ТЕМА. Літо-літечко, ура! Вітамінна пора!
МЕТА. Ознайомити учнів з назвами поживних речовин їх функціями в організмі (білки, жири , вуглеводи, мінеральні речовини). Формувати в учнів знання про значення фруктів та овочів як джерел мікроелементів і вітамінів. Вказати про негативний вплив шкідливої їжі на дитячий організм. Формувати дбайливе ставлення до свого здоров’я. Розвивати інтерес до дослідницької діяльності, бажання пізнавати нове. Виховувати навички культури і гігієни правильного харчування.
Обладнання. ІКТ, слайди, кошик з продуктами харчування
ХІД УРОКУ
І. Організація початку уроку.
Гарний настрій – запорука здоров'я.
Сміх продовжує життя людині.
Тому я бажаю всім присутнім приємного настрою, доброго здоров'я, плідної праці.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Я б відмітила, що це один із найголовніших уроків у житті кожного із нас.
Що не можна купити ні за які гроші, коштовності? (Здоров’я).
А що таке здоров’я?
1.Створення асоціативного куща до слова Здоров’я з використання методу «Мозковий штурм»
Правильне харчування режим спорт
гімнастика Здоров’я водні процедури
гігієна міцний сон
2. Робота над прислів’ями та приказками. Гра « З’єднай-прочитай»
Хліб – батько, пшоно вари – каша буде.
Млин меле водою, вода – мати.
Із посту не мруть, а людина живе їдою.
Воду вари –вода буде, а від обжорства дохнуть.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні ми з вами поговоримо про ще одну пору року, багату на овочі і фрукти, які корисні для кожного організму. Наш урок присвячений вивченню основ правильного повноцінного харчування та його вплив на здоров’я людини. Під час уроку ми навчимося вибирати літню їжу, корисну для здоров’я, що містить поживні речовини. Щоб бути здоровим, активним, бадьорим, нормально рости і розвиватися, треба їсти корисні продукти. Без їжі людина не може жити. З їжею ми отримуємо поживні речовини для роботи мозку, серця, легенів, м’язів та інших органів. А щоб їжа нам була в користь, потрібно знати, як її правильно споживати.
їжа |
||
|
||
вуглеводи |
вітаміни |
|
білки |
|
жири |
ІY.Робота над новим матеріалом
1.Виступ Довідкового бюро Абетки харчування.
Лікар Пілюлькін:
Білки – основа життя, оскільки вони входять до складу всіх клітин і виконують різноманітні функції. Їх називають головним будівельним матеріалом для організму людини. Необхідне для будови, росту й відновлення тканин, м’язів, і шкіри. Білкове голодування призводить до затримки, а потім і до повного припинення росту організму.
Медична сестра Морквина :
Жири- головне джерело енергії для організму людини. Тваринні жири за своїм складом є більш повноцінними ніж рослинні. Забезпечують організм енергією, сприяють регуляції проникнення у середину клітини води, солей, цукру та інших речовин і виведення з них продуктів обміну.
Вітамінка:
Вуглеводи - основне джерело енергії, що забезпечує 50-70% загальної калорійності раціону. Недостатня кількість вуглеводів у харчуванні призводить до розщеплення білків. Всі мінеральні речовини і вітаміни необхідні для життя, росту і розвитку людини. Вони потрібні для нормальної роботи клітини, вони беруть участь у створенні й зміцненні кісток, зубів, тощо, підвищують імунітет.
2. Гра «Розсипанка»
і фрукти –продукти. Овочі найвітамінні
лимончик в чай вітамінний Поклади рай. – випий
будеш їсти будеш сильний Якщо моркву, і моторний.
3.Робота за зошитом «Абетка харчування»(с.20)
Напиши у рядках на скатертині столу, які ти знаєш вітаміни. Далі з’єднай їх із тими зображеннями на малюнку, в яких їх багато.
4. Робота в групах. Заповни табличку (с.21)
Вітаміни А, В, С, Е, Д –
Кожен їх кругом знайде.
В рибі, яйцях, фруктах, дині,
В моркві, полуниці, сливі,
В грушах, яблуках, горіхах
Вітаміни всім на втіху.
І червоная шипшина
Містить безліч вітамінів.
5.Фізкультхвилинка
1). Щоб нам яблучко зірвати,
То потрібно пострибати.
А вони на землю впали,
В руки щось нам не попали.
Тепер треба присідати
І ті яблучка збирати.
2).Рухлива гра.
Діти, ви потрапили в чарівне місто і перетворилися на продукти, які зображені на малюнках. Я буду показувати малюнок, а ви виконаєте певну дію.
6. Кулінарне змагання.
Розкажіть за фоторецептом,
як готувати ці страви. Розкажіть рецепт своєї улюбленої страви.
7. Практична робота. Складання піраміди здорового харчування.
Виберіть із кошика продукти, які сприяють росту і розвитку організму та складіть піраміду здорового харчування.
7
Y.Підсумок уроку. Рефлексія.
Щоб росли ви дужими,
Не будьте до себе байдужими.
Здоров’я своє бережіть,
І з вітамінами дружіть!
1