Технологічна карта уроку трудового навчання в 6 класі за темою «Побутові електроприлади та їх значення в житті сучасної людини».
ПІБ учителя |
Моськіна зухра Фідаіліївна |
Школа |
Бахмутський навчально-виховний комплекс № 11 Бахмутської міської ради |
Предмет |
Трудове навчання |
Підручник |
- |
Тема уроку |
Побутові електроприлади та їх значення в житті сучасної людини |
Тип уроку |
Комбінований |
Форма проведення |
Онлайн-урок на платформі Zoom |
Форми роботи учнів |
Відгадування загадок, заповнення «Індикатора успіху», словникова робота (метод «Рюкзак»), вправа «Злови помилку», практична робота, вправа Філворд |
Мета |
Навчальна: забезпечити засвоєння учнями знань про побутові електроприлади, їх різновиди, призначення та правила користування ними; навчитися визначати пошкодження електропобутових приладів; формувати практичні вміння читати паспортні дані електроприладів. Розвивальна: розвивати пам’ять, технічне мислення; спостережливість; формувати відповідальність і реально оцінювати можливу небезпеку. Виховна: виховувати бережливе ставлення до електроприладів, вміння робити висновки, культуру праці. |
Компетентності (Наскрізні лінії) |
«Спілкування державною мовою» (усно та письмово оперувати технологічними поняттями; ділитися власними ідеями, думками, коментувати та оцінювати власну діяльність і діяльність інших; шукати, використовувати і критично оцінювати інформацію в технологічній документації, періодичних виданнях, у мережі Інтернет). «Основні компетентності у природничих науках та технологіях» (розумно та раціонально користуватися природними ресурсами, економно використовувати матеріали). «Уміння вчитися впродовж життя» (формулювати власну потребу в навчанні, організовувати навчальний процес, визначати навчальні цілі та способи їх досягнення) «Соціальна та громадянська компетентності» (працювати самостійно та в команді з іншими на результат, безпечно поводитися з інструментами та обладнанням); «Екологічна грамотність та здорове життя» (безпечно організувати процесс, безпечно користуватися побутовими приладами). |
Технологічна карта уроку
Етапи уроку |
Час |
Електронні освітні ресурси |
Зміст педагогічної взаємодії |
Формовані вміння і навички |
Очікувані результати |
|
Дії вчителя |
Дії учнів |
|||||
Організіційний |
1 хв |
Платформа Zoom |
Привітання учнів, організація уваги
|
Слухають вчителя, налаштовуються на роботу |
Вміння слухати та долучатися до діалогу |
Уважно слухають, долучаються до діалогу |
Мотивація навчання |
2 хв |
Презентація PowerPoint |
Загадує загадки |
Відгадують загадки, об’єднують відгадки у групу |
Уміння поєднувати набуті знання з життям |
Пригадали, що таке електроприлади |
Оголошення теми та мети уроку |
2 хв |
Презентація PowerPoint |
Оголошує тему й мету уроку |
Слухають вчителя, записують дату й тему уроку |
Уміння сприймати й розуміти інформацію |
Уміють сприймати й розуміти інформацію |
Актуалізація опорних знань |
3 хв |
Презентація PowerPoint |
Пропонує заповнити індикатор знань та утворити гранування |
Заповнюють «Індикатор успіху», «Квітку гранування» |
Уміння поєднувати набуті знання з життям |
Уміння поєднувати набуті знання з життям |
Засвоєння нових знань і вмінь |
8 хв |
Презентація PowerPoint |
Розповідає про типи електроприладів, їх призначення, налаштовує на самостійне вивчення правил безпечної роботи з електроприладами |
Виконують словникову роботу «Метод рюкзак», заповнюють таблицю призначення електроприладів, вивчають правила безпечного користування електроприладами, виконують вправу «Злови помилку» |
|
|
Фізкультхвилинка |
1 хв |
|
|
|
|
|
Практична робота |
5 хв |
Презентація PowerPoint |
Розповідає про призначення паспорта електроприладів, пояснює, як з ним працювати |
Працюють з паспортом електроприладу, заповнюють таблицю |
|
|
Закріплення вивченого матеріалу |
5 хв |
Презентація PowerPoint |
Пояснює завдання |
Виконують вправу Філворд
|
Уміння узагальнити вивчений матеріал і застосувати його, уміння здійснити самооцінку |
Узагальнюють вивчений матеріал і застосовують його, здійснюють самооцінку |
Рефлексія |
2 хв |
Презентація PowerPoint |
Пропонує заповнити індикатор успіху |
Заповнюють індикатор успіху |
Уміння здійснити самоаналіз знань і вмінь з теми уроку |
Вміють самостійно оцінити свою діяльність. |
Підсумок уроку
|
1 хв |
Презентація PowerPoint |
Підсумовує вивчене, спонукає до подальшої роботи. Дає диференційоване домашнє завдання |
Слухають, сприймають інформацію |
Уміння сприймати й розуміти інформацію |
Уміють сприймати й розуміти інформацію |
Доброго дня. Мене зовуть Зухра Фідаіліївна. Я учитель трудового навчання Бахмутського НВК № 11. Вітаю вас на уроці в 6 класі.
Пропоную вам відгадати загадки, які допоможуть вам дізнатися тему нашого сьогоднішнього уроку. Та поміркуйте, яким словосполученням можна об’єднати усі ці три слова.
Суп, морозиво, ковбаси,
Сало, м’ясо, яйця, кваси...
Все в животику ховає
І свіженьким зберігає. (холодильник)
Де кого нагородили,
Де супутник запустили...
Фільми, казочки, новини
Нам транслює щохвилини. (телевізор)
Сміття все попідбирає,
До пилинки позбирає.
Нам надійний помічник,
Працьовитий робітник. (пилосос)
Отже, тема уроку: Побутові прилади та їх значення в житті сучасної людини.
Я прошу вас у записати у зошиті число та тему уроку. Сьогодні на календарі 13 листопада, п’ятниця! Я дуже сподіваюсь, що це чарівне число принесе нам вдачу.
Я пропоную вам визначитися, наскільки ви сьогодні готові працювати над цією темою.Для цього скористаєтеся «індикатором успішності». Сподіваюсь, що ви максимально готові до роботи.
Вивчення нового матеріалу Розповідь
Нам всім важко уявити своє життя без таких помічників, як електричні побутові прилади. За допомогою таких приладів зберігають продукти харчування, отримують інформацію, випікають хліб, освітлюють приміщення та вулиці, виготовляють різноманітні вироби та допомогають виконувати багато інших робіт, корисних для людини. Подумайте, чим для вас є електроприлади та утворить гранування. СЛАЙД КВІТКА
Розповідь з елементами демонстрації комп’ютерної презентації
Важко уявити сучасний світ без електроприладів, які функціонують завдяки електричній енергії. Без електричної енергії люди не мали б комп'ютерів, радіо і телебачення, не полетіли б у космос. Навіть автомобілю, що приводиться в рух спалюванням суміші бензину й повітря, не обійтись без власної електричної мережі.
Електроприлад – це пристрій, який працює за допомогою електроенергії, перетворюючи її на будь – яку іншу енергію (наприклад, механічну).
Найпоширенішими типами побутових електроприладів за принципом дії є:
До електроосвітлювальних приладів відносяться торшер, бра, настільна лампа.
До електронагрівальних приладів відносяться електроплита, праска, чайник, кип’ятильник.
До електромеханічних приладів відносяться електром’ясорубки, кухонні комбайни, пральні машини, пилосос.
До Аудіо – відео техніки відносять магнітофон, телевізор, комп’ютер, телефон.
Однак, крім користі, електроприбори бувають і небезпечними. Тому потрібно знати правила поводження з електроприладами, щоб запобігти лиху.
Ви бачите інструкцію поводження з побутовими електроприладами. Розгляньте її. Який висновок можна зробити, прочитавши правила? СЛАЙД
Зробимо висновок “5 не можна”
Для того, щоб перевірити, чи уважно ви читали та зрозуміли правила користування побутовими електроприладами, я покажу вам текст, в якому навмисне зроблені помилки.
“не Можна одночасно вмикати багато електроприладів.
Вони не будуть усі справно працювати. Залишати їх не можна на довгий час, вони самі не вимикаються. НеМожна користуватися електроприладами без присутності дорослих
Перед виконанням практичної роботи пропоную відпочити і розім’ятися
Кожен електроприлад, як і кожна людина, має свій паспорт. З нього ми можемо дізнатися про параметри приладу, правила безпечного користування ним та сертифікацію.
Практична робота
Слайд, слайд
Для закріплення знань пропоную розв’язати Філворд
Е |
П |
П |
О |
Т |
У |
Л |
А |
С |
І |
Н |
Ж |
Е |
С |
Т |
Ч |
К |
И |
К |
П |
Ь |
А |
Й |
Н |
Т |
О |
П |
Р |
К |
А |
Р |
Р |
Т |
А |
С |
Д |
О |
П |
Р |
И |
Л |
А |
Відповідь: Електроприлад, паспорт, потужність, праска, чайник.
Наш урок підходить до завершення. Давайте оцінимоваші знання та здобуті вміння. Оберіть для себе індикатор, який відповідає рівню знань, або встановіть свою позначку.
Домашнє завдання буде різнорівневе – перше обов’язкове для всіх, друге за бажанням.
Я дякую вам за роботу. Сподіваюсь, що урок вам сподобався. Вірю, що набуті знання допоможуть вам у повсякденному житті.