Я досліджую світ 1 клас
Тема тижня. Світ тварин
Тема дня. Які бувають тварини?
Мета: дати поняття про тварин як частину живої природи, учити розрізняти тварин за певними ознаками; розвивати мислення, спостережливість, уміння аналізувати, робити висновки; виховувати любов до тварин.
Формувати групу компетентностей:
-Загальнокультурну компетентність для вдосконалення знань про навколишній світ та його особливості;
-Компетентність спілкування державною мовою для правильного використання термінологічного апарату, спілкування під час пояснення навчального матеріалу;
-Здоров’язбережувальну компетентність шляхом свідомого ставлення до власного здоров’я та здоров’я інших;
-Компетентність в природничих науках для формування в учнів практичних навичок дослідження;
-Компетентність уміння вчитися впродовж життя шляхом спостереження природних явищ і процесів та їхніх наслідків;
-Математичну компетентність через об’єкти живої природи;
-Інформаційну компетентність для здійснення пошуку інформації в різних джерелах.
Очікувані результати:
З увагою сприймає усно репліки учителя й однокласників та доречно реагує на усну інформацію в діалозі. Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших.
Відтворює основний зміст усного повідомлення відповідно до мети.Групує об’єкти довкілля за однією або кількома ознаками, знаходить спільні та відмінні ознаки об’єктів
Включається в гру, дотримується правил гри, не розчаровується через поразку.
Висловлює думки з приводу деяких простих медіа-текстів.
Творить відомими художніми засобами та способами.
Володіє навичками додавання і віднімання одноцифрових чисел у межах 10. Розв’язує прості сюжетні задачі, які є моделями реальних ситуацій.Виконує елементарні дослідження математичних закономірностей з допомогою вчителя.
Вирішує як діяти у повсякденних ситуаціях без загрози для життя і здоров’я.
Обладнання: роздавальні картки із зображенням об’єктів живої природи; малюнки тварин різних груп; розмальовки; відеоматеріали.
І. Етап орієнтації. Ранкова зустріч (слайд 1)
1.Привітання
В колі всіх чекаю,
Привітатися бажаю.
Прикладаємо пальчик до губок.
2.Вправа «Крісло автора»
- Сьогодні кожен з вас приніс іграшку-тваринку. Чи може хтось розказати вірш або скласти розповідь про свого улюбленця? Пропоную вам сісти у «крісло автора».
3.Щоденні новини
- Яка зараз пора року?
- Який місяць та число?
- Чи холодно надворі?
Гра «Кошеня»
Діти уявляють, що матуся принесла додому покинуте кошенятко, якому страшно сумно та зовсім безрадісно. Кожна дитина по черзі перетворюється на кошенятко, решта гладить його і говорить добрі слова.
4.Гра «Моя група»
Витягніть з мішечка картку із зображенням тваринки. Сядьте в ту групу, де знаходиться на вашу думку подібна за якимись ознаками тварина.
-Скільки таких груп утворилося? Що спонукало приєднатися саме до цієї групи?
ІІ. Етап цілепокладання
Нещодавно я побувала в лісі. Там я побачила багато різних тварин. Відгадайте, яких?
Гра «Вгадай за описом»
Усе своє життя ці тварини проводять на деревах, спускаються на землю лише в пошуках їжі. Коли вони перестрибують з дерева на дерево або зіскакують на землю, хвіст служить їм кермом і парашутом. (слайд 2)
Це хижий сірий звір, але влітку він рудуватий, вздовж хребта тягнеться чорна смуга. Узимку веде бродяче життя, виходячи на пошуки здобичі в сутінках і ночами. Удень ховається в хащі чагарників і по ярах. (слайд 3)
Це тварина з короткими ногами, великою головою, волохатими настовбурченими вухами, маленькими чорними очима, чорним п’ятачком на витягнутому рилі й білими іклами. (слайд 4)
У цієї тварини довга вузька паща з гострими іклами. Хутро красиве, руде, біла грудка, чорні чобітки. Великий пухнастий хвіст. (слайд 5)
Ця тварина невеликого розміру, з коротким хвостиком. Удень ховається під купою хмизу і листя серед чагарників, уночі виходить полювати. Їжею служать жуки, дощові черв’яки, змії, тритони, жаби, миші. При зустрічі з гадюкою ця тварина виходить переможцем. Хапає гадюку за хвіст і згортається в клубок. Гадюка при спробі вкусити ворога натрапляє на голки. (слайд 6)
Сьогодні ми поговоримо з вами про різноманітність тваринного світу.
ІІІ. Етап цілереалізації
Щоб назвати всіх тварин, що мешкають на нашій планеті, нам недостатньо було б цілого дня. На Землі їх дуже багато.
-Де ми можемо зустріти тварин? (На землі, у повітрі, під землею, у воді) (слайд 7)
1.Гра «Вода, земля, вогонь, повітря» (слайд 8)
Вчитель кидає м’яч учневі, називаючи одне із слів. Потрібно спіймати м’яч, назвавши тварину, яка проживає у цьому середовищі. На слові вогонь м’яч відбивають.
2.Медіавправа «Антивірус» (слайд 9)
У нашому комп’ютері вірус знищив слово. Прочитайте медіа повідомлення та відтворіть його. Цим самим ви створите антивірус.
___________ - живі організми. Вони стрибають, плавають, в небі літають, у землі причаїлись, снують під ногами.
3.Гра «Графічний редактор» (слайд 10)
З’єднати стрілочками, як рухаються тварини.
Ведмідь стрибає
Лисиця поволі бреде
Зайчик йде
Білочка пливе
Сойка повзе
Вуж бігає
Щука літає
4.Робота в групах. Гра «Кошик думок» (слайд 11)
Діти об’єднуються в 4 групи за кількістю кружечків на комашці сонечку (6,4,2,0) та намагаються визначити істотні ознаки у певній групі тварин. Потім наводять свої приклади представників цієї групи.
Зверніть увагу на зовнішній вигляд тварини, будову тіла, умови життя. Подумайте, чим вигодовують малят.
5.Створення об’єкт-таблиці
Група тварин |
Істотні ознаки |
Представники |
Звірі (ссавці) |
Тіло вкрите волоссям Вигодовують малят молоком |
Лось, тигр, лев, їжак, тюлень |
Птахи |
Тіло вкрите пір’ям Є дзьоб, крила |
Орел, синиця, дятел, чайка |
Комахи |
Три пари ніг (шість) Більшість має крила |
Метелик, жук, комар, мурашка, муха |
Риби |
Тіло вкрите лускою Є плавці |
Щука, окунь, лящ, судак, акула |
6.Перегляд відео повідомлення «Які бувають тварини»
(https://www.youtube.com/watch?v=xnd7plFco9c)
7.Узагальнена таблиця (слайд 12)
Тварини
Звірі (ссавці) Птахи Комахи Риби
8.Руханка «У оленя є свій дім» (https://www.youtube.com/watch?v=uNdHw_ziaBg )
ІV. У майстерні художника-модератора.
1.Вправа «Рахуючи малюю» (додаток 1)
Кожен учень отримує математичну розмальовку у формі тваринки. Потрібно обчислити вираз, знайти колір, який відповідає значенню цього виразу та розмалювати.
2.Гра «Свій – не свій»
Розмальовану тваринку діти прикріплюють до певної групи (птахи, комахи, звірі, риби).
3.Хвилинка безпеки
- Як поведете себе при зустрічі з собакою, осою, гадюкою?
V.Пізнаю світ через математику
1.Розв’язування сюжетних задач природничого змісту. (слайди 13, 14)
- Один джміль запилив 6 квіточок, а другий ще 4 квіточки. Скільки всього квіточок запилили обидва джмелі?
- Їжак вухатий впадає у сплячку на 6 місяців. 4 місяці він уже проспав. Скільки ще місяців йому залишилося спати?
- Чорний лелека зловив 3 жаби і 7 рибок. На скільки більше зловив риб лелека?
- Двоє хлопчиків намалювали 8 рибок. Тарасик намалював 4 золотих карасів. Скільки таких карасів намалював Петрик?
Ці тварини занесені до Червоної книги України. Бережіть їх!
2.Експрес – опитування «Домашні улюбленці»
Яка тваринка найпопулярніша серед учнів класу?
|
|
|
|
|
|
|
|
Розмістити кількість тваринок в порядку зростання.
-Котиків – 10, собачок – 8.
Сформулюйте питання задачі. Дайте відповідь.
-Як потрібно ставитись до домашніх тварин?
3.Гра «Хто зайвий?» (слайди 15,16,17)
Порахувати кількість, визначити зайву тварину, обгрунтувати свій вибір.
VІ. Цікавинки звідусіль
Кит синій – найдовший та найважчий ссавець. Кити можуть не спати три місяці, не їсти вісім місяців, не дихати до двох годин і при цьому долати гігантські відстані до декількох тисяч кілометрів. (слайд 18)
Кажан – єдиний ссавець у світі, який здатний літати. Може жити до 40 років. Звірята видають звуки, які людина не чує. (слайд 19)
Павук – тварина, яка не має зубів, а тому не може жувати їжу. З’їдають більше комах, ніж птахи та кажани разом узяті. Найбільший павук виростає до 30см і може полювати на мишей, жаб та ящірок. Найменший може поміститися на кінчику олівця. (слайд 20)
VІІ. Етап рефлексійно-оцінюючий
Гра «Валіза досвіду» (слайд 21)
На дошці малюнок симпатичної валізи.
-Уявіть собі, що це валіза вашого досвіду. Я пропоную вам покласти до неї враження від уроку, власні досягнення на ньому у формі усного, письмового повідомлення або малюнка.
Додаток 1
5 |
6 |
7 |
8 |
7 |
8 |
9 |
6 |
7 |
8 |
6 |
9 |
3 |
|
7 |
8 |
9 |
6 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |