14 квітня о 18:00Вебінар: Як урізноманітнити вивчення французької мови в класі та дистанційно

Інтегрований урок з української літератури та інформатики в 6 класі

Про матеріал
Інтегрований урок з української літератури та інформатики для учнів 6 класу. Тема: Тарас Шевченко. Відомості про перебування поета в Санкт-Петербурзі. «Думка» («Тече вода в синє море…»). Створення презентації з мовним супроводом на тему «Твори Т. Г. Шевченка».
Перегляд файлу

Кальницька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

ім. Я. Івашкевича

Дашівської селищної ради

 

6 клас : Українська література : Підручники | Портфель

Інтегрований урок

 з української  літератури та інформатики

Інформатика. Підручник. 6 клас Ігор Завадський, Ольга Коршунова – купить  книгу Ігор Завадський, Ольга Коршунова Інформатика. Підручник. 6 клас |  Booklyaв 6 класі

                     

                      Розробили:

                   Соколовська Катерина Василівна –

вчителька інформатики;

               Поїзд Валентина Савівна –вчителька                           української мови та літератури.

 

 

 

 

 

 

Кальник – 2020

 

Інтегрований урок з української  літератури та інформатики в 6 класі

 

Тема: Тарас Шевченко. Відомості про перебування поета в Санкт-Петербурзі. «Думка» («Тече вода в синє море…»). Створення презентації з мовним супроводом на тему «Твори Т. Г. Шевченка».

 

Мета:  познайомити учнів із  основними відомостями  про життя Т.Шевченка в Санкт-Петербурзі;  проаналізувати    зміст вірша «Думка», виразно читати, уміти   визначати провідний мотив;  розвивати увагу учнів, творче мислення; виховувати любов і повагу до   творчості Т.Шевченка; навчитися записувати текст на диктофон, удосконалити вміння створювати презентації з мовним супроводом.

Обладнання: портрет Т.Шевченка, його «Кобзар», презентації, комп'ютери та гаджети для аудіозаписів.

Тип уроку: інтегрований  (українська література та інформатика)

 

Хід уроку

  

 

І. Актуалізація опорних знань учнів.

         Бесіда.

1.     Які відомості  про життя талановитого митця української культури Т.Г.Шевченка ви пам’ятаєте із молодших класів?

2.     Які твори Кобзаря ви читали раніше,  які  із них знаєте напам’ять?

3.     Що вам відомо про «Кобзар» Т.Г.Шевченка?

4.     Як вшановується пам'ять Т.Г. Шевченка у нашій школі?

 

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності школярів.

Учитель  української мови і літератури:

        Як ви вже зрозуміли, шановні учні, сьогодні ми з вами будемо говорити про великого поета України – Тараса Григоровича Шевченка.  І працюватимемо ми разом з учителькою інформатики, яка допоможе вам за допомогою ваших гаджетів створити аудіо записи  поезій Т.Г.Шевченка і навчить створювати презентації з мовним супроводом.

     Відкрийте зошити і напишіть сьогоднішнє  число, класна робота і тему: «Тарас Шевченко. Відомості про перебування в Санкт-Петербурзі. «Думка» («Тече вода в синє море…»)».

 

ІІІ. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу.

1.Розповідь учителя української мови і літератури.

    Дуже цікава і геніальна особистість Т.Г.Шевченко. У ті важкі часи кріпацтва, коли він жив, не багатьом вдавалося стати вільною і освіченою людиною, відомою на весь світ. Для того щоб зрозуміти, яким чином він потрапив до Петербурга і які події там відбулися із поетом,  пропоную вашій увазі презентацію  «Тарас Шевченко. Відомості про перебування в Санкт-Петербурзі». (Презентація)

Слово вчителя.

Розглянувши період перебування Т.Шевченка в Петербурзі, ви зможете дати відповідь на питання.

Бесіда за питаннями.

Як Т.Шевченко опинився в Петербурзі?

З якими відомими людьми він там познайомився?

Коли викупили  Т.Шевченка з кріпацтва і хто?

Де навчався Т.Шевченко?

У якому році було видано його «Кобзар»?

 А зараз пропоную вам послухати в запису вірш «Думка» («Тече вода в синє море…»).

З історією написання вірша ви познайомитесь, переглянувши презентацію. Отож, увага на екран.

 Запис до літературного словничка.

   Ліричний твір – художній твір, у якому через образ ліричного героя висловлюються авторські думки, емоції, почуття.

Виразне читання.

Кілька учнів виразно читають вірш «Думка» («Тече вода в синє море…»)

Обговорення змісту твору.

  

    Яку картину змальовує Тарас Шевченко  у вірші «Тече вода в синє море»?

За ким сумує козак у вірші?

Кого хотів зустріти молодий козак?

Як ви  зрозуміли останні рядки твору?

  Який  край  для нас  наймиліший?

Слово вчителя.

   В ході уроку ми сьогодні використовували аудіозапис, презентацію. На початку уроку я вас попередила, що ви будете теж записувати поезію Тараса Шевченка та створювати презентації за допомогою знань, отриманих на уроках інформатики.

 

       2.  Пояснення нового матеріалу учителем інформатики

            Ну що ж, любі діти, ви гарно попрацювали і напевно вже втомилися.

       Тож пропоную вам відпочити і провести фізкультхвилинку:


 

 

 

 

 

 

Зараз будемо совою:

Покрутімо головою,

Ще й покліпаєм очима

Та познизуєм плечима,

Наче пташка, політаймо,

Наче зайчик, пострибаймо.

Молодці усі ви, діти,


Та за парти час нам сісти!

 

      А тепер ми можемо продовжити. Давайте пригадаємо, що таке презентація, з чого складається презентація, які об’єкти можна розміщувати на слайдах презентації.(Відповідь учнів)

      Для того, щоб презентація була цікавою її можна доповнити мовним супроводом. Сьогодні на уроці ви слухали аудіозапис твору Т.Г. Шевченка і самі читали вірші.

     Домашнім завданням вам було записати на диктофон вірш у вашому виконанні. Ви гарно справилися із завданням і надали мені матеріали, які я помістила у папку «Практична робота». Отже, виконавши практичну роботу, ви створите презентацію до обраного вами твору Т.Г. Шевченка.

Перед тим, як почати роботу за комп’ютером пригадаємо правила безпеки життєдіяльності на уроці інформатики.

І. Інструктаж з БЖД.

ІІ. Робота за комп’ютером

Виконання практичної роботи згідно інструкції (Додаток 1)

IV. Підбиття підсумків уроку.

         Вправа «3-2-1»:

- 3 факти, які я дізнався на уроці;

- 2 питання, які виникли у мене під час уроку;

- 1 взаємозв’язок з реальним життям, який я встановив.

 

V. Домашнє завдання.

         Вивчити вірш «Думка» («Тече вода в синє море…») напам’ять, уміти його аналізувати, підготувати аудіо записи…..


 

 

 

 

Завдання - Компютер-твій вірний друг

 

 

 

 

                                                  

1.Створіть презентацію для ілюстрації вірша Т.Г. Шевченка  за наведеним сценарієм. Матеріали до презентації містяться у папці 6 клас/Практична робота

  • Слайд 1:
    • Макет: Титульний слайд;
    • Заголовок: Тарас Григорович Шевченко «____________»­­­­­­­­­­;
    • Підзаголовок: Виконав: прізвище учня;
  • Слайд 2:
    • Макет: Пустий слайд;
    • Об'єкт1: Вставка/Рисунки/6 клас/Практична робота/рисунок№..
    • Об'єкт2: Вставка/Звук/Аудіофайли на комп’ютері/6 клас/Практична робота/аудіофайл№..
    • Робота зі звуком

  • Параметри звука:

 

2.Збереження презентації: Файл/Зберегти як/Робочий стіл/6 клас /Практична робота/ім’я презентації

 

 

 

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Історія написання вірша «Думка» («Тече вода в синє море..»

Номер слайду 2

Вірш датується 1838 роком орієнтовно на основі повідомлення Євгена Гребінки в листі до Григорія Квітки-Основ’яненка від 18 листопада 1838 року про передачу Шевченком творів для публікації в альманасі «Ластівка»: «Він мені дав гарних стихів на збірник»

Номер слайду 3

У вірші «Думка» передана туга за рідним краєм, засторога від покидання рідної домівки, співчуття козакові, який не зустрів свого щастя. Козак опинився на чужині, бо поїхав шукати кращу долю.

Номер слайду 4

Тема: зображення суму, туги козака за рідним краєм, батьком, ненькою старою, молодою дівчиною під час перебування далеко на морі.

Номер слайду 5

Ідея : співчуття козаку, який повсякчас сумує за милою країною («думав доля зустрінеться, а спіткалося горе»).

Номер слайду 6

Основна думка: наймилішим для кожної людини є те місце, де вона народилася, живе, — батьківська хата, люди, природа, і коли втрачається це все, то відчуваєш себе нещасним, самотнім.

Номер слайду 7

Художні засоби: епітети: «синє море», «серце козацьке»;  неньку старенькую, молоду дівчину, шляхи  биті; метафори: «грає море», «грає серце», «думка говорить», «спіткалося горе», «шляхи биті заросли тернами»; риторичні запитання: «Куди ти йдеш, не спитавшись?», «На кого покинув?»;  окличне речення: Тяжко з ними жити!; фразеологізми: піти світ за очі; биті шляхи.

Перегляд файлу

Завдання - Компютер-твій вірний друг

 

 

 

 

                                                  

1.Створіть презентацію для ілюстрації вірша Т.Г. Шевченка  за наведеним сценарієм. Матеріали до презентації містяться у папці 6 клас/Практична робота

  • Слайд 1:
    • Макет: Титульний слайд;
    • Заголовок: Тарас Григорович Шевченко «______________»;
    • Підзаголовок: Виконав: прізвище учня;
  • Слайд 2:
    • Макет: Пустий слайд;
    • Об'єкт1: Вставка/Рисунки/6 клас/Практична робота/рисунок№..
    • Об'єкт2: Вставка/Звук/Аудіофайли на комп’ютері/6 клас/Практична робота/аудіофайл№..
    • Робота зі звуком

  • Параметри звука:

 

2.Збереження презентації: Файл/Зберегти як/Робочий стіл/6 клас /Практична робота/ім’я презентації

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тарас Шевченко. Відомості про перебування в Санкт-Петербурзі

Номер слайду 2

Як відомо, Тарас був кріпаком пана Енгельгардта. Він змушений був покинути рідний край і поїхати зі своїм паном до Петербурга – столиці Росії (1831 рік). Це красиве місто вплинуло на художньо обдарованого Тараса Шевченка. Білими ночами він любив приходити в Літній сад, де перемальовував скульптури

Номер слайду 3

Саме за перемальовуванням скульптур помітив Тараса Іван Сошенко – студент Петербурзької академії мистецтв, родом із України. Земляки заприятелювали.

Номер слайду 4

Іван Сошенко познайомив Тараса Шевченка із представниками української та російської інтелігенції: поетами - Євгеном Гребінкою і Василем Жуковським, художниками – Карлом Брюлловим та Олексієм Венеціановим.

Номер слайду 5

Поети і художники високо оцінили талант Тараса Шевченка й допомогли викупити українського митця із неволі. Ціна свободи Шевченка – дві з половиною тисячі рублів. Де друзі взяли такі великі, на той час, гроші? Карл Брюллов написав портрет Василя Жуковського, який розіграли в лотерею.

Номер слайду 6

Відпускну Т. Шевченка було підписано 22 квітня 1838 року. Настала довгоочікувана воля.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тарас Григорович Шевченко«Думка»Виконала учениця 6 класу Стойко Єлізавета

Номер слайду 2

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Штовбонько Антоніна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Штовбонько Антоніна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Андрієнко Світлана Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Дерев'яненко Неля Арсенівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Соколовська Катерина Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
zip
Додано
21 грудня 2020
Переглядів
154
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку