Тема уроку: Колірний спектр, урок у 5-му класі

Про матеріал
Повторити вивчене на попередньому уроці. З'ясувати, які види живопису знають учні, та що нового і цікавого дізнались самі про них. Навчальна: Ознайомити з колірним спектром. Вчити бачити теплі та холодні кольори, спостерігати колірні контрасти, створювати відтінки, змішуючи сусідні кольори із колірного спектру. Розвивальна: Розвивати зорове сприймання, пізнавальну діяльність, кругозір, кольоросприйняття, творчу уяву, дрібну моторику рук. Виховна: Виховувати любов до навколишнього світу, до багатогранного мистецтва, любов до роботи, яку виконуєш, до природи, яка створила всі кольори сама і є неперевершено цікавою, до кінця незвіданою.
Перегляд файлу

Тема: Колірний спектр

Мета: Повторити вивчене на попередньому уроці. З'ясувати, які види живопису знають учні, та що нового і цікавого дізнались самі про них.

Навчальна: Ознайомити з колірним спектром. Вчити бачити теплі та холодні кольори, спостерігати колірні контрасти, створювати відтінки, змішуючи сусідні кольори із колірного спектру.

Розвивальна: Розвивати зорове сприймання, пізнавальну діяльність, кругозір, кольоросприйняття, творчу уяву, дрібну моторику рук.

Виховна: Виховувати любов до навколишнього світу, до багатогранного мистецтва, любов до роботи, яку виконуєш, до природи, яка створила всі кольори сама і є неперевершено цікавою, до кінця незвіданою.

Тип уроку: Комбінований

Техніка виконання: Живопис, акварель

Обладнання: ТЗН, аудіо записи творів А. Вівальді, альбом для малювання, таблиця із зображенням веселки, картина для демонстрації контрастних кольорів «Калина», пензлі, ємкість для води, олівець, гумка, серветки.

 

Хід уроку

 

  1.            Організація класу до уроку.
  2.         Повторення вивченого матеріалу.
  1.      Які види живопису ви знаєте?
  2.      Розкажіть про кожен з них.
  3.      Де у житті ви спостерігали названі види живопису.
  1.       Викладення нового навчального матеріалу.
  1.      Вступна бесіда вчителя.

а) Колір і колірний контраст.

      Коли людина чує слово «колір», то у її уяві постає, напевно, щось приємне для її ока і сприйняття: голубе небо, червона калина, зелене листя, розові щічки дитини, біле молоко і так далі. Отже, колір є головним засобом виразності. Якщо бути спостережливим, то ми помітимо, що кольори між собою контрастують і то дуже красиво. Всі, напевно, бачили, як у зеленому полі жита квітнуть червоні маки. Це незабутнє враження. Червона калина із соковитим зеленим листя також не залишить нікого байдужим. (Показ картини). А коли сонячного осіннього дня проспостерігати за золотим листям парку, яке, як золото світиться на фоні голубого неба! Варто лише все це проспостерігати - більше нічого не потрібно для задоволення. Так чітко все це відстежується, бо згадані кольори утворюють колірний контраст. (Показати схематично на дошці, як контрастують кольори).

б) Колірний спектр.

Показати в кольорі на папері, яким є колірний спектр: червоний-зелений, оранжевий-синій, фіолетовий-жовтий. Ці кольори контрастують і ніби підсилюють один одного. Кольори, які є у колірному спектрі, називають хроматичними. У даному спектрі немає білого, чорного і сірого кольорів. Вони є ахроматичними.

Якщо бути уважними, то ми помітимо, що теплі і холодні кольори у колірному колі, ніби протистоять один одному. Білий колір вважається кольором з нульовою насиченістю, а сірий колір - чорний із зниженою насиченістю.

Влітку, коли пройде лагідний дощик і зразу засвітить яскраве сонечко, на небі можна помітити веселку. Це неперевершене явище природи. Хочеться дивитись на неї і дивитись, але вона зникає. Ось тому спішать художники взяти в руки пензлі і залишити побачене в картині. Спробуємо і ми.

  1.      Вступний інструктаж.

 

  1. Правила техніки безпеки.
  2.               Послідовність виконання роботи. На демонстраційному мольберті учитель демонструє послідовність виконання роботи.

а) побудувати композицію малюнка:

    відвести місце для неба і землі, заповнити його потрібними елементами, а саме хмаринками, сонечком, травичкою, квіточками.  Додаємо самий головний елемент – веселку, з її кольорами. (Розповісти, як їх можна легко запам’ятати).

 

б)   б) Заповнити предмети своїми

            природними кольорами

 

 

 

 

 

 

 

в)   в) Збагатити деталями малюнок   і надати йому насиченості.

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\anoprienko.om\Desktop\111 - 0001.tif

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\anoprienko.om\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\111 - 0002.tif

 

 

 

 

C:\Users\vasilin.em\AppData\Local\Temp\FineReader11\media\image3.jpeg

 

 

 

  1.    Практична діяльність учнів Звучить мелодія творів А. Вівальді, учні виконують роботи. За потреби учитель інструктує, допомагає.
  2. Підбиття підсумків уроку.
  1.      З’ясувати, що нового учні дізнались про кольори.
  2.      Коли з’являється веселка?
  3.      Огляд учнівських робіт, поради, заохочення, похвала.
  4.      Прибирання робочих місць.

Література:

  1. С.М. Железняк, О.В. Ламонова. Образотворче мистецтво. К.: «Генеза», 20133

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 березня 2019
Переглядів
408
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку