Інтегрований урок з природознавства та математики 3 клас

Про матеріал
Пропоную Вам для розгляду авторську розробку уроку з природознавства та математики для 3 класу. Сподіваюсь Вам буде цікавою моя робота. Мій конспект наповнений різними цікавими завданнями з математики та природознавства. Намагалась продумати завдання так , щоб ці два придмета були пов'язані між собою і одні завдання випливали з інших. Під час урока застосовувала різні форми та методи навчання.
Перегляд файлу

Інтегрований урок-подорож

з математики та природознавства

3 клас 

Тема уроку:

Математика: Письмове додавання трицифрових чисел у випадку кількох доданків. Розв’язування задач. Периметр.

Природознавство: Різноманітність  тварин та їх вплив на природу Землі.

Мета:

Навчити учнів додавати трицифрові числа у випадку кількох доданків, удосконалювати вміння учнів розв’язувати задачі, закріплювати вміння знаходити периметр фігур; розвивати пізнавальну активність; висловлювати та доводити власну думку; виховувати любов до математики.

Поглиблювати знання учнів про тваринний світ; формувати уявлення про значення тварин в житті природи Землі та людини; розвивати мислення, спостережливість, зацікавленість до здобуття нових знань; виховувати дбайливе ставлення до природи.

Очікуванні результати:

  • зацікавленість учнів до навчальних тем;
  • використання учнями свого життєвого досвіду в розвязанні поставлених завдань;
  • створення в класі позитивної емоційної атмосфери;
  • створення ситуацій успіху.

Обладнання:

Схема-маршрут подорожі, презентація до уроку, наочність, роздатковий матеріал,  мультимедійні засоби, тематичні плакати.

Тип уроку: Інтегрований урок-подорож

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Пролунав шкільний урок,

Час почати наш урок!

  •                   Діти, посміхніться один-одному. Побажайте успіхів і натхнення своєму сусіду по парті. Перевірте, щоб все необхідне для уроку у вас лежало на парті.
  •                   Тож починаємо нашу подорож!

ІІ.  Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

  •                   Діти, сьогодні у нас незвичайний урок, як ви уже здогадалися, а урок-подорож. Подорожуючи на уроці ми будемо вирішувати цікаві завдання та задачі з математики, а також здобувати нові знання з природознавства одночасно. На уроці ви відчуєте себе відважними мандрівниками, шукачами пригод, допитливими дослідниками та науковцями. Як і в любій подорожі ми здобудемо важливий і дуже цінний скарб, який саме ви дізнаєтесь по закінченню нашої мандрівки.
  •                   Наш урок буде проходити під девізом (діти читають хором) :

Багата та людина, яка багато знає!

  •                   Тема нашого уроку звучить так : Письмове додавання трицифрових чисел у випадку кількох доданків. Розвязування задач. Периметр. Різноманітність  тварин та їх вплив на природу Землі.
  •                   Діти як ви думаєте, яким буде наш урок? Що ви від нього очікуєте?
  •                   Якими повинні бути ви, щоб у нас все вдалося на уроці?
  •                   Як я вже говорила сьогодні ви будете мандрівниками. Всім видатним мандрівникам під час подорожі потрібна карта. У кожного з вас на парті є ця карта, в які вказано наш маршрут, назви станцій. Розгляньте її детальніше. Ми бачимо назви різних станцій. На цих станціях ви будете отримувати різні завдання від мене і від помічників. Зверніть увагу, що біля кожної станції є спеціальне місце. В цих кружечках ви повинні будете, після виконання завдань, поставити самі собі бал за виконану роботу. Якщо ви на станції працювали активно, всі завдання виконали правильно, то за роботу ставите собі 3 бали, якщо було допущенні деякі помилки, але працювали активно та старанно, то ставите собі 2 бали, якщо на одній із станцій працювали не так активно, як би вам хотілось би, допускали поминки в виконанні завдання, то ставите собі 1 бал. Всі ці бали по закінченню уроку ви додасте, побачите свій результат, а також ці бали будуть враховуватися мною в кінцеву оцінку за урок. Тому працюйте плідно, завзято і звичайно ж будьте об’єктивними і чесними.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Хвилинка спостереження
  • І перша наша станція це «Хвилинка спостереження». Перед тим я к рушити

в подорож, ми повинні переконатися, що погода для подорожі сприятлива та заповнити календар погоди. (Діти говорять яка пора року, який місяць, день, температура повітря, стан неба, опади тощо та заповнюють календар погоди)

  •                   Отже, ми бачимо, що погода сприяє нашій подорожі і ми можемо рушати далі, але перед цим поставте собі відповідний бал за роботу на даній станції.
  1. Математичні цікавинки
  •                   Прочитайте назву наступної станції.
  •                   На цій станції ви повинні відкрити зошит з математики, записати дату місяць, класну роботу, а також самостійно прописати число 214. Памятайте, що відважні мандрівники повинні все робити правильно, щоб досягнути своєї мети, а тому важливо не тільки правильно писати, але й правильно сидіти.
  •                   Назвіть розрядні доданки числа 214?
  •                   Наступним завданням на цій станції є математичний диктант, виконання якого також розповість про дещо цікаве з царства тварин.
  1. Середній зріст жирафа 5 м 50 см.

Скільки це сантиметрів? (550 см)

  1. Найменша пташка на планеті Земля це колібрі, середня її вага 19 грам.

Скільки будуть важити разом 3 таких колібрі? (57 грам)

  1. Середня вага білого ведмедя 450 кг, бурого ведмедя 600 кг.

На скільки більше важить бурий ведмідь, ніж білий? (на 150 кг)

  1. Найбільша тварина в світі це синій кит, його середня довжина 25 м, а довжина горбатого кита 16 м.

На кільки синій кит довший за горбатого кита? (на 9 м) Переведіть в сантиметри? (900 см)

( Діти виконують математичний диктант, потім обмінюються зошитами і перевіряють один одного)

  • Добре попрацювали. Молодці! Тепер можете оцінити себе, поставити бал за роботу на станції.

 

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Станція дослідники
  •                   Діти, світ тварин дуже різноманітний. Всі тварини відіграють важливу роль в житті природи планета Земля та в житті людини. Тварини поділяються на такі групи: звірі, риби, комахи, плазуни, земноводні.
  •                   Перед нашим уроком я поділила вас на групи. Кожна група отримала завдання провести невелике дослідження і підготувати доповідь про одну із груп тварин і розказати про їх особливості будови тіла, спосіб живлення, де вони живуть і розвиваються, деякі цікаві факти тощо.

( Групи виступають з короткою доповіддю, презентують свою роботу)

Фізхвилинка

  •                   Порухалися, а зараз час попрацювати з підручником з математики. Відкрийте сторінку 108, знайдіть завдання № 698.
  •                   Сьогодні ми будемо вчитися швидко та легко додавати трицифрові числа у випадку кількох доданків.
  •                   Подивіться уважно на зразок виконання подібних виразів. Зачитайте приклад і хід розв’язання про себе.
  •                   Поясніть алгоритм обчислення? (Діти пояснюють)
  •                   Яким математичним законом можна скористатися при додаванні кількох доданків? ( Переставним)
  •                   Чому? (Тому що від перестановки доданків сума не змінюється і ми можемо додавати доданки так як нам зручно)

V. Узагальнення і систематизація знань.

-  Час попрацювати самостійно. Обчисливши приклади, ви розшифруєте слово, яке адресовано лише вам. (Діти виконують самостійно приклади з картки в зошит самостійно)

Самостійна робота

Обчисли вирази. Результати прикладів розтав від меншого до більшого і розшифруй слово.

123+11+145   (Ч)

500+450+10   (О)

32+340+22     (Д)

106+212+4     (У)

300+100+201 (О)

609+11+130   (В)

 

  •                   Молодці діти! Ви гарно попрацювали, поставте бали за виконання завдань.
  •                   Переходимо до наступної станції.
  1. Завдання від ведмедика
  •                   До  якої групи тварин належать ведмеді?

Цікавий факт про ведмедів: Ведмідь — один з найбільш  хижаків в дикій природі. Він вважається досить древнім звіром, його предки на території Європи з’явилися 22 мільйони років тому. На даний момент на планеті налічується 8 видів. Ведмеді, виявляється, володіють подобою логічного мислення і можуть спеціально заплутати сліди, йдучи задом наперед, наприклад. Ведмеді — єдині хижаки, які живляться рослинами. Через це у них різні зуби: одні призначені для м’яса, а інші — для трави.

  •                   Ведмедик просить допомогти розв’язати задачу на с. 108 № 699. І зясувати яка маса ведмедя, лисиці, вовка.
  •                   Розгляньмо малюнок.
  •                   Що означає число 295? (Маса вовка і половина маси ведмедя) 262? ( Маса лисиці і половина маси ведмедя)
  •                   Що ми можемо дізнатися за цими даними? Як саме? (295+262=557)
  •                   Яка маса всіх звірів? (307 кг)
  •                   Про що дізнаємося, якщо 557-307=250 (кг) ( Маса ведмедя)
  •                   Чи можемо тепер дізнатися масу вовка? Як? ( 295-250=45(кг) )
  •                   Лисиці? (262-250=12(кг) )

( Учні самостійно розв’язують задачу і записують відповідь в зошит )

  • Як зробити перевірку задачі? ( Додати маси тварин )
  • Яке число повинні отримати? (307)
  •                   Молодці діти! Ви гарно впоралися! Можете поставити собі бали за роботу на цій станції і трішки відпочинемо.

Фізхвилинка

  1. Станція «Пазли дружби»
  • Прочитайте назву станції.
  • Завдання на цій станції пропонує вам виконати метелик.
  • До якої групи тварин належать метелики?

Цікавий факт про метелики: Метелики не чують, але вони можуть відчувати вібрацію. Метелики народжуються, щоб померти, давши життя новому поколінню. Більшість метеликів живе всього кілька днів. Рекордсменом за тривалістю життя є метелик Монарх, деякі особини доживають до 6 місяців.

  •                   Метелик пропонує вам поділитися на групи, по 4 чоловіка. Кожна група повинна скласти пазл різних геометричних фігур, на яких також будуть зображені різні представники груп тварин. (Діти складають пазли самостійно)
  •                   Яку геометричну фігуру ви склали?
  •                   Скільки кутів має фігура?
  •                   Виміряйте довжини сторін фігури?
  •                   Знайдіть периметр?

( Діти самостійно вимірюють периметр своєї фігури і записують в зошит )

  •                   Ви, склавши свій пазл,  окрім геометричних фігур отримали також зображення різних тварин. Складіть невелику розповідь про задану вам тварину за планом і презентуйте перед класом.

План

  1. Яка тварина зображена?
  2. До якої групи тварин належить?
  3. Де живе.
  4. Тип харчування.
  5. Приносить користь чи шкоду природі Земля і людині? Яку саме?

( Діти презентують свої роботи )

  •                   Молодці діти! Давайте зробимо невеликий висновок. Тварини приносять користь чи шкоду природі, людям. Поставте собі бали за роботу на цій станції.

( Діти роблять висновок, що тварини приносять як користь так і шкоду природі та людям)

  1. Станція «Цікаві приклади»
  • На цій станції ви отримуєте завдання від сови.
  • До якої групи тварин відносяться совм?

Цікавий факт про сову: Політ сови зовсім безшумний завдяки її особливим пір’ям. Це корисна властивість допомагає совам в їх нічному полюванні.  Очі сов повністю нерухомі, саме тому природа нагородила їх такою рухомою шиєю. У деяких видів сов вуха розташовані асиметрично, що дозволяє їм краще орієнтуватися на слух. Точність совиного слуху така, що ці птахи можуть визначити напрямок до джерела звуку з точністю до одного градуса.

( Діти самостійно розв’язують приклади з підручника в зошиті, а троє учнів біля дошки. По закінченню діти звіряють відповіді, якщо були допущені помилки виправляють)

  •                   Молодці дітки, ви гарно попрацювали, можете собі поставити бали.

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

  • Чи справдилися ваші сподівання стосовно нашого уроку?
  • Чого ви навчилися на уроці?
  • Що нового дізналися?
  • Що вам більше за все сподобалося?
  •                   Діти, як і всі шукачі пригод, по закінченню подорожі ми здобули дуже цінний скарб. Як ви думаєте, який саме? (Знання, досвід, нові вміння і т.д.)
  •                   Підрахуйте всі свої бали, запишіть загальну кількість балів біля скриньки, це і буде вашим скарбом. І пам’ятайте, що лише старанність, зусилля є вірними помічниками в здобутті нових знань.

VІІ. Домашнє завдання.

Математика: с. 109 №704, №705.

Природознавство: с. 99-100 опрац. матеріал, відпов. на пит..

 

Автор: Садова Рита Вікторівна

вчитель початкових класів

м. Бердянськ

ЗОШ №7

Запорізької області.

+38099544174

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Інтегровані уроки
НУШ
Додано
28 травня 2019
Переглядів
1805
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку