Розробка уроку з основ здоров’я у 2 класі Тема. Як переходити дорогу. Дорожня розмітка.

Про матеріал
Формування ключових компетентностей: вміння вчитися – вміти організовувати своє робоче місце, розраховувати час на виконання роботи, інтегрувати знання з різних навчальних предметів, вирішувати проблеми; здоров’язбережувальна – навчити учнів швидко і правильно звертатися по допомогу в разі виникнення загрози для здоров’я; соціальна – вміти знаходити шляхи виходу із життєвих ситуацій, співпрацювати в групі; інформаційна – вчитисприймати і переробляти інформацію,виділяти головне і необхідне, зберігати інформацію і презентувати її. Формування предметних компетентностей: ознайомити із поняттям дорожня розмітка, з’ясувати які є види розмітки на дорозі, сформувати уявлення ; поглибити знання учнів про правила пішохідного руху, закріпити поняття про складові дороги та її перехід; сприяти розвитку у дітей власного досвіду уникати небезпек на дорозі; умінь і навичок розпізнавати дорожню розмітку;розвивати логічне мислення, вміння слухати та висловлювати свою думку; виховувати почуття відповідальності, дисциплінованості пішохода, обережність, уміння чинити розсудливо; потребу у піклуванні про власне здоров’я та життя, як найбільшу цінність.
Перегляд файлу

Розробка уроку з основ здоров’я у 2 класі

Тема. Як переходити дорогу. Дорожня розмітка.

Мета. Формування ключових компетентностей:

вміння вчитися – вміти організовувати своє робоче місце, розраховувати час на виконання роботи, інтегрувати знання з різних навчальних предметів, вирішувати проблеми;

здоров’язбережувальна – навчити учнів швидко і правильно звертатися по допомогу в разі виникнення загрози для здоров’я;

соціальна – вміти знаходити шляхи виходу із життєвих ситуацій, співпрацювати в групі;

інформаційна – вчитисприймати і переробляти інформацію,виділяти головне і необхідне, зберігати інформацію і презентувати її.

Формування предметних компетентностей:

ознайомити із поняттям дорожня розмітка, з’ясувати які є види розмітки на дорозі, сформувати уявлення         ; поглибити знання учнів про правила пішохідного руху, закріпити поняття про складові дороги та її перехід;

сприяти розвитку у дітей власного досвіду уникати небезпек на дорозі; умінь і навичок розпізнавати дорожню розмітку;розвивати логічне мислення, вміння слухати та висловлювати свою думку;

виховувати почуття відповідальності, дисциплінованості пішохода, обережність, уміння чинити розсудливо;              потребу у піклуванні про власне здоров’я  та життя, як найбільшу  цінність.

Обладнання:плакати з правилами тренінгу,презентація уроку «Як переходити дорогу. Дорожня розмітка», ТЗН (комп’ютери, проектор, екран), словничок – довідничок, роздатковий матеріал, іграшковий мікрофон, записи питань на аркушах для роботи в групах, конверти із завданнями, малюнки учениці, зошит-практикум, підручник.

Тип уроку:урок засвоєння нових знань.

Форма проведення: урок -тренінг

Словникова скарбничка:дорожня розмітка, острівець, осьова лінія, зебра, .

Особливості проведення уроку: урок розроблено з використанням елементів інтерактивної, інтердисциплінарної та інформаційно-комунікаційної технологій,  робота учнів на уроці організована в групах.

Хід уроку.

І.ВСТУПНА ЧАСТИНА.

1. Привітання.

- Діти , до нас сьогодні завітали гості. А коли в домі гості – це свято. Тож проведімо наш урок святково і подаруймо нашим гостям привітання:

                   Вчитель :    Доброго дня, мовим за звичаєм.

(Діти кивають головами, вітаються посміхаючись один до одного.)

Учні разом: (повернувшись до гостей)

Доброго дня! Всім вам ми зичимо.

Щастя й здоров’я вам кожної днини.

Миру і злагоди вашій родині.

- Займіть свої місця. Працювати ми будемо у трьох  групах. Клас  поділений на групи за принципом кольорів світлофора. (жовті, зелені і червоні)

2. Повторення правил роботи в групі.

3. Очікування. - Чого чекаєте від уроку?

(-що він буде незвичайним

-що урок буде цікавим

Що ми виконаємо багато завдань

Що ми попрацюємо на комп’ютерах

Хочу дізнатися нове про правила вуличного руху)

ІІ. Повторення вивченого матеріалу.

1. Фронтальне опитування. Логічна розминка.

- Перед вами два малюнка. Завдання.

- Знайти спільне та відмінне на них. Прошу.

( спільне: автор, тема; відмінне: …..)

Висновок: отже ми бачимо , що на другому малюнку діти наражають себе на небезпеку.

- Що  означає слово небезпека?

- Сподіваюся, що серед вас немає учнів, які не вивчили матеріал минулого уроку «Безпека на дорозі».

- _Перевіримо.

2. Гра «Продовж речення»( - Увага на екран)

  • У школі ми – учні, а на дорозі –……. (пішоходи .)
  • Пішоходи ходять …(тротуарами, узбіччям)
  • Для руху транспорту кожна вулиця має …..(проїжджу частину).
  • Місце пішохідного переходу позначають ……..(«зеброю» або доріжкою з пунктирних ліній).
  • Найкращий друг пішоходів та водіїв … (світлофор)
  • В Україні встановлено рух транспорту та пішоходів ...(правосторонній)

( дивлячись на екран самостійно перевірте правильність виконання завдання)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

-  Селище , в якому ми живемо, можна порівняти з цікавою книгою. А щоб розумно її читати, щоб не підстерігала нас біда, необхідно добре знати азбуку вулиць.

Метою нашого уроку буде закріплення елементів доріг, деяких дорожніх знаків. Вивчення видів дорожньої розмітки та її призначення. Ви  поглибите свої знання про правила безпечного руху пішоходів на дорогах. Закріпите вміння працювати з комп’ютером та обирати безпечний шлях дороги до школи.

  • Тож продовжимо вивчати азбуку доріг, щоб отримати посвідчення кращого пішохода.

II. ОСНОВНА ЧАСТИНА.

1. Вправа «Мозковий штурм»

Робота в групах. Кожна група отримує завдання:

- Група 1. Обговоріть, від кого залежить безпека на дорогах.(усіх учасників дорожнього руху).

- Група 2. Доведіть, що дорога є місцем підвищеної небезпеки і в якому місці. (на перехресті)

- Група 3. Що ускладнює рух транспорту?(незнання пішоходами правил вуличного руху)

Презентація роботи груп. Слово спікерам.

Проблемне питання – однакове всім групам

- Якщо пішоходові необхідно перейти вулицю, як це зробити?

( треба скористатися пішохідним переходом надземним, наземним або підземним). Які знаки біля них встановлюють?

-  Обрати і показати

2. Робота за підручником (с. 80)

  Розгляньте малюнки на с. 80. Згадайте, які бувають пішохідні переходи та які знаки біля них встановлюють.

3. Робота в зошитах (с. 48 )

Завдання 1. Зачитає Пікалова Настя

- З’єднайте малюнки знаків із назвами.

 (Діти зєднують малюнки знаків з назвами підземний, надземний, зебра)

4. Відгадування загадки

Підморгне зеленим оком – ми йдемо,

Підморгне червоним оком – стоїмо.

(світлофор)

Які бувають світлофори?

5. Робота за підручником (с. 81)

  Розгляньте малюнки на с. 81. Як переходити дорогу в місцях, де встановлено світлофор?

  По якій вулиці знаходиться наша школа?

- Чи зустрічаєте ви по дорозі до школи  знаки пішохідного переходу?

-  А зебру? ( так)

5. Робота за комп’ютерами в парах

- Підніміться. Займіть свої місця за комп’ютерами.

Ідучи до школи ви маєте бути уважними і обережними. Тож оберіть безпечний шлях до школи.

 Гра «Дорога до школи»

-Знайдіть ярлик гра.

-Відкрийте.

-Хто виконав сигналізуйте.

Фізкультхвилинка під музичний супровід «Картки-блискавки»

1.Рух легкових автомобілів ( імітація руху за кермом)

2.Рух заборонено ( перехресні рухи руками)

3.Рух прямо і назад. ( 4 кроки вперед і 4 назад)

4.Коловий рух. (Заперечливі кивання головою)

5.Дорожні роботи. ( імітація рухів лопатами)

6.Стоп. ( сіли на місця)

6. Проблемне питання.

-А якщо пішохідного переходу немає? (Хвилинка для роздумів, як бути)

7. Колективна робота

- Давайте разом складемо правила пішохода.

  • Обов’язково зупинися біля проїжджої частини.
  • Переконайся, що немає транспорту. Або ж він зупинився.
  • Подивись наліво і переходь до середини дороги…
  • Потім подивись направо і рухайся до кінця проїжджої частини.
  • Переходь вулицю тільки на зелений сигнал світлофора.
  • Користуйся надземними та підземними пішохідними переходами.

8. Інформаційне повідомлення вчителя.

- На проїжджій частині дороги часто можна побачити позначення білою, жовтою, синьою або червоною фарбою.  Це — дорожня розмітка.

Слайд 10.

- Потоки транспорту, що рухаються у протилежних напрямках, розділені осьовою лінією.

Слайд 11.

А я зебра не проста.

Без копит і без хвоста.

Лиш біленькі смуги маю.

Я лежу, а не гуляю.

Знає кожен пішохід:

Я — дорожній... (перехід).

- Місце пішохідного переходу позначають «зеброю» або доріжкою з

пунктирних ліній, якщо на переході є світлофор.

Слайд 12

- Цей острівець розташований не на воді, а на суші.

На широких дорогах розмічають «острівці безпеки», де пішоходи можуть зупинитися і пропустити транспорт. Жоден автомобіль не має права заїхати на такий острівець.

Слайд 13

Слайд 14

- Білі стрілки вказують напрямок руху транспорту.

9.Словникова скарбничка

Зебра -

Острівець безпеки -

Осьова лінія –

Суцільна або пунктирна …

10. Гра «Знайди пару»

Розгляньте малюнок( всі види розмітки) і з’єднайте його з назвою розмітки

                                                        ( на картках)

-Позначте на ньому дорогу, перехід, зебру, острівець безпеки, розділювальну смугу.

11.ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА для очей.

12.Тест «Знайди правильну відповідь».

Правила безпечного переходу:

  • поглянь направо, а потім наліво;
  • поглянь наліво, а потім направо.

Умови безпечного переходу:

  • автомобіль зупинився;
  • автомобіль їде;
  • автомобіля немає.

Якщо не встиг перейти дорогу, потрібно

  • не зупинятися, а швидше перебігти дорогу;
  • повернутися назад і чекати, поки автомобіль проїде;
  • зупинитися на осьовій лінії, або острівці безпеки і зачекати поки проїде машина.

Дорожня розмітка-це…

  • тротуар;
  • узбіччя;
  • лінії білого та жовтого кольору.

Безпечне місце для переходу пішоходів на широкій дорозі

  • суцільна лінія;
  • автобусна зупинка;
  • острівець безпеки.

Суцільна лінія посередині дороги називається

  • відрізком
  • осьовою лінією
  • прямою лінією

13. Робота в групах. ( на листах А5 маркером)

1.Змагання «Нанеси розмітку» під диктовку вчителя

1.Проїжджа частина

2.Тротуар

3.Осьова суцільна лінія.

4.Острівець безпеки.

5.Пішохідний перехід.

6.Осьова пунктирна лінія.

14. Гра «Знайти вихід»

(Діти сідають у групи, отримують по три проблемні ситуації на дорозі та обговорюють їх. Після обговорення діти оголошують свої відповіді).

   - Як перейти дорогу із собакою?

   - Як перенести важкі і великі  предмети через дорогу?

   - Як бути, коли при переході дороги впустив якусь річ?

   - Де на проїжджій частині знаходиться «острівець безпеки»?

   - Чому у цих місцях не можна гратися?

   - Де безпечніше перечекати транспортний потік: на тротуарі чи на «острівці безпеки»?

15. Хвилинка –цікавинка

У січні 1638 р. Цар Петро І видав наказ про правила дорожнього руху. Ці правила обмежували швидкість їзди, вказували місця, де можна і де не можна зупинятися кінним екіпажем. Було введено правосторонній рух і навіть номерні знаки. Машин тоді ще не було. Тільки в 1891 р. Вперше в Україні, а саме в Одесі, з’явився автомобіль.

1933 року було введено дорожні знаки і дорожню розмітку, в 1940 р. Було прийнято типові правила дорожнього руху.

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА.

1. Технологія  «Мікрофон»

 Отже безпека на дорогах залежить від ………… (усіх учасників дорожнього руху).

 Як слід переходити дорогу …. (уважно, не поспішаючи)

 Для чого потрібна дорожня розмітка…(для регулювання руху на дорозі)

2.Зворотній зв’язок.

Рефлексія «Що?», «Де?», «Коли?».

3 . Слово вчителя.

- Дякую вам діти за роботу. На завершення хочу вручити посвідчення пішохода. (вручення посвідчень)

4. Завершення тренінгу.

Дорога дає нам щоденний урок

Тож памятайте за кожен свій крок,

 Азбуку селища знайте завжди,

Щоб не траплялось ніколи біди.

5. Урок закінчено. До побачення! Зібрали свої речі і йдемо до класу.

6. Дякую за увагу!

 

Презентація до уроку

 

Слайд 1                                                            Слайд 2.

       

 

Слайд 3.                                                           Слайд 4.

       

 

Слайд 5.                                                              Слайд 6.

                  

 

Слайд 7.                                                               Слайд 8.

 

               

 

Слайд 9.                                                            Слайд 10.

              

Слайд 11.                                                        Слайд 12.

 

               

 

Слайд 13.                                                         Слайд 14.

                

 

 

Слайд 15.                                              Слайд 16.                

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 травня 2020
Переглядів
847
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку