Інтегрований урок з навчальних предметів «Я досліджую світ», «Українська мова. Буквар» , «Образотворче мистецтво» Тема: У двері стукає зима. Створення книжки «Зимові сторінки»

Про матеріал
Поглибити і систематизувати знання дітей з особливостями погоди взимку, узагальнити життєві спостереження дітей про зміни в природі з приходом зими, за допомогою художніх засобів поглибити уявлення про найхарактерніші ознаки зими; вчити дітей одягатися відповідно до погоди та сприяти засвоєнню знань про активний зимовий відпочинок та безпеку під час прогулянок та розваг; розвивати мовлення, уважність, спостережливість, мислення, творчі і пізнавальні здібності; збагачувати словниковий запас; розвивати естетичні почуття, навички роботи в парі, в групі; виховувати добре ставлення та любов до природи, бажання бути здоровими.
Перегляд файлу

Інтегрований урок з навчальних предметів  «Я досліджую  світ»,  «Українська мова. Буквар» , «Образотворче мистецтво»

Тема: У двері стукає зима. Створення книжки «Зимові сторінки»

Мета: поглибити і систематизувати знання  дітей  з  особливостями  погоди  взимку, узагальнити  життєві  спостереження  дітей  про  зміни  в  природі  з  приходом  зими, за допомогою художніх засобів поглибити уявлення про найхарактерніші ознаки зими; вчити дітей одягатися відповідно до погоди та сприяти засвоєнню знань про активний зимовий відпочинок та безпеку під час прогулянок та розваг; розвивати  мовлення, уважність, спостережливість, мислення, творчі  і  пізнавальні  здібності; збагачувати  словниковий  запас; розвивати естетичні почуття, навички роботи в парі, в групі; виховувати  добре ставлення та любов до природи, бажання бути здоровими.

Обладнання: інтерактивна дошка, папір, ножиці, олівці, репродукції картин Євгена Лушпини «Зима у місті», Дмитра Колпашнікова  «Зима у селі»

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку.

  1. Створення позитивного настрою.

Ви почули всі дзвоник ,

Дружно всіх він кличе в клас.

То ж тихенько сідаймо,

Та урок розпочинаймо.

  1. Девіз уроку:  Бажаємо всі ми навчатись,

     І без лінощів трудитись!

     Добре знаємо, що зможемо

     Та ще друзям допоможемо.

ІІ.  Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.

  1. Розшифровка.
  • Сьогодні у нас буде незвичайний урок, а щоб дізнатися тему нашого уроку вам потрібно поставити цифри у правильній послідовності, розшифрувати тему нашого уроку.

 

3

1

4

2

М

З

А

И

  •  Хто прочитає, яке слово у нас утворилося? (Зима)
  • Зима – чудова пора року. Про неї пишуть  поети, складають музику  композитори, малюють картини художники. Сьогодні на уроці  ми розглянемо зиму в природі  з різних сторін мистецтва – читатиме твори, слухатиме музикою, милуватися картинами та самі станемо творцями незвичної роботи.

III. Сприймання  й засвоєння нового матеріалу.

1.Слово вчителя.

  • Немає, напевно, людини, яка не любить сніг, або не любить ловити і милуватися сніжинками в тихий зимовий день.
  • Наче  м’якенькою ковдрою, вкриває сніг землю – ховає від лютих морозів. Той, хто намагався намалювати сніг, знає, що це досить непросто. Сніг має безліч відтінків, які залежать від освітлення Сонця чи Місяця.
  1. Робота з ілюстрацією з елементами бесіди.
  • Давайте розглянемо  зимові пейзажі і помилуємося чудовими холодними відтінками кольорів, який має сніг. Уважно подивіться картину сучасного художника Євгена Лушпини «Зима у місті»

https://files.adme.ru/files/news/part_111/1118210/4835510-87-800-a542d8629a-1484634674.jpg

-Яку пору року зображено на картині? Що використав автор , що ви зрозуміли, що це зима. Яка вона? Які кольори переважають у природі взимку?

-Погляньте на картину художника Дмитра Колпашнікова  «Зима у селі»

  • https://files.adme.ru/files/news/part_111/1118210/4835610-CBuPzX8WEAAsMdd-800-a542d8629a-1484634674.jpg
  • Які відтінки кольорів використовує художник, щоб зобразити зиму?
  • Так сніг на картинах і природі може бути різного відтінку. Сніг блакитний, синій, сіруватий, бірюзовий, фіолетовий,…
  • Які звуки супроводжують зиму?
  1. Вправа на звуконаслідування.

Покажіть голосом та рухами рук:

- Як ми швидко спускаємося з гірки? (Шууух)

- Як під нашими ніжками рипить сніг? (Рип-рип)

- Як вітер шумить у наших вухах? (Шу-у)

- Як стрибаємо від задоволення? (Туп-туп)

4.1. Читання чистомовки зі Щебетунчиком  (Букввар Катерина Пономарьова ст.98)

4.2. Читання речень. Вправа «Спускайся з гірки» ст.98

  1.        Фізкультхвилинка.

ІV. Продовження вивчення нового матеріалу.

  1. Розповідь вчителя. Назви зимових місяців. (супроводжую ілюстраціями)
  • Хто знає, як називається перший місяць зими?
  • Які ще місяці ви знаєте ?
  • Як ви вважаєте, чому їх так називають?
    Грудень.
    Грудень рік кінчає, а зиму починає. Назва місяця «грудень» пов’язаний із тим, що мокра від осінніх дощів земля замерзає, і дорога стає грудкуватою. Ще місяць грудень називають: хмурень, мочавець, андрієць (християнське). У цьому місяці сонце «повертає на літо», тобто дні починають збільшуватися з 22грудня.

    Січень. 
    Перший місяць року називають січнем від давньоукраїнського слова «сікти»: саме в цю пору, колись наші предки вирубували ліс, чагарник, готуючи землю для посіву сільськогосподарських культур. Водночас, це місяць, коли у вітряну погоду січе снігом. Інші назви: тріскун, сніговик, льодовик, просинець. Остання назва за деякими версіями означає «просити в Богів добра», бо в цей час випадають різдвяні свята. Однак це не відповідає дійсності, оскільки в січні різдвяні свята стали відзначати лише в XX ст.

Лютий. 
Назва лютий закріпилася за другим місяцем тому, що лютневі морози бувають болюче дошкульні. Названий від лютих морозів, лютих вовків, які в цей час найбільше голодують. Інші народні назви: крутень, зимобор, громник. Остання назва від свята Стрітення (Громниця), коли за народними повір'ями Зима зустрічається з Весною.
До речі! -  Усі назви місяців в українській мові (крім казок, де вони є дійовими особами) пишуться з малої літери.

  1. Гра «Самий уважний».
  • Зараз дітки ми з вами пограємо гру і за одно перевіримо, хто найуважніше слухав розповідь про походження назв зимових місяців.

Правила гри прості: я вам зачитую речення, якщо речення вірне – плескайте в долоні, а якщо не вірне - тихенько тупаєте ніжками

Грудень – останній місяць року.

Лютий – перший місяць зими.

Січень – лютує.

Назви місяців пишуться з маленької літери.

Молодці. Трішки розім’ялись, відпочили, продовжуємо далі нашу зимову подорож. 

  1.  Вправа «Асоціативний кущ» . (На дощі вивішую слова)

- Що ви згадуєте, почувши слово «Зима»? Назвіть якомога більше «зимових» слів.

           СНІГ                   СНІГОВИК       СНІЖИНКИ

                     МОРОЗ                З И М А             СНІЖКИ

                          ХОЛОД            ГІРКА               КОВЗАНКА

  1. Командна гра.

- Пригадайте якомога більше зимових розваг. По черзі  називайте розваги, але будьте уважні, не повторюйтесь. Виграє команда, яка закінчить останньою.

Санчата, лижі, ковзани, сніговик , сніжки – це все …? – Зимові розваги.

Уважно подивіться на малюнки, чи всі розваги ви назвали.

Результат пошуку зображень за запитом "зимові ігри хокей малюнок" Пов’язане зображення

  1. Читання вірша Г.Шевчука «Зимовий ранок»

 На столі для читання в парах роздрукований вірш.

  1. Читання вірша вчителем

Якось вранці на поріг

Випав  білий-білий сніг.

Біла стала вся земля,

Річка, луг, ліси й поля.

Засвистіла завірюха,

Морозець щипа за вуха.

Діти кажуть: «Все дарма!

Це ж чудово!

Це ж зима!»

 

  • Якою побачив  зиму поет?
  • Яким настроєм сповнений вірш?
  1. Читання вірша хором. Читання парами.
  • Як до зими ставляться діти?
  • Які ознаки описано у вірші?
  1. Фізкультхвилинка.

Випав сніг на поріг.                Показують рухи, як падає сніг.

Кіт зліпив собі пиріг.             «Ліплять сніжку-пиріг».

Поки смажив, поки пік.          Розминають кісті рук.

А пиріг водою стік.                 Імітують рух води.

V.Хвилини творчості. Практична робота в групах.

За зразком вчителя діти послідовно виготовляють летбук-книжечки

«Зимові сторінки» зошит с.78,79 ( «Я досліджую світ» Н.М.Бібік, Г.П.Бондарчук)

Під час виконання діти самі створюють малюнки, деякі малюнки-схеми видаю , діти розфарбовують, вирізають і клеять самостійно. Теми на сторінках: новорічна ялинка, годинник, сніговик, Дід Мороз, спортивний зимовий інвентар, сніжинки.

https://time-eco.kiev.ua/components/com_virtuemart/shop_image/product/oven-3.jpg

Під час виконання творчого завдання діти слухають музику Антоніо Вівальді «Времена года. Зима»

VI.Підсумок уроку.

  • Що ви уявляли, коли слухали музику відомого італійського композитора, скрипаля-віртуоза, римо-католицького священика, автора більш як сорока опер - Анто́ніо Лучіо Віва́льді?
  • Що нового ви дізналися на уроці?
  • Які твори допомогли нам удосконалити знання про прекрасну пору року – зиму?

Вправа «Мікрофон».

Продовжіть  речення :

Урок для мене був…

На цьому уроці я…

Оцініть свою роботу на уроці і свої враження за допомогою смайлика.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
18 січня 2019
Переглядів
3975
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку