Створення композиції «Осінній пейзаж»

Про матеріал
Мало хто з дорослих може залишатися байдужим до яскравості та різноманітності осінніх фарб. Малюнок «Осінь» хоча б раз у житті малює кожна людина. В календарному плануванні в розділі "Живопис" є чудова тема "Тепла гама кольорів. Композиція "Золота осінь". Тема дає можливість застосувати дітям усі знання та навички попередніх років навчання та свій життевий досвід.
Перегляд файлу

1

 

                      Створення композиції «Осінній пейзаж»

 

Мета:

  • розширити знання учнів про жанр – пейзаж; кольорит;
  • розвивати навички сприйняття образного мислення, асоціа-

тивної   пам’яті, уяви, фантазі;

  • виховувати естетичне ставлення до навколишнього світу: формувати  спостережливість, уміння бачити і відчувати і відчувати красу осінньої пори.

Обладнання: дитячі малюнки, ілюстрації «Пейзажі», репродукції робіт художників – пейзажистів, фарби, альбом, словничок, проектор, аудіоцентр.

Відеофильм: «Осінь золотава» https://www.youtube.com/watch?v=lO6kTEtYBFo

Тип уроку: розширення та поглиблення знань і вмінь.

Техніка виконання: живопис.

Осінь фарби готувала,

                                                                                                                                    У відерця наливала

                                                                                                                                         Змішувала, чаклувала,

Потім все розфарбувала.

Подивіться! Все довкола

                                                                                                                                            Стало різнокольоровим!   

 

     Хід уроку.

 

  1. Організаційний момент.
  • «Самоналаштування»

Покладить руки на парту. Закрийте очі та промовляйте:

Я зможу сьогодні добре працювати на уроці.

Я особистість творча.

Я бажаю однокласникам успіхов в роботі!

  1. Актуалізація опорних знань і вмінь. – Як настрій? Що вам поліпшує настрій? / музика, книги, картини/ А які ви знаєте жанри живопису?...

 

  • Гра «Відгадай»

   Якщо бачиш на картині

Склянку чаю на столі,

Чи компот в склянім графині,

Чи троянду в кришталі,

Може, й керамічну вазу,

Або грушку, або торт,

Пов’язане зображенняНавіть все оце відразу,

Знай, що це є – натюрморт.             

   Якщо бачиш,що з картини

Жінка дивиться на вас,

Чи мужчина у камзолі,

Чи моряк, чи верхолаз,

Може, учень-першокласник,

Що тримає в руках букет,

Знайте, діти, ця картина

Називається - портрет.

   Якщо бачиш на картині

Намальована ріка,

Чи ялинка в білій шубці,

Чи на полі два бика,

Може, навіть, на узліссі

Побудований шалаш,

Звісно ж, ця картина зветься

Не інакше як – пейзаж.

 

3. Повідомлення теми та мети уроку.

1) Технологія «Передбачення». Послухайте уважно загадку. Проаналізуйте її і спробуйте здогадатися, про що йдеться. Ваша відповідь і буде  темою нашого уроку.

Просмотр відеофильма «Осінь золотава» /підготувала Група 1/

 

Результат пошуку зображень за запитом "осенние листья клипарт"Учень 1: Осінь золота прийшла до нашого краю,
Всім нам принесла щедрі урожаї.
Урожай зібрали – свято вшанували,
Щоб про щедрість українську ми не забували!            

На рідній Україні нашій здавна
Існує звичай добрий, гарний, славний,
Коли зібрали урожай багатий
Вести його на ярмарок продати.
Традиції народні ми не забуваймо
На ярмарок жовтих кольорів сьогодні вирушаймо.

 

2) Вступна бесіда. Осінь…Скільки поезії в цьому золотаво - сонячному слові і скільки радості і тихого смутку! її часто називають «чудовою», «замріяною», «золотою», «загадковою», «незбагненною». щоразу осінь неповторна у своїй красі і витівках. А яка вона непостійна! То ніжна і лагідна, то похмура і непривітна;то весела і життєрадісна, то мрійлива.  Можливо, саме через це її не оминали і не оминають увагою поети, композитори, художники. За допомогою своїх специфічних засобів вони передають красу осінньої природи.

 

3) Споглядання творів мистецтва. Бесіда за репродукцією картини. І.Левітана «Золота осінь» Пов’язане зображення

 

  • Технологія «Уяви себе екскурсоводом ».

- Що зображено на картині?            - Яка трава  восени?                - Яке небо на картині?

- Якого кольору листя на деревах? - Якою здається вода у річці? - Як зображено сонце?

  (Художник показав, що сонце освітлює верхівки дерев. Але воно вже не гріє.)

- Що найбільше сподобалось вам у цій картині?                              - Який настрій викликає пейзаж?

- Осінь зображена на картині суха, сонячна. Стрункі молоді берези нагадують красунь –дівчат.

Художник використав яскраві осінні барви природи і передав їх на полотні, назвавши картину «Золота осінь»

 

  1. Словникова робота.

Результат пошуку зображень за запитом "картина І.Левітана«Золота осінь»"

Пейзаж – жанр образотворчого мистецтва, присвячений зображенню природи.

 

Локальний колір - колір, властивий забарвленню самого предмета. Видиме забарвлення самого предмета змінюється від сусідства. З іншими зафарбованими предметами, але в суворій відповідності до кольору предмета.

Гармонія - упорядкована узгодженість частини одного цілого

 

Репродукція - відтворення художнього оригіналу поліграфічним або фотографічним способом.

 

Повітряна перспектива - це уявні зміни деяких ознак предметів під впливом повітряного середовища й простору.

 

 

  • Вузлики на пам'ять:

Колорит (від італ. colorito, від лат. Color – колір) – колірна побудова картини. Один або кілька кольорів, яким підпорядковані всі інші кольори твору образотворчого мистецтва. 
Гризайль (франц., — сірий) — декоративне малярство, виконане відтінками одного кольору, зазвичай чорного або брунатного; іноді імітує скульптурний рельєф. 
Тон, насиченість — 1) Колір, забарвлення, а також відтінок, нюанс якого-небудь кольору, що характеризується певним ступенем яскравості, насиченості. 2) У малярстві — основний, переважний колір у вибраному діапазоні кольорів, що узагальнює й підпорядковує собі всі інші кольори картини (теплий, холодний, золотистий). 3) У роботах, виконаних олівцем, вуглем, сангіною, пастеллю,— посвітлішання, а також потемніння штриха чи плями, взятих у порівнянні з іншими. 
Тонувати— покривати фарбою, надаючи потрібного тону; робити декоративне забарвлення для імітації. 
Нюанс (франц. — відтінок) — відтінок, ледве помітна різниця; тонкий або ніжний відтінок чи різновид кольору. 
Локальний (латин.—місце)—у малярстві такий, що незмінно, постійно властивий певному предмету (про колір, тон). Локальний колір — колір, властивий забарвленню самого предмета. Видиме забарвлення кожного предмета змінюється від сусідства з іншими зафарбованими предметами, але в суворій відповідності до кольору предмета. 
Лесування — технічний прийом акварелі «по сухому»; отримання кольорів шляхом їх змішування: на готову просушену фарбу накладають інший шар фарби; крізь прозорий верхній шар фарби просвічуватиме нижній. 

 

5. Динамічна пауза. https://useraudio.net/search/%D0%BC%D1%83%D0%B7%D1%8B%D0%BA%D0%B0-%D0%BE%D1%81%D0%B5%D0%BD%D0%B8

 

https://static.wixstatic.com/media/ce0221_687eabb39ec0432e91915f37b1deeaf6~mv2.png/v1/fill/w_543,h_740,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01/ce0221_687eabb39ec0432e91915f37b1deeaf6~mv2.webpУчень 2: Вересень писати вчився,          

Але швидко щось втомився,

Жовтень втому проганяє,

Йому руку простягає.

В кулачок, на замок,

А тепер зроби місток.

 

Жовтень втому проганяє,

Йому руку простягає.

В кулачок, на замок,

А тепер зроби місток.

 

Листопад - рідний брат,

По місточку пройти рад.

В другу сторону пройдеться

В кулачок рука зі жметься.

 

Розігнуться пальчики -

Ось веселі зайчики…

Ну досить забавлятись –

За пензлик треба братись

І малювати старатись.

 

  • А тепер заплющить очі і під звуки прекрасної музики А. Вівальді  постарайтеся згадати красиві куточки природи нашої України.

 

6. Практична робота учнів. Послідовність роботи над пейзажем.

1) Виберіть мотив і «напишіть» його в умі, що є головним на вашому малюнку.

2) Малюємо лінію горизонту.

3) Малюємо дерево і лавочку.

4) Позначимо площини теплих  і холодних  кольорів Теплі кольори – жовтий і красний. Вони приближають предмети. Дорогу і частину парка в глибині фарбуємо зеленими та синіми кольорами.

5) Промальовуємо крони дерев.

6) Малюнок буде об’ємним, якщо ми намітимо більш темні частини. Покажемо куди падає тінь. + Добавимо червоних фарб.

7) Добавимо синіх фарб. Хай наш парк наповниться прохолодним  повітрям. Малюємо листя, ближче до нас вони будуть крупніше, далі – менше.

8) Сядемо на лавку, послухаємо, як шелестить листя і парочку засушимо.

 

Результат пошуку зображень за запитом "осенние листья клипарт"7. Підсумок уроку. Аналіз учнівських робіт…

Учень 3:

Ходить осінь по садах

Ходить усміхається

 Ніби в казці швидко так

 Кольори міняються

 

  • Аналіз, коментування, оцінювання малюнків.

 

8.Домашнє завдання: спостерігати за деревами у стані спокою та руху; намалювати малюнок «Осінь золота» в техніці друкування; *Група 2 - дізнатися про відомих українських художників. – пейзажистів.

Результат пошуку зображень за запитом "картина І.Левітана«Золота осінь»" Результат пошуку зображень за запитом "картина І.Левітана«Золота осінь»"

Результат пошуку зображень за запитом "картина І.Левітана«Золота осінь»" Результат пошуку зображень за запитом "картина І.Левітана«Золота осінь»"

Результат пошуку зображень за запитом "картина І.Левітана«Золота осінь»" Результат пошуку зображень за запитом "картина І.Левітана«Золота осінь»"

 

docx
Додав(-ла)
Sokolova Larysa Dmytrivna
Додано
21 березня 2019
Переглядів
3830
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку