ТЕМА:СОНЦЕ У НАШОМУ ЖИТТІ.
Мета:Формувати в учнів уявлення про Сонце, залежність живої природи від сонячного тепла і світла, навчити встановлювати зв`язок між живою та неживою природою. Вчити дітей самостійно та з допомогою дорослих віднаходити потрібну інформацію. Розвивати моторику руки. Виховувати любов до живої природи.
Обладнання. Проектор, таблиці,нитки для плетіння, макети саморобних книжечок, електричний рефлектор, ноутбук.
ХІД УРОКУ
І ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА
ІІ ФЕНАЛОГІЧНІ СПОСТЕРЕЖЕННЯ
Слайд 1
Зверніть увагу на небо.
Якого воно кольору?
Чи є на ньому хмаринки?
Чи були сьогодні зранку опади?
Що можна сказати про сьогоднішню погоду?
ІІІ АКТУАЛІЗАЦІЯ ЖИТТЄВОГО ДОСВІДУ ТА ЗНАНЬ УЧНІВ
Слайд 2
Відгадування загадки.
Із неба диво золоте
І світить нам, і гріє.
Ніщо без нього не росте,
І всяк йому радіє.(Сонце)
Слайд 3
Тема уроку: Сонце у нашому житті
ІV СПИЙНЯТТЯ Й ОСМИСЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Розповідь учителя.
Слайд 4
Сонце – це зірка, що дає нам не тільки світло, а ще й багато тепла. Це велетенська розжарена куля t =6000. Саме тому тепло від Сонця доходить до нашої планети.
Слайд5
Хвилинка - цікавинка.
Коли б можна було прокласти шлях до Сонця, то до нього на кареті ми добиралися б 100 років, на машині – приблизно 10 років, на ракеті 1 рік.
Маленькому промінчику Сонця потрібно всього - навсього 8 хвилин 2 секунд, щоб спуститися до нас на Землю.
Сонце – найближча до Землі зірка, тим бо й здається вона нам величезною і найяскравішою. Інші зірки, хоча й більші за Сонце здаються маленькими цяточками тому, що знаходяться дуже далеко від Землі. Це можна порівняти з будинками. Що ближче від нас будинки, то видаються більшими, а ті що в далині, схожі на сірникові коробки.
V РОБОТА З ПІДРУЧНИКОМ
V ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Встало вранці ясне сонце,
Ми до нього потяглися,
За промінчики взялися.
Будем дружно присідати
Сонечко розвеселяти.
1,2,3 дружно всі
Потанцюєм по росі.
Станьмо струнко, руки в боки
Пострибаєм як сороки
Як сороки - білобоки
Стрибу – стрибу, скоки – скоки.
А тепер як жабенята
Хочем трішки пострибати
ква – ква – ква (2 рази)
щоб спочила голова.
VІ ІГРОВИЙ МОМЕНТ
Ось цей Блек Дак вкрав наше Сонце. Що ж тепер буде?
Я знаю,що ви готувалися до сьогоднішнього уроку самостійно і допомагали вам у цьому ще й ваші батьки. Давайте розкажемо нашому злодюжці як нам потрібне Сонце можливо він поверне нам Сонечко.
Саша – розповість нам як Сонечко потрібне рибам.
(Учень розповідає інформацію яку підготував дома).
Ілона – розповість для чого Сонце потрібне тваринам.
Карина – людина і Сонце.
Ярослав – рослини і Сонце.
VІІ ВИГОТОВЛЕННЯ КНИЖЕЧКИ ПРО СОНЕЧКО
Давайте попросимо Бек Дака щоб повернув нам Сонечко я сподіваюсь, що ми його переконали і він поверне нам його.
А щоб наш гість краще запам`ятав все про Сонце давайте зробимо йому книжечку і подаруємо.
VІІІ САМОСТІЙНА РОБОТА УЧНІВ
Діти вклеюють картинки на сторінки книжки – саморобки.
Плетуть із ниток косички і оформлюють титульну сторінку книжки.
Демонстрація готових виробів.
ІХ ДЕМОНСТРАЦІЯ ДОСЛІДІВ
Дослід 1.
Посвітимо лампою на м`ячик. Що відбулося?
Висновок. М`ячик нагрівся і став теплим. Сонце дає нам тепло.
Дослід 2.
Візьмемо звичайну коробку. Загляньте через отвір усередину.
Тепер посвітимо лампою усередину коробки.
Висновок. Сонце дає нам світло.
Х ГІМНАСТИКА ДЛЯ ОЧЕЙ
Слайд 6
ХІ РОБОТА У ЗОШИТІ З ДРУКОВАНОЮ ОСНОВОЮ
Діти домальовують Сонце на малюнках у зошиті. І розфарбовують його.
ХІІ ПІДСУМОК УРОКУ
Складання асоціативного куща.
Приклади відповідей:світло, тепло, життя, знання, вітамін D, енергію, зміна пір року, гарний настрій, світло.
ГАРНИЙ НАСТРІЙ СВІТЛО ЖИТТЯ
ТЕПЛО ВІТАМІН D
ЗНАННЯ СОНЦЕ ЛІТО
РАДІСТЬ ЕНЕРГІЯ ЗМІНА ПІР РОКУ
ХІІІ ХВИЛИНКА РЕЛАКСАЦІЇ
Слайд 7.