отримує завдання

Завдання для першої групи: за допомогою дій дізнатися рік народження Нестора Літописця

3/7 + 4/8 – 42/56 (отриманий чисельник запишіть першою парою чисел, а знаменник другою)

Відповідь: 10/56 1056 рік.

Завдання для другої групи: за допомогою дій дізнатися рік смерті Нестора Літописця

1 4/7 * ½ (отриманий чисельник запишіть першою парою чисел, а знаменник другою)

Відповідь: 11/14  1114 рік.

Фізкультхвилинка

Робота в групах

Перша команді за допомогою завдань  потрібно дізнатися прізвище автора першого букваря.

а

ф

д

у

е

о

к

р

г

в

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1)    2/5  + ¼=13/20              ф

2)    1  ½: ¾=2                       e

3)    ½: 3=1/6                        д

4)    7/8: 7/8=1                      о

5)    ½- 2/5=0,1                     р

6)    ½ * 2=1                         о  

7)    3/5 * 15/18=5/6             в            

Друга команда за допомогою завдань  знаходить рік друку першого букваря

Обчисліть значення виразів та знайдіть їх суму

1)    Знайдіть 1/5 від  2015

2)    Знайдіть число, якщо ¼   дорівнює  292, 75

2015* 1/5 = 403

292,75 : ¼= 1171

403+1171=1574

Відповідь: 1574 рік

 

 

Робота з підручником

 

4) Технологія колективно – групового  навчання «Мозковий штурм»

Розв’язати задачу трьома способами

Задача№376

У класі навчається 12 хлопчиків. Це становить  всіх учнів класу. Скільки учнів в класі?

I спосіб

 (учні)

 

II спосіб

Нехай у класі х учнів, тоді : ;  (учні)

III спосіб

У задачі відомо, що  кількості учнів класу дорівнює 12. Тоді можна знайти  загальної кількості учнів. Це у тричі менше 12, тобто 12 : 3 = 4. Всі учні класу становлять , тобто у 8 разів більше, ніж . Отже,  – загальна кількість учнів класу.

5) Хвилинка цікавої математики.

I учень. Дії над дробами, і особливо дію ділення, колись вважали надзвичайно важкими. Правило ділення на дріб почали застосовувати спочатку китайські, а пізніше й індійські математики VII-IX ст. Щоб поділити дроби, спочатку зводили їх до спільного знаменника, після чого чисельник діленого ділили на чисельник дільника. У 1544 р німецький математик      

М.Штіфель сформулював правило ділення на дріб як множення на обернений дріб.

 

II учень. Я дізнався чим пояснювали у Вавилоні складність дій із звичайними дробами. Колись дії зі звичайними дробами завдавали людям неабияких труднощів. Ці труднощі у Вавилоні пояснювали «втручанням злих духів».

 

III учень. А я дізнався, що означає німецьке прислів`я «потрапити у дроби». Німецьке прислів`я  «потрапити у дроби» означало опинитись у скрутному становищі. А причина полягала в тому, що не було встановлено загальних правил виконання дій з дробами, не було встановлено відповідної теорії.

 

IV учень. А я дізнався ім`я вченого який умів додавати послідовно до восьми   

дробів. У VII ст відомий вірменський учений Ананія Ширакація (з Ши – рака) умів додавати до восьми дробів з різними знаменниками. Тоді дроби не зводили до найменшого спільного знаменника, а отримували спільний знаменник перемножуванням знаменників.

 

V учень. А я хочу сказати що сучасне правило додавання дробів застосовували ще з Х ст , однак у Європі воно набуло поширення  лише в XVI- XVII століттях.

 

VІ. Підсумок уроку.

Вчитель:   Щоб любити  треба знати, а щоб проникнути в таку тонку й неосяжну, величну й багатогранну річ, як мова, треба її любити.

(Василь Сухомлинський)

 

А зараз підрахуйте всі зароблені вами бали. З допомогою шкали оцінювання, яку ви бачите у своєму талоні, перетворіть ці бали в оцінку (аналіз оцінок)

Рефлексія

Що було на уроці головним?

Цікавим? Чого ви навчилися?

Чим поповнили свої знання?

Яка вправа була найоригінальніша на уроці?

 

VII. Домашнє завдання

 

 

 

docx
Додано
10 лютого 2022
Переглядів
343
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку