“ У світі казки чарівної”

Про матеріал

розвивати цікавість до казки; формувати вміння на етичні еталони поведінки та наслідки; дати знання про складові здорового способу життя та їх значення для здоров'я: користь зарядки, харчування; підтримувати інтерес до свого внутрішнього світу; учити вихованців поважати думку інших.

Перегляд файлу

 

“ У світі казки чарівної”

 

Хід заняття

Вихователь: Подивіться малята. Сьогодні до нас знову завітали гості.  Давайте ми спочатку привітаємось і познайомимося.

Діти : Доброго дня!

Вихователь : Вас вітає група

Діти : «Капітошка»

Вихователь : Наш девіз

Діти : Ми веселі капітошки

           Ми одна сім’я

           Дуже дружні та веселі

           Радо носимо це ім'я

Вихователь: Ми дуже любимо подорожувати, і сьогодні ми знову вирушаємо до країни казок. Але подорож буде не звичайна. Сьогодні ми будемо в гостях зимової казки, а потім потрапимо в гості до весни. Хто з вас може пояснити чому в нас сьогодні така незвичайна подорож?

Діти: Відповіді дітей (тому що сьогодні 1 березня, перший день весни…)

Вихователь: Так, все вірно. Отож:

Казок країна чарівна

 У гості нас чека вона,

Отож, часу не гаймо,

У подорож рушаймо!

Діти з вихователем стають у коло.

Вихователь і діти:

Казка в коло нас зібрала.

Свої звертання надіслала.

Вихователь:  Малята, я знаю що ви любите казки? Чому?

Діти: Відповіді дітей  (так, любимо! Тому, що казки красиві, цікаві, учать мудрості, вони – повчальні).

Вихователь: Так, все вірно. А які казки бувають, хто пише казки?

Діти:  Відповіді дітей (казки є народні, які пишуть народ та літературні, які пишуть письменники).

Вихователь: Якими вчать нас бути казки? Чому казки називають народними?

Діти:  Відповіді дітей (мудрими, розумними, працьовитими, мужніми, сміливими, дружніми. Казки народні тому , що їх пише народ).

Вихователь:  Так. Кожна казка - особлива, але всі казки мають схожий початок і кінець. Як починаються казки?

Діти: Відповіді дітей (жили , були...)

Вихователь:  Як зазвичай закінчуються казки?

Діти: Відповіді дітей (щасливо, добро здобуває перевагу над злом).

Вихователь: Молодці. Цікаві казки і тим, що у них ми зустрічаємося з різними дивовижними персонажами, яких не буває на справді. Пригадайте, будь ласка, знайомі казки і їх героїв за допомогою дидактичної гри«Розплутай казку»

 

Дидактична гра «Розплутай казку»

Мета: розвивати у дошкільників логічне мислення, мовлення, вчити давати відповіді на запитання; виховувати любов до усної народної творчості, логічного розвитку.

(Герої у кошику з різних казок. Вихователь їх демонструє та дає завдання, а діти пояснюють)

1.Бігла мишка, хвостиком зачепила, Колобок впав і розбився.

Що невірно в цій казочці? Що мало розбитися? А як називається

казочка?

2.Схопив ведмідь півника і поніс його. А півник кричить: «Мій котику, мій братику, несе мене ведмідь за темні ліси, за високі гори».

Малята, а ви знаєте таку казку? Що ведмідь вкрав півника?

3.Стала кішка Мурка кликати на допомогу їжачка: «Ходи, їжачку, не лежи, ріпку витягнути допоможи».

Діти, пригадаємо, кого покликала кішка в казочці «Ріпка».

А хто ще допомагав діду Андрію рвати ріпку?

4.Несе лисичка Машу лісом. А Маша: не сідай на пеньок, не їж

пиріжок?

5.Іде Червона Шапочка лісом а на зустріч їй заяць?

 

Вихователь: Молодці малята! Відгадали всі мої загадки. А скажіть мені будь ласка:

 

  •              Які герої живуть в цих казках?

 

Діти: Відповіді дітей( вигадані, казкові…)

 

  •                Чим відрізняється казка «Червона Шапочка» від інших казок?

Діти: Відповіді дітей (цю казку написав письменник Шарль Перро)

Вихователь:  Так, дуже добре. А давайте нашим гостям покажемо казочку, але вони відгадають як вона називається. (вихователь загадує загадку про казку «Рукавичка):

В лісі звірям всім на втіху
            Щось згубив старенький дід.
            Влізли мишка туди й жабка,
            Заєць, лиска, вовк,
            Ще й кабан-іклан.

Будь ласка,
            Пригадайте, що за казка?
Діти показують ляльковій театр казка «Рукавичка»

 

Вихователь: (звертається до гостей) Сподобалась Вам казка?


Вихователь:Ну що, час нам вирушати у гості до весни.Щоб до неї потрапити, нам треба перейти через річку, яка на половину вкрита кригою, а друга половина вже розтанула. Як ви думаєте, чому?

Діти: Відповіді дітей(вчора була зима, а сьогодні прийшла весна)

Вихователь: Молодці малята!

 Ось погляньте, тут є місточки. Які вони? (річка – блакитна  тканина, місточкивузький, широкий).

Вихователь:А як ви гадаєте яким місточком підуть дівчата, а яким хлопці?

Діти: Відповіді дітей (через вузький місточок підуть дівчата, вони в нас такі тендітні, немов би справжні балерини. А широким місточком підуть хлопчики, вони у нас справжні мужчини(діти переходять через місточки, стають у коло).

З’являється їжачок-іграшка, у нього перев’язана голова.

Вихователь:Доброго дня їжачок!

(їжачок відвертається і жалібно стогне)

Вихователь:Що трапилось, чому ти непривітний?

Їжачок: Я прокинувся від зимового сну, і в мене заболіли зубки, слабкість по всьому тілі. Що робити незнаю. Допоможіть!

Вихователь:А чарівні слова ти не забув поки спав?

Їжачок:Будьласка!

Вихователь:Добре, малята допоможемо Їжачку?

Діти: Відповіді дітей.

Вихователь:Що ти їв, що ти пив? Зарядку робив?

Їжачок:Ні не робив, ів цукерки, пив сітро, дивився телевізор, грав у комп’ютері…

Вихователь: Дітки, як ви вважаєте чому захворів Їжачок?

Діти: Відповіді дітей.

Вихователь:Молодці. Давайте разом з їжачком пограємо в гру «Квітка здоров’я»

Дидактична гра «Квітка здоров’я»

Мета: дати знання про складові здорового способу життя та їх значення для здоров’я: користь зарядки, харчування…

Ігрова дія: дитина обирає пелюстку будь-якого кольору, на звороті якої намальована певна складова здорового та шкідливого способу життя. Дитина повинна за малюнком розповісти все, що вона знає.

Вихователь: Так все вірно,молодці!  І для того що б ти Їжачок краще запам’ятав ці корисні поради  ми з вами пограємося у рухливу гру «Чого мікроби бояться?» (проводиться фізкультхвилинка під музику.)

 

 

 

 

Фізкультхвилинка «Чого мікроби бояться?»

 

       Вихователь читає віршовані рядки, а діти виконують рухові дії та змінюють вираз обличчя згідно зі змістом тексту.

Мікроби бояться, коли я вмиваюсь,

(Імітація процесу вмивання.)

 

Коли рушничком я чистеньким втираюсь,

(Діти показують, як вони втирають рушничком обличчя.)

 

Коли мию руки – звичайно, із милом,

(Зображують старанне миття рук.)

 

Коли тру у ванні мочалкою тіло.

(Показують, як користуватися мочалкою під час купання.

)

Як тільки відкрию квартирку  в кімнаті –

(Крок уперед – малята «відкривають» уявне вікно.)

 

Вони починають щодуху тікати,

(Швидкий біг із виразом остраху на обличчі.)

 

Бо свіже повітря корисне для мене,

Інфекція же, навпаки, - неприємне!

(Хитають головою, скривившись.)

 

Не люблять мікроби всі вимиті фрукти,

(Діти зображують миття фруктів під краном.)

 

І якісні страви, і свіжі продукти,

(Імітація їжі ложкою.)

 

Зарядка і спорт, гартування й режим –

(Імпровізовані фізкультурні рухи.)

 

Все це аж до жаху огидливе їм!

(Малята присідають і закривають обличчя руками.)

 

      Вихователь:Ну що Їжачок усе запам’ятав?

Їжачок:Так, дякую!Тепер я кожного дня буду робити зарядку, їсти фрукти, овочі, пити соки і гуляти на свіжому повітрі.

Вихователь:Молодець, але не забувай мити овочі і фрукти, і обов’язково мити руки бо потрапиш у біду як зайчик із моєї казки!

Розповісти вам казочку малята? І ти послухай,Їжачок з нами, буде  корисно.

Вихователь читає казочку «Неслухняний Зайчик»

 

Вихователь ставить запитання за текстом:

 

Як називається казочка?

Хто її герої?

Де відбувається дія казки?

Чому Зайчик захворів?

Хто і як врятував Зайчика?

Що треба робити щоб не потрапити у біду?

Вихователь: Молодці! Ви тепер зрозуміли, чому треба дотримуватися гігієни щоб не потрапити у біду?

Діти: Відповіді дітей.

Вихователь:Ну що Їжачок час прощатися!До  побачення!

 

Їжачок зникає.

 

Вихователь: А у мене є для вас пропозиція: давайте ми з вами підійдемо до наших столиків і виконаємо непросту роботу,подарунок для друга із смачних фруктів, які дуже корисні для нашого організму,  зробимо «Вітамінних їжачків».

Діти: Відповіді дітей.

 

На столах лежать груші , виноград, родзинки, зубочистки.

 

Вихователь показує послідовність виконання цієї техніки. Потім, вмикає повільну музику і діти починають працювати, по ходу заняття вихователь надає індивідуальну допомогу, дає поради, заохочує дітей. Коли діти закінчують працювати вихователь їм. робить пропозицію.

Вихователь: Давайте зробимо виставку з наших робіт, нехай наші гості також поглянуть, які ми зробили подарунки для друзів. І порадіють вашим вмінням. (Діти викладають на столі свої роботи)

Вихователь: Давайте подивимося, що у вас вийшло?!

 Діти розставляють свої роботи.

Вихователь:  Молодці, діти! Всім дякую за гарну роботу!

На жаль, подорож наша закінчується! Вам сподобалася подорож, що найбільше запам’яталося? А про які казки ми сьогодні з вами говорили? Хто приходив до нас в гості? Яку нову казочку читали і хто її герої?

Діти: Відповіді дітей.

Вихователь:  А тепер казка говорить нам «До побачення!» Ми будемо чекати її? І наступного разу вона нам розповість вже щось - цікаве та нове!

 

docx
Додав(-ла)
Соболь Ольга
Додано
9 січня 2019
Переглядів
1161
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку