Тиждень безпеки дорожнього руху
Єдиний національний урок «Безпечна країна»
План-конспект уроку з фізичної культури для учнів 2-х класів НУШ
Урок № 29
Час: 60хв.
Дата:
Щільність уроку: 48’30’’×100:60’=80,5%
Інвентар: 12 кеглів, палиці гімнастичні (за кількістю учнів), 2 лави гімнастичні, 3 картки різних кольорів (зелений, жовтий, червоний), 1 кошик з м’ячами (20-25 штук різних кольорів), 2 комплекти паперових кружечків (2 червоних, 2 жовтих, 2 зелених), 2 комплекти розрізаних паперових кружечків (2 червоних, 2 жовтих, 2 зелених), 2 «Доріжки здоров’я»
Місце проведення: спортивний зал
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу (навчальний)
Ключова компетентність учнів початкових класів: соціальна, здоров’язбережувальна
Інтеграція: основи здоров’я, природознавство
Тема: Вправи для оволодіння навичками пересувань. Організовуючі вправи: шикування, стійки, повороти. Різновиди ходьби («протиходом»), бігу («змійкою»), стрибків ( у присіді правим та лівим боком). Загально-розвивальні вправи: з гімнастичною палицею. Комплекс фізкультурної паузи. Гра на формування уваги «Світлофор». Рухлива гра «Виклик номерів».
Завдання: ПОВТОРИТИ: організовуючі вправи: шикування, основна стійка, команди, повороти; різновиди ходьби, бігу, стрибків; комплекс фізкультурної паузи «Як переходити дорогу»; гру на формування уваги «Світлофор»; раніше вивчені рухливі ігри; РОЗУЧИТИ: загально-розвивальні вправи: з гімнастичною палицею; різновиди ходьби, бігу, стрибків; рухливу гру «Виклик номерів»; естафети; РОЗВИВАТИ: координацію рухів, гнучкість, спритність, швидкість реакції; ФОРМУВАТИ: увагу, пам’ять; ВИХОВУВАТИ: бажання бути здоровим; інтерес до рухливих ігор; почуття колективізму.
Зміст навчального матеріалу, засоби |
Час |
Організаційно-методичні вказівки |
I.Підготовча частина уроку. |
8хв |
|
1.Перехід до спортивного залу. |
1хв |
визначити направляючого та замикаючого, відстань 0,5м, у спортивній формі |
2.Шикування, перекличка, проблема уроку. |
2хв30c |
в колі, з’ясувати причину відсутності учнів та стан здоров’я присутніх метод використання слова |
3.Інструктаж: правила безпечної поведінки під час уроку фізкультури; рефлексія: – Коли людина вважається здоровою? |
1хв30с |
розказати, нагадати, уточнити, отримати зворотну реакцію метод використання слова інтеграція: основи здоров’я |
4.Частота сердечних скорочень. |
1хв |
перевіряти готовність організму дітей до уроку інтеграція: основи здоров’я |
5.Організовуючі вправи: шикування, стійки, повороти. |
2хв |
збільшувати темп, чітко виконувати вправи фронтальний метод організації діяльності учнів |
II.Основна частина уроку. |
45хв |
|
1.Розминка: |
22хв: |
|
- правила техніки безпеки; |
30с |
отримати зворотну реакцію |
Розповідь «Рух вздовж доріг»: 1.Пішоходи повинні рухатися по тротуарах або пішохідних дорожках. Якщо їх немає – можна по велосипедній доріжці, дотримуючись правої сторони або в один ряд по узбіччю. У темну пору доби необхідно мати світлоповертаючий одяг або елементи його на одязі. Рух дозволяється тільки у напрямку руху транспорту: - різновиди ходьби (на носках, на п’ятах, на внутрішній та зовнішній частинах ступні, з різними положеннями рук, із високим підніманням стегна, із закиданням гомілок, із зміною напрямку, у напівприсіді, у присіді, «змійкою», на підвищеній опорі – лаві – з різними положеннями рук; на підвищеній опорі – лаві – з різними положеннями рук, чергуючи з присіданнями, нахилами, «протиходом»). 2.Переходити через дорогу можна лише тоді, коли світлофор підморгне зеленим оком: Нагадаю знову й знову: Завжди глузд здоровий май! І ніколи так раптово На дорогу не рушай! - бігу (рівномірний, на носках, з виносом прямих ніг, із високим підніманням стегна, із закиданням гомілок, зі зміною напрямку, з різних вихідних положень, «змійкою»), 3.Червоне світло загорілось – всі довкола зупинились. Жовте йти не дозволяє – Воно лише попереджає. На зелене світло йди, Не барися, переходь! - стрибків (на місці на одній, двох ногах; на одній, двох ногах з поворотами праворуч, ліворуч, кругом, із просуванням уперед, назад, у присіді правим та лівим боком) (вибірково); - вправи на відновлювання дихання; |
8хв |
виправляти помилки словесно, показом хвалити поточний метод організації діяльності учнів інтеграція: природознавство |
- ЗРВ: з гімнастичною палицею; |
7хв |
виправляти помилки словесно, показом хвалити тренувальний метод організації діяльності учнів |
- гра на формування уваги «Світлофор» (бесіда про правила безпеки на дорогах): Ведучий із трьома картками розташовується посередині залу. Колір карток відповідає кольорам світлофора. Учні виконують біг у колоні по одному. За сигналом червоної картки діти виконують зупинку стрибком, за сигналом жовтої картки – біг у колоні по одному, за сигналом зеленої картки – ходьбу. Вправи виконуються так, щоб не штовхнути товариша попереду («не скоїти аварію»). Якщо хтось із гравців під час гри діє неуважно, то стає замикаючим; |
3хв |
чітко дотримуватися правил гри ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: основи здоров’я |
- комплекс фізкультурної паузи «Як переходити дорогу»: Як переходиш вулицю, на розі зупинись. І перш за все уважно на мене подивись (ходьба на місці, нахили голови вверх – вниз). Я шлях вкажу надійний, де небезпек нема. Трикольорове око я маю недарма (ходьба на місці, нахили голови вправо-вліво). Нехай воно і мружиться, ніколи я не сплю. З малими дітьми в хованки я гратись не люблю (стрибки на двох ногах, закриваючи та відкриваючи очі). Дивлюсь червоним оком – велю спинитись я, мені украй потрібна лиш витримка твоя (руки на поясі, повороти тулуба вправо-вліво). А блисне жовте око – іти не поспішай, бо жовтий – не зелений, потрапиш під трамвай (руки на поясі, нахили тулуба вправо-вліво). Увага – і зелений привітно замигтів, він кольр – найдобріший, щасливої путі! (біг на місці); |
3хв |
чітко виконувати вправи, вірш знати на пам’ять ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: основи здоров’я |
- підсумок. |
30с |
отримати зворотну реакцію |
2.Розучування рухливої гри «Виклик номерів»: Учнів ділять на дві групи, які розташовують у шеренгах на відстані 25-30 м одна від одної. Обраний ведучий стає у центрі залу. Гравці кожної групи розподіляються по порядку і запам’ятовують свої номери. Вчитель подає команду «Увага!» і називає один із номерів. Гравці, чиї номери пролунали, повинні помінятися місцями. Ведучий намагається зайняти місце, що звільнилося, після чого отримує номер гравця, на чиє місце він став. Той, хто залишився без місця, виконує роль ведучого. Перемагають ті діти, які жодного разу не були ведучими. |
10хв: |
ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» |
- правила техніки безпеки; |
30с |
чітко дотримуватися правил |
- правила гри; |
30с |
чітко дотримуватися правил гри |
- гра; |
9хв |
заохочувати, налаштовувати на позитивний лад, залучити всіх учнів без натиску, хвалити, попереджувати конфліктні ситуації між учнями |
- підсумок. |
30с |
отримати зворотну реакцію |
3.Естафети (об’єднання у 3 команди за бажанням дітей): |
15хв: |
змагальний метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» |
- правила техніки безпеки; |
30с |
чітко дотримуватися правил |
- правила естафет; |
30с |
чітко дотримуватися правил естафет |
- естафети (бесіда про правила безпеки на дорогах): Завдання 1. Вибрати у кошику з м’ячами м’ячі кольорів світлофора та передати наступному гравцю своєї команди. Завдання 2. Скласти світлофор з паперових кружечків за кольорами (ч., ж., з.). Завдання 3. Скласти розрізані паперові кружечки (ч., ж., з.) за кольорами. Завдання 4. Взявшись за руки оббігти (обійти) кеглю, яка розташована на відстані 5 м. Завдання 5. Пройти «Доріжку здоров’я». |
13хв30с |
хвалити, залучити всіх учнів без натиску, попереджувати конфліктні ситуації між учнями, заохочувати, налаштовувати на позитивний лад |
- підсумок. |
30с |
отримати зворотну реакцію |
III.Заключна частина уроку. |
5хв |
метод використання слова |
1.Шикування. Вправи на відновлювання дихання. |
1хв |
в колі |
2.Підсумок: |
1хв |
отримати зворотну реакцію |
– Що для вас було новим? |
|
|
– Що найбільше сподобалось? |
|
|
– Що не сподобалось? |
|
|
– З яким настроєм займались? |
|
|
– Чому навчились? |
|
|
3.Рефлексія: – Де зможете застосувати набуті знання, вміння та навички? |
30с |
розказати, нагадати, отримати зворотну реакцію |
4.Частота сердечних скорочень. |
30с |
вибірково або зорово інтеграція: основи здоров’я |
5.Оцінювання (формувальне). |
1хв |
мотивація |
6.Перехід до класу. |
1хв |
організовано, в колону по одному, за зростом |
Використана література:
1.Будна Н.О., Бей П.І., Жирська Г.Я., КікінеждіО.М. Уроки з основ здоров’я. 1 клас. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2003. – 264 с.
2.Гнатюк О.В. Основи безпеки життєдіяльності. 2(1) клас: Посібник для вчителів початкових класів. – Х.: Скорпіон, 2000. – 80 с.
3.Модельна навчальна програма для першого класу та навчально-методичні матеріали // авторський колектив під керівництвом Шияна Р. Б. – 2017 р.
4.Рухливі ігри у 1-2 класах (за новим Держстандартом) Для школи ... dmitrivskazoch.at.ua/load/z_dosvidu_roboti...l_s/.../13-1-0-94