Інтегрований урок з природознавства, музичного мистецтва, образотворчого мистецтва " Заспівай мені пташко"

Про матеріал

Інтегрований урок з природознавства, музичного мистецтва, образотворчого мистецтва з використанням інтерактивних технологій для 3 класу на тему:

" Заспівай мені пташко".

Перегляд файлу

 

Тема: Заспівай, мені пташко!  

Навчальна: ознайомити учнів із будовою тіла птахів; навчити відтворю­вати характерні особливості силуету птахів; закріпити вміння  визначати характер музики і виразно передавати його  в музично-виконавській діяльності та засобами образотворчого мистецтва;  розширювати знання учнів про анімалістичний жанр, продовжувати  вчити малювати птахів.

Розвивальна: розвивати музичний слух, творчі здібності, фантазію, мислення, уяву.

Виховна: виховувати акуратність в роботі, спостережливість та любов до навколишнього світу.

Міжпредметні зв’язки природознавство, музичне мистецтво,          образотворче мистецтво.

Матеріали та інструменти:  акварель,  ємко­сті для води, серветки для витирання рук, серветки, ватні палички.

Музичний супровід прослуховування музичного твору Е.Гріг  “Пташка”, В.А.Моцарта “Пори року” - Гроза. Звуки природи., Д.Шостаковича Душа.

Хід  уроку

І. ПРИРОДОЗНАВЧА ХВИЛЯ

 Музичне привітання

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

- Добрий  день !

- Добрий день !

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Яким має бути сьогоднішній урок? (Цікавим, пізнавальним, корисним )

 

 

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку

Сьогодні ми будемо працювати плідно і творчо, тому що наш урок буде не- звичайним. Ви покажете свої знання із природознавства, музичного та  образотворчого мистецтва.

 Кого  ми зустрінемо на уроці, про кого йтиме мова, зрозумієте, коли прослухаєте лист, що надійшов на адресу нашого класу.

Лист учням 3 класу 

    Ми, група тварин, що добре пристосувалися до польоту. Наше тіло вкрите пір'ям, яке захищає нас від холоду. Міцний дзьоб допомагає захоплювати і подрібнювати їжу. Живемо ми у лісах, на полях, луках, болотах та водоймах. Живимося різноманітною їжею. Ми – дуже корисні тварини.

Хто є автором цього листа?  (Птахи)

Вправа „Асоціативний кущ”

У вас на партах є картки з написаними словами, вам потрібно прикріпити на асоціативний кущ всі слова, які спадають вам на думку, коли ви поглянете на пташку. Працюємо в парах, даю вам дві хвилини, щоб ви порадились і хтось один з пари  прикріпив надписи. (на дошці)

  •                                                                          

Сьогодні ми з вами дізнаємося про цікавий світ птахів, їх  різноманітність та особливість.

 

 

 

Робота в групах

Рухлива гра Моя половинка

 На партах роздавальні картки   із зображенням перелітних та осілих птахів.  Діти отримують частинку із зображенням певної пташки, шукають її половинку. Так  складається картинка птаха, а учні  об’єднуються у групи.

Групи ознайомлюються із інформацією,  потім доповідачі  обмінюються цією інформацією.

І група. Істотні ознаки птахів.

Тіло вкрите пір’ям. Тіло птаха поділяється на голову, тулуб і кінцівки. На голові-  дзьоб, за допомогою передніх кінцівок - крил птахи літають.

ІІ група. Пристосування птахів для польоту.

 Це пір’яний покрив. Пір’я зменшило вагу птахів. Замість передніх кінцівок у них крила.

Легкий та міцний скелет і гарно розвинуті м’язи. Які спричиняють розмахи крил.

Птахи багато їдять, бо доводиться витрачати багато енергії.

Індивідуальна робота в зошитах. ( зош.с.40)  Підписати частини тіла голуба.

Розповідь учителя.

Птахи – невід’ємна частина природи. Вони прикрашають діброви, луки, степи, ліси. Птахи – окраса парків і садів. Чи можна уявити собі весну без їх дзвінкої пісні.

Птахи – це діти повітря. Вони можуть підніматися вище хмар, перелітати через пустелі і моря.

Птахи – непосиди. Скачуть з гілки на гілку, перелітають з дерева на дерево, але так і білка вміє. А от летіти за тисячі кілометрів і потім повертатися назад можуть лише птахи.

 

 

 Пташина конференція

(театралізоване дійство, де заздалегідь підготовлені учні розповідають “про себе”)

Під час конференції   учні виконують завдання зош. С.40., складають опис одного птаха за планом:

А) Назва птаха

Б) Розмір

В) Частини тіла

Г) Забарвлення

 Пташина конференція

Учень у ролі Синиці

Я – невеличка пташка, за розмірами менша за горобця. Маса мого тіла до 20 грамів. Забарвлення – жовто-зелене, голова чорна з білою плямою на потилиці, на шиї спереду чорна краватка. Живемо ми у лісах, садах, парках. Живимося комахами, взимку – зерном. У пошуках їжі прилітаємо до людських осель. Не маючи достатньо корму, у холодні зими багато моїх друзів – синичок – гине. Діти, допоможіть нам! Влаштуйте годівниці. Прилаштуйте на мотузці шматочок несолоного сала – ми залюбки ним поласуємо.

Учень у ролі Ворони

Я – великий за розміром птах, голова, крила та хвіст чорні, а решта оперення – сіре. Хоч я і дуже обережна пташка, але  інколи можу селитися поблизу житла людей. Гнізда будую на деревах, у садах, на узліссі.

Учень у ролі Ластівки

Я прилітаю до вас на початку травня і відразу лаштую собі гніздо під дахом вашої оселі.

 

Я – невеличка пташка, з чорно-синім верхом тіла і білим черевом та грудьми. Лоб і горло – рудувато-коричневі, хвіст довгий вилчастий. Більшість часу перебуваю у польоті – полюю на комарів, мух, жуків. Навіть воду п’ю на льоту. Я майже ніколи не сідаю на землю, бо мої слабкі ніжки не пристосовані для ходіння. З настанням холодів я відлітаю у теплі краї.

Учень у ролі Снігура

Ми – червоногруді пташки. Черевце – червоне, спинка, крила і хвіст – чорні. На хвості біла смужечка. Живу я у хвойних лісах Півночі. До вас прилітаю пізно восени і оселяюся недалеко від людського житла. Мандруючи по садах, збираю насіння бур’янів, ягоди, що залишилися на кущах. Дуже люблю горобину.

Учень у Горобця

Я – маленький, добре відомий усім птах. Веду осілий спосіб життя. У самця верх голови сірий, а горло, воло і верхня частина грудей чорні. Самка сіро-коричнева, на горлі волі і грудях чорної плями немає. Живимося ми переважно рослинною і тваринною їжею (комахами). Іноді збираємося у великі зграї, налітаємо на посіви зернових, клюємо ягоди, насіння соняшнику, завдаючи шкоди людям. Але навесні і влітку живимося комахами, серед яких багато шкідників. Комахами ми вигодовуємо своїх пташенят. Тож користі від нас більше, ніж шкоди.

Учень - Дятел

 Моє забарвлення – це поєднання чорного, світлого і червоного кольорів. У самця є червона пляма на потилиці. Молоді птахи мають на голові червону   „шапочку ” . Живимося комахами, а взимку – насінням ялини, сосни.

Висновки

Птахи мають досконалі пристосування до польоту.

Завдяки здатності літати птахам легше знаходити собі їжу.

Птахи різняться за способами живлення.

 

ІV . Імітаційна руханка під музичний супровід

Зупинить навчання час,

Тому що руханці вже час.

Руки, наче крила в птаха,

Що летять, не знають страху.

Вгору – вниз їх піднімаю.

А тепер – горобчик я,

Рух дає мені життя

До плечей згорну я руки,

Колові зроблю я рухи.

Голівкою покручу – небезпек не має бути.

Якщо поруч небезпека,-

Геть втікаю я далеко.

Y. МУЗИЧНА ХВИЛЯ

Заплющ очі – чуєш,  немов струна бринить. Це світ співає. І синє небо, і сонце, і квіти. Зачаровують співом і пташки, особливо навесні (напевне, від них ми й навчилися співати).

Є пташка, яка співає особливо дзвінко. Чи знаєте ви, хто це ? (Жайворонок). І нещодавно ми з вами слухали “Пісню Жайворонка” П. Чайковського.

- А яка ще пташка виводить такі трелі, що заслухаєшся ? (Соловей).

- І ми з вами вивчали пісню про нього (“Соловеєчку, сватку, сватку”, “Не щебечи, соловейку”).

- А на що схожа пісня дятла ? (на відбивання ритму).

- За якою піснею нам відомий дятел ? (Чому ведмідь взимку спить ?).

- А яку пісню про зозулю ми вивчали ? (“Розлилися води на три броди”).

А біля скелястих берегів холодного Північного  моря розташована країна Норвегія. Сміливі й мужні люди живуть у ній,  адже їм доводиться боротися з бурями, вітрами, штормами на морі. Звуками музики чудово розповів про свій народ великий норвезький композитор Едвард Гріг.

 

Оголошення назви твору для слухання

Прослухайте твір цього композитора Пташка.

Слухання музики

Аналіз прослуханого

- Чи була музика протягом звучання  всього твору однохарактерною ?

- Чому ?

- Які образи виникали в вашій уяві при слуханні ?

- Які злі сили можуть чатувати на пташку ?

- А яке закінчення даного твору ?

 

Тепер спробуйте відтворити почуте у власних малюнках. Де в кого із вас буде конкретний образ пташки, а в інших – абстрактна ілюстрація, створена такими засобами художньої виразності,  колір, його відтінки.

 YІ.  ХВИЛЯ МИСТЕЦЬКА

Де б ми не були — на морському узбережжі, у лісі, у селі чи місті — нас завжди оточують пташині голоси. Які ж вони різні! Чи помічали ви, що, коли співає пташка, людина підводить голову, щоб побачити цього дивовижного співака. Пташка може бути зовсім маленькою, майже непомітною, але з сильним та красивим голосом. Як, наприклад, соловей.

Вони всі різняться і за формою, і за кольором! Світом птахів за­хоплюються і художники.

Один із них — це шотландський художник Арчибальд Торберн, якого зараз визнано одним з найкращих худож­ників, які зображували птахів.

 (Учитель демонструє наочність.) Арчибальд  Торберн “Серія творів “Птахи””

Птахи - дивовижні, прекрасні створіння. Адже вони можуть те, про що здавна мріяли люди.

  Сьогодні на уроці ми  будемо художниками – анімалістами, які малюють  птахів. Художників, які малюють птахів та тварин, називають анімалістами, а жанр образотворчого мистецтва - анімалістичним.

Мабуть, у вас уже виникало бажання намалювати свого улюб­леного птаха?

 

Вправа Незакінчене речення

Перед тим, як почати роботу, повторимо правила техніки безпеки.

Будь яку роботу можна починати …( лише з дозволу вчителя).

Працювати потрібно( охайно, щоб не забруднитися і не зіпсувати одяг і речі сусіда).

Слідкувати за поставою (і порядком на парті).

Творча робота учнів

* Ви -  художники – анімалісти.

*Для малювання « Птаха» вам потрібно гуаш (акварель) та ватні палички.

* Беремо ватну паличку, спочатку занурюємо її у воду, потім у фарбу і методом «стусана» заповнюємо весь малюнок відповідними кольорами.

 *Ватну паличку тримаємо вертикально до листу і крапочками малюємо.

 

Учні виконують завдання. Учитель коригує діяльність школярів, надає допомогу тим, хто її потребує, консультує з добору кольорів, підтримує творчу атмосферу.

 Вчитель надає індивідуальні поради кожному учневі.

Під час роботи звучить аудіо запис  В.А.Моцарта “Времена года” - Гроза. Звуки природи., Д.Шостаковича Душа.

Додайте до малюнку власні деталі, зробіть його оригінальним.

Уважно роздивіться роботу, чи все вам вдалося, у вас є час виправити помилки.

Завершуємо роботу. Прибираємо робочі місця. Готуємося до презентації роботи.

Презентація дитячих робіт та виставка  Пташиний вернісаж

 

 

 

 

 

Гра Уяви

Закрийте очі й уявіть себе в ролі пташки. Поміркуйте, про що б ви попросили людей.

             Розплющіть очі й, висловлюючи прохання, розмістіть  пташку на дереві перелітних, а біля годівнички – осілих птахів.

Народна мудрість каже: Де багато пташок, там нема комашок. Під загрозою винищення перебувають близько 600 видів птахів, які занесені до Червоної книги. Тож бережімо їх!

YІІ. Підсумок. Оцінювання.

Вправа „Метод прес”

Уявіть діти, що я журавель і я не хочу відлітати у теплі краї, але якщо ви зможете мене переконати, то я неодмінно полечу.

Ключові слова:

Я вважаю...  (що Вам життєво необхідно відлітати в теплі краї)

Тому що... (Ви взимку тут загинете)

Наприклад... (вже в грудні не буде зовсім що їсти і буде дуже холодно)

Отже...  (відлітайте і негайно)

Музичне прощання

- Жаль, закінчився урок !

- Дякую усім !

- Ми зустрінемося знов

- Днів, так, через сім !

- До побачення !

- До побачення !

 

doc
Додано
27 березня 2018
Переглядів
1265
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку