Інтегрований урок з природознавства та математики у 1 класі
Тема. Мандрівка у пошуках скарбів неживої природи
Природознавство. Повторення і закріплення вивченого матеріалу «Що ти знаєш про неживу природу?»
Математика. Складання прикладів на додавання і віднімання за малюнками
Мета: закріпити знання про об'єкти неживої природи, взаємозв'язок об'єктів живої і неживої природи;
удосконалювати знання учнів про кількісну лічбу, вправляти у порівнянні чисел, у складанні прикладів на додавання і віднімання за малюнками, закріплювати поняття назв компонентів дії додавання та віднімання;
розвивати зорову та слухову увагу, пам'ять; мислення, уміння аналізувати, робити висновки;
розвивати спостережливість, прагнення пізнавати і досліджувати;
збагачувати емоційний досвід учнів;
виховувати цікавість, допитливість, бережливе ставлення до природи.
Інтегрований урок з природознавства та математики у 1 класі
Тема. Мандрівка у пошуках скарбів неживої природи
Природознавство. Повторення і закріплення вивченого матеріалу «Що ти знаєш про неживу природу?»
Математика. Складання прикладів на додавання і віднімання за малюнками
Мета: закріпити знання про об’єкти неживої природи, взаємозв’язок об’єктів живої і неживої природи;
удосконалювати знання учнів про кількісну лічбу, вправляти у порівнянні чисел, у складанні прикладів на додавання і віднімання за малюнками, закріплювати поняття назв компонентів дії додавання та віднімання;
розвивати зорову та слухову увагу, пам’ять; мислення, уміння аналізувати, робити висновки;
розвивати спостережливість, прагнення пізнавати і досліджувати;
збагачувати емоційний досвід учнів;
виховувати цікавість, допитливість, бережливе ставлення до природи.
І. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок.
1.Привітання вчителя.
Продзвенів уже дзвінок,
Починається урок.
Ми сьогодні не самі,
Гості на урок прийшли.
До гостей ви поверніться,
Привітайтесь як годиться.
– Добрий день!
Рівнесенько сідаємо,
Розмову починаємо.
2. Створення емоційного настрою.
(Вчитель читає вірш під звуки природи та відео).
Подивись, мій милий друг,
Що знаходиться навкруг?
Небо ясно - голубе,
Сонце світить золоте,
Місяць з зірочками сяє,
Вітер з квіточками грає,
Хмарка в небі пропливає.
Вода прозора мов сльоза,
Повітря чисте і трава,
Комахи, звірі і птахи
Людина і погода –
Усе це навкруги….( природа).
(Слово природа з’являється на карті).
3. Бліц-опитування.
II. Повідомлення теми і мети уроку.
Шукаючи скарби, будемо закріплювати вміння рахувати, порівнювати числа, складати та розв’язувати приклади на додавання та віднімання за малюнками.
ІІІ. Робота над матеріалом уроку.
2. Вправа «Погода».
Розповідь синоптиків. Небо у Вознесенську буде ясним увесь день, лише ввечері воно затягнеться хмарами. Без опадів. Температура повітря вночі 5 градусів морозу, а вдень 3 градуса тепла.
За народним календарем з цього дня зазвичай починає студити і морозити. Часто це буває сніжний день. За 24 листопадом передбачали погоду на майбутню зиму: якщо день був теплим, то й зима буде теплою, і навпаки.
3. Розв’язування математичного ланцюжка.
(Звучить звук літака і діти відправляються у подорож).
4. Зупинка « Сонце».
Із-зі моря випливає,
Промінці ласкаві має,
Заглядає у віконце
Це яскраве, кругле…(Сонце)
5. Математичний диктант.
Перевірка: 8, 3, 4, 6, 9, 5 ( на сонечку).
6. Гра «Голосуємо ногами».
7. Зупинка «Повітря».
Хоч не бачиш, а вживаєш. (Повітря).
8. Робота в групах. Складання прикладів на додавання і віднімання за малюнками. (Додаток 1)
(Перевірка виконання).
9. Перегляд відео про вітер.
Фізкультхвилинка
10. Зупинка «Ґрунт».
У Природи, ну й дива,
Є комора чарівна.
Зернятко туди вкидай —
Збереш цілий урожай!
(Ґрунт)
11. Гра «Я почну, а ти закінчуй»
12. Самостійна робота.
6*4 4*7 7*9 9*6
Рухаємось далі. (Звук літака)
13. Зупинка «Вода».
Гра «Розшифруй». Робота в парах.
Сильні учні
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Д |
а |
в |
л |
К |
о |
І |
п |
Р |
е |
С |
5 |
- |
3 |
= |
|
|
4 |
+ |
5 |
= |
|
|
7 |
+ |
3 |
= |
|
|
0 |
+ |
9 |
= |
|
|
4 |
- |
1 |
= |
|
|
8 |
- |
4 |
= |
|
|
6 |
- |
5 |
= |
|
|
(Веселка)
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
У |
н |
л |
и |
Д |
а |
І |
о |
Щ |
п |
Р |
8 |
- |
4 |
= |
|
|
3 |
+ |
4 |
= |
|
|
10 |
- |
2 |
= |
|
|
1 ряд 2 ряд 3 ряд
6 |
- |
4 |
= |
|
|
3 |
+ |
3 |
= |
|
|
7 |
- |
3 |
= |
|
|
8 |
+ |
1 |
= |
|
|
7 |
- |
2 |
= |
|
|
7 |
+ |
3 |
= |
|
|
10 |
- |
5 |
= |
|
|
(Дощ) (Лід) (Пара)
Водою вкрито більше половини поверхні земної кулі. (Слайд 18 )
Вона заповнює моря, (Слайд 19 ) озера, ріки, падає дощами. (Слайд 20)
Багато води в повітрі – пара, туман і хмари. (Слайди 21, 22, 23)
3начна її кількість у вигляді льоду і снігу вкриває високі гори і величезні простори Арктики і Антарктики. (Слайд 24 )
Велика брила льоду, що плаває океаном, морем – це айсберг.
14. Гра «Чарівна скринька»
(Діти дістають малюнки та вішають їх на дошку: туман, сніг, лід, бурулька, озеро, річка, роса, хмари, іній, град, море, пара).
— Що сталося б, якби в природі зникла вода? (Де немає води, там немає життя.) То як потрібно ставитися до цього скарбу природи?
Висновок. Потрібно охороняти воду, берегти її, не забруднювати, використовувати економно.
15. Розгляд пейзажу. Висновки про зв’язок живої та неживої природи.
IV. Підсумки уроку. Рефлексія.
Оцінювання роботи учнів на уроці.
ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА
1. Навчальні програми для загальноосвітніх навч. закл. з навчанням українською мовою. 1-4 класи. (Оновлені)
2. Підручник «Природознавство» І.В.Грущинська – К.: «Освіта», 2012. – 143с.
3. Володарська М. О., Андріанова А. І. Природознавство. 1 клас (за підручником І. В. Грущинської). — Х. : Вид. група «Основа», 2013. — 135 c.
4. Конспект інтегрованого уроку математики та природознавства за темою “Рахунок в межах 10. Вода, ії властивості”. Т.А.Гринченко, вчитель початкових класів КЗ "ХСШ №16" м. Харків. (https://super.urok-ua.com/wp-content/uploads/2017/06/Konspekt-integrovanogo-u).
5. Конспект підсумкового уроку з теми «Нежива природа». Л.В.Волощук, вчитель КЗ «Середня загальноосвітня школа №29 м. Дніпродзержинська» Дніпродзержинської міської ради. (https://osvita.ua/doc/files/news/455/45598/Urok.doc).
Додаток 1
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Д |
а |
в |
л |
к |
о |
І |
п |
р |
е |
с |
5 |
- |
3 |
= |
|
|
4 |
+ |
5 |
= |
|
|
7 |
+ |
3 |
= |
|
|
0 |
+ |
9 |
= |
|
|
4 |
- |
1 |
= |
|
|
8 |
- |
4 |
= |
|
|
6 |
- |
5 |
= |
|
|
__________________________________________________________________________
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Д |
а |
в |
л |
к |
о |
І |
п |
р |
е |
с |
5 |
- |
3 |
= |
|
|
4 |
+ |
5 |
= |
|
|
7 |
+ |
3 |
= |
|
|
0 |
+ |
9 |
= |
|
|
4 |
- |
1 |
= |
|
|
8 |
- |
4 |
= |
|
|
6 |
- |
5 |
= |
|
|
_______________________________________________________________________
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Д |
а |
в |
л |
к |
о |
І |
п |
р |
е |
С |
5 |
- |
3 |
= |
|
|
4 |
+ |
5 |
= |
|
|
7 |
+ |
3 |
= |
|
|
0 |
+ |
9 |
= |
|
|
4 |
- |
1 |
= |
|
|
8 |
- |
4 |
= |
|
|
6 |
- |
5 |
= |
|
|
_______________________________________________________________________
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
У |
Н |
л |
и |
д |
а |
І |
о |
щ |
п |
р |
8 |
- |
4 |
= |
|
|
3 |
+ |
4 |
= |
|
|
10 |
- |
2 |
= |
|
|
_____________________________________________________________________________________
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
У |
Н |
л |
и |
д |
а |
І |
о |
щ |
п |
р |
8 |
- |
4 |
= |
|
|
3 |
+ |
4 |
= |
|
|
10 |
- |
2 |
= |
|
|
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
У |
Н |
л |
и |
д |
а |
І |
о |
щ |
п |
р |
8 |
- |
4 |
= |
|
|
3 |
+ |
4 |
= |
|
|
10 |
- |
2 |
= |
|
|
___________________________________________________________________
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
У |
Н |
л |
и |
д |
а |
І |
о |
щ |
п |
р |
8 |
- |
4 |
= |
|
|
3 |
+ |
4 |
= |
|
|
10 |
- |
2 |
= |
|
|
___________________________________________________________________
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
у |
н |
л |
и |
д |
а |
І |
о |
щ |
п |
р |
6 |
- |
4 |
= |
|
|
3 |
+ |
3 |
= |
|
|
7 |
- |
3 |
= |
|
|
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
у |
н |
л |
и |
д |
а |
І |
о |
щ |
п |
р |
6 |
- |
4 |
= |
|
|
3 |
+ |
3 |
= |
|
|
7 |
- |
3 |
= |
|
|
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
у |
н |
л |
и |
д |
а |
І |
о |
щ |
п |
р |
6 |
- |
4 |
= |
|
|
3 |
+ |
3 |
= |
|
|
7 |
- |
3 |
= |
|
|
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
у |
н |
л |
и |
д |
а |
І |
о |
щ |
п |
Р |
6 |
- |
4 |
= |
|
|
3 |
+ |
3 |
= |
|
|
7 |
- |
3 |
= |
|
|
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
у |
н |
л |
и |
д |
а |
І |
о |
щ |
п |
Р |
8 |
+ |
1 |
= |
|
|
7 |
- |
2 |
= |
|
|
7 |
+ |
3 |
= |
|
|
10 |
- |
5 |
= |
|
|
___________________________________________________________________________
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
у |
н |
л |
и |
д |
а |
І |
о |
щ |
п |
Р |
8 |
+ |
1 |
= |
|
|
7 |
- |
2 |
= |
|
|
7 |
+ |
3 |
= |
|
|
10 |
- |
5 |
= |
|
|
___________________________________________________________________________
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
у |
н |
л |
и |
д |
а |
І |
о |
щ |
п |
Р |
8 |
+ |
1 |
= |
|
|
7 |
- |
2 |
= |
|
|
7 |
+ |
3 |
= |
|
|
10 |
- |
5 |
= |
|
|
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
у |
н |
л |
и |
д |
а |
І |
о |
щ |
п |
Р |
8 |
+ |
1 |
= |
|
|
7 |
- |
2 |
= |
|
|
7 |
+ |
3 |
= |
|
|
10 |
- |
5 |
= |
|
|
|
|
|
|
|