Інтегрований урок з навчальних предметів «Я досліджую світ», «Українська мова. Буквар» , «Образотворче мистецтво»
Тема: У двері стукає зима. Створення книжки «Зимові сторінки»
Мета: поглибити і систематизувати знання дітей з особливостями погоди взимку, узагальнити життєві спостереження дітей про зміни в природі з приходом зими, за допомогою художніх засобів поглибити уявлення про найхарактерніші ознаки зими; вчити дітей одягатися відповідно до погоди та сприяти засвоєнню знань про активний зимовий відпочинок та безпеку під час прогулянок та розваг; розвивати мовлення, уважність, спостережливість, мислення, творчі і пізнавальні здібності; збагачувати словниковий запас; розвивати естетичні почуття, навички роботи в парі, в групі; виховувати добре ставлення та любов до природи, бажання бути здоровими.
Обладнання: інтерактивна дошка, папір, ножиці, олівці, репродукції картин Євгена Лушпини «Зима у місті», Дмитра Колпашнікова «Зима у селі»
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку.
Ви почули всі дзвоник ,
Дружно всіх він кличе в клас.
То ж тихенько сідаймо,
Та урок розпочинаймо.
І без лінощів трудитись!
Добре знаємо, що зможемо
Та ще друзям допоможемо.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.
3 |
1 |
4 |
2 |
М |
З |
А |
И |
III. Сприймання й засвоєння нового матеріалу.
1.Слово вчителя.
-Яку пору року зображено на картині? Що використав автор , що ви зрозуміли, що це зима. Яка вона? Які кольори переважають у природі взимку?
-Погляньте на картину художника Дмитра Колпашнікова «Зима у селі»
Покажіть голосом та рухами рук:
- Як ми швидко спускаємося з гірки? (Шууух)
- Як під нашими ніжками рипить сніг? (Рип-рип)
- Як вітер шумить у наших вухах? (Шу-у)
- Як стрибаємо від задоволення? (Туп-туп)
4.1. Читання чистомовки зі Щебетунчиком (Букввар Катерина Пономарьова ст.98)
4.2. Читання речень. Вправа «Спускайся з гірки» ст.98
ІV. Продовження вивчення нового матеріалу.
Лютий.
Назва лютий закріпилася за другим місяцем тому, що лютневі морози бувають болюче дошкульні. Названий від лютих морозів, лютих вовків, які в цей час найбільше голодують. Інші народні назви: крутень, зимобор, громник. Остання назва від свята Стрітення (Громниця), коли за народними повір'ями Зима зустрічається з Весною.
До речі! - Усі назви місяців в українській мові (крім казок, де вони є дійовими особами) пишуться з малої літери.
Правила гри прості: я вам зачитую речення, якщо речення вірне – плескайте в долоні, а якщо не вірне - тихенько тупаєте ніжками
Грудень – останній місяць року.
Лютий – перший місяць зими.
Січень – лютує.
Назви місяців пишуться з маленької літери.
Молодці. Трішки розім’ялись, відпочили, продовжуємо далі нашу зимову подорож.
- Що ви згадуєте, почувши слово «Зима»? Назвіть якомога більше «зимових» слів.
СНІГ СНІГОВИК СНІЖИНКИ
МОРОЗ З И М А СНІЖКИ
ХОЛОД ГІРКА КОВЗАНКА
- Пригадайте якомога більше зимових розваг. По черзі називайте розваги, але будьте уважні, не повторюйтесь. Виграє команда, яка закінчить останньою.
Санчата, лижі, ковзани, сніговик , сніжки – це все …? – Зимові розваги.
Уважно подивіться на малюнки, чи всі розваги ви назвали.
На столі для читання в парах роздрукований вірш.
Якось вранці на поріг
Випав білий-білий сніг.
Біла стала вся земля,
Річка, луг, ліси й поля.
Засвистіла завірюха,
Морозець щипа за вуха.
Діти кажуть: «Все дарма!
Це ж чудово!
Це ж зима!»
Випав сніг на поріг. Показують рухи, як падає сніг.
Кіт зліпив собі пиріг. «Ліплять сніжку-пиріг».
Поки смажив, поки пік. Розминають кісті рук.
А пиріг водою стік. Імітують рух води.
V.Хвилини творчості. Практична робота в групах.
За зразком вчителя діти послідовно виготовляють летбук-книжечки
«Зимові сторінки» зошит с.78,79 ( «Я досліджую світ» Н.М.Бібік, Г.П.Бондарчук)
Під час виконання діти самі створюють малюнки, деякі малюнки-схеми видаю , діти розфарбовують, вирізають і клеять самостійно. Теми на сторінках: новорічна ялинка, годинник, сніговик, Дід Мороз, спортивний зимовий інвентар, сніжинки.
Під час виконання творчого завдання діти слухають музику Антоніо Вівальді «Времена года. Зима»
VI.Підсумок уроку.
Вправа «Мікрофон».
Продовжіть речення :
Урок для мене був…
На цьому уроці я…
Оцініть свою роботу на уроці і свої враження за допомогою смайлика.