10 липня о 18:00Вебінар: Мультфільм за 5 хвилин: онлайн-сервіси для створення анімації та монтажу

Розробка уроку з основ здоров’я у 2 класі Тема. Права дитини

Про матеріал
Формування ключових компетентностей: вміння вчитися – вміти організовувати своє робоче місце, розраховувати час на виконання роботи, інтегрувати знання з різних навчальних предметів, вирішувати проблеми; здоров’язбережувальна – навчити учнів швидко і правильно звертатися по допомогу в разі виникнення загрози для здоров’я; соціальна – вміти знаходити шляхи виходу із життєвих ситуацій, співпрацювати в групі; інформаційна – вчити сприймати і переробляти інформацію, виділяти головне і необхідне, зберігати інформацію і презентувати її. Формування предметних компетентностей: ознайомити із поняттям права людини, з’ясувати права дітей, сформувати уявлення про Конвенцію ООН про права дитини; закріпити поняття про захист прав дитини; розвивати логічне мислення, вміння слухати та висловлювати свою думку; виховувати почуття милосердя, відповідальності за себе, своїх рідних та за всіх громадян України, почуття колективізму.
Перегляд файлу

Розробка уроку з основ здоров’я у 2 класі

 Тема. Права дитини

Мета.

Формування ключових компетентностей:

вміння вчитися – вміти організовувати своє робоче місце, розраховувати час на виконання роботи, інтегрувати знання з різних навчальних предметів, вирішувати проблеми;

здоров’язбережувальна – навчити учнів швидко і правильно звертатися по допомогу в разі виникнення загрози для здоров’я;

соціальна – вміти знаходити шляхи виходу із життєвих ситуацій, співпрацювати в групі;

інформаційна – вчити сприймати і переробляти інформацію, виділяти головне і необхідне, зберігати інформацію і презентувати її.

Формування предметних компетентностей: ознайомити із поняттям права людини, з’ясувати права дітей, сформувати уявлення про Конвенцію ООН про права дитини; закріпити поняття про захист прав дитини;

розвивати логічне мислення, вміння слухати та висловлювати свою думку;

виховувати почуття милосердя, відповідальності за себе, своїх рідних та за всіх громадян України, почуття колективізму.

Обладнання:презентація уроку«Права дитини», книжкова виставка «У світі прав дитини», картини, ілюстрації, на яких зображені діти в різні історичні епохи,  сердечка та плакат «Карта областей України», карта світу, листи від казкових героїв, словничок – довідничок, роздатковий матеріал, виставка дитячих малюнків із символами прав дитини, іграшковий мікрофон, записи питань на аркушах для роботи в групах, конверти із завданнями, зошит-практикум, підручник.

Тип уроку:урок засвоєння нових знань.

Словникова скарбничка: наклеп, ООН, Конвенція про права дитини.

Особливості проведення уроку: урок розроблено з використанням елементів інтерактивної, інтердисциплінарної та інформаційно-комунікаційної технологій,  робота учнів на уроці організована в групах.

Хід уроку

І.Вступна частина.

     1.Привітання.

Пролунав уже дзвінок –

Починаєм наш урок.

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім дружнім класі

Діти – просто мо-лод-ці!

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

     1.Інтерактивна вправа «Відкритий мікрофон»

Стук у двері. До нас хтось завітав (учениця 9 класу – кореспондент каналу «1+1». Бере інтерв’ю.)

-Вибачте, це 2-А клас? (так). Я кореспондент телеканалу «1+1» вітаю вас. Готую передачу про значення загартовування для збереження здоров’я людини, тому хочу почути, діти, ваші думки з приводу даної проблеми. Прошу вас пояснити:

- Що таке загартовування?

-Які природні чинники допомагають людині загартовуватися?

- Як загартовування впливає на здоров’я ?

- Порекомендуйте телеглядачам : коли найкраще засмагати (Загорати)?

- Чи можуть вам заборонити загартовуватися ?

Дякую вам. Я отримала багато цінної інформації для підготовки передачі

телеканалу «1+1». До побачення. Вибачте за втручання на урок. Всього вам найкращого.

Слово вчителя. На все добре. Прослухавши ваше інтерв’ю, я впевнена, ви швидко розгадаєте кросворд.                                                                                      4 хв.

2.Розгадування кросворду для перевірки рівня засвоєння домашнього завдання.

1. Прогулянки в морозні дні – це загартовування …  (повітрям).

2. Водні ванни корисні … (зранку).

3. Процедури загартовування мають назву «повітряні», «сонячні», «водні» …  (ванни).

4.Спати потрібно при відчиненій …   (кватирці).

5.Розпочинати загартовування найкраще від …  (народження).

Висновок. Дорогі мої діти, ви чудово володієте знаннями з минулого уроку, тому ми спокійно можемо приступати до вивчення нової теми.                         2 хв.                                                                                              

IIІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

  1.     Слова вчителя. 

- Проте, якою вона буде ви знайдете у ключовому слові нашого кросворду: «права»

Так, темою нашого уроку є права.

2. Актуалізація опорних знань. Інтерактивна вправа «Асоціації».

- Подумайте і скажіть, а що ж таке права?(Міркування дітей – асоціативний кущ).

-А може ви вже й здогадалися, чиї права ми будемо розглядати? (права дитини).                                                                                                            

3. Вправа «Очікування»

- Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? (учні висловлюють свою думку).

   - Я чекаю від уроку….

   - Я дізнаюся….( що таке права, які ми маємо права)

    - Я навчуся…( захищати свої права)

4. Слово вчителя. Сьогодні ми не лише дізнаємося про права дітей світу, а познайомимося з важливим документом - Конвенцією про права дитини. Дізнаємося хто відстоює ваші права. поки ви ще маленькі.    2 хв.                                                             

IV. Сприйняття і первинне усвідомлення навчального матеріалу, осмислення зв’язків і відносин в об’єктах вивчення.

1. Слово вчителя

Права дитини – це певні можливості, що надаються вам, дітям (до 18 років) державою, для того, щоб жити і дорослішати. Інакше кажучи те, що ви можете робити і в чому вам не можуть відмовляти, щоб повноцінно жити. Були часи, коли дітей взагалі не сприймали як щось особливе, до них ставилися як до дорослих. Подивіться на екран. (Розгляд і порівняння репродукції картин, на яких зображені діти в різні історичні епохи.)  Вони не мали ні дитячого одягу, ні іграшок, ні книжок. Нелегко було дітям, не було законів, які оберігали б їхнє життя.                                                   

Діти – дзеркало будь якої держави, її майбутнє. Пройшло багато років, поки люди всього світу зрозуміли,що необхідно об’єднатися для захисту прав дитини. Вони створили у 1945 роціООН – Організацію Об’єднаних Націй – міжнародну організацію, до якої входить більше ніж 150 країн світу, завдання якої – підтримка миру і безпеки  у всьому світі, захист прав.                                    3 хв.

2. Робота над правовими документами

Словничок:

ООН - Організація Об’єднаних Націй,міжнародна організація, до якої входить більше ніж 150 країн світу.

Конвенція про права дитини – це договір, угода, в якій записано, що уряд кожної країни має дбати про дітей.У  ній перелічено умови, за яких усі діти Землі будуть щасливі.

Діти , у якій державі ми з вами живемо? (Україні) У 1991 році Україна також підписала Конвенцію ООН про права дитини та зобов'язалася її виконувати.                                                                            2 хв.

Наклеп – неправда, поширювана з метою зганьбити, знеславити кого-небудь.

  1.     Перегляд презентації основних прав дитини.
  •         Діти, можливо ви назвете нам на що ви маєте права.(діти називають).
  •         Ось деякі основні права дітей всього світу визначені Конвенцією про права дитини.  Увага на екран.

   (Учні разом із вчителем розглядають і роблять висновки.)                     1 хв.

4.Робота з підручником.

Читання та обговорення статті «Про права дитини» на с. 47

-Отже що означає вислів «мати право»? ( мати можливість діяти певним чином)

- Розкажіть коли права дітей порушуються?

-Як ви зрозуміли слово «наклеп»?(неправда, поширювана з метою зганьбити, знеславити кого-небудь)

- Чи впливає порушення прав дитини на її здоров’я ? ( так, коли дитину позбавляють права на житло, коли принижують, змушують жебракувати).

Висновок. Отже права забезпечують вам можливість робити те, що допомагає вам рости і дорослішати і в чому вам не можуть відмовляти, щоб повноцінно жити. Права вам гарантує держава.                                                                       3 хв.

V. Узагальнення і систематизація знань, застосування їх у різних ситуаціях, наближених до знань.

  1.     Робота в зошитах  ст. 25

Завдання 1. Позначте книгу, у якій записано основні права дитини.

Завдання 2. Закреслити зайві літери і прочитати речення.

І  варіант.  Кожна дитина має право на життя, освіту, відпочинок.

ІІ варіант. Кожна дитина має право на охорону здоров’я, дозвілля.      2 хв.

Фізкультхвилинка – гра-розминка

Підніміться. Приготуйтесь

Слід нам зараз відпочити,

Знову сили відновити.

- Відпочили? Всі веселі? От чудово. А тепер до праці знову.

- Яке право ми щойно використали?                                                         1 хв.

  1.     Гра «Так чи ні!» (зміст Конвенції про права дитини)- приготуйте сигнальні віяла.

1. Усі діти мають право на любов і піклування. (Так)

2. Кожна дитина має право їсти цукерки, чіпси.(Ні)

3. Усі діти рівні в своїх правах.(Так)

4. Жодна дитина не повинна мити посуд.(Ні)

5. Діти мають право вільно висловлювати свої погляди.(Так)

6. Кожна дитина має право відмовитись від обіду.(Ні)

7. Усі діти мають право на повноцінне харчування.(Так)

8. Усі діти мають право на освіту.(Так)

9. Жодна дитина не повинна прибирати свою кімнату.(Ні)

10.Жодна дитина не повинна стати жертвою насильства.(Так)                  1 хв.

  1.     Проблемне питання.

Кожен із вас має право захищати своє життя та здоров’я від протиправних дій. Але поки ви ще маленькі.

- Як ви гадаєте до кого ви можете звернутись за допомогою у разі порушення ваших прав? (батьків, учителя, міліціонера)                                                        

 4. Практична робота. «Хто допоможе?».

-Розглянемо життєві ситуації і визначимо до кого треба звернутися.

  •   Вдома розболілася голова, виник різкий біль у животі, сильно розбив коліно ( звертайтесь до батьків, вони нададуть допомогу)
  •   У школі почало нудити, підвищилася температура тіла, вас вдарив однокласник ( Звертайтесь до вчителя)
  •   Якщо ви повертаючись додому побачили як дорослі учні принижують і б’ють маленького хлопчика ( звернутись до дорослих перехожих, зателефонувати батькам, до міліції).

Висновок.Захистити права дитини вам допоможуть вчителі, лікарі, міліція, пожежники,керівники гуртків, секцій. Але найкращими захисниками ваших прав є люди, які вас найкраще знають, люблять і розуміють. Це -… (ваші батьки). Вони завжди першими прийдуть на допомогу.                                                          2 хв.

5.Творче завдання для роботи у групах:

- Створити колаж - умовний символ вказаного у конверті права на альбомному аркуші і  презентувати свій міні – проект.

Конверт із тлумаченням певного права дитини:

І група. Кожна дитина має право на любов і піклування.

ІІ група. Усі діти мають право на здобуття освіти.

ІІІ група. Усі діти мають право на медичну допомогу.

ІVгрупа. Усі діти мають право на житло.

V група. Всі діти мають право на отримання інформації.

Після презентації вчитель презентує дітям символи із Світової книги прав дитини та пропонує порівняти їх із власними малюнками.

Висновок. Всі права дитини закріплені Конвенцією про права дитини. А щоб краще засвоїти свої права вам достатньо звернутися до створеної вами власноруч книги прав, яка буде знаходитись у куточку державності вашого класу. Будь які відповіді на питання про захист прав дітей  ви знайдете у нашій шкільній бібліотеці. Олена Миколаївна приготувала для вас ось цю виставку книжок, з якими ви зможете познайомитись на перерві.     5 хв.

6.Пошта казкових героїв

1.Усім відома казка «Попелюшка», а які права були порушені стосовно Попелюшки. (Усю брудну роботу виконувала, коли сестри лише спали та крутилися перед дзеркалом. Вбрана в лахміття, спала на горищі.)

Висновок. У Конвенції ООН про права дитини зазначено: діти мають рівні права, не повинні залучатись до важкої непосильної праці, мають право на відпочинок, любов і піклування.

2.Казка Шарля Перро «Червона Шапочка». За змістом Вовк з’їв бабусю, а потім і Червону Шапочку. Вовк порушив такі права, закріплені Конституцією України:

1) право на життя бабусі;

2) незаконно ввірвався до оселі.

Не будьте такими довірливими до незнайомців!                                       1 хв.

На адресу нашого класу прийшли якісь незвичні листи, їх багато. Прошу групам їх відкрити, прочитати і розібратися. На екрані завдання.

             Завдання групам

З якої казки цей лист?

Чиї та які права були порушені у цій казці?

Захистіть їх.

Знайдіть їх і прочитайте в Конвенції про права дитини.

Але ж листів так багато, спробуйте розібратися з ними в групах, а потім представники кожної групи повідомлять нам свої висновки. (Кожна група отримує лист, обговорює його та звітує за узгодженою схемою.)

Для листів узято сюжети з казок:

«Коза-дереза»

«Колобок»

«Івасик-Телесик»

«Вовк і семеро козенят»

«Гидке каченя».                                                                                    5 хв.

Висновок. Я впевнена, що на основі добрих казок, які відомі нам ще змалечку, ви будете обережними і пам'ятатимете про права дитини. Відомий російський поет О. С. Пушкін сказав: «Сказка – ложь, да в ней намек, добрым молодцам урок».

7.Слова вчителя. У житті не все так добре, як на папері. Позбавлені батьківського піклування, діти жебракують, блукають і тікають, щоб не потрапити до притулків і дитячих будинків. Часто навіть живучи в сім'ї, діти зазнають принижень образ,побиття. На жаль, сьогодні у нашій державі Україні є діти Донецької, Луганської областей, які разом зі своїми рідними стали жертвами насильства з боку іншої держави Росії, яка втрутилась у мирне життя і застосувала зброю. Від вибухів руйнуються школи, дитячі садки, житлові будинки, гинуть люди, деякі у страхові вимушені жити в підвалах, деякі покидають рідну домівку і тікають у мирні області України, у нашій школі навчаються 3 такі дитини.  Всі українці піднялись на захист мирного населення: добровольці, не шкодуючи свого власного життя,  ідуть їх обороняти зі зброєю в руках, тільки з нашого селища 32 молоді хлопці знаходяться на передовій. Жителі всієї України надають посильну допомогу теплим одягом, взуттям, продуктами харчування, ліками, житлом. Прикладом  є жителі мікрорайону Забалки нашого селища, які передали тонни продуктів харчування до цих областей та нашим солдатам. Неодноразово педагоги школи збирали теплі речі та їжу біженцям. Вас діти я теж закликаю не бути байдужими до чужого горя і долучитися разом з батьками до проведення благодійної акції «Допоможемо тим, хто поряд!». Ви ще маленькі, але вже сьогодні, своїми діями можете підтримати дітей –біжанців та захистити їх права, подарувати частинку своїх сердець. На сердечках, що лежать на ваших партах, запишіть які права ви вимагаєте від Президента Росії повернути скривдженим дітям Донецької та  Луганської областей.

- Прошу підійти до карти і прикріпити сердечка, як символ турботи і любові про ваших однолітків. Побажаємо, щоб якомога швидше ці діти також побачили мирне ясне небо над головою.

Висновок. Всі діти мають право бути щасливими.                                        4 хв.

VІ. Підбиття підсумків уроку і домашнє завдання.

-Отже, якою була тема нашого уроку?

1.Рефлексія(обговорення).  «Я знав …»

                                              «На цьому уроці я дізнався …»

                                              «Я був здивований …»

                                              « На уроці я працював …»                                 2 хв.

2.Підведення підсумків. Продовжіть фрази:

            «Права дитині надає … »

            «Основні принципи прав дитини записано у  …»

            «Наша держава підписала Конвенцію про права дитини у…  році» 1 хв.

3. Зворотній зв’язок з очікуванням.

- Чи справдились ваші очікування від уроку?                                                1 хв.

4. Завдання для допитливих

 Опрацювати  сторінку 47 підручника та виконати у зошиті завдання 3 на ст.25.Придумайте і намалюйте умовний знак, який буде означати право дитини на відпочинок і дозвілля.                                                                                             1 хв.

5.Заключне слово вчителя.

Отже, ми переконалися, що знати свої права дуже важливо. Цьому нас навчає і вірш Ірини Жиленко:

Дитя моє, права дитини

ти мусиш вивчити сумлінно.

Це так потрібно, так важливо

напевне знати в наші дні:

коли з тобою справедливо

вчиняють, а коли і ні.

Тож прочитай, завчи напам'ять

Порадь і друзям прочитать.

Хай прочитають тато й мама

Закони всім потрібно знать!

Будь добрим сином чи дочкою,

поганим вчинком не зганьби

ти роду власного ніколи

Люби свою сім'ю і школу,

Свою Україну безмежно люби!                                                                         1 хв.

 Ви – молодці, добре попрацювали на уроці. Особливо старанними, активними були

Добре відповідали (працювали)……………………………………………

Не зуміли проявити себе на уроці……………………………………………

Нехай на ваших обличчях ніколи не згасне посмішка, нехай радість наповнює ваше життя і над головою буде чисте та мирне небо. І ваші права ніхто порушить.

Від дня народження, від іменин –

Він твій, цей світ широкий за вікном,

Ти на життя і щастя маєш право

Під золото-блакитним знаменом

Своєї Української Держави.

(Витяг із «Конвенції про права дитини»).

Урок закінчено. До побачення.                                                                      2 хв.

Презентація до уроку

Слайд 1                                                            Слайд 2.

        

Слайд 3.                                                           Слайд 4.

           

Слайд 5.                                                              Слайд 6.

                       

Слайд 7.                                                               Слайд 8.

                              

 

 

 

 

 

 

Слайд 9.                                                            Слайд 10.

            

Слайд 11.                                                        Слайд 12.

 

        

 

Слайд 13.                                                         Слайд 14.

            

 

Слайд 15.                                                          Слайд 16.

               

 

 

 Слайд 17.                                                          Слайд 18.

                

 

 

Слайд 19.                                                          Слайд 20.

                           

Слайд 21.                                                          Слайд 22.

                                 

Слайд 23.                                                          Слайд 24.

                          

Слайд 25.                                                          Слайд 26.

                       

Слайд 27.                                                          Слайд 28.

                          

Слайд 29.                                                          Слайд 30.

                        

Слайд 31.                                                          Слайд 32.

                          

Слайд 33.                                                          Слайд 34.

                                           

Додатки до уроку

  1.               Кожна дитина має невід'ємне право на життя.

Не меркнуть зорі,

Йдуть у небуття,

Бо мають право вік світити.

Я ж маю право на життя,

Я гідно мушу жити.

- Про яке право йде мова?

Правильно! Життя кожної дитини є найціннішим.

І ніхто не може бути свавільно позбавлений життя.

Отже, перше найголовніше, невід'ємне право – на життя.

(На дошці вчитель прикріплюється табличка:

 ПРАВО НА ЖИТТЯ).

  1.                Кожна дитина має право на ім'я.

Гомер казав: «Немає між живих людей та й не може бути безіменних».

Тобто кожна дитина після народження має бути зареєстрована в державному органі з одночасним визначенням її походження та присвоєнням прізвища, імені та побатькові.

Ім'я має велике значення в житті кожного з нас, воно супроводить усіх, мов вірний друг.

Як маленьке немовля

У світ двері відчиня.

То дарують йому слово,

Слово це – його … (ім'я).

(Той, хто відгадав, про яке право йде мова,

прикріплює на дошці табличку: ПРАВО НА ІМ`Я).

  1.                Право на повноцінне харчування.

У сім'ї ми маєм право

На добре харчування.

Від того, що і як їмо,

Залежить і здоров'я, і навчання.

- Як ви думаєте, про яке право розповіли діти?

(Прикріплюється  табличка: ПРАВО НА

ПОВНОЦІННЕ ХАРЧУВАННЯ).

  4. Право на здоров'я та медичну допомогу.

- Відпочинок дуже важливий для організму.

Якщо ж погано стало нам,

Батьки заб'ють тривогу.

Для цього право є у нас

На медичну допомогу.

(Прикріплюється  табличка: ПРАВО НА

 МЕДИЧНУ ДОПОМОГУ).

   5. Право на освіту.

Змалку кохайтесь в освіті,

Змалку розширюйте ум,

Бо доведеться у світі

Всяких назнатися дум.

- Дитина має право на освіту

Бо всім відомо, що без школи,

Без знань, шо мусиш там набуть,

Не станеш у житті ніколи

Тим, ким з дитинства мрієш буть.

(Прикріплюється  табличка:

 ПРАВО НА ОСВІТУ).

   6.  Право на любов і піклування.

Право на любов і піклування.

Сім'я – це слово дороге.

У слові цім тепло і ласка,

Нехай же уряд захистить

Дитяче і сімейне щастя.

Сім'я – це родина,

У родині – дитина.

А для України –

Сім'я головна.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 травня
Переглядів
80
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку