Інтегрований урок-подорож
з математики та природознавства
3 клас
Тема уроку:
Математика: Письмове додавання трицифрових чисел у випадку кількох доданків. Розв’язування задач. Периметр.
Природознавство: Різноманітність тварин та їх вплив на природу Землі.
Мета:
Навчити учнів додавати трицифрові числа у випадку кількох доданків, удосконалювати вміння учнів розв’язувати задачі, закріплювати вміння знаходити периметр фігур; розвивати пізнавальну активність; висловлювати та доводити власну думку; виховувати любов до математики.
Поглиблювати знання учнів про тваринний світ; формувати уявлення про значення тварин в житті природи Землі та людини; розвивати мислення, спостережливість, зацікавленість до здобуття нових знань; виховувати дбайливе ставлення до природи.
Очікуванні результати:
-
зацікавленість учнів до навчальних тем;
-
використання учнями свого життєвого досвіду в розв’язанні поставлених завдань;
-
створення в класі позитивної емоційної атмосфери;
-
створення ситуацій успіху.
Обладнання:
Схема-маршрут подорожі, презентація до уроку, наочність, роздатковий матеріал, мультимедійні засоби, тематичні плакати.
Тип уроку: Інтегрований урок-подорож
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Пролунав шкільний урок,
Час почати наш урок!
-
Діти, посміхніться один-одному. Побажайте успіхів і натхнення своєму сусіду по парті. Перевірте, щоб все необхідне для уроку у вас лежало на парті.
-
Тож починаємо нашу подорож!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
-
Діти, сьогодні у нас незвичайний урок, як ви уже здогадалися, а урок-подорож. Подорожуючи на уроці ми будемо вирішувати цікаві завдання та задачі з математики, а також здобувати нові знання з природознавства одночасно. На уроці ви відчуєте себе відважними мандрівниками, шукачами пригод, допитливими дослідниками та науковцями. Як і в любій подорожі ми здобудемо важливий і дуже цінний скарб, який саме ви дізнаєтесь по закінченню нашої мандрівки.
-
Наш урок буде проходити під девізом (діти читають хором) :
Багата та людина, яка багато знає!
-
Тема нашого уроку звучить так : Письмове додавання трицифрових чисел у випадку кількох доданків. Розв’язування задач. Периметр. Різноманітність тварин та їх вплив на природу Землі.
-
Діти як ви думаєте, яким буде наш урок? Що ви від нього очікуєте?
-
Якими повинні бути ви, щоб у нас все вдалося на уроці?
-
Як я вже говорила сьогодні ви будете мандрівниками. Всім видатним мандрівникам під час подорожі потрібна карта. У кожного з вас на парті є ця карта, в які вказано наш маршрут, назви станцій. Розгляньте її детальніше. Ми бачимо назви різних станцій. На цих станціях ви будете отримувати різні завдання від мене і від помічників. Зверніть увагу, що біля кожної станції є спеціальне місце. В цих кружечках ви повинні будете, після виконання завдань, поставити самі собі бал за виконану роботу. Якщо ви на станції працювали активно, всі завдання виконали правильно, то за роботу ставите собі 3 бали, якщо було допущенні деякі помилки, але працювали активно та старанно, то ставите собі 2 бали, якщо на одній із станцій працювали не так активно, як би вам хотілось би, допускали поминки в виконанні завдання, то ставите собі 1 бал. Всі ці бали по закінченню уроку ви додасте, побачите свій результат, а також ці бали будуть враховуватися мною в кінцеву оцінку за урок. Тому працюйте плідно, завзято і звичайно ж будьте об’єктивними і чесними.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
-
Хвилинка спостереження
-
І перша наша станція це «Хвилинка спостереження». Перед тим я к рушити
в подорож, ми повинні переконатися, що погода для подорожі сприятлива та заповнити календар погоди. (Діти говорять яка пора року, який місяць, день, температура повітря, стан неба, опади тощо та заповнюють календар погоди)
-
Отже, ми бачимо, що погода сприяє нашій подорожі і ми можемо рушати далі, але перед цим поставте собі відповідний бал за роботу на даній станції.
-
Математичні цікавинки
-
Прочитайте назву наступної станції.
-
На цій станції ви повинні відкрити зошит з математики, записати дату місяць, класну роботу, а також самостійно прописати число 214. Пам’ятайте, що відважні мандрівники повинні все робити правильно, щоб досягнути своєї мети, а тому важливо не тільки правильно писати, але й правильно сидіти.
-
Назвіть розрядні доданки числа 214?
-
Наступним завданням на цій станції є математичний диктант, виконання якого також розповість про дещо цікаве з царства тварин.
-
Середній зріст жирафа 5 м 50 см.
Скільки це сантиметрів? (550 см)
-
Найменша пташка на планеті Земля це колібрі, середня її вага 19 грам.
Скільки будуть важити разом 3 таких колібрі? (57 грам)
-
Середня вага білого ведмедя 450 кг, бурого ведмедя 600 кг.
На скільки більше важить бурий ведмідь, ніж білий? (на 150 кг)
-
Найбільша тварина в світі це синій кит, його середня довжина 25 м, а довжина горбатого кита 16 м.
На кільки синій кит довший за горбатого кита? (на 9 м) Переведіть в сантиметри? (900 см)
( Діти виконують математичний диктант, потім обмінюються зошитами і перевіряють один одного)
-
Добре попрацювали. Молодці! Тепер можете оцінити себе, поставити бал за роботу на станції.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
-
Станція дослідники
-
Діти, світ тварин дуже різноманітний. Всі тварини відіграють важливу роль в житті природи планета Земля та в житті людини. Тварини поділяються на такі групи: звірі, риби, комахи, плазуни, земноводні.
-
Перед нашим уроком я поділила вас на групи. Кожна група отримала завдання провести невелике дослідження і підготувати доповідь про одну із груп тварин і розказати про їх особливості будови тіла, спосіб живлення, де вони живуть і розвиваються, деякі цікаві факти тощо.
( Групи виступають з короткою доповіддю, презентують свою роботу)
Фізхвилинка
-
Порухалися, а зараз час попрацювати з підручником з математики. Відкрийте сторінку 108, знайдіть завдання № 698.
-
Сьогодні ми будемо вчитися швидко та легко додавати трицифрові числа у випадку кількох доданків.
-
Подивіться уважно на зразок виконання подібних виразів. Зачитайте приклад і хід розв’язання про себе.
-
Поясніть алгоритм обчислення? (Діти пояснюють)
-
Яким математичним законом можна скористатися при додаванні кількох доданків? ( Переставним)
-
Чому? (Тому що від перестановки доданків сума не змінюється і ми можемо додавати доданки так як нам зручно)
V. Узагальнення і систематизація знань.
- Час попрацювати самостійно. Обчисливши приклади, ви розшифруєте слово, яке адресовано лише вам. (Діти виконують самостійно приклади з картки в зошит самостійно)
Самостійна робота
Обчисли вирази. Результати прикладів розтав від меншого до більшого і розшифруй слово.
123+11+145 (Ч)
500+450+10 (О)
32+340+22 (Д)
106+212+4 (У)
300+100+201 (О)
609+11+130 (В)
|
-
Молодці діти! Ви гарно попрацювали, поставте бали за виконання завдань.
-
Переходимо до наступної станції.
-
Завдання від ведмедика
-
До якої групи тварин належать ведмеді?
Цікавий факт про ведмедів: Ведмідь — один з найбільш хижаків в дикій природі. Він вважається досить древнім звіром, його предки на території Європи з’явилися 22 мільйони років тому. На даний момент на планеті налічується 8 видів. Ведмеді, виявляється, володіють подобою логічного мислення і можуть спеціально заплутати сліди, йдучи задом наперед, наприклад. Ведмеді — єдині хижаки, які живляться рослинами. Через це у них різні зуби: одні призначені для м’яса, а інші — для трави.
-
Ведмедик просить допомогти розв’язати задачу на с. 108 № 699. І з’ясувати яка маса ведмедя, лисиці, вовка.
-
Розгляньмо малюнок.
-
Що означає число 295? (Маса вовка і половина маси ведмедя) 262? ( Маса лисиці і половина маси ведмедя)
-
Що ми можемо дізнатися за цими даними? Як саме? (295+262=557)
-
Яка маса всіх звірів? (307 кг)
-
Про що дізнаємося, якщо 557-307=250 (кг) ( Маса ведмедя)
-
Чи можемо тепер дізнатися масу вовка? Як? ( 295-250=45(кг) )
-
Лисиці? (262-250=12(кг) )
( Учні самостійно розв’язують задачу і записують відповідь в зошит )
-
Як зробити перевірку задачі? ( Додати маси тварин )
-
Яке число повинні отримати? (307)
-
Молодці діти! Ви гарно впоралися! Можете поставити собі бали за роботу на цій станції і трішки відпочинемо.
Фізхвилинка
-
Станція «Пазли дружби»
-
Прочитайте назву станції.
-
Завдання на цій станції пропонує вам виконати метелик.
-
До якої групи тварин належать метелики?
Цікавий факт про метелики: Метелики не чують, але вони можуть відчувати вібрацію. Метелики народжуються, щоб померти, давши життя новому поколінню. Більшість метеликів живе всього кілька днів. Рекордсменом за тривалістю життя є метелик Монарх, деякі особини доживають до 6 місяців.
-
Метелик пропонує вам поділитися на групи, по 4 чоловіка. Кожна група повинна скласти пазл різних геометричних фігур, на яких також будуть зображені різні представники груп тварин. (Діти складають пазли самостійно)
-
Яку геометричну фігуру ви склали?
-
Скільки кутів має фігура?
-
Виміряйте довжини сторін фігури?
-
Знайдіть периметр?
( Діти самостійно вимірюють периметр своєї фігури і записують в зошит )
-
Ви, склавши свій пазл, окрім геометричних фігур отримали також зображення різних тварин. Складіть невелику розповідь про задану вам тварину за планом і презентуйте перед класом.
План
-
Яка тварина зображена?
-
До якої групи тварин належить?
-
Де живе.
-
Тип харчування.
-
Приносить користь чи шкоду природі Земля і людині? Яку саме?
( Діти презентують свої роботи )
-
Молодці діти! Давайте зробимо невеликий висновок. Тварини приносять користь чи шкоду природі, людям. Поставте собі бали за роботу на цій станції.
( Діти роблять висновок, що тварини приносять як користь так і шкоду природі та людям)
-
Станція «Цікаві приклади»
-
На цій станції ви отримуєте завдання від сови.
-
До якої групи тварин відносяться совм?
Цікавий факт про сову: Політ сови зовсім безшумний завдяки її особливим пір’ям. Це корисна властивість допомагає совам в їх нічному полюванні. Очі сов повністю нерухомі, саме тому природа нагородила їх такою рухомою шиєю. У деяких видів сов вуха розташовані асиметрично, що дозволяє їм краще орієнтуватися на слух. Точність совиного слуху така, що ці птахи можуть визначити напрямок до джерела звуку з точністю до одного градуса.
( Діти самостійно розв’язують приклади з підручника в зошиті, а троє учнів біля дошки. По закінченню діти звіряють відповіді, якщо були допущені помилки виправляють)
-
Молодці дітки, ви гарно попрацювали, можете собі поставити бали.
VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.
-
Чи справдилися ваші сподівання стосовно нашого уроку?
-
Чого ви навчилися на уроці?
-
Що нового дізналися?
-
Що вам більше за все сподобалося?
-
Діти, як і всі шукачі пригод, по закінченню подорожі ми здобули дуже цінний скарб. Як ви думаєте, який саме? (Знання, досвід, нові вміння і т.д.)
-
Підрахуйте всі свої бали, запишіть загальну кількість балів біля скриньки, це і буде вашим скарбом. І пам’ятайте, що лише старанність, зусилля є вірними помічниками в здобутті нових знань.
VІІ. Домашнє завдання.
Математика: с. 109 №704, №705.
Природознавство: с. 99-100 опрац. матеріал, відпов. на пит..
Автор: Садова Рита Вікторівна
вчитель початкових класів
м. Бердянськ
ЗОШ №7
Запорізької області.
+38099544174
![](/uploads/files/459529/111990/119521_html/images/111990.028.jpg)
![](/uploads/files/459529/111990/119521_html/images/111990.027.png)
![](/uploads/files/459529/111990/119521_html/images/111990.026.png)
![](/uploads/files/459529/111990/119521_html/images/111990.025.png)
![](/uploads/files/459529/111990/119521_html/images/111990.024.png)
![](/uploads/files/459529/111990/119521_html/images/111990.023.png)
![](/uploads/files/459529/111990/119521_html/images/111990.022.jpg)
![](/uploads/files/459529/111990/119521_html/images/111990.021.png)
![](/uploads/files/459529/111990/119521_html/images/111990.020.png)
![](/uploads/files/459529/111990/119521_html/images/111990.019.png)
![](/uploads/files/459529/111990/119521_html/images/111990.018.png)
![](/uploads/files/459529/111990/119521_html/images/111990.017.png)
![](/uploads/files/459529/111990/119521_html/images/111990.016.png)
![](/uploads/files/459529/111990/119521_html/images/111990.015.png)
![](/uploads/files/459529/111990/119521_html/images/111990.014.png)
![](/uploads/files/459529/111990/119521_html/images/111990.013.png)
![](/uploads/files/459529/111990/119521_html/images/111990.012.png)
![](/uploads/files/459529/111990/119521_html/images/111990.011.png)
![](/uploads/files/459529/111990/119521_html/images/111990.010.jpg)
![](/uploads/files/459529/111990/119521_html/images/111990.009.png)
![](/uploads/files/459529/111990/119521_html/images/111990.008.png)
![](/uploads/files/459529/111990/119521_html/images/111990.007.png)
![](/uploads/files/459529/111990/119521_html/images/111990.006.png)
![](/uploads/files/459529/111990/119521_html/images/111990.005.png)
![](/uploads/files/459529/111990/119521_html/images/111990.004.png)
![](/uploads/files/459529/111990/119521_html/images/111990.003.png)
![](/uploads/files/459529/111990/119521_html/images/111990.002.jpg)