Інтегрований урок з української мови, математики, природознавства.Слова , що відповідають на питання хто? що?. Як звірі пристосувались до життя взимку? Табличне множення числа 2 .

Про матеріал

Інтегрований урок з української мови, природознавства та математики допоможе вчителям в цікавій формі розповісти дітям про те, як зимують звірі, закріпити знання про слова , які відповідають на питання хто? що? та через приклади і задачі закріпити табличне множення числа 2.

Перегляд файлу

                           Урок з української мови,

                  природознавства, математики.

Тема: Слова, що відповідають на питання хто? що?(іменники).

            Як звірі пристосувались до життя взимку?

            Закріплення табличного множення числа 2

            Розв’язування задач вивчених видів.

Мета:

формувати  вміння ставити питання до слів-іменників, визначати назви                                істот і неістот;

 продовжувати формувати поняття «звірі», дати уявлення про те, як                 зимують звірі;

закріпити обчислювальні  прийоми додавання   і віднімання; розвивати вміння розв’язувати задачі на множення;

розвивати  мовлення, логічне мислення, увагу, пам'ять;

виховувати бережливе ставлення до природи, почуття відповідальності за спільну роботу;

Тип уроку: інтегрований.

                                                Хід уроку

1.Організація класу

Продзвенів уже дзвінок…

Починається урок.

Повернімось до гостей.

Дружно скажем: «Добрий день!»

2.Повідомлення теми і мети  уроку

Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми будемо закріплювати уміння ставити питання  хто? або що ? до слів

Дізнаємось як зимують лісові мешканці.

А ще розв’язуватимемо приклади і задачі на множення числа 2 та вивчених видів.

3. Актуалізація опорних знань

Вправа «Взаємні запитання»

(діти в парах задають питання із даної теми «Речення. Слова, що відповідають на питання хто? що?» один одному)

 -Яка зараз пора року?

 

На фоні відео «Зима» читаю вірш 

       Бичко Валентин

Дорога біла стелеться,

І краю їй нема.

Сніжок мете. Метелиця.

Прийшла до нас зима.

Льодком тоненьким скована,

Спинилася ріка.

Повита тихим сном вона,

Весняних днів чека.

І ліс дріма. Безлистною

Верхівкою поник.

Над ним пісні висвистує

Лиш вітер-сніговик.

-Які ознаки зими ми спостерігаємо?

Я сьогодні назбирала сніжинок і буду оцінювати ними  ваші знання.

4.Каліграфічна хвилинка.

Ве за жай лен ртф

5.Робота із словниковими словами.

Прочитайте хором слова, що записані на дошці.

-Що у них спільного?(вони іменники, словникові)

Ведмідь, календар, жайворонок, заєць, медаль, портфель,дятел.

-Поставте запитання до словникових слів .

-Які слова відповідають на питання хто? що?

Запишіть словникові слова

-Серед словникових слів знайдіть слова, що називають звірів і підкресліть їх.

Ведмідь, заєць.

За якими ознаками ви їх визначили?

(Тіло  покрите шерстю і більшість вигодовують своє потомство молочком)

-А чи змінилося життя ведмедя  взимку?

Про це нам розкажуть наші  знавці  природи.

1)Термін життя ведмедів в дикій природі приблизно 30 років.  Всі ведмеді, крім білого і панди, впадають у зимову сплячку. Під час сплячки ведмідь нічого не їсть , тому втрачає  до половини  маси тіла. Існує він у цей час завдяки жиру,що нагуляв за літо. В середині зими у ведмедиці зявляються маленькі сліпі і немічні ведмежата.

-А чи заєте ви, що…

Нормальний пульс ведмедя 40 ударів на хвилину, а коли він  впадає в сплячку пульс стає 8 ударів на хвилину. На скільки ударів знижується пульс  ведмедя під час сплячки?

(40-8=32 удари за хвилину)

-А нормальний пульс школяра 7-8 років 90-100 ударів за хвилину.

2)Чому ведмідь взимку смокче лапу? Якщо говорити точніше, тварина її обгризає. Огрубіла шкіра на лапах починає оновлюватись і дуже свербить  тому ведмеді автоматично починають обгризати лапи, здираючи стару шкіру і звільняючи нову. Якби тварини цього не робили, то могли відчути такий сильний дискомфорт, від якого могли б і прокинутися.

-До якої групи за способом живлення належить ведмідь? Запишіть речення:

Ведмідь – всеїдна тварина.

Пропоную гру «Хто? Що?»

 Я  буду називати вам продукти харчування  ведмедя, а ви  ставте до цих слів запитання хто? або що?

Малина, риба, гриби, горіхи, ящірки,каштани, мурахи, мед,кукурудза, яблука,пташенята, жуки, жаби.

-А чи відомо вам, що ….

Задача.

Тренований спортсмен пробігає 35 км за годину, а ведмідь  може розвити швидкість на 20 км за годину більшу. Яку  швидкість може розвити ведмідь?

(35+20=55)

Розв’яжіть приклади і ви дізнаєтесь про яку тваринку ми будемо далі говорити ( всі самостійно, 1 біля дошки)

2х7=14      З

2х5=10      а

2х6=12      є

2х8=16      ц

2х9=18      ь

Звуко-буквений аналіз слова          Заєць- з а й е ц

-А що вам відомо про життя зайця взимку?

Знавці природи повідомляють:

1)Заєць - активний цілий рік. Взимку вони підбирають собі місця для лежанки. Найчастіше використовують  природні схованки - під кущем, деревцем, каменем, пеньком. Якщо зима сніжна, то  зайці риють для себе нори  в снігу. Від чисельних ворогів зайців рятують чудовий слух, швидкий біг (до 70 км за годину) .

2)Взимку заєць  їсть пагони і кору різних дерев і чагарників. При можливості  розкопує і поїдає трав’янисті рослини та ягоди; годується сіном у стогах.  В лютому у зайців зявляється потомство

 ( до 8 зайченят).

 

Щоб виносити повноцінних дитинчат зайчисі потрібно 40 днів. Новонароджене зайченя важить близько 100 г. Ця крихітка, ледь з'явившись на світ, добре вдягнена в хутро, все бачить і навіть вміє бігати! А через два-три дні його вже не наздоженеш. Силу дає дуже поживне материнське молоко. Попивши такої суміші, зайченята можуть протриматися без їжі 4 дні. До 17 днів зайченята, хоча вже й починають їсти траву, не можуть обійтися без молока.

 

Задача

Весною довжина тіла зайця становила 54см. За літо зайчик підріс на

16см. Якою стала довжина  тіла зайця?

Записати в зошит: 54+16=70см=7дм

Фізкультхвилинка «Зайчики»

-А де живуть ведмідь і заєць? ( В лісі, бо вони дикі тварини)

Ліс – це природне багатство, яке треба берегти, захищати, охороняти від вогню і зловмисників.

-Як можемо ми з вами охороняти ліс?

Ці функції включає професія лісника.

-А які ще професії ви знаєте?Обговоріть це в парах.

Назвіть професію і поставте запитання .

Складіть речення зі словом «лісник».

В лісі за кабанами  доглядає лісник.

Запишіть речення під диктовку. Знайдіть слово, що відповідає на питання хто?.

-А як живуть взимку дикі кабани?

Дикі кабани риють взимку глибокі рови, шукають жолуді. Під час сильних морозів дикі свині нагортають великі купи листя і трави, зариваються в них і поринають в сплячку

Відео про кабанів

Вправа «Одне ціле»

(вчитель читає задачі, а діти в мікрогрупах(по 4 чоловіка, сидячи за партами) відшукують правильну відповідь)

Йшли три їжаки

Несли по 2 буряки.

А ви їм допоможіть –

Буряки ті полічіть. (2х3=6)

У їжака налічується  36 зубів , а в дорослої людини? (32). На скільки зубів більше у їжака? (36-32=4)        

До старості   у їжака всі зуби можуть випасти.

Як живуть їжаки взимку?

-Спишіть речення з дошки. Знайдіть в ньому слово, що відповідає на питання хто?,що?

Взимку  їжаки зариваються в  листя і поринають в сплячку.

Доречі,сплять їжаки 128 днів.

У сплячих їжаків дихання  загальмовано. Коли їжак спить —  температура його тіла падає до 2 градусів тепла, а  в нормальних умовах вона  на 32 градуси більша. Яка температура тіла їжака в нормальних умовах? (2+32=34)

Обєднуємось у групи ( по варіантах) Час роботи 3хв

Вправа «Добери за зразком»

— До слів, які відповідають на питання хто?, доберіть за зразком слова, які відповідають на питання що?

  Хто?                                                 Що?

Комбайнер   …………….. ………… комбайн

Моряк                                           море

Лісник                                             ліс

Школяр                                        школа

Лікар                                              лікарня

Музикант…………………………….музика

 

Капітани 6 груп зачитують по 1 парі слів.

Знавці природи дізнавалися як же білка переживає зиму.

1)Білки перечікують сильні морози та завірюху у теплих гніздах. Кубельце тваринка облаштовує у дуплі або ж будує сама з гілок і хмизу – кругле, як м’ячик. Звірятко спить, загорнувшись клубочком, а пухнастим хвостом вкривається, наче ковдрою.

2)За погожої днини білочки виходять шукати свої запаси, зроблені влітку і восени. Жолуді, горіхи, зернята білки ховають у дуплах дерев, у щілинах кори або закопують, гриби та ягоди сушать, наштрикуючи на гілочки.

Відео про білочку

Запишіть розвязок задачі виразом

Білка взяла з одного дупла   18 грибочків, а з другого – 6. 9 грибів  вона віддала діткам. Скільки  грибів залишилося у білочки?

(18+6)-9=5(гр.)

Відгадайте загадку:

В темнім лісі проживає,

Довгий хвіст пухнастий має,

Їй на місці не сидиться,

А зовуть її? (Лисиця)

Запишіть та поясніть прислів’я.

Дивиться лисицею, а думає вовком

-Яке це речення?

Задача.

Дві лисички, дві сестрички

Заплели по 2 косички.

Скільки разом у лисичок

Є заплетених косичок?

Запишіть в зошит розвязок цих задач

2х2=4(к.)                 2х4=8(в.)

-А скільки вушок у 4 лисичок?

Лисиці взимку живеться важко. Вони ведуть одинокий спосіб життя.

 Полюють звірки переважно вночі. Лисиця прислухається до писку гризунів під снігом, потім починає рити, розкидаючи сніг, щоб дістати здобич.

Відео « Полювання лисиці»

-Діти, як бачите, дуже важко живеться  взимку не тільки лісовим мешканцям, а всім тваринам , що лишилися тут зимувати. Тому люди повинні допомагати братам нашим меншим: насипати в годівниці насіння, хліба. А в лісі залишати листки капусти, моркву, зерно.

Робота в четвірках «Слово-речення-питання-відповідь»

 

Картинний диктант (вчитель показує картинки звірів, а діти записують слова в 2 стовпчики хто? і що?)

Дом.зав.

Знайти інформацію про диких звірів і записати про одного із них 3 речення. Усно знайти в цих реченнях слова, що відповідають на питання Хто? Що?

Підсумок уроку. Оцінювання знань.

-Що нового ви дізналися на уроці?

-Що вам сподобалось на уроці?

-А що вас засмутило?

 

 

docx
Додано
15 квітня 2018
Переглядів
785
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку