Інтегрований урок з природознавства та математики в 1 класі "У пошуках скарбів неживої природи"

Про матеріал

Інтегрований урок з природознавства та математики у 1 класі

Тема. Мандрівка у пошуках скарбів неживої природи

Природознавство. Повторення і закріплення вивченого матеріалу «Що ти знаєш про неживу природу?»

Математика. Складання прикладів на додавання і віднімання за малюнками

Мета: закріпити знання про об'єкти неживої природи, взаємозв'язок об'єктів живої і неживої природи;

удосконалювати знання учнів про кількісну лічбу, вправляти у порівнянні чисел, у складанні прикладів на додавання і віднімання за малюнками, закріплювати поняття назв компонентів дії додавання та віднімання;

розвивати зорову та слухову увагу, пам'ять; мислення, уміння аналізувати, робити висновки;

розвивати спостережливість, прагнення пізнавати і досліджувати;

збагачувати емоційний досвід учнів;

виховувати цікавість, допитливість, бережливе ставлення до природи.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Інтегрований урок з математики та природознавства. Тема. Мандрівка у пошуках скарбів неживої природи. Підготувала вчитель Вознесенської спеціалізованїої школи І ступеня №1 Лєготіна Тетяна Юріївна

Номер слайду 2

Номер слайду 3

ppt_x

Номер слайду 4

7+2=-1=+2=-- 5=+4= -2=81 05979

Номер слайду 5

Із-за моря випливає,Промінці ласкаві має,Заглядає у віконце. Це яскраве, кругле…

Номер слайду 6

Математичний диктант 8 3 4 6 9 5

Номер слайду 7

Де не ступиш, всюди маєш,Хоч не бачиш, а вживаєш. Повітря

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

`

Номер слайду 11

ґрунт. У Природи, ну й дива, Є комора чарівна. Зернятко туди вкидай —Збереш цілий урожай!

Номер слайду 12

повітряводапоживні речовини. Гра «Я почну, а ти закінчуй»

Номер слайду 13

Гра «Я почну, а ти закінчуй»

Номер слайду 14

Гра «Я почну, а ти закінчуй»

Номер слайду 15

Гра «Я почну, а ти закінчуй»

Номер слайду 16

<>= 6*4 4*7 7*9 9*6

Номер слайду 17

ВЕСЕЛКА ДОЩ ЛІДПАРА

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Вода у морях і океанах

Номер слайду 20

Вода в озерах і річках.

Номер слайду 21

Вода у повітрі

Номер слайду 22

ВОДА У ВИГЛЯДІ ПАРИ

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Айсберг

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Номер слайду 30

Номер слайду 31

Номер слайду 32

Підсумки уроку На уроці я дізнався… Я запам’ятав… Найбільше мені сподобалось…

Номер слайду 33

Використані джерела1. Навчальні програми для загальноосвітніх навч. закл. з навчанням українською мовою. 1-4 класи. (Оновлені)2. Підручник «Природознавство» І. В. Грущинська – К.: «Освіта», 2012. – 143с.3. Володарська М. О., Андріанова А. І. Природознавство. 1 клас (за підручником І. В. Грущинської). — Х. : Вид. група «Основа», 2013. — 135 c.4. Конспект інтегрованого уроку математики та природознавства за темою “Рахунок в межах 10. Вода, ії властивості”. Т. А. Гринченко, вчитель початкових класів КЗ "ХСШ №16" м. Харків. (https://super.urok-ua.com/wp-content/uploads/2017/06/Konspekt-integrovanogo-u).

Перегляд файлу

Інтегрований урок з природознавства та математики у 1 класі

Тема. Мандрівка у пошуках скарбів  неживої природи

Природознавство. Повторення і закріплення вивченого матеріалу «Що ти знаєш про неживу природу?»

Математика.  Складання прикладів на додавання і віднімання за малюнками

Мета: закріпити знання про об’єкти неживої природи, взаємозв’язок об’єктів живої і неживої природи;

удосконалювати знання учнів про кількісну лічбу, вправляти у порівнянні чисел, у складанні прикладів на додавання і віднімання за малюнками, закріплювати поняття назв компонентів дії додавання та віднімання;

розвивати зорову та слухову увагу, пам’ять; мислення, уміння аналізувати, робити висновки;

розвивати спостережливість, прагнення пізнавати і досліджувати;

збагачувати емоційний досвід учнів;

виховувати цікавість, допитливість, бережливе ставлення до природи.

 

І. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок.

1.Привітання вчителя.

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

Ми сьогодні не самі,

Гості на урок прийшли.

До гостей ви поверніться,

Привітайтесь як годиться.

 Добрий день!

                   Рівнесенько сідаємо,

Розмову починаємо.

2. Створення емоційного настрою.

(Вчитель читає вірш під звуки природи та відео).

Подивись, мій милий друг,

Що знаходиться навкруг?

Небо ясно - голубе,

Сонце світить золоте,

Місяць з зірочками сяє,

Вітер з квіточками грає,

Хмарка в небі пропливає.

Вода прозора мов сльоза,

Повітря чисте і трава,

Комахи, звірі і птахи

Людина і погода –

Усе це навкруги….( природа).

(Слово природа зявляється на карті).

3. Бліц-опитування.

  • Що таке природа?
  • Якою буває природа?
  • Що належить до живої природи? (На карті зявляються малюнки рослини, тварини, люди)
  • Чим відрізняються жива природа від неживої?
  • До належить до неживої природи? (Сонце, повітря, земля, вода, хмари, місяць, зорі, планети).

II. Повідомлення теми і мети уроку.

  •   Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми вирушимо в уявну мандрівку у пошуках скарбів неживої природи.

Шукаючи скарби, будемо закріплювати вміння рахувати, порівнювати числа, складати та розвязувати приклади на додавання та віднімання за малюнками.

  •   Діти, а що таке скарб? (Щось дуже дороге, цінне).

ІІІ. Робота над матеріалом уроку.

  1. Каліграфічна хвилинка. Визначення об’єктів неживої природи.
  • Вам цікаво дізнатися, які скарби  ми будемо шукати?
  • Виберіть серед поданих малюнків ті, на яких зображені обєкти неживої природи. (Діти називають: сонце, повітря, ґрунт, вода).
  • Відкрийте зошити. Урок почнемо  без зупинки з каліграфічної хвилинки.
  •   Запишіть каліграфічно цифри, якими вони позначені. Дівчатка – в порядку зростання, а хлопчики – в порядку спадання.

2. Вправа «Погода».

  • Збираючись у подорож, люди дізнаються прогноз погоди. Давайте і ми це зробимо.
  • Який сьогодні день тижня, число і місяць?
  • Що ви знаєте про місяць листопад? (Листопад зачиняє ворота осені. Листопад – вересню – онук, жовтню – син, а зимі рідний брат).
  • Давайте послухаємо наших чергових синоптиків.

Розповідь синоптиків. Небо у Вознесенську буде ясним увесь день, лише ввечері воно затягнеться хмарами. Без опадів. Температура повітря вночі  5 градусів морозу, а вдень 3 градуса тепла.

     За народним календарем  з цього дня зазвичай починає студити і морозити. Часто це буває сніжний день. За 24 листопадом передбачали погоду на майбутню зиму: якщо день був теплим, то й зима буде теплою, і навпаки.

 3. Розв’язування математичного  ланцюжка.

  •   Як ви думаєте, на чому ми будемо подорожувати? (Відповіді дітей).
  •   Щоб це дізнатися, потрібно розв’язати математичний ланцюжок. Візьміть  віяла.
  • Отже, це літак. Закрийте очі і уявіть, що ви в салоні літака.

(Звучить звук літака  і діти відправляються у подорож).

  4. Зупинка « Сонце».

  • Ось і перша зупинка. Щоб дізнатися який скарб неживої природи ми знайшли   нам потрібно відгадати загадку.

Із-зі моря випливає,

Промінці ласкаві має,

Заглядає у віконце

Це яскраве, кругле…(Сонце)

  • Чому  Сонце можна назвати скарбом?
  • Але наше сонечко чомусь засмучене. Його вкрили хмари. А щоб хмарки  відкрили сонечко нам потрібно  написати математичний диктант.

5. Математичний диктант.

  • Запишіть число, наступне за числом  7.
  • Запишіть число, попереднє числу 4.
  • Запишіть сусідів числа 5.
  • Перший доданок 4, другий доданок 5. Запишіть суму.
  • Запишіть скільки сторін у пятикутника.

Перевірка: 8, 3, 4, 6, 9, 5 ( на сонечку).

  • Сонечко ми звільнили від хмарок.
  • Давайте помістимо його на нашу картину.

 6. Гра «Голосуємо ногами».

  • Сонце – це велика розпечена куля.
  • Сонце – найбільша планета.
  • На літаку до Сонця  ми б летіли 10 днів.
  • Сонце більше, ніж наша планета Земля.
  • Сонце допомагає виробляти в організмі людини вітамін С.
  • Сонце дає Землі тепло, світло, енергію, красу, життя.
  • Тепер можемо рухатись далі. (Звук літака).

7. Зупинка «Повітря».

  • Знову зупинка, ми знайшли другий скарб, а щоб дізнатися який – відгадайте загадку.

Де не ступиш, всюди маєш,

Хоч не бачиш, а вживаєш.  (Повітря).

  • Чому повітря ми називаємо скарбом? Кому потрібно повітря? (Рослинам, тваринам і людям, тобто живій природі). Які властивості має повітря? Як   називається рух повітря?
  • Вітер розкидав вирази, а нам потрібно відновіть їх. А допоможуть  в цьому малюнки.

8. Робота в групах. Складання прикладів на додавання і віднімання за малюнками. (Додаток 1)

  • Об’єднайтесь в групи. Складіть приклади на додавання та віднімання за малюнками. Пригадайте, як називають числа про додаванні та при відніманні.

(Перевірка виконання).

  • Діти, як ви думаєте, який з цих малюнків зайвий? (Повітряні кульки). Чому?

9. Перегляд відео про вітер.

  • Вітер сьогодні був руйнівним, розбишакою, але люди навчилися використовувати його у корисних цілях.

Фізкультхвилинка

  • Летимо далі. Закрийте очі. (Звук літака).
  • Наша подорож триває. (Звук літака)
  • Здогадайтесь, який наступний скарб ми знайшли.

10. Зупинка «Ґрунт».

У Природи, ну й дива,

Є комора чарівна.

Зернятко туди вкидай —

Збереш цілий урожай!

                                        (Ґрунт)

  • Що таке ґрунт? Чому його можна назвати скарбом? (В ґрунті ростуть рослини і живуть тварини). Як Сонце впливає на ґрунт?
  • Давайте помістимо знайдений скарб на нашу картину.

11. Гра «Я почну, а ти закінчуй»

  •  У ґрунті є все, що потрібно для росту рослин, тобто …  поживні речовини, вода, повітря.
  • Чим ґрунт родючіший, тим він темніший.
  • Ґрунт є домівкою для деяких тварин: … дощові хробаки, личинки комах, миші, кроти, хом’яки, ховрахи.
  • Для того, щоб отримати гарний врожай, ґрунт  потрібно …

12. Самостійна робота.

6*4   4*7   7*9   9*6

  • Перевірте. Як називаються вирази, які ви записали? (Нерівності).

Рухаємось далі. (Звук літака)

 13. Зупинка «Вода».

  • Щоб дізнатися, до якого скарбу ми долетіли, потрібно розвязати приклади та розшифрувати слова.

Гра «Розшифруй». Робота в парах.

Сильні учні

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Д

а

в

л

К

о

І

п

Р

е

С

5

-

3

=

 

 

4

+

5

=

 

 

7

+

3

=

 

 

0

+

9

=

 

 

4

-

1

=

 

 

8

-

4

=

 

 

6

-

5

=

 

 

 

 

 

 

 

 

(Веселка)

 

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

У

н

л

и

Д

а

І

о

Щ

п

Р

8

-

4

=

 

 

3

+

4

=

 

 

10

-

2

=

 

 

1 ряд                                                       2 ряд                                              3 ряд                                

6

-

4

=

 

 

3

+

3

=

 

 

7

-

3

=

 

 

8

+

1

=

 

 

7

-

2

=

 

 

7

+

3

=

 

 

10

-

5

=

 

 

 

 

 

(Дощ)                                                  (Лід)                                                    (Пара)

  • Які слова розшифрували?  Чому їх можна обєднати одним словом вода?(Вода може бути у трьох станах: твердому, рідкому  та парою).
  • Які властивості має вода? Чому воду можна назвати скарбом? Розмістимо знайдений скарб на картину.
  •            Вода – одна з найпоширеніших і незвичайних рідин на Землі. (Слайд 17)  

Водою вкрито більше половини поверхні земної кулі. (Слайд 18 )

Вона заповнює моря, (Слайд 19 ) озера, ріки, падає дощами. (Слайд 20)

Багато води в повітрі – пара, туман і хмари. (Слайди 21, 22, 23)

3начна її кількість у вигляді льоду і снігу вкриває високі гори і величезні простори Арктики і Антарктики. (Слайд 24 )

Велика брила льоду, що плаває океаном, морем – це айсберг.

  • Розгляньте айсберг. (Слайд 25) Яку фігуру він вам нагадує?

 

 

 

 

 

 

 

  •            Порахуйте скільки трикутників на малюнку. (5).
  •            Давайте перевіримо.

14. Гра «Чарівна скринька»

  •            Наша скринька зі скарбом ще повна. Давайте дістанемо малюнки та розташуємо їх в три стовпчика: рідкий стан, твердий стан, пара.

(Діти дістають малюнки та вішають їх на дошку: туман, сніг, лід, бурулька, озеро, річка, роса, хмари, іній, град, море, пара).

    Що сталося б, якби в природі зникла вода? (Де немає води, там немає життя.) То як потрібно ставитися до цього скарбу природи?

Висновок. Потрібно охороняти воду, берегти її, не забруднювати, використовувати економно.

15. Розгляд пейзажу. Висновки про звязок живої та неживої природи.

  • Подивіться, діти, яка картина природи у нас утворилась. Чого не вистачає на ній? (Рослин, тварин). Правильно. Не існує неживої природи без живої і навпаки.
  • Утворена нами картина природи – це пейзаж. І на уроці трудового навчання ми виготовимо аплікацію з паперу «Пейзаж».

IV. Підсумки уроку. Рефлексія.

  • На уроці я дізнався…
  • Я запам’ятав…
  • Найбільше мені сподобалось…

Оцінювання роботи учнів на уроці.

  • Всі діти добре працювали. Під час подорожі ви змогли показати свої знання з математики, знання про природу. Щиро дякую за увагу й активність.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА

 

 

1. Навчальні програми для загальноосвітніх навч. закл. з навчанням українською мовою. 1-4 класи. (Оновлені)

2. Підручник «Природознавство» І.В.Грущинська – К.: «Освіта», 2012. – 143с.

3. Володарська М. О., Андріанова А. І.  Природознавство. 1 клас (за підручником І. В. Грущинської). — Х. : Вид. група «Основа», 2013. — 135 c.

 

4. Конспект інтегрованого уроку математики та природознавства за темою “Рахунок в межах 10. Вода, ії властивості”. Т.А.Гринченко, вчитель початкових класів КЗ "ХСШ №16" м. Харків. (https://super.urok-ua.com/wp-content/uploads/2017/06/Konspekt-integrovanogo-u).

 

5. Конспект підсумкового уроку з теми «Нежива природа». Л.В.Волощук, вчитель КЗ «Середня загальноосвітня школа №29 м. Дніпродзержинська» Дніпродзержинської міської ради. (https://osvita.ua/doc/files/news/455/45598/Urok.doc).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Д

а

в

л

к

о

І

п

р

е

с

5

-

3

=

 

 

4

+

5

=

 

 

7

+

3

=

 

 

0

+

9

=

 

 

4

-

1

=

 

 

8

-

4

=

 

 

6

-

5

=

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

__________________________________________________________________________

 

 

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Д

а

в

л

к

о

І

п

р

е

с

5

-

3

=

 

 

4

+

5

=

 

 

7

+

3

=

 

 

0

+

9

=

 

 

4

-

1

=

 

 

8

-

4

=

 

 

6

-

5

=

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

_______________________________________________________________________

 

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Д

а

в

л

к

о

І

п

р

е

С

5

-

3

=

 

 

4

+

5

=

 

 

7

+

3

=

 

 

0

+

9

=

 

 

4

-

1

=

 

 

8

-

4

=

 

 

6

-

5

=

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

_______________________________________________________________________

 

 

 

 

 

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

У

Н

л

и

д

а

І

о

щ

п

р

8

-

4

=

 

 

3

+

4

=

 

 

10

-

2

=

 

 

 

 

 

 

_____________________________________________________________________________________

 

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

У

Н

л

и

д

а

І

о

щ

п

р

8

-

4

=

 

 

3

+

4

=

 

 

10

-

2

=

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

У

Н

л

и

д

а

І

о

щ

п

р

8

-

4

=

 

 

3

+

4

=

 

 

10

-

2

=

 

 

 

 

 

 

 

 

___________________________________________________________________

 

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

У

Н

л

и

д

а

І

о

щ

п

р

8

-

4

=

 

 

3

+

4

=

 

 

10

-

2

=

 

 

 

 

 

 

 

 

___________________________________________________________________

 

 

 

 

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

у

н

л

и

д

а

І

о

щ

п

р

 

6

-

4

=

 

 

3

+

3

=

 

 

7

-

3

=

 

 

 

 

 

 

 

 

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

у

н

л

и

д

а

І

о

щ

п

р

 

6

-

4

=

 

 

3

+

3

=

 

 

7

-

3

=

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

у

н

л

и

д

а

І

о

щ

п

р

 

6

-

4

=

 

 

3

+

3

=

 

 

7

-

3

=

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

у

н

л

и

д

а

І

о

щ

п

Р

 

6

-

4

=

 

 

3

+

3

=

 

 

7

-

3

=

 

 

 

 

 

 

 

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

у

н

л

и

д

а

І

о

щ

п

Р

8

+

1

=

 

 

7

-

2

=

 

 

7

+

3

=

 

 

10

-

5

=

 

 

 

 

 

 

 

 

___________________________________________________________________________

 

 

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

у

н

л

и

д

а

І

о

щ

п

Р

8

+

1

=

 

 

7

-

2

=

 

 

7

+

3

=

 

 

10

-

5

=

 

 

 

 

 

 

 

 

___________________________________________________________________________

 

 

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

у

н

л

и

д

а

І

о

щ

п

Р

8

+

1

=

 

 

7

-

2

=

 

 

7

+

3

=

 

 

10

-

5

=

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

у

н

л

и

д

а

І

о

щ

п

Р

8

+

1

=

 

 

7

-

2

=

 

 

7

+

3

=

 

 

10

-

5

=

 

 

 

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

                                                                                                                                   

 

 

                       

 

Картинки по запросу повітряні кульки

 

 

 

 

 



zip
Додано
10 березня 2018
Переглядів
2909
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку