Інтегрований урок з української мови та образотворчого мистецтва у
2 класі
( з використанням інтерактивних форм роботи та вправ для розвитку креативного мислення)
Тема. Веселий м’ячик
Мета: ознайомити дітей з словами, які означають назви предметів (іменники), ознаки предметів (прикметники) і дію предметів (дієслово);розвивати вміння вдумливо і влучно вживати слова власному мовленню, розвивати кругозір, творчу уяву, образне мислення, кмітливість і уміння створювати стилізовані форми; виховувати любов до спорту, гордість за наших спортсменів, спостереження, вчити бачити красу навколишнього світу, гармонію.
Обладнання: виставка м’ячів ( великий гумовий м’яч, футбольні, баскетбольні, тенісні, хокейні на траві, дерев’яні, маленькі, великі м’ячі, повітряні різнокольорові кульки), глобус, альбом, кольорові олівці
Хід уроку
1.Організаційна частина (звучить музика).
На галяві, край доріжки
Засидівся м’ячик трішки,
А я його підібрала
І з собою ось забрала.
Принесла до вас у клас
Щоб здружив усіх він нас,
Щоб уважними були
І спіймать його могли.
- Ой! (падає м’яч)
Мій дзвінкий, веселий м’яч
Ти куди помчав навскач ?
- Не слухається м’ячик мене. Він хоче до діток, до вас. До Петрика, до Даринки, до Ромчика, до Зорянки . Так і хочеться йому до ваших рук.
А сподобався цей м’ячик, вам?
Давайте його назвемо.
2.Робота в малих групах (діти діляться на три групи).
Завдання першій групі. Дати ім’я м’ячику, назвати його.
Завдання другій групі. Подумати, який цей м’ячик?
Завдання третій групі. А що вміє робити наш м’ячик?
Перевірка виконання роботи груп.
- Як ви назвали м’ячика? (Стрибунчик, Веселунчик, Круглячок, Пострибайчик, Товстунчик, Плаксунчик).
Ось ці імені є назвами предметів (вішаємо плакат)
- Який цей м’ячик? (Червоний, веселий, швидкий, круглий, радісний, гарний).
- А це ви назвали ознаки предметів. (Плакат)
- А що вміє робити наш Стрибунчик-Веселунчик? (стрибати, літати, котитись, тікати, сміятись, веселитись, жартувати, дзвеніти, рипіти).
Це ви назвали дію предмета. Роботу нашого м’ячика. Ці слова між собою дружать. З ними можна скласти речення і казку.
В нашого Стрибунчика дуже багато друзів. Ось вони: баскетбольний м’яч – він дружить з баскетболістами.
Це який м’яч? (футбольний).
З ким він дружить? ( з футболістами).
А це тенісний м’яч. З ним дружать тенісисти. А малеча полюбляє ось ці повітряні, різнокольорові кульки, а з цим м’ячиком ви зустрінетесь на уроках географії (глобус).
А у вас є м’ячики?
А як ви дружите з ними?
Діти, хто ще не подружився з м’ячиком, то я раджу вам завести такого друга, щоб бути сильними , спритними, здоровими. Може навіть в майбутньому станете гордістю нашого спорту, ось як ці спортсмени ( Слайд)
А наш м’ячик дасть вам таку пораду.
Хочеш бути здоровим – грайся.
Хочеш бути розумним – грайся.
Хочеш бути красивим – грайся. (Слайд).
3.Цікава інформація.
А чи знаєте ви діти, що перші м’ячі з’явились дуже-дуже давно. Але вини не були такими, як ці. Вони були незвичайні, бо зроблені з тканини, обплутаної мотузкою. Уявляєте. Із шкіри, набитої пір’ям, навіть, дерев’яні м’ячі. А були ще й тверді гумові м’ячі, які завезли в Європу, до нас, з Америки. Та трохи пізніше додумались наші люди наповнювати їх повітрям. Чим більше повітря, тим м’ячики-Веселунчики краще і вище підстрибують. Тому зараз стали наші Стрибунчики, легкими, пружними, красивими (показую, як стрибає великий гумовий м’яч).
Спробуй, Дмитрику, як гарно стрибає м’ячик.
А всі ви переконаєтесь в цьому під час гри “Ти котись, котись веселий м’яч».
4.Фізкультхвилинка.
Ти котись веселий м’ячик,
Далі, далі по руках.
Той,у кого веселий м’ячик
Нам станцює гопака.
Цей веселий круглячок
Має жовтенький бочок
Завітав до діточок.
І крутився, і стрибав.
Веселенько танцював.
Скоки-гопки витинав,
В руках учнів побував
І завдання діткам дав.
Скласти казку непросту,
Скласти казочку таку:
Де бував?
Кого зустрів?
З ким дружив?
І що робив?
Згодні казочку складати? (Так)
Я почну,
А ви кінчайте,
Всі мені допомагайте.
5.Вправа «Цікава казочка» Складання казки за питаннями
Жив-був м’ячик (хто?) Веселунчик. Набридло йому (що робити?) стрибати. Він вирішив (що зробити?) полетіти вгору. Летить, летить, летить. Стомився. І сів на (що?) хмаринку. Привітався з нею, покачався, а Хмаринка ще вище підкинула його, аж у космос. І раптом побачив внизу великого, схожого на нього (кого) м’ячика. Що це? Здивовано запитав він. Хмаринка посміхнулась і гукнула…
Як ви думаєте, що могла сказати Хмаринка? Що то був за м’ячик? Адже наш Круглячок полетів далеко-далеко, високо-високо. (Наша планета Земля- глобус).
І м’ячику зразу захотілося повернутися назад на землю. Подружитися з цим м’ячиком.
Але цей м’ячик незвичайний – це зменшена форма нашої планети Земля. Він теж, як наш Круглячок-Веселунчик, літає, але стрибати не вміє, як наш Стрибунчик. А літає цей дивовижний м’яч між зірок. Про це, навіть, в пісні сказано.
6.Запис пісні «Давайте розбудимо радість»
7.Робота в парах. Вправа «Асоціації»
А тепер візьміть альбоми і олівці і трохи пофантазуйте. Перетворіть мальовані м’ячики у різні предмети. Пригадайте, що чи хто схожі на м’ячики? Що можна скласти з цих м’ячиків?.
8. Підсумок уроку. Метод “Мікрофон”.
-Молодці, ви дуже активно працювали на уроці.
(Кожен учень у мікрофон говорить одне слово-відповідь (без коментарів).
-Якими іменниками ви охарактеризуєте наш урок?
(Свято, гра, радість, творчість, веселість, цікавість).
-Якими прикметниками?
(Цікавий, веселий, радісний, неповторний, повчальний).
-Якими дієслова?
(Працював, навчилась, запам’ятав, сказав, почув, дізнався).
-Якими словами збагатили свій словничок?