11 серпня о 18:00Вебінар: Зберегти креативність: корисні вправи для вчителів та учнів

Інтегрований урок з основ здоров‘я з елементами літературного читання та математики 2 клас

Про матеріал
Інтегрований урок з основ здоров‘я з елементами літературного читання та математики 2 клас "Безпека на дорогах"
Перегляд файлу

Інтегрований урок з основ здоровя

з елементами літературного читання

 та  математики

                                              2 клас

Тема.   Безпека на дорогах.

Мета. Перевірити, як учні вивчили правила до­рожнього руху, засвоїли групи дорожніх знаків. Розвивати усне мовлення,   творче мислення, збагачувати словниковий запас учнів. Виховувати    дисциплінованість,    свідоме ставлення до обов'язків пішоходів та паса­жирів, бажання краще знати правила та суворо їх дотримуватись.

Обладнання. Ілюстрації, сигнальні карт­ки, посібники.

Тип уроку. Урок повторення та узагальнення отриманих знань.

Зінтегровано  предмети. Основи здоров’я, літературне читання, математика .

 

Хід уроку

   І.Організація класу до уроку.

 Привітання.

Любі друзі! У наш клас

Завітали люди щирі.

Привітайте в добрий час

Гостей посмішкою й миром.

Ми вам раді, добрі люди,

І вітаєм щиро вас.

Та запрошуєм ласкаво

На урок у другий клас.

ІІ . Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення мети уроку.

- Діти, попереду літні канікули, уже   зараз   на   вулицях   нашого   села збільшився потік машин,  ви з батьками  будете їздити в різні   міста, тому підсумковий урок за цей рік з основ здоров'я ми проведемо, згадуючи правила вуличного руху. Тема уроку так і називається: «Вивчи правила і знай та завжди їх пам'ятай».

ІІІ. Рефлекcія

  •              Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
  •              А вам цікаво,  що очікую я?

Я очікую, що ви будете сміливими, уважними та швидкими.

   IV. Вступне слово вчителя.

  - Зберегти здоров'я і життя людей на нашій чудовій пла­неті — найважливіше завдання багатьох служб: медиків, педагогів, працівників державної автоінспекції, пожеж­них рятувальників , поліцейських тощо.

   Вивчення та чітке дотримання правил вуличного руху — основне завдання всіх учасників руху: водіїв, пішоходів, пасажирів.

   Я хочу побажати, щоб ніхто з вас, ваших рідних, близь­ких, знайомих ніколи не був учасником дорожньо — транспортних пригод. Щороку в світі від дорожньо — транспортних пригод гине понад 250 тисяч людей. За рік в Україні гине понад 5 тисяч людей, а понад 30 тисяч от­римують травми.

   Щоб упередити дорожньо — транспортні пригоди, не­безпеку для здоров'я і життя, треба дуже добре знати ці Правила і застосовувати їх. На жаль, не всі добре знають їх, або іноді нехтують ними.

   Дорожньо — транспортні пригоди виникають дуже час­то в таких випадках, коли нібито нічого не загрожувало. Про деякі з них ви зараз прочитаєте.

V. Читання учнями.

Випадок 1.

   Сталося це вранці, якраз у годину «пік», коли багато людей вирушають у своїх справах: діти — в школу, а дорослі — на роботу. Хлопчик, твій одноліток, дуже поспішав, щоб не запізнитися на урок. Вистрибнув із ав­тобуса, глянув ліворуч — і мерщій через дорогу. Але він не помітив, що з — за рогу будинку виїхав легковий ав­томобіль. Водій побачив хлопчика, коли зупинити маши­ну вчасно вже було неможливо.     Заскрипіли гальма, та ма­шина продовжувала рух. Водій спробував взяти ліворуч, але там — зустрічний потік транспорту... З важкими трав­мами хлопчика забрала «швидка». Над ним довго «чаклу­вали» лікарі. А от водія врятувати не вдалося.

Випадок 2.

      Петрик добре знав правила поведінки на вулиці, але не завжди їх дотримувався. Дорогою їхала вантажна машина. Петрик вирішив покататися на ній. Причепився до зад­нього борту і поїхав. Раптом машина різко зупинилася. Петрик не втримався і впав. Сталося нещастя.

      Лише через три місяці Петрика виписали з лікарні. Усе літо він ходив на милицях. Його друзі купалися, їздили на велосипедах, гралися на подвір'ї, весело сміялися, а Пет­рик сидів удома. Він сам себе покарав.

   - Діти! Не забувайте найважливіші правила вашого жит­тя і здоров'я — правила поведінки на вулицях рідного се­лища та за його межами. Тільки пильність і обережність збережуть ваше життя.

VІІ. Сценка з Незнайком.
Незнайко. Куди це я потрапив?
Вчитель. На урок.

Незнайко. А — а — а! А я думав, що тут щось цікаве. Такі гарні знаки!

Вчитель. А у нас і буде цікаво, бо урок про правила до­рожнього руху.

Незнайко. А я їх і так знаю!

Вчитель. Знаєш? А ти не хвалишся? Зараз ми перевіри­мо, як ти їх знаєш. Ось тобі перше питання: на які час­тини поділяється вулиця, і що ти про них знаєш?

Незнайко. На тротуар і мостову, тротуаром їздять ма­шини, а мостовою ходять люди.

Вчитель. Діти, чи правильно відповів Незнайко?

- А де ти влітку найчастіше граєшся?

Незнайко. На вулиці.

Вчитель. Діти, скажіть Незнайкові, чи можна гратися на вулиці?

(Розгляд ілюстрацій)...

- Діти, як називається пристрій, який регулює рух на до­рогах?

Давайте про світлофор розкажемо Незнайкові.

VIІІ  . Читання віршів про світлофор.

Світлофор — він друг для нас,

Помагає нам щораз.

Це його ліхтарі

Світять ясно угорі.

Як червоним він горить,

Завмирає все умить.

Ти ідеш — не забудь

— В час такий закрита путь!

 

Світло жовте в ліхтарі —

Світлофор гука вгорі:

Вже іти скоро вам,

Як зелене світло дам.

Як зеленим він говорить,

Всі машини стануть вмить.

 

 «Переходь у цей час!»

 Світлофор дає наказ.

Світлофор — він друг для нас,

Помагає нам щораз,

І хоч він автомат,

Та пильнує всіх малят.

IX  . Сценка із Світлофором.
(Входить Світлофор).

 Добрий день, друзі! Ви вже, мабуть, здогадалися, хто я такий?

Всі. Світлофор!

 Правильно. Я добрий ваш друг Світлофор. Ви не дивіться, що я такий малий, я вже досить старий і дуже багато знаю. Більше ста років я допомагаю людям переходити вулицю. Сьогодні мені дуже хотілось зустрітися з вами і дізнатися, чи ви вже знаєте правила вулиць і доріг, і ко­ли з'явилися вперше правила до­рожнього руху?

         Учень.  Ще з січня 1638 року Петро І видав наказ про правила дорожнього руху. Ці правила обмежували швидкість їзди. Було введено правосторонній рух.

Тільки в 1891 році вперше в Україні, а саме в Одесі, з'явився автомобіль.

        Учень.  У 1940 році були прийняті типові правила дорожнього руху. Вони змінювались, доповнювались, удосконалюва­лись. Виходячи з вимог міжнародних правил, враховуючи передовий досвід, 1 січня 2002 року були введені нові «Правила дорожнього руху України». Вони обов'язкові для всіх учасників руху.

Світлофор. Добре, бачу, це ви знаєте. А чому, скажіть, мене називають світлофором?

Діти. Від грецького «форос» — носій світла.

X . Гра «Червоний, жовтий, зелений».
         Давайте пограємо з вами в гру.
         Жовтий — тиша.

Червоний — плещемо в долоні.

Зелений — умовно крокуємо.

XІ. Повторення груп дорожніх знаків.

- Коли по вулицях почали їздити трамваї, автомобілі, тролейбуси, автобуси, вулицям потрібно було дати мову.

- На цій дорожній мові з водіями та пішоходами розмов­ляють вулиці всіх країн світу.

Коли людина вчиться читати, їй показують букви, з букв складають слова, зі слів — речення. У дорожньої мо­ви також є букви — знаки. Але їх не потрібно складати в слова. Один знак, одна дорожня буква означає цілу фра­зу — дорожній сигнал.

Ось вона, азбука, —

Треба всю знать, —

 Вздовж тротуару

Глянь, знаки висять.

Азбуку міста

Завчи до ладу.

Щоб не потрапити

Раптом в біду.

Всім знайомий знак дорожній,

Він стоїть не просто так.

Будьте всі ви обережні,

Поважайте кожен знак.

 (Виходять дві дівчинки).

Ми дорожні знаки,

Нас потрібно знати

Водіям і пішоходам,

І хто їздить, і хто ходить,

І дорослим, і малим —

Знаки треба знати всім.

  • Давайте ж, діти, згадаємо, які бувають групи знаків.

Попереджувальні. Намальовані на білих трикутниках з червоним облямуванням, тому їх видно дуже далеко.

Заборонні знаки. Схожі на червоне око світлофора. Вони розміщуються в червоному колі.

Наказові знаки. Вони зображені в блакитному колі, вказують напрям руху.

Знаки сервісу.

Інформаційно — вказівні. Їх зображують на блакитних квадратах і прямокутниках. Водії і пішоходи понад усе люблять ці знаки. Вони лагідні, турботливі, не наказують, не забороняють, а тільки вка­зують і допомагають.

    Музична фізкультхвилинка  «Веселка»

    obuchonok.com.uafizkulthvylynka

X ІІ.  Повторення правил пасажирів.

- Ну що ж, діти, якщо ви поки що не були водіями, то ви обов'язково були всі пасажирами. Давайте згадаємо правила для пасажирів і перевіримо, як ви їх знаєте.

* Чекати транспорт на зупинці.

* Входити через задні двері.

* Компостувати талон.

- Добре, молодці. А зараз підсумуємо. (Читання вчите­лем).

XIІІ.  Розв'язування математичних задач.

  • Ви повинні, діти, зараз розв'язати такі математичні за­дачі.

Задача 1.

    У хлопчика 1 гривня. Скільки разів він може проїхати в автобусі, якщо за один проїзд треба заплатити 50 копійок?

Задача 2.

   Проїзд коштує 50 копійок. Скільки потрібно грошей на 8 таких поїздок?

Задача 3.

   6 жінок зайшло в автобус. Скільки грошей їм потрібно заплатити за проїзд, якщо квиток коштує 50 копійок?

Задача 4.

   У класі 17 хлопчиків, а дівчат на 10 менше. Скільки всього дітей поїде на екскурсію до Києва?

 XIV.  Гра змагання між двома командами по парах.
Один читає — другий відповідає, виграє та команда, в якій члени команди будуть чітко та правильно відповіда­ти на запитання.

- Яка частина вулиці найбільш небезпечна?

- Які бувають перехрестя?

- Які є групи дорожніх знаків?

- Кого називають пішоходом?

- З яких частин складається вулиця?

- Хто кращі друзі пішоходів і водіїв?

- Які попереджувальні знаки?

- Які наказові знаки?

- Що таке острівець безпеки?

- По якій стороні тротуару повинен ходити пішохід?

- Де можна гратися?

- Ну що, Світлофоре, діти справилися?

- Так, діточки.

(Вірш Світлофора (якщо є час).

Ми живемо в суспільстві людському,

Так багато є правил у ньому.

Знати правила ці треба, друже,

Та й виконувать добре їх дуже.

Правило — це вимога єдина,

Ну, а ти у суспільстві — людина!

А тепер тобі стало все ясно:

Всі вимоги виконувать вчасно!

 Хай засвоїть твоя голова

В нашій мові чарівні слова.

І знання запасай на майбутнє —

 Для людини це сила могутня.

І здоровим щоб буть силі й духу,

Треба знати ще й правила руху.

Хоч питання це дуже складне,

Але знай, що життя в нас одне,

Неповторне  як втратиш — не буде,

Будуть інші сміятися люди,

Будуть інші співати пісні,

Зорі будуть стрічать росяні.

А щоб лиха не сталось ніколи,

Дотримуйся правил не тільки у школі.

XV. Сцена з Незнайком.

Вчитель. Незнайко, чи цікаво тобі було на уроці?

Незнайко. Цікаво, я дізнався багато нового.

Вчитель. Який ти висновок зробив для себе, і що ска­жеш всім присутнім?

Незнайко. Всім потрібно добре знати правила дорож­нього руху і чітко їх дотримуватися, знати, де забороне­но, де дозволено.

  • А зараз ви прочитаєте вірш Василя Семерніна, який так і називається «Заборонено і дозволено».

 XVІ. Читання вірша «ланцюжком».
- І на закінчення цього уроку я хочу подарувати вам пам'ятку правил дорожнього руху. Основне правило: не покладайтеся на водія, а покладайтеся самі на себе.

XVІІ . Кросворд.

 

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

По вертикалі.

I. Засоби перевезення пасажирів і вантажу.
По горизонталі.

1. В нашім краї новина,
Облетіла всіх вона:

В місті рейки прокладають,

Будем їздити в... (трамваї).

2. Наче птах летить стрілою
І везе мене з собою

У комфортному салоні.

Ще й мотор у нього є.

Що життя йому дає. (Автобус)

3. Вам я загадку задам:
Любить все робити сам —
Сам він викине вантаж,

Сам заїде у гараж. (Самоскид)

4. Один із найстаріших родичів сучасних видів гро­мадського транспорту. (Омнібус)

5. Металевий кінь у полі пасеться —
Де пройде — земля ореться. (Трактор)

                                                                             ПАМ'ЯТКА

1.Ходити тротуарами і пішохідними доріжками, дотримую­чись правої сторони.

2.Узбіччям ходити тільки тоді, коли немає іншого безпечнішого шляху. При цьому йти тільки на­зустріч руху транспорту і в світлу пору доби.

3. Перед тим, як починати пе­рехід через дорогу, вулицю, зупинитись і приготуватись
до переходу.

4.Перетинати проїзну частину за позначеними пішохідними переходами. Суворо виконувати сигнали світло­фора і регулювальника.

5.При відсутності в зоні видимості переходу чи перех­рестя, переходити дорогу, вулицю, залізничний переїзд під прямим кутом до краю проїзної частини на дільниці, де вона добре проглядається з обох сторін.

6.Іти, а не бігти через дорогу.

7.Допомагати при переході вулиці тому, хто цього пот­ребує.

8.Стримувати тих дітей, які своєю недисциплінованою поведінкою створюють аварійні ситуації на дорогах.

9.Бути вихованим, культурним. Виконувати всі обов'язки пасажира.

10.Коли станеш велосипедистом, дотримуйся правил їзди на велосипеді.

11. У разі дорожньо — транспортної пригоди надавати можливу допомогу потерпілим і повідомити про пригоду поліцію.

 

 

 

 

docx
Додано
20 травня
Переглядів
87
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку