Інтегрований урок з трудового навчання та курсу «Я досліджую світ» «Загадковий мешканець Чорного моря»

Про матеріал
STEM-урок з курсу "Я досліджую світ", де діти вивчатимуть природу Чорного моря та навчаться працювати з гіпсовими фігурками (виготовлення дельфінів)
Перегляд файлу

Синельниківський ліцей №5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтегрований урок  з трудового навчання та курсу «Я досліджую світ»

 

«Загадковий мешканець Чорного моря»

 

4клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                          

вчитель вищої кваліфікаційної категорії,

Соловей Н.М.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2021 – 2022 н.р.

Тема: «Загадковий мешканець Чорного моря»

Мета: формувати ключові компетентності:

компетентність в галузі природничих наук, техніки й технологій: формувати допитливість, вміння спостерігати, взаємодіяти у групі, формувати припущення, робити висновки, пізнавати навколишній світ;

інноваційність: ініціювання змін у близькому середовищі;

екологічна компетентність: усвідомлення основи екологічного природокористування, дотримання правил природоохоронної поведінки;

інформаційно-комунікативна компетентність: формування здатності безпечного та етичного використання засобів ІКТ у навчанні;

навчання впродовж життя: навчати працювати самостійно і в групі;

культурна компетентність: залучення до трудового навчання шляхом творчого вираження особистості;

підприємливість: формувати фінансову грамотність, усвідомлення етичних цінностей ефективної співпраці.

Формувати предметні компетентності:

- навчити учнів виготовляти вироби з гіпсових заготовок;

- узагальнити знання дітей про мешканців Чорного моря, виховувати екологічну свідомість дітей;

- закріпити вміння розв’язувати математичні задачі;

- розвивати творчі навички, уміння взаємодіяти у групі.

Обладнання та інструменти: клейові пістолети, фен, гіпсові заготовки, акрилові фарби, акриловий лак, пензлі, застосунок «Сканер QR», екран, проєктор, ноутбук.

 

Хід уроку:

І.Організація класу (1-а хвилина уроку)

Привітання, налаштування на колективну роботу.

Формула успіху У + О + В + С + Р = З

У – увага, О – організованість, В – взаємодопомога, С – спілкування, Р – робота, З – знання.

Саме ці якості потрібні будуть нам на уроці.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми і мети уроку

(3-я хвилина уроку)

Сьогодні підводимо підсумок навчального проекту «Загадковий мешканець Чорного моря». Думаю, ви здогадалися, про кого піде мова на уроці. Відгадайте загадку:

Ці розумні свистуни

Всім відомі з давнини.

Здогадатись ви повинні,

в хвилях граються … (дельфіни)

Ми виготовимо поробку «Дельфінчик», більше дізнаємося про цього загадкового мешканця Чорного моря, з’ясуємо,як живеться йому, навчимося техніці виготовлення гіпсових фігурок. Також хочу, щоб ви отримали насолоду від колективної справи, коли загальний результат залежить від кожного з вас.

 

III. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.

1. Інструктаж з безпеки життєдіяльності (5-а хвилина уроку)

Клей-пістолет вмикати за потреби. Не доторкуватися до гарячої частини інструмента. Переконатися, що електроінструменти працюють справно.

2. Ознайомлення з технологією виготовлення поробки (6-а хвилина уроку)

«Технологічна карта»

*Обробітка гострих країв гіпсової фігурки наждачним папером;

*Наклеювання QRкоду;

*Покривання виробу акриловою ґрунтовкою;

*Просушування виробу за допомогою фену;

*Нанесення фарби на дрібні деталі;

*Нанесення фарби на всю площину поробки;

*Просушування виробів феном;

*Нанесення акрилового лаку на вироби.

3. Об’єднання учнів у групи, ознайомлення з їх завданням відповідно «Технологічної карти» (7-а хвилина уроку)

4. Практична діяльність учнів. Деякі дії відбуваються паралельно (8-а хвилина уроку, тривалість практичної роботи 28 хвилин)

Група учнів шліфують вироби.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учні приклеюють на зворотню частину виробів QRкоди. Пропоную дітям засобом застосунку сканер переглянути відео про дельфінів.

C:\Users\Коля\Downloads\7-delyfin.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Діти передають вироби на ґрунтування.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учні висушують вироби та передають їх на покриття фарбами.

 

 

 

 

 

 

Вироби передають на просушування.

(Діти, які звільняються після виконаної операції, беруть участь у обговоренні . виступах. Деякі з них будуть задіяні у покритті виробів лаком.

 

Діти покривають поробки акриловим лаком.

 

 

 

Готові вироби розміщують на підготовлену виставочну дошку для створення колективної композиції.

 

 

 

Виступ дітей з повідомленнями про гіпс.

Гіпс – це один з найпоширеніших мінералів у світі. Це прожарений при температурі 140С сульфат кальцію. Він легко розтирається у порошок. У суміші з водою являє собою кашкоподібну масу, яка швидко твердне. В Україні родовища гіпсу є у місті Артемівську. Знаємо гіпс як будівельний матеріал. Його також застосовують у медицині при переломах кісток.

 

 Дітям,які вже закінчили свою операцію,

пропоную розв’язати задачі, пов’язані з темою уроку.

 

Задача 1.Для виготовлення 35 гіпсових фігурок було закуплено і використано 1 банка білої фарби вартістю 102 грн, 2 баночки синьої фарби за ціною 16 грн, лаку акрилового 7 баночок по 25 грн,гіпсові фігурки ціною 4 грн. Яка собівартість 1 поробки?

Задача 2. У Чорному морі мешкає 400000 дельфінів білобока і 50000 дельфінів афаліна. Про що дізнаємося, виконавши дії: 400000+50000, 400000-50000 ?

 

Учні, які не задіяні у процесі виготовлення поробки, виступають з повідомленнями про дельфінів.

Вчені вивчають життя дельфінів. Експерименти показали, що розумовий рівень цих морських ссавців високий. Вони розрізняють голоси своїх знайомих сородичів, впізнають себе у дзеркалі. Запам’ятовують геометричні фігури. Ці тварини  видають велику кількість звуків і можуть наслідувати прості слова.

 

Науковці говорять про те, що дельфінів можна одомашнювати. Ці тварини можуть допомогти океанологам діставати зразки грунту з дна моря. За спеціальними датчиками визначати освітлення, солоність води у морі.  Вони можуть допомагати знаходити косяки риб та приводити туди рибацькі сейнери.

 

Діти демонструють виготовлені лепбуки на тему «Мешканці Чорного моря».

 

 

 

 

 

 

Пропоную дітям переглянути відео про дельфінів з дельфінарію, яке знімала учениця класу під час відпочинку на морі.

 

 

 

 

 

 

 

 

Пропоную учням стратегію критичного мислення « Т-позиція»

                        аргументи

         

            за                                 проти

 

 

 

 

 

 

Питання «Чи потрібні дельфінарії?»

Діти виражають свою думку, наводячи аргументи.

 

Повідомлення про 8 кричущих проблем українських морів:

1.Засмічення пластиком.

2.Відходи від промисловості.

 3.Цвітіння морської води.

4.Зростання солоності.

5.Нашестя медуз.

6.Червоні водорості.

7.Висихання лиманів.

8.Види-вселенці (Наприклад :ропани, які знищують мідій та інших молюсків)

 

 

Обговорення питання «Як живеться дельфінам в українських морях » та «Як ти, як громадянин, можеш допомогти  природі».

 

IV. Закріплення вивченого матеріалу (36-а хвилина уроку)

Діти демонструють розв’язання задачі. З’ясовують, що ціна 1 виробу близько 19 грн.

Пропонують, як можна застосувати виготовлений виріб.

 

V. Релаксація.   Вправа «5 речень» « Я дізнався…»,  «Я навчився…» ,« Я зрозумів…», «Мені було…», « Я хотів би…» (38-а хвилина уроку)

 

 

 

 

 

 

 

 

Використані інтернет ресурси:

 

1. http://yakistosviti.com.ua/userfiles/image/qr-171113/7-delyfin.jpg

2. https://www.youtube.com/watch?v=qzOqrU-2wIo

3. https://youtu.be/8HLA-FJZY00

 

 

 

docx
Додано
15 грудня 2021
Переглядів
924
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку