Інтегрований урок з теми "Пригоди краплинки".

Про матеріал
Інтегрований урок з теми "Пригоди краплинки". В урок входить ранкове коло, досліди як ознайомлення з темою.
Перегляд файлу

Ранкова зустріч: Пригоди краплинки.

Хід уроку

Ранкове коло

 

  1.   Запрошення.

Учитель:

  •       Встало вранці ясне сонце,

Зазирнуло у віконце.

Ми до нього потяглися,

За промінчики взялися.

Будем дружно працювати,

Сонечко розвеселяти.

 

Пісня «Добрий день»

  •       Добрий день скажи і просто усміхнись

Хлоп-хлоп

  •       Добрий день скажи і просто усміхнись

Хлоп-хлоп

  •       Добрий день скажи мені, добрий день скажу тобі

Посміхнеться сонце нашій дітворі

Хлоп-хлоп

  •       Добрий день скажи мені, добрий день скажу тобі

Посміхнеться сонце нашій дітворі

  •       Добрий день скажи і просто усміхнись

Хлоп-хлоп

  •       Добрий день скажи і просто усміхнись

Хлоп-хлоп

  •       Добрий день скажи мені, добрий день скажу тобі

Хай ясніше сяє сонце угорі

Хлоп-хлоп

  •       Добрий день скажи мені, добрий день скажу тобі
  •       Хай ясніше сяє сонце угорі

 

  1.                    Привітання «Абетка добрих слів»
  •       Вранці, коли Ви зайшли до класу, то кожен із Вас отримав аркуш з буквою.  Ваше завдання привітатися і сказати добре слово один одному, котре починається з Вашої букви.
  •       Доброго ранку, Дмитре!
  •       Доброго ранку, Наталіє Сергіївно!
  •       Ти унікальний!
  •       Дякую!
  •       Привіт, Софіє!
  •       Привіт, Дмитре!
  •       Ти артистична!
  •       Дякую!
  •       Привіт, Кіріле!
  •       Привіт, Софіє!
  •       Ти особливий!
  •       Дякую!
  •       Привіт, Тімуре!
  •       Привіт, Кіріле!
  •       Ти кмітливий!
  •       Дякую!
  •       Привіт, Денисе!
  •       Привіт, Кіріле!
  •       Ти багатогранний!
  •       Дякую!
  •       Прівіт, Сашо!
  •       Привіт, Денисе!
  •       Ти добра!
  •       Дякую!
  •       Привіт Глібе!
  •       Привіт Сашо!
  •       Ти симпатичний!
  •       Дякую!
  •       Привіт, Поліно!
  •       Привіт Глібе!
  •       Ти радісна!
  •       Дякую!
  •       Привіт, Веніаміне!
  •       Привіт, Поліно!
  •       Ти милий!
  •       Дякую!
  •       Привіт, Артеме!
  •       Привіт, Веніаміне!
  •       Ти веселий!
  •       Дякую!
  •       Привіт, Вероніко!
  •       Привіт, Артеме!
  •       Ти незрівняна!
  •       Дякую!
  •       Привіт, Максиме!
  •       Привіт, Вероніко!
  •       Ти позитивний!
  •       Дякую!
  •       Привіт, Ангеліно!
  •       Привіт, Максиме!
  •       Ти гарна!
  •       Дякую!
  •       Привіт, Миколо!
  •       Привіт, Ангеліно!
  •       Ти ласкавий!
  •       Дякую!
  •       Привіт, Даниле!
  •       Привіт, Миколо!
  •       Ти щирий!
  •       Дякую!
  •       Привіт, Артеме!
  •       Привіт, Даниле!
  •       Ти чуйний!
  •       Дякую!
  •       Привіт, Інно!
  •       Привіт, Артеме!
  •       Ти яскрава!
  •       Дякую!
  •       Доброго дня, Наталіє Сергіївно!
  •       Доброго дня, Інно!
  •       Ви творча!
  •       Дякую!

 

  1.   Вправа «Синоптик» (музична заставка)
    1.                    Виграш в лотерею
  •       Вчора, виграш в лотерею отримав ___________. Саме він зараз буде нашим черговим синоптиком.
  •       Доброго ранку, любі друзі. Сьогодні черговий синоптик я, ___________.
  •       За вікном 27 листопада, другий день робочого тижня, вівторок.
  •       Небо похмуре. Температура повітря +7оС (7 градусів тепла). У народі говорили, якщо в цей день небо хмарне  чи випаде сніг - до непогожого травня; іній на деревах - до морозів, туман - до відлиги, а якщо вночі був іній, вдень сніг не випаде.
  •       Дякую за увагу!
  •       Змістовний прогноз. Дякую, ______________. Пропоную обрати переможця, який буде наступним черговим синоптиком.

 

  1.   Обмін інформацією:

 

  1.                    Гра «Пазли» (склади картинку)
  •       Сьогодні Капітошка приніс до класу чарівні конверти!
  •       Діти, поділіться будь ласка на пари і виконайте завдання з конвертів.
  •       Хто може сказати, як це пов’язане з сьогоднішнім днем? (Ми будемо говорити про воду)
  •       А як Ви гадаєте, якою буде тема нашого заняття? («Якою буває вода в природі? Як вона мандрує?»)
  •       Які ви у мене молодці!
  •       А що Ви знаєте про воду?

 

  1.                    Інформація від дітей про воду

 

  1.                    Інформація від вчителя.
  •       Так, вірно. Вода – основа всього живого в нашому світі і одна з найзагадковіших речовин всесвіту.

 

  1.   Крісло автора 
  •       Настав час крісла автора. Запрошуємо ____________.
  •       Сьогодні я підготувала вам цікаві факти про айсберги. Слово «Айсберг» – з німецької перекладається як «Крижана гора». Приблизно 90 % обсягу айсберга знаходиться під водою. Колір айсберга залежить від віку айсберга. Найбільшу небезпеку айсберги представляють кораблям.
  •       А Ви ніколи не замислювалися, чому айсберги не тонуть? Адже айсберг це твердий лід, який як камінь повинен піти на дно. Виявляється все просто: замерзша вода має менш щільну структуру, а також містить у собі бульбашки повітря, тому і не тоне....
  •       А на перерві я пропоную Вам переглянути відео сюжет про айсберг.

 

  1.   Щоденні новини.
  •       Сьогодні на нас чекають цікаві відкриття про воду. Ми знайдемо відповідь на поставлене питання «Якою буває вода в природі? Як вона мандрує?» Попрацюємо і відпочинемо на динамічній перерві.

 

  1.   Музично-ритмічна гра (дитяча пісенька «Кап-кап»)
  •       Що ж, мабуть, прийшла пора всім нам відпочити.
  •       Хочу всіх вас на рухливу музично-ритмічну гру Вас запросити.
  •       Уважно слідкуйте за мною, i повторюйте рухи!

 

  1.   Робота над темою
  •       Я пишаюсь тим, які ви були уважні. Ми з вами відпочили, а тепер запрошую вас до роботи

 

  1.        Дослідження властивостей води. Чарівна лабораторія
  •      А тепер ознайомимося з водою ближче.
  •      Уявіть, що ми з вами дослідники  і перед нами  завдання: визначити і розповісти людям про воду.

Дослід 1. Дайте дітям два стаканчики, один з водою, інший порожній. е

  •     Акуратно перелийте воду з одного стаканчика в інший.
  •     Чи ллється вода? Чому? (Тому, що вона рідка.).
  •     А що було б, якби вода не була рідкою. (Якби вона не була рідкою, вона не змогла б текти в річках і потічках, не текла б з крана.)

Висновок: Оскільки вода рідка і може текти, тому її називають рідиною.

  •     А тепер налийте воду у блюдце чи іншу посудину.
  •     Якої форми набула вода?
  •     Отже, що ми можемо сказати про воду?

Висновок: вода текуча і займає форму посудини, у яку її наливають.

Дослід 2.

  •     Спробуйте воду через соломинку.
  •     Який у неї смак?
  •     А якщо порівняти воду з соком.
  •     Поміркуйте, чому, коли людина хоче пити, то із задоволенням п’є воду і каже: «Яка смачна вода!», хоча насправді її смаку не відчуває.

Висновок: вода не має смаку.

Дослід 3.

  •     Понюхайте воду.
  •     Чи має вода запах?

Висновок: чиста вода не має запаху.

Дослід 4. Приготуйте дві склянки, одну з водою, іншу з молоком (соком, чаєм).

  •     Опустіть ложку в стакан з водою, іншу в стакан з молоком.
  •     Що ви помітили? (У склянці з молоком ложечки не видно, а в склянці з водою її добре видно.)

Висновок: чиста вода прозора.    

  •     Отже, тепер ми можемо, як справжні дослідники, повідомити про

результати досліджень: вода — рідина, яка не має власної форми, вона набуває форми посудини, у яку її наливають. Вода безбарвна, без смаку і запаху.

  •     Які органи чуття допомогли вам визначити ці властивості води (ніс, язик, очі).

 

  1.        Стани води
  •     З досліду №1 ми дізнались, що вода буває рідкою.
  •     А провівши ще кілька досліджень, ми побачимо у яких станах ще може бути вода.

Дослід 5.

  •     Якщо налити воду у блюдечко і поставити у морозильну камеру, що трапиться з водою? (Вона перетворюється на лід.)
  •     Як ви думаєте, а чому? (Тому що там холодно.)

Висновок: вода буває твердою.

Дослід 6.

  •     А ви бачили як мама ставить чайник на газ?
  •     Що з ним станеться через деякий час? (Вода починає шуміти і кипіти.)
  •     Коли в чайнику кипить вода, що виходить із його носика? (Пара)
  •     Так, це вода випаровується.

Висновок: вода буває газоподібною.

  •     А чи можна чіпати руками чайник який кипить?
  •     Молодці!
  •      От ми і познайомились з трьома станами води: рідким, твердим, газоподібним.

 

  1.        Бесіда «Вода - непосида»
  • Перегляньте мультфільм «Казочка про хмаринку. Кругообіг води у природі.» .
  •       Поміркувати над тим, чому воду називають мандрівницею?

 

  1.        Дидактична вправа «Кругообіг води в природі».

  •      Зараз я вам розкажу, де ж Капітошка подорожує і звідки він до нас прилетів.
  •      Покладіть перед собою малюнок, візьміть крапельку і покладіть її в річку.
  •      Щодня сходить на небі сонце. Сонце нагріває воду в морях і річках.
  •      Вода нагрівається і перетворюється в пар, який рухається вгору.
  •      Ось і наша крапелька нагрілася і піднялася вгору у вигляді пари. Перемістіть крапельку на небо і покладіть на хмарку.
  •      На небі крапелька охолола. Тому що, чим вище від землі, тим холодніше стає повітря.
  •      Охолоджена крапелька знову стає водою. Але вона не одна потрапила на небо – з нею багато її сестер-крапельок. І стала хмарка важкою, дощовою хмарою. Перемістіть крапельку з білої хмаринки на синю дощову. Незабаром з хмари пішов дощ, під час якого наша крапелька разом зі своїми сестрами впала на землю. Перемістіть крапельку на землю.
  •       Крапельки потрапляють на землю і стікають у річки і моря. Так вода відновлює свій шлях. Потім вона починає свій шлях з початку, нагріваючись і підіймаючись вгору у вигляді пари. Ось цей шлях називають «кругообігом води в природі».
  •       Давайте повторимо і спробуємо запам’ятати ці слова «кругообіг води в природі».
  •       Ось тому, діти, вода ніколи не закінчується.
  •       Дякую Вам за роботу. Ви чудово працювали.

 

  1. Рефлексія
  •       Підведемо підсумок уроку.
  •       Що ж ми робили сьогодні на уроці?
  •       А що ж сьогодні на уроці ви дізналися?
  •       У вас на столах лежать крапельки і хмаринки, якщо урок був пізнавальним і корисним для вас, покажіть крапельку. Якщо урок був для вас не цікавим, і ви нічого нового не дізналися, покажіть хмаринку.

 

  •       Закінчився наш урок. Піднялись на один крок.
  •       Стали трішки ви мудріші. Про водичку взнали більше.
  •       Що бува вона тверда, а не тільки лиш рідка.
  •       Може й парою ставати , й людям всім допомагати.
  •       Дуже всім вона потрібна
  •       Адже в світі без води - НІ ТУДИ І НІ СЮДИ!

 

Пісня «Час перерви настав»

 

  •       Ми пограєм, поспіваєм залюбки

Хлоп-хлоп

  •       Ми пограєм, поспіваєм залюбки

Хлоп-хлоп

  •       Вже настав перерви час, дуже весело у нас, обіцяємо навчатись повсякчас.

Хлоп-хлоп

  •       Вже настав перерви час, дуже весело у нас, обіцяємо навчатись повсякчас.

Хлоп-хлоп

 

doc
Додано
29 вересня
Переглядів
164
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку