28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Інтегрований урок з образотворчого мистецтва "Тема материнства у творах мистецтва. Колаж "Портрет мами".

Про матеріал
Інтегрований урок з образотворчого мистецтва "Тема материнства у творах мистецтва". Колаж "Портрет мами".
Перегляд файлу

 

Тема уроку:  «Тема материнства у творах мистецтва.  Колаж «Портрет мами».

Мета уроку: формувати компетенцію учнів стосовно образу  матері через живописний образ Мадонни  та  музичний образ «Ave Maria». Встановити  симбіоз  звʼязків  музики і образотворчого мистецтва   через споріднені  емоційні настрої.   Формувати навички  роботи в техніці колаж. Розвивати:  аналітико-синтетичну діяльність учнів відповідно до зорової патології,  художньо-музичні  здібності дітей. Стимулювати зорове сприймання, музично-слухове сприйняття музичних творів, розвиток дрібної моторики. Виховувати: культуру поведінки, естетичний смак, любов і повагу до матері, шанобливе ставлення до батьків.  Корегувати та активізувати зорові функції, сенсорний досвід.

Тип уроку:  Інтегрований урок з музики і образотворчого мистецтва

Візуальний ряд:  Педагогічний програмний засіб «Музичне мистецтво» 5 клас, відео- презентація з теми, ілюстративний матеріал з теми «Колаж», дитячі роботи, індивідуальні картки. 

Обладнання:  ПК, інтерактивна дошка, мультимедійний проектор.

Матеріали та інструменти:  Матеріали для техніки колажу, ножиці, клей, вологі серветки. 

 Музичний супровід:   Ф. Шуберт  «Ave Maria»,  Юрій  Чичков   «Мама».

ХІД    УРОКУ

І  ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ  МОМЕНТ

ІІ МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНО – ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

  1. Слово вчителя

Для всього, що є зелене,

є олівець зелений в мене.

Для неба, річки, ставу

я синього дістану.

Для жовтого гусяти

оцей ось можна взяти.

Але ж який дістати,

щоб маму змалювати?

 Для мами – все найкраще

 Дістану я  з полиці.

 Створю портрет руками

 До серця буде ближче.

 

ІІІ ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

  1. Слово вчителя : Тема сьогоднішнього уроку займає вагоме місце в мистецтві. (Назва теми уроку).  Матерям поети присвячували свої найкращі рядки, композитори — найніжнішу музику, художники створювали образ матері як божественний символ материнства і любові.

ІV СПРИЙМАННЯ ТА ЗАСВОЄННЯ  НОВИХ ЗНАНЬ

  1. Слово вчителя: Прекрасним зразком утілення теми материнства в музиці є вокальний твір австрійського композитора Франца Шуберта «Ave Maria» («Вітаю тебе, Маріє»). Це – привітання архангела Гавриїла  Діві Марії  при Благовіщенні.
  2. Перегляд відеоматеріалу:
    Франц Шуберт – видатний австрійський композитор, сучасник Людвіга ван Бетховена. Основні риси характеру композитора (життєрадісність, доброта і скромність) відтворилися в його музиці простими,  світлими і щирими почуттями. Саме висвітлення найрізноманітніших людських переживань є головним мотивом творчості Франца Шуберта. Серед його творів у різних музичних жанрах понад 600 пісень.
    Пісня Франца Шуберта «Аве Марія», сповнена великої внутрішньої сили, також є звеличенням материнської доброти та любові. Звернімо увагу на ніжне та водночас урочисто-схвильоване звучання мелодії.

3. Слухання музики:   Ф. Шуберт  „Аве Марія”

4. Аналіз  музичного твору:  ( РОБОТА З КАРТКАМИ )

-В якому темпі звучала музика?
-Якими засобами музичної виразності відображено образ Марії?
5.  Слово вчителя:  Чи «звучать» твори образотворчого мистецтва?  Так.  Музика, породжена уявою кожного з нас під час перегляду картини, допоможе заглибитися в зображений сюжет, збагатити його в нашому сприйнятті.

6. Перегляд відеопрезентації :  Слово вчителя.  Образ Мадонни, жінки-матері, втілений художниками - митцями епохи Відродження  у різних художніх  творах, є поєднанням ніжності та доброти з величчю, що переростає в гімн материнству.
На картині «Сікстинська мадонна», найдосконалішому шедеврі Рафаеля, перед нами постає прекрасна молода жінка з дитиною-Богом на руках, їх оточують постаті святих Сікста, Варвари та янголят. Мадонна йде хмарами назустріч долі. В очах її надзвичайна доброта, ніжність, але й смуток і тривога, бо заради щастя людей вона має віддати найдорожче — свого сина.

Почуття материнської любові яскраво виражені і на полотні Леонардо да Вінчі  «Мадонна Літта». Вважається , що художник зобразив немовля саме в такому положенні, як  колись зображували мадонн з немовлятами на перших дерев'яних фресках (дитина, що годується, обличчям до глядача).
Відомий скульптор Мікеланджело Буанаротті  створив мармурову скульптуру «Мадонна з немовлям»  близько 128 сантиметрів заввишки.  Богородиця  Марія утримує руку сина, що намагається вислизнути з обіймів матері і зробити кроки від неї. В іншій руці Богородиці — традиційна для неї  Біблія. Обличчя Богородиці — сумне, майже похмуре, але її поза велична і спокійна.

7. Слово вчителя: Усі ми зростали під мамині колискові, а згодом самі навчалися співати про маму ... кожен про свою і про всіх матерів на світі, бо ж материнство, святе і прекрасне, оспіване та увічнене митцями.  Вивчена та виразно і натхненно виконана нами пісня Юрія Чичкова на слова Михайла Пляцковського «Мама» долучить нас до цієї святої і невичерпної теми в мистецтві.

8. Виконання учнями пісні «Мама»

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА          ГІМНАСТИКА  ДЛЯ  ОЧЕЙ

V. КОРИГУВАННЯ  НАБУТИХ  КОМПЕТЕНЦІЙ

1.  Слово вчителя.  Демонстрація наочного матеріалу.

2.  Поетапність виконання практичної роботи

3.   Інструктаж з Т/Б

4.   Практична робота учнів

Вчитель стимулює творчу активність учнів, надає індивідуальну допомогу, додаткове  навантаження, корегує зорове сприймання, навантаження.

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ

  1. Аналіз, виставка учнівських робіт
  2. Декламування вірша вчителем

Пам'ятаймо, милі діти,
Пам'ятаймо завжди з вами,
Що для нас в усьому світі,
Найдорожчі – наші мами!
Нам маленьким і дорослим –
Все дають вони з любов'ю:
Ніжне серце, світлий розум,
Сили нашому здоров'ю.
Як ставали ми на ноги,
Перший крок наш був – до мами!
Радість маєм чи тривогу – 
Серце мами завжди з нами.
Де сини її та дочки – 
Завжди там вона думками.
Пишем в класі ми на дошці
Наше перше слово – мама!
Найдорожчі мамі діти,
Дітям мама їх – так само.
Треба вчитись і робити
Так, щоб радувати маму!
А як вивчитесь з літами,
Вдячні мамі за турботу,
І поїдете від мами 
В інший край десь на роботу –
Хай усі запам'ятають:
І листи, і телеграми
Шліть туди, де їх чекають,
Виглядають ваші мами! 

 

docx
Додано
15 березня
Переглядів
248
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку