розвивати цікавість до казки; формувати вміння на етичні еталони поведінки та наслідки; дати знання про складові здорового способу життя та їх значення для здоров'я: користь зарядки, харчування; підтримувати інтерес до свого внутрішнього світу; учити вихованців поважати думку інших.
“ У світі казки чарівної”
Хід заняття
Вихователь: Подивіться малята. Сьогодні до нас знову завітали гості. Давайте ми спочатку привітаємось і познайомимося.
Діти : Доброго дня!
Вихователь : Вас вітає група
Діти : «Капітошка»
Вихователь : Наш девіз
Діти : Ми веселі капітошки
Ми одна сім’я
Дуже дружні та веселі
Радо носимо це ім'я
Вихователь: Ми дуже любимо подорожувати, і сьогодні ми знову вирушаємо до країни казок. Але подорож буде не звичайна. Сьогодні ми будемо в гостях зимової казки, а потім потрапимо в гості до весни. Хто з вас може пояснити чому в нас сьогодні така незвичайна подорож?
Діти: Відповіді дітей (тому що сьогодні 1 березня, перший день весни…)
Вихователь: Так, все вірно. Отож:
Казок країна чарівна
У гості нас чека вона,
Отож, часу не гаймо,
У подорож рушаймо!
Діти з вихователем стають у коло.
Вихователь і діти:
Казка в коло нас зібрала.
Свої звертання надіслала.
Вихователь: Малята, я знаю що ви любите казки? Чому?
Діти: Відповіді дітей (так, любимо! Тому, що казки красиві, цікаві, учать мудрості, вони – повчальні).
Вихователь: Так, все вірно. А які казки бувають, хто пише казки?
Діти: Відповіді дітей (казки є народні, які пишуть народ та літературні, які пишуть письменники).
Вихователь: Якими вчать нас бути казки? Чому казки називають народними?
Діти: Відповіді дітей (мудрими, розумними, працьовитими, мужніми, сміливими, дружніми. Казки народні тому , що їх пише народ).
Вихователь: Так. Кожна казка - особлива, але всі казки мають схожий початок і кінець. Як починаються казки?
Діти: Відповіді дітей (жили , були...)
Вихователь: Як зазвичай закінчуються казки?
Діти: Відповіді дітей (щасливо, добро здобуває перевагу над злом).
Вихователь: Молодці. Цікаві казки і тим, що у них ми зустрічаємося з різними дивовижними персонажами, яких не буває на справді. Пригадайте, будь ласка, знайомі казки і їх героїв за допомогою дидактичної гри«Розплутай казку»
Дидактична гра «Розплутай казку»
Мета: розвивати у дошкільників логічне мислення, мовлення, вчити давати відповіді на запитання; виховувати любов до усної народної творчості, логічного розвитку.
(Герої у кошику з різних казок. Вихователь їх демонструє та дає завдання, а діти пояснюють)
1.Бігла мишка, хвостиком зачепила, Колобок впав і розбився.
Що невірно в цій казочці? Що мало розбитися? А як називається
казочка?
2.Схопив ведмідь півника і поніс його. А півник кричить: «Мій котику, мій братику, несе мене ведмідь за темні ліси, за високі гори».
Малята, а ви знаєте таку казку? Що ведмідь вкрав півника?
3.Стала кішка Мурка кликати на допомогу їжачка: «Ходи, їжачку, не лежи, ріпку витягнути допоможи».
Діти, пригадаємо, кого покликала кішка в казочці «Ріпка».
А хто ще допомагав діду Андрію рвати ріпку?
4.Несе лисичка Машу лісом. А Маша: не сідай на пеньок, не їж
пиріжок?
5.Іде Червона Шапочка лісом а на зустріч їй заяць?
Вихователь: Молодці малята! Відгадали всі мої загадки. А скажіть мені будь ласка:
Діти: Відповіді дітей( вигадані, казкові…)
Діти: Відповіді дітей (цю казку написав письменник Шарль Перро)
Вихователь: Так, дуже добре. А давайте нашим гостям покажемо казочку, але вони відгадають як вона називається. (вихователь загадує загадку про казку «Рукавичка):
В лісі звірям всім на втіху
Щось згубив старенький дід.
Влізли мишка туди й жабка,
Заєць, лиска, вовк,
Ще й кабан-іклан.
Будь ласка,
Пригадайте, що за казка?
Діти показують ляльковій театр казка «Рукавичка»
Вихователь: (звертається до гостей) Сподобалась Вам казка?
Вихователь:Ну що, час нам вирушати у гості до весни.Щоб до неї потрапити, нам треба перейти через річку, яка на половину вкрита кригою, а друга половина вже розтанула. Як ви думаєте, чому?
Діти: Відповіді дітей(вчора була зима, а сьогодні прийшла весна)
Вихователь: Молодці малята!
Ось погляньте, тут є місточки. Які вони? (річка – блакитна тканина, місточки — вузький, широкий).
Вихователь:А як ви гадаєте яким місточком підуть дівчата, а яким хлопці?
Діти: Відповіді дітей (через вузький місточок підуть дівчата, вони в нас такі тендітні, немов би справжні балерини. А широким місточком підуть хлопчики, вони у нас справжні мужчини(діти переходять через місточки, стають у коло).
З’являється їжачок-іграшка, у нього перев’язана голова.
Вихователь:Доброго дня їжачок!
(їжачок відвертається і жалібно стогне)
Вихователь:Що трапилось, чому ти непривітний?
Їжачок: Я прокинувся від зимового сну, і в мене заболіли зубки, слабкість по всьому тілі. Що робити незнаю. Допоможіть!
Вихователь:А чарівні слова ти не забув поки спав?
Їжачок:Будьласка!
Вихователь:Добре, малята допоможемо Їжачку?
Діти: Відповіді дітей.
Вихователь:Що ти їв, що ти пив? Зарядку робив?
Їжачок:Ні не робив, ів цукерки, пив сітро, дивився телевізор, грав у комп’ютері…
Вихователь: Дітки, як ви вважаєте чому захворів Їжачок?
Діти: Відповіді дітей.
Вихователь:Молодці. Давайте разом з їжачком пограємо в гру «Квітка здоров’я»
Дидактична гра «Квітка здоров’я»
Мета: дати знання про складові здорового способу життя та їх значення для здоров’я: користь зарядки, харчування…
Ігрова дія: дитина обирає пелюстку будь-якого кольору, на звороті якої намальована певна складова здорового та шкідливого способу життя. Дитина повинна за малюнком розповісти все, що вона знає.
Вихователь: Так все вірно,молодці! І для того що б ти Їжачок краще запам’ятав ці корисні поради ми з вами пограємося у рухливу гру «Чого мікроби бояться?» (проводиться фізкультхвилинка під музику.)
Фізкультхвилинка «Чого мікроби бояться?»
Вихователь читає віршовані рядки, а діти виконують рухові дії та змінюють вираз обличчя згідно зі змістом тексту.
Мікроби бояться, коли я вмиваюсь,
(Імітація процесу вмивання.)
Коли рушничком я чистеньким втираюсь,
(Діти показують, як вони втирають рушничком обличчя.)
Коли мию руки – звичайно, із милом,
(Зображують старанне миття рук.)
Коли тру у ванні мочалкою тіло.
(Показують, як користуватися мочалкою під час купання.
)
Як тільки відкрию квартирку в кімнаті –
(Крок уперед – малята «відкривають» уявне вікно.)
Вони починають щодуху тікати,
(Швидкий біг із виразом остраху на обличчі.)
Бо свіже повітря корисне для мене,
Інфекція же, навпаки, - неприємне!
(Хитають головою, скривившись.)
Не люблять мікроби всі вимиті фрукти,
(Діти зображують миття фруктів під краном.)
І якісні страви, і свіжі продукти,
(Імітація їжі ложкою.)
Зарядка і спорт, гартування й режим –
(Імпровізовані фізкультурні рухи.)
Все це аж до жаху огидливе їм!
(Малята присідають і закривають обличчя руками.)
Вихователь:Ну що Їжачок усе запам’ятав?
Їжачок:Так, дякую!Тепер я кожного дня буду робити зарядку, їсти фрукти, овочі, пити соки і гуляти на свіжому повітрі.
Вихователь:Молодець, але не забувай мити овочі і фрукти, і обов’язково мити руки бо потрапиш у біду як зайчик із моєї казки!
Розповісти вам казочку малята? І ти послухай,Їжачок з нами, буде корисно.
Вихователь читає казочку «Неслухняний Зайчик»
Вихователь ставить запитання за текстом:
Як називається казочка?
Хто її герої?
Де відбувається дія казки?
Чому Зайчик захворів?
Хто і як врятував Зайчика?
Що треба робити щоб не потрапити у біду?
Вихователь: Молодці! Ви тепер зрозуміли, чому треба дотримуватися гігієни щоб не потрапити у біду?
Діти: Відповіді дітей.
Вихователь:Ну що Їжачок час прощатися!До побачення!
Їжачок зникає.
Вихователь: А у мене є для вас пропозиція: давайте ми з вами підійдемо до наших столиків і виконаємо непросту роботу,подарунок для друга із смачних фруктів, які дуже корисні для нашого організму, зробимо «Вітамінних їжачків».
Діти: Відповіді дітей.
На столах лежать груші , виноград, родзинки, зубочистки.
Вихователь показує послідовність виконання цієї техніки. Потім, вмикає повільну музику і діти починають працювати, по ходу заняття вихователь надає індивідуальну допомогу, дає поради, заохочує дітей. Коли діти закінчують працювати вихователь їм. робить пропозицію.
Вихователь: Давайте зробимо виставку з наших робіт, нехай наші гості також поглянуть, які ми зробили подарунки для друзів. І порадіють вашим вмінням. (Діти викладають на столі свої роботи)
Вихователь: Давайте подивимося, що у вас вийшло?!
Діти розставляють свої роботи.
Вихователь: Молодці, діти! Всім дякую за гарну роботу!
На жаль, подорож наша закінчується! Вам сподобалася подорож, що найбільше запам’яталося? А про які казки ми сьогодні з вами говорили? Хто приходив до нас в гості? Яку нову казочку читали і хто її герої?
Діти: Відповіді дітей.
Вихователь: А тепер казка говорить нам «До побачення!» Ми будемо чекати її? І наступного разу вона нам розповість вже щось - цікаве та нове!