Ранкова зустріч: Пригоди краплинки.
Хід уроку
Ранкове коло
-
Запрошення.
Учитель:
-
Встало вранці ясне сонце,
Зазирнуло у віконце.
Ми до нього потяглися,
За промінчики взялися.
Будем дружно працювати,
Сонечко розвеселяти.
Пісня «Добрий день»
-
Добрий день скажи і просто усміхнись
Хлоп-хлоп
-
Добрий день скажи і просто усміхнись
Хлоп-хлоп
-
Добрий день скажи мені, добрий день скажу тобі
Посміхнеться сонце нашій дітворі
Хлоп-хлоп
-
Добрий день скажи мені, добрий день скажу тобі
Посміхнеться сонце нашій дітворі
-
Добрий день скажи і просто усміхнись
Хлоп-хлоп
-
Добрий день скажи і просто усміхнись
Хлоп-хлоп
-
Добрий день скажи мені, добрий день скажу тобі
Хай ясніше сяє сонце угорі
Хлоп-хлоп
-
Добрий день скажи мені, добрий день скажу тобі
-
Хай ясніше сяє сонце угорі
-
Привітання «Абетка добрих слів»
-
Вранці, коли Ви зайшли до класу, то кожен із Вас отримав аркуш з буквою. Ваше завдання привітатися і сказати добре слово один одному, котре починається з Вашої букви.
-
Доброго ранку, Дмитре!
-
Доброго ранку, Наталіє Сергіївно!
-
Ти унікальний!
-
Дякую!
-
Привіт, Софіє!
-
Привіт, Дмитре!
-
Ти артистична!
-
Дякую!
-
Привіт, Кіріле!
-
Привіт, Софіє!
-
Ти особливий!
-
Дякую!
-
Привіт, Тімуре!
-
Привіт, Кіріле!
-
Ти кмітливий!
-
Дякую!
-
Привіт, Денисе!
-
Привіт, Кіріле!
-
Ти багатогранний!
-
Дякую!
-
Прівіт, Сашо!
-
Привіт, Денисе!
-
Ти добра!
-
Дякую!
-
Привіт Глібе!
-
Привіт Сашо!
-
Ти симпатичний!
-
Дякую!
-
Привіт, Поліно!
-
Привіт Глібе!
-
Ти радісна!
-
Дякую!
-
Привіт, Веніаміне!
-
Привіт, Поліно!
-
Ти милий!
-
Дякую!
-
Привіт, Артеме!
-
Привіт, Веніаміне!
-
Ти веселий!
-
Дякую!
-
Привіт, Вероніко!
-
Привіт, Артеме!
-
Ти незрівняна!
-
Дякую!
-
Привіт, Максиме!
-
Привіт, Вероніко!
-
Ти позитивний!
-
Дякую!
-
Привіт, Ангеліно!
-
Привіт, Максиме!
-
Ти гарна!
-
Дякую!
-
Привіт, Миколо!
-
Привіт, Ангеліно!
-
Ти ласкавий!
-
Дякую!
-
Привіт, Даниле!
-
Привіт, Миколо!
-
Ти щирий!
-
Дякую!
-
Привіт, Артеме!
-
Привіт, Даниле!
-
Ти чуйний!
-
Дякую!
-
Привіт, Інно!
-
Привіт, Артеме!
-
Ти яскрава!
-
Дякую!
-
Доброго дня, Наталіє Сергіївно!
-
Доброго дня, Інно!
-
Ви творча!
-
Дякую!
-
Вправа «Синоптик» (музична заставка)
-
Виграш в лотерею
-
Вчора, виграш в лотерею отримав ___________. Саме він зараз буде нашим черговим синоптиком.
-
Доброго ранку, любі друзі. Сьогодні черговий синоптик я, ___________.
-
За вікном 27 листопада, другий день робочого тижня, вівторок.
-
Небо похмуре. Температура повітря +7оС (7 градусів тепла). У народі говорили, якщо в цей день небо хмарне чи випаде сніг - до непогожого травня; іній на деревах - до морозів, туман - до відлиги, а якщо вночі був іній, вдень сніг не випаде.
-
Дякую за увагу!
-
Змістовний прогноз. Дякую, ______________. Пропоную обрати переможця, який буде наступним черговим синоптиком.
-
Обмін інформацією:
-
Гра «Пазли» (склади картинку)
-
Сьогодні Капітошка приніс до класу чарівні конверти!
-
Діти, поділіться будь ласка на пари і виконайте завдання з конвертів.
-
Хто може сказати, як це пов’язане з сьогоднішнім днем? (Ми будемо говорити про воду)
-
А як Ви гадаєте, якою буде тема нашого заняття? («Якою буває вода в природі? Як вона мандрує?»)
-
Які ви у мене молодці!
-
А що Ви знаєте про воду?
-
Інформація від дітей про воду
-
Інформація від вчителя.
-
Так, вірно. Вода – основа всього живого в нашому світі і одна з найзагадковіших речовин всесвіту.
-
Крісло автора
-
Настав час крісла автора. Запрошуємо ____________.
-
Сьогодні я підготувала вам цікаві факти про айсберги. Слово «Айсберг» – з німецької перекладається як «Крижана гора». Приблизно 90 % обсягу айсберга знаходиться під водою. Колір айсберга залежить від віку айсберга. Найбільшу небезпеку айсберги представляють кораблям.
-
А Ви ніколи не замислювалися, чому айсберги не тонуть? Адже айсберг – це твердий лід, який як камінь повинен піти на дно. Виявляється все просто: замерзша вода має менш щільну структуру, а також містить у собі бульбашки повітря, тому і не тоне....
-
А на перерві я пропоную Вам переглянути відео сюжет про айсберг.
-
Щоденні новини.
-
Сьогодні на нас чекають цікаві відкриття про воду. Ми знайдемо відповідь на поставлене питання «Якою буває вода в природі? Як вона мандрує?» Попрацюємо і відпочинемо на динамічній перерві.
-
Музично-ритмічна гра (дитяча пісенька «Кап-кап»)
-
Що ж, мабуть, прийшла пора всім нам відпочити.
-
Хочу всіх вас на рухливу музично-ритмічну гру Вас запросити.
-
Уважно слідкуйте за мною, i повторюйте рухи!
-
Робота над темою
-
Я пишаюсь тим, які ви були уважні. Ми з вами відпочили, а тепер запрошую вас до роботи
-
Дослідження властивостей води. Чарівна лабораторія
-
А тепер ознайомимося з водою ближче.
-
Уявіть, що ми з вами дослідники і перед нами завдання: визначити і розповісти людям про воду.
Дослід 1. Дайте дітям два стаканчики, один – з водою, інший – порожній. е
-
Акуратно перелийте воду з одного стаканчика в інший.
-
Чи ллється вода? Чому? (Тому, що вона рідка.).
-
А що було б, якби вода не була рідкою. (Якби вона не була рідкою, вона не змогла б текти в річках і потічках, не текла б з крана.)
Висновок: Оскільки вода рідка і може текти, тому її називають рідиною.
-
А тепер налийте воду у блюдце чи іншу посудину.
-
Якої форми набула вода?
-
Отже, що ми можемо сказати про воду?
Висновок: вода текуча і займає форму посудини, у яку її наливають.
Дослід 2.
-
Спробуйте воду через соломинку.
-
Який у неї смак?
-
А якщо порівняти воду з соком.
-
Поміркуйте, чому, коли людина хоче пити, то із задоволенням п’є воду і каже: «Яка смачна вода!», хоча насправді її смаку не відчуває.
Висновок: вода не має смаку.
Дослід 3.
-
Понюхайте воду.
-
Чи має вода запах?
Висновок: чиста вода не має запаху.
Дослід 4. Приготуйте дві склянки, одну – з водою, іншу – з молоком (соком, чаєм).
-
Опустіть ложку в стакан з водою, іншу – в стакан з молоком.
-
Що ви помітили? (У склянці з молоком ложечки не видно, а в склянці з водою її добре видно.)
Висновок: чиста вода прозора.
-
Отже, тепер ми можемо, як справжні дослідники, повідомити про
результати досліджень: вода — рідина, яка не має власної форми, вона набуває форми посудини, у яку її наливають. Вода безбарвна, без смаку і запаху.
-
Які органи чуття допомогли вам визначити ці властивості води (ніс, язик, очі).
-
Стани води
-
З досліду №1 ми дізнались, що вода буває рідкою.
-
А провівши ще кілька досліджень, ми побачимо у яких станах ще може бути вода.
Дослід 5.
-
Якщо налити воду у блюдечко і поставити у морозильну камеру, що трапиться з водою? (Вона перетворюється на лід.)
-
Як ви думаєте, а чому? (Тому що там холодно.)
Висновок: вода буває твердою.
Дослід 6.
-
А ви бачили як мама ставить чайник на газ?
-
Що з ним станеться через деякий час? (Вода починає шуміти і кипіти.)
-
Коли в чайнику кипить вода, що виходить із його носика? (Пара)
-
Так, це вода випаровується.
Висновок: вода буває газоподібною.
-
А чи можна чіпати руками чайник який кипить?
-
Молодці!
-
От ми і познайомились з трьома станами води: рідким, твердим, газоподібним.
-
Бесіда «Вода - непосида»
-
Перегляньте мультфільм «Казочка про хмаринку. Кругообіг води у природі.» .
-
Поміркувати над тим, чому воду називають мандрівницею?
-
Дидактична вправа «Кругообіг води в природі».
-
Зараз я вам розкажу, де ж Капітошка подорожує і звідки він до нас прилетів.
-
Покладіть перед собою малюнок, візьміть крапельку і покладіть її в річку.
-
Щодня сходить на небі сонце. Сонце нагріває воду в морях і річках.
-
Вода нагрівається і перетворюється в пар, який рухається вгору.
-
Ось і наша крапелька нагрілася і піднялася вгору у вигляді пари. Перемістіть крапельку на небо і покладіть на хмарку.
-
На небі крапелька охолола. Тому що, чим вище від землі, тим холодніше стає повітря.
-
Охолоджена крапелька знову стає водою. Але вона не одна потрапила на небо – з нею багато її сестер-крапельок. І стала хмарка важкою, дощовою хмарою. Перемістіть крапельку з білої хмаринки на синю дощову. Незабаром з хмари пішов дощ, під час якого наша крапелька разом зі своїми сестрами впала на землю. Перемістіть крапельку на землю.
-
Крапельки потрапляють на землю і стікають у річки і моря. Так вода відновлює свій шлях. Потім вона починає свій шлях з початку, нагріваючись і підіймаючись вгору у вигляді пари. Ось цей шлях називають «кругообігом води в природі».
-
Давайте повторимо і спробуємо запам’ятати ці слова «кругообіг води в природі».
-
Ось тому, діти, вода ніколи не закінчується.
-
Дякую Вам за роботу. Ви чудово працювали.
-
Рефлексія
-
Підведемо підсумок уроку.
-
Що ж ми робили сьогодні на уроці?
-
А що ж сьогодні на уроці ви дізналися?
-
У вас на столах лежать крапельки і хмаринки, якщо урок був пізнавальним і корисним для вас, покажіть крапельку. Якщо урок був для вас не цікавим, і ви нічого нового не дізналися, покажіть хмаринку.
-
Закінчився наш урок. Піднялись на один крок.
-
Стали трішки ви мудріші. Про водичку взнали більше.
-
Що бува вона тверда, а не тільки лиш рідка.
-
Може й парою ставати , й людям всім допомагати.
-
Дуже всім вона потрібна
-
Адже в світі без води - НІ ТУДИ І НІ СЮДИ!
Пісня «Час перерви настав»
-
Ми пограєм, поспіваєм залюбки
Хлоп-хлоп
-
Ми пограєм, поспіваєм залюбки
Хлоп-хлоп
-
Вже настав перерви час, дуже весело у нас, обіцяємо навчатись повсякчас.
Хлоп-хлоп
-
Вже настав перерви час, дуже весело у нас, обіцяємо навчатись повсякчас.
Хлоп-хлоп