Урок у 8 класі Дата: 19.04.2019
Тема уроку. Відважні вірою і любов’ю епохи Відродження
Всесвітня історія. Розвиток мистецтва і науки епохи Відродження.
Алгебра. Теорема Вієта, її застосування.
Англійська мова. Основні пам’ятки культури Великобританії. Повторення Past Simple.
Мета уроку: сформувати уявлення учнів про період Відродження в історії Нового часу; на конкретних прикладах життєвого шляху діячів епохи Відродження показати відважність і силу духу, віру і відданість поставленій меті, обраному шляху, незважаючи на життєві труднощі і перешкоди того часу; охарактеризувати видатних митців та їхні найвідоміші творіння; висловлювати власну думку щодо відображення у творчості митців Відродження цінностей Нового часу; поєднати античний ідеал гармонійної особистості з християнською духовністю;
застосовувати навички усного розв’язування квадратних рівнянь, використовуючи пряму та обернену теорему Вієта, застосовувати вивчений матеріал у нестандартних ситуаціях, ознайомитись з біографією Франсуа Вієта;
надати додаткову інформацію про Великобританію; збагатити словниковий запас студентів; розвивати навички читання, слухання, письма та мовлення; залучати учнів до обговорення, використовуючи свої знання;
стимулювати творчу ініціативу та розширювати пам'ять, увагу, уяву; навчити учнів працювати в групах і індивідуально;
виховувати любов до мистецтва та заохочувати їх відвідувати музеї; спонукати виробленню в учнів вміння узагальнювати вивчені факти.
Тип уроку: інтегрований урок з всесвітньої історії, алгебри, англійської мови.
Форма уроку: урок- квест.
Методи роботи: інтерактивні та групові методи навчання; метод випереджального навчання з використанням інформаційно-комунікаційних технологій.
Отримані результати та напрацьовані компетенції:
уміння вчитися: уміння, бажання організувати свою працю для досягнення вдалого результату; опанування вмінь і навичок саморозвитку, самоаналізу, самоконтролю та самооцінювання; формувати позитивну мотивацію до навчання;
комунікативна: вміння спілкуватися, здатність цінувати найважливіші досягнення національної, європейської, світової культур; здатність особистості застосовувати в конкретному спілкуванні знання мов, способи взаємодії з оточуючими людьми та подіями, навички роботи в групі, володіння різними соціальними ролями;
соціальна компетентність: здатність дитини продуктивно співпрацювати з різними партнерами в команді, виконувати різні ролі та функції у колективі;
математична компетентність: культура логічного й алгоритмічного мислення, здатність до розуміння й використання простих математичних моделей, уміння будувати такі моделі для вирішення проблем;
спілкування іноземними мовами: уміння належно розуміти висловлене іноземною мовою, усно й письмово висловлювати та тлумачити поняття, думки, почуття, факти й погляди у широкому діапазоні соціальних і культурних контекстів;
міжпредметна компетентність: здатність дитини застосовувати щодо міжпредметного кола проблем знання, уміння, навички, способи діяльності та ставлення, що належать до певного кола навчальних предметів і предметних галузей;
здоров'язбережувальна: дбайливо ставитись до власного здоров'я та здоров'я оточуючих.
Хід уроку
Вчитель англійської мови(Вікторія):
«Отче Наш» (англійською мовою)
Our Father, who art in heaven
Hallowed be thy Name,
Thy kingdom come,
Thy will be done, on earth as it is in heaven.
Give us this day our daily bread
And forgive us our trespasses, as we forgive those who trespass against us.
And lead us not into temptation, but deliver us from evil.
T : I am glad to see you. I would like to know how you are but there are so many of you. That‘s why stand up and make a circle. Tell me please how many colours are in our flag? What are they? Let’s count from blue from……. Those who are blue make step forward, turn around and find your partner. Your task is to ask two guestions: How are you and why? (Учні називають кольори прапору і утворюють ще одне коло всередині, шукають партнера запитуючи один одного про самопочуття)
T: Finish please, now let’s make a big circle and tell me how are you?
T: Thank you. Take your seats.
Вчитель математики(Олена): Урок сьогодні незвичний, інтегрований: з всесвітньої історії, алгебри, англійської мови. Він буде проведений у формі квесту. Ви вже об’єднані у дві групи, в яких ви будете працювати і виконувати завдання квесту. Уважно слухайте вчителів, дотримуйтесь правил поведінки, не вигукуйте з місця, піднімайте руку. Для кожного етапу ви можете делегувати представника групи, який буде давати відповіді. І нагадуємо, що завдання обмежені в часі. В ході уроку ви повинні на кожному етапі записувати результати своєї роботи в робочі зошити. У кожного вони є на парті, підпишіть їх, бо вкінці уроку зошити будуть зібрані для оцінювання.
Вчитель історії(Мирослава): Отож, ми розпочинаємо нашу мандрівку машиною часу. Відлік часу пішов назад. Мандруємо! На відео ви зустріли птаха.
Хто з вас знає, що це за птах? Фенікс
Що символізує фенікс? Фелікс символізує безсмертя через вічне відродження. ( Фенікс символізує важкі життєві випробування та незгоди, долаючи які, людина оновлюється духовно)
Таким «феніксом» в історії культури людства вважають епоху, часові межі якої охоплюють середину 13 – 17 ст.
Куди ж ми потрапили? Куди ми потрапили ви зрозумієте з наступної гри. Ваше завдання відгадати особистостей, а за ними епоху, до якої вони відносяться.
Вчитель англійської мови:
Вікторія: Дидактична гра «Хто я?»
T: Now we propose you to play a game Who am I? You know the rules. It’s your favourite game,I know. You should guess the person asking the questions
or using affirmative sentences as you wish but remember the time is limited. You have only 2 minutes.(Капітан кожної команди по черзі підходить до стенду)
The winner is team ……..Congratulations
Учні відгадують зображення ( Шекспіра і твір «Мона Ліза»). За ними вони повинні відтворити історичну епоху – добу Відродження.
Вчитель історії(Мирослава):: Записуємо тему в робочі зошити ( Я пишу на дошці середина13-17)
З Творчістю Шекспіра ви більш детально знайомилися на уроках світової літератури. Вона не тільки відобразила зміст епохи, але й виявила ставлення англійського народу до подій свого часу. Шекспір уславив велич людини та її почуття.
Вчитель математики Олена: Розповідь вчителя математики про золоту пропорцію
Ще один витвір мистецтва, це зображення Мони Лізи, має зв'язок з математикою. Його автор Леонардо да Вінчі, одна із загадкових постатей в історії. Сам Леонардо казав: «Нехай ніхто, не будучи математиком, не наважиться читати мої праці».
У творчості Леонардо да Вінчі постійно можна зустріти приклади золотої пропорції. Це таке співвідношення між величинами (сторонами) , яке дорівнює приблизно 1,618. Форми з таким відношенням вважаються найбільш естетично приємними для сприйняття. Саме Леонардо дав співвідношенню назву «золотий переріз».
Портрет Мони Лізи (Джоконди) довгі роки привертає увагу дослідників, які виявили, що композиція малюнка заснована на золотих трикутниках, які є частинами правильного зірчастого п'ятикутника. А обличчя Мони Лізи, прекрасно вписується в золотий прямокутник. У багатьох творах мистецтва і культури у всьому світі можна зустріти приклади використання золотої пропорції. Подібні пропорції використані в композиції «Таємної вечері».
Оленка: Перше завдання квесту ви виконали, продовжуємо далі. Тему ви знаєте , а метою квесту буде таке завдання: ви повинні сформувати головне гасло епохи Відродження.
Відео
Мирося:
У межах старого світу народжувалась нова людина ( з неї і починається Відродження). Місце її народження не виникає сумніву - Італія, а дату називають з точністю до місяця і дня: 8 квітня 1341 року, на Паску. У цей день на Капітолійському пагорбі сенатор Рима увінчав лаврами великого Франческо Петрарку. Така церемонія ушанування поета існувала в античну давнину, але вже багато століть не відновлювалася. Петрарка поклав вінок на вівтар головного римського святилища-собору Святого Петра. Античне дійство здійснилося в новому обрамленні: поет пропонував не повертатися до античності, а з׳єднати античний ідеал гармонійної особистості з християнською духовністю.
Учні узагальнюють знання набуті на уроках історії. Працюють в групах.
Виконують Головні риси епохи Відродження
_Гуманізм -Повага до людини
Віра в здібності людини
Людина здатна пізнати природу
Людина здатна створити гармонічне суспільство
Емпіризм Досвід як засіб пізнання світу
Реалізм- Бачення світу таким яким він є
Світ не потребує ніякого потойбічного пояснення
Античність як ідеал -Інтерес до античної культури
Повернення на новій , вищій основі до найважливіших особливостей античності
Античний ідеал гармонійної особистості поєднався з християнською духовністю.
2.Дидактична гра « Вгадай винахід і його творця»
Пошук-квест, який дозволить їм відгадати перше зашифроване слово (ЛЮДИНА). Учні отримують роздатковий матеріал. Свої завдання делеговані учні зачитують в голос. Вони повинні співставити постать з відповідним твором або винаходом.
Вішаємо слово
Англійською мовою учні виконують переклад
Мирося Темою нашого уроку є постаті епохи Відродження, які проявили відважність, сміливість, пішли проти своїх монархів чи проти католицької церкви, не відріклися своїх переконань, і були страчені. З великою вірою і любов'ю віддали своє життя, ні на мить несумніваючись в правильності своїх вчинків.
Зокрема, серед них можна виділити:
Томаса Мора: будучи глибоко віруючою людиною, радник короля Генріха VIII. Виступив проти його розлучення і повторного одруження, не будучи приведений до присяги на вірність короля і його майбутніх нащадків, відмовився промовити її, оскільки вона суперечила його переконанням. Був ув'язнений у Тауері, визнаний винним і обезголовлений. За вірність католицизму Т.Мор був канонізований (проголошений святим мучеником) через 400 років і зарахований до лику Святих Папою Пієм ХІ в 1935р. а в 2000р. Папа Іоанн Павло ІІ оголосив його святим покровителем усіх політиків.
Джордано Бруно: будучи монахом, наполегливі знання якого привели його до появи критичного відношення до догматів католицької церкви та її вчення. Вів переважно мандрівний спосіб життя. Саме у Лондоні 1584 року вийшла одна з головних праць «Про нескінченність, всесвіт і світи». Після появи якої, навіть за покровительства англійської вищої влади, змушений був тікати у Францію, Німеччину,Чехію.
Бруно відмовлявся від будь –яких традиційних знань, які не сприймав його розум, і прямо заявляв всім, що вони дурні і недоумки. Вважав себе громадянином світу, сином Сонця і Землі, академіком без академії. У Венеції, куди Бруно приїхав на запрошення молодого венеціанського аристократа Джованні Моченіго, саме він написав на Бруно донос, за яким він був арештований, ув’язнений і після всіх марних спроб змусити Джованні до покаяння, через 7 років спалений у Римі ( на Площі Квітів) як єретика і порушника чернечої обітниці
Рафаель: Тілесна краса вважалася відображенням краси духовної
ВИСНОВОК після етапу 1 - історичного
Відкриття, зроблені за епохи Відродження, змінили не тільки світ, людину в ньому, хід подальшої історії, вони продовжують хвилювати тих, які народилися не в ті буремні, такі цікаві і хвилюючі роки . Образи Коперника, Колумба знайшли своє відображення в картинах художників, кінофільмах, поетичних творах.
Відео
ОЛЕНКА: Ще однією , без сумніву, відважною вірою в свої здібності, закладені Богом, був Франсуа Вієт. …….
Під час історичного етапу, на одному зображенні ви відгадали Франсуа Вієта. Ким ж він був і що визначного зробив у галузі математики?
Завдання з алгебри
Скрипка
Ще один з винаходів епохи Відродження, у будові застосовується принцип золотої пропорції.
Учні виконують завдання і відгадують наступне слово ( ВІНЕЦЬ)
Вішаємо слово
Так, він розгадав шифр і іспанська інквізиція заочно засудила його до страти.
Але король не видав його. Його називають батьком алгебри.
ХВИЛИНКА РЕЛАКСУ
Олена:
Ви добре попрацювали, і зараз буде хвилинка релаксу. У формі гри: я попрошу команду 1 вишикуватись у одну колону, один учень говорить слово, а учні в навушниках відгадують слова пов’язані з епохою Відродження за мімічними жестами.
Потім команда 2.
Відео
ЕТАП ІІІ. Вивчення англійської мови. Вчитель англійської мови:
T: Let’s guess the country we are going to talk about. Look at the table. What can you see?...... Right you are.We are in Great Britain. What attractions you know there?......
( Повторення за вчителем слів)
T: Now I propose you to watch a short video «Top 10 attraction of London». While watching you should complete the information in the cards you have on the table. Some unknown words you can find before the exercise. Look through. Be very attentive!!!
Let’s check
T: It’s high time to check you home work. You have to learn the text about Buckingham Palace and make up questions to it but let’s check unusually. Imagine that someone of you is a gueen who answer the questions and another are paparazzi who want to know about Buckingham Palace. Who wants to be the gueen?
( Королева сідає на стільчик та відповідає на запитання журналістів)
Q:
Учні виконують завдання і складають слово (БОЖОГО – GODS)
Вішаємо слово
Олена: Залишилось розгадати ще одне слово. Для цього нам потрібен певний предмет. Скажіть будь ласка, що ви бачите у класі чого раніше тут не було? …Це бінокль. Він є прототипом телескопа, який винайшов …?
Для чого призначений бінокль? За допомогою нього прошу віднайти ще одне слово (ТВОРІННЯ)
Мирося:
Запитання до учнів
Кого з розглянутих на уроці діячів епохи Відродження можна віднести до найвідважніших через віру і любов до свого покликання (чи переконання)?
Учні записують відповідь у зошит. Двоє учнів читають свою думку.
Олена: на цьому урок підійшов до завершення.
Домашнє завдання. Всесвітня історія. Знайти і записати архітектурні пам’ятки епохи Відродження у Львові.
Алгебра. Повторити § 22, виконати № 852, 861.
Англійська мова. Переказувати текст про визначні місця Великобританії , написати 7 речень про діячів епохи Відродження використовуючи Past Simple.
РОБОЧИЙ ЗОШИТ УЧНЯ
Прізвище та ім’я_____________________________
------------------------(дата)
Класна робота
Тема: Відважні вірою і любов’ю ______________________
Завдання з історії
Головні риси епохи Відродження
Гуманізм - ___________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________
Емпіризм - ___________________________________________
_____________________________________________________
Реалізм - _____________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________
Інтерес до античної культури -___________________________
____________________________________________________________________________________________________________
Завдання з алгебри
.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
English
1. Fill the gaps :
Unknown words:
Jewels-коштовності
sweeping -широкий ,протяжний
metropolitan-мешканець столиці
diverse range- різноманітний вибір
The top crowd recommended things to see, in London, are:
1. Home of the historic ________________ Tower of London.
a) Crown jewels b) top crowd c)British people
2. The most famous clock in the world,_______________.
a) Big Ben b) Buckingham Palace c)Time Machine
3. Enjoy___________________ of London from Tower Bridge.
a) magnificent views b)gorgeous view c) sweeping view
4. Visit the _______________at Buckingham Palace.
a) celebrities b) the royals c) neighbours
5. Remember the second world war at the ______________.
a)war museum b) Bomber Command Memorial
c) British Museum
6. The _________________________ of the 2012 Olympic games, the Olympic Stadium
a) paintings in the world b) history and culture c) breathtaking site
7. Housing one of the _____________________ of European paintings in the world, the National Gallery.
a) the greatest collections b) boundaries c) entertainment.
Puzzle
Підсумок уроку
Кого з розглянутих на уроці діячів епохи Відродження можна віднести до найвідважніших через віру і любов до свого покликання (чи переконання)?
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Домашнє завдання.
Всесвітня історія.Знайти і записати архітектурні памятки епохи Відродження у Львові.
Алгебра. Повторити § 22, виконати № 852, 861.
Англійська мова. Переказувати текст про визначні місця Великобританії , написати 7 речень про діячів епохи Відродження використовуючи Past Simple.