Інтегрований урок з української мови для 2 класу НУШ " Весняна квітка"

Про матеріал
Інтегрований урок з української мови та образотворчого мистецтва..Розвиток мовлення. Складання тексту-опису квітки та іі зображення.
Перегляд файлу

                                    Українська мова , образотворче мистецтво .

                                   ( конспект інтегрованого  уроку для 2 класу)

                                           Курачанська В.Л.

Тема : Розвиток мовлення .Складання тексту-опису « Весняна квітка »; образотворче мистецтво « Малювання весняних квітів ».

Мета : Розвивати зв’язне мовлення , вчити складати текст – опис ; формувати вміння передавати в малюнку будову , форму і колір натури, розвивати спостережливість учнів ; вчити бачити і відчувати красу природи.

Обладнання : малюнки та ілюстрації квітів .

Хід уроку :

1.Актуалізація опорних знань.

Учитель : Відгадайте загадку.

Тепло стало на дворі,

Синє небо у горі ,

Сонце промінь шле землі,

Прилітають журавлі.

Вже у лісі там і тут

Перші проліски цвітуть.

Кучерява , запашна

В гості йде до нас …( Весна )

Учитель. Яку красу несе весна ?

( після відповіді дітей учень читає напам’ять вірш.)

Ой , які хороші квіти ,-

Мов веселка розцвіла !

Всюди квіти , всюди квіти ,

Бо прийшла пора .

2.Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні на уроці  ми  познайомимось з первоцвітами , навчимось малювати їх словами та фарбами, складемо твір опис . Щоб малювати квіти , треба уважно розглянути долину , вивчити її форму , колір.

3.Робота над матеріалом уроку.

Учитель .У березні , коли вночі тримаються морози , а вдень ласкаво пригріває сонечко , з’являються білосніжні квіти .Як називається ця перша весняна квіточка ? ( Підсніжник )

Учитель .У весняний танок цвітіння вступає синьоокий вісник неба.

Учень.  Я маю очі голубі , такі , як неба синь.

              Росту між кленів і дубів ,

              Люблю і сонце й тінь.

             Відгадайте , що за квітка ,

             Бо мене не буде влітку . ( Пролісок )

Розповідь учителя.

Підсніжник називають квіткою надії , а чому це так , ви дізнаєтесь , коли послухаєте легенду про підсніжник .

1 учень. Тримаючи підсніжник розповідає : Коли перші люди були вигнані з раю , ішов сніг , і Єва дуже змерзла .Щоб її зігріти і подати надію на кращі часи , сніжинки перетворились у ніжні квіти підсніжника – провісника тепла , символа сподівань на краще майбутнє.

2 учень.Тримаючи пролісок розповідає :народ Німеччини називає цю квітку блаустерн – блакитна зірка .Ця назва найточніше відображає красу і ніжність проліска.

4. Групова робота .Складання тексту опису .

1, 2, 3 групи описують – підсніжник .

4,5,6 групи описують – пролісок .

На дошці записані опорні слова та малюнковий план ( частини рослин )

 

Лексична робота. 
– Як ви гадаєте, чому ця квітка так називається? (бо росте у лісі) ( росте з під снігу)
– До слова пролісок доберіть із тексту вірша ознаку за кольором. (синенький) , підсніжник – біленький .
– Які інші ознаки цієї квітки ви хотіли б назвати? (Ніжна, тендітна, маленька, духмяна) 

 Орфографічна робота. 
– Який звук ми чуємо у кінці слів нагадують, люблять? (м’який приголосний) 
– Як позначається такий приголосний на письмі? (знаком м’якшення) 
– Як напишемо ці слова? (з м’яким знаком) 
– Де ми чуємо м’який приголосний у слові маленькі? ( у середині) 
– Як позначимо м’якість цього приголосного на письмі? (знаком м’якшення) 
– Зверніть увагу, як пишеться слово розпустилися! (записати це слова на дошці) У цьому слові перша частинка роз- завжди пишеться з літерою «зе». 
– Вставте пропущені літери у словах, скориставшись перевірними словами. Вони допоможуть вам написати ці слова без помилок (таблиця). 

з…лений – зелень 
л…сточки – лист 
сп…си – спис 

 Усний опис квітки проліска за планом. 
Якого кольору квіти проліска?  Підсніжника ?
Вони великі чи маленькі? На що схожі? 
Яке листя має пролісок?  Підсніжник ?На що воно схоже? 
Чи пахнуть ці квіти? 
Чому треба бережно ставитися до них? 

Складіть текст- опис за опорними словами та малюнковим планом , уважно розглянувши квітку.

5.Самостійна робота учнів ( написання творів ).

Зразки творів.

                                   Підсніжник

Ще навкруги біліє сніг , а на галявинах , які пригріло сонечко , визирають сміливі підсніжники.

Ці скромні квітки милують око ніжною красою .На тендітному світло-зеленому стебельці стоять вони , опустивши  білі голівки .І тільки зелені листочки – списи тягнуться вгору.

                                   Пролісок

Між довгими гостренькими листочками проглядають голубі , як неба синь , очі проліска .На тоненькому зеленому стебельці декілька вінчиків .Кожен вінчик

Має шість видовжених пелюсток  .Хоч пролісок і немає приємних пахощів , він завжди радує наш зір.

6.Прослухування текстів.

7.Аналіз та корекція складених текстів.

8.Фізкультхвилинка.

Уявіть себе цибулинкою підсніжника або проліска ( діти присідають , пригнувши голівку до ніг , обійнявши коліна руками )

Ваша голівка – то голівка квітки ( діти піднімають голівку )

Ваші руки – то листочки ( руки повільно піднімаються )

Ви пробуджуєтесь , листочки , квіточки тягнуться до теплих весняних промінців ( діти повільно піднімаються , простягають  руки вгору ).

Ви відчуваєте , як хочете жити , щороку квітчати  рідну землю.

9.Малювання квітки з натури.

Учитель. Ви склали опис квітки , а зараз ви намалюєте цю квітку з натури.

Що значить малювати з натури ?

( Коли ми малюємо , дивлячись на когось чи на щось , це називається малювати з натури ).

_ Демонстрація послідовності малювання.

Визначаємо місце малюнка на папері , він має бути не дуже великий і не надто малий .

Малюємо загальну форму стеблини . листочка , квітки і чітко промальовану кожну пелюстку квітки ( малюнок з дошки витерти )

_ Самостійна робота учнів.

10.Підсумок уроку.

Організація виставки робіт вибірково.

Учитель. Чарівний світ зеленого царства живе за законами матінки -  Природи .Людина – частина живої природи , але на жаль , вона про це забуває .Скажіть мені , будь ласка , милі діти , чи можна рвати ці весняні квіти ?

Учні читають вірші.

1.Ми завжди були б щасливі ,

І пахучі , і красиві ,

Якби в полі , в лісі , в лузі

Бачили їх тільки друзі .

Ті які б нас не топтали ,

Без потреби не  зривали.

2. В червону книгу ми занесли

Світ неповторний та чудесний ,

Що поступово вимирає ,

Давно рятунку в нас благає.

3.Невже в майбутньому у світі

Не будуть квітнуть дивні квіти-

Конвалія й фіалки ніжні,

І вісник березня- підсніжник.

4.Невже ми більше не побачим

Як сон-трава росою плаче ,

Троянда степу , квітка мрій ,

Жар – цвітом землю не зігріє.

Ми всі господарі природи ,

Тож збережемо її вроду.

11.Домашнє завдання.

Знайти вірші та загадки про інші весняні квіти.

 

docx
Додано
29 серпня 2019
Переглядів
2720
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку