Інтегрований урок з української мови та природознавства

Про матеріал
Інтегрований урок з української мови та природознавства з елементами тренінгу по темі: "зв'язок прикметників з іменниками та пристосування звірів на Землі"
Перегляд файлу

Інтегрований урок з української мови та природознавства

Тема: зв'язок прикметників з іменниками та пристосування звірів на Землі.

Мета:

- повторити і поглибити знання учнів про зв'язок прикметників з іменниками; удосконалювати вміння розпізнавати іменники та прикметники, ставити до них питання;  вдосконалювати  вміння  розрізняти   прикметники  серед  інших  частин  мови; розвивати  і  збагачувати  словниковий  запас,  образне  мислення  та  зв’язне    мовлення.

- поглибити  знання  учнів  про різноманітність тварин; формувати  уявлення про групу тварин ссавців та місце  їх пристосування на Землі; удосконалювати уміння доводити й робити висновки, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, здобувати інформацію самостійно; - розвивати  уміння аналізувати і порівнювати , визначати істотні ознаки. виховувати бережливе ставлення до природи.

Обладнання:  мультимедійне забезпечення, пристрої для зчитування QR-кодів,  роздатковий та демонстраційний матеріал.

Хід уроку:

І. Вступна частина

1.1 Організація класу

Ми помандруєм в світ чудовий,

Що гордо мовою зовуть.

Та лиш кмітливість і увагу

З собою взяти не забудь.

1.2. Привітання .

- Доброго дня діти. Доброго дня шановні гості, колеги, батьки.

1.3. Очікування

- Діти, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

1.4 Вправа «Долонька».

Мета: передати свою впевненість і готовність до уроку.

Вчитель: І я бажаю Вам не тільки здобути нові знання, але й не втратити почуття дружби, зберегти доброзичливі почуття один до одного.

1.5. Правила роботи в групі. Гра «Мікрофон»

- Яких правил ми повинні дотримуватися?

ІІ. Актуалізація опорних знань

2.1 Вправа «Закінчи речення»

Вчитель читає незакінчені речення , замість пропущених слів показує питання, учні доповнюють своїми відповідями.

Вчитель: Сьогодні ми продовжимо вивчати частину мови, діти допоможіть пригадати яку саме?! Сніг який? (білий, пухкий, холодний….)

                     Зима яка? (білосніжна, холодна, гарна, весела….)

                     Мороз який? ( тріскучий, холодний,…)

                     життя  яке? ( цікаве, яскраве,…..)

 2.2 Вправа «Мозковий штурм»

Усе,  що  про  прикметник   знаємо,  пригадаємо.

-  Яка тема минулого уроку?

-Яка  частина  мови   називається  прикметником?

-На  які  ознаки  вказує  прикметник?

  якою  частиною  мови  зв’язаний прикметник  у  реченні?

-Яка роль  іменника  в  нашому  мовленні? (Без іменників складно уявити наше мовлення – вони основа кожного сказаного нами речення. Тому дуже важливо вживати їх правильно).

 

2.3  Перегляд казки  «Прикметник»

2.4  Робота в зошиті

Вчитель:.

Кожну букву, кожне слово

Я писатиму чудово.

Моя ручка чарівна,

Пише краще всіх вона

- Діти, відкрийте зошити. Запишіть число та вид роботи

- Каліграфічна хвилинка   Оо оз зн ок ка ознака

2.5 Робота над словниковим словом. Вправа «Сенкан»

Пояснення вчителя.:Ознака – риса, властивість кого або чого набудь.

(що?) ознака;

(яка?) важлива;

(що робить?) характеризує;

Ознака - характерна риса предмета   (учні записують речення ).

Отже ми з вами пригадали, що таке ознака предмета.

2.6. Словниковий диктант.

  • Прикметник підготував для вас гру «Впізнай іменник»

Рідна, лагідна, найдорожча… /мама/

Пухнаста, руда, хитра…/лисиця/

Прозора, холодна, джерельна…/вода/

Яскраве,тепле, лагідне… / сонце/

  • На що вказують прикметники? (на ознаку предмета)
  • На які питання відповідає прикметник? (який?, яка?, яке?, які?)

Взаємоперевірка : мама, лисиця, вода, сонце.

ІІІ. Основна частина

3.1  Мотивація

Я ознаки називаю:

Гарна, впевнене, швидкі…

Та завжди відповідаю

Я: Яка? Яке? Які?

3.2. Повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні діти в нас незвичайний урок. Ми дізнаємося за якими ознаками відрізнити тварин, які пристосувалися до різних умов життя на землі, та закріпимо вміння ставити питання до прикметників, які в реченні пов’язані з іменниками.

ІV. Сприймання та засвоєння матеріалу

4 .1 Робота з підручником. Виконання вправи 297 с.

1)Прочитайте текс. Змініть слова в дужках за змістом, ставлячи до них питання.

2)Спишіть текст самостійно за групами по реченню ( 1 – ша група – 1 речення; 2 – га група – 2 речення; 3 – тя група – 3 речення; 4 – та група – 4 речення). Підкресліть прикметники та іменники. Поставте до них питання.

 !!! 3) Самоперевірка самостійного списування

  • 1 речення – (який?-зелений Де іменники? ) За правилом, питання ставимо від іменника до прикметника. Тому виписуємо парами!!!
  • В  2 реченні? (які? -Теплі)
  • Наступне  речення- (який?-білокорий)
  • Назвіть прикметники в останньому реченні. (які? -Червоногруді; якою?- Сумною; який?- срібний).
  • До яких слів ми ставили питання? (до прикметників). А які слова нам допомогли знайти прикметники? Так, іменники.
  • З якою частиною мови пов’язані прикметники в реченні? ( з іменниками).

Висновок: питання слід ставити від іменника до прикметника

4)Робота над правилом

Прикметники в реченні зв'язані з іменниками, бо вказують на ознаки предметів. Питання треба ставити від іменника до прикметника.

Наприклад: огірок (який?)

- читання вчителем;

- самостійне читання;

- хорове читання;

- читання хлопчиками;

- читання дівчатками.

5) Аналіз тексту

  • Про кого йдеться в останньому реченні? (про снігура)
  • До якого класу тварин відноситься снігур? (клас птахів)
  • А чи відноситься клас птахів  до звірів? (ні , птахи не є звірами).
  • Саме сьогодні ми і дізнаємося за якими ознаками відрізняються тварини від звірів.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

4.2  Добір іменників до прикметників. Перегляд відео

Загадки:

Полохливий, довговухий, сіренький – заєць.

Великий, синій, океанічний – кит.

Нічний, крилатий, літаючий – кажан.

Сірий, сліпуватий, підземний – кріт.

-А може ви щось цікаве помітили? На яке питання відповідають прикметники? Всі прикметники відповідають на питання який?

4.3  Робота з підручником  з природознавства ст. 115

 Пояснення вчителя. Середовища пристосування звірів.

4.4  Перегляд відео

V. Узагальнення і систематизація знань

5.1 Робота в групах

1) За к`юар кодом відгадати тварину:

І- заєць

ІІ- кит

ІІІ- кажан

ІV- кріт

2) З наведених відповідей знайти вірну  за  місцем пристосування звірів на Землі.

3)Виписати по два іменники з прикметниками, поставити від іменників до прикметників питання.

 4)Перевірка робіт

І- заєць- Ця тварина відноситься до наземних ссавців і відноситься до найчисленнішої за кількістю видів групи, яка поділяється на :

- звірів лісових ( лось, козуля, ведмідь та ін..) та  ссавців, які живуть на дереві (білки, мавпи, та ін..);

- звірів відкритих просторів (коні, миші, зайці та ін..).

Запис в зошиті:

Ссавців (яких?) наземних;

групи (якої?) найчисленнішої;

звірі (які?) лісові;

просторів (яких?) відкритих.

Хвилинка цікавих новин

 Учень 1. Найбільше  наземних звірів, які живуть в вічнозелених  тропічних лісах, що знаходяться в Бразилії на континенті Америки, а точніше  Південна Америка (на дошку прикріпляється карта Америки).

Учень 2. А в найспекотнішому континенті Африці – можна зустріти найрідшого ссавці на Землі – панголіна. (на дошку прикріпляється карта Африки).

ІІ- кит- Відноситься  звір до водних ссавців. Вони все життя, або більшу його частину проводять у водному середовищі. Поділяють на дві категорії:

- водні (кит, дельфін);

- напівводяні ( тюлені, моржі, видри, нутрії та інші).

Ссавців (яких?) водних;

середовищі (якому?) водному;

категорії (які?) водні.

Хвилинка цікавих новин

Учень 3.Найбільшого ссавця на планеті кита- можна зустріти в світовому океані, що складається з чотирьох океанів. А його родичів там де вічна мерзлота – в Антарктиді, поверхня якої вкрита потужним шаром льоду.  (на дошку прикріпляється карта Антарктиді).

 

ІІІ- кажан- Відноситься  звір до вузькоспеціалізованою групи ссавців,  єдиний представник якої пристосований до польоту.

Групи (якої?) вузькоспеціалізованої;

представник (який?) єдиний;

Хвилинка цікавих новин

Учень 4. Найчисленнішу кількість видів кажанів, що являється єдиним представником, що оволодів вмінням літати, налічують на найменшому континенті Австралії. (на дошку прикріпляється карта Австралії).

 

ІV- кріт-  Підземний ссавець - все життя, або більшу його частину проводить у грунті, знаходячи там притулок і  потрібний корм. Представниками є:  сліпуватий кріт, сліпак, броненосець.

Ссавець (який?) підземний;

 корм (який) потрібний;

кріт (який?) сліпуватий.

Хвилинка цікавих новин

Учень 5. На найбільшому материку Землі – Євразія , що є 1\3 частиною всього суходолу, а саме в Українських надрах  землі ми зустрінемо підземного ссавці – крота. Чому саме тут? Тому, що українська земля є найродючішою і найкращою землею в світі.

(на дошку прикріпляється карта Євразії).

Висновок: звірі пристосувалися до різних умов життя на Землі, а саме вони є якими?:

  • наземними, підземними, водними, повітряними.

 

VІ. Підсумок уроку

6.1. Рефлексія

-Якими є ваші враження від уроку?

- Чи справдилися ваші очікування?

6.2. Перегляд відео

VІІ. Домашнє завдання

Ст..125, Впр.299

 

Додаткова інформація:

1.«Вільний мікрофон»

  • Над  якою  частиною  мови  ми  працювали?
  • Для  чого  потрібні  нам  прикметники? (Мова  стає  емоційнішою, яскравішою,  багатшою).

 

 

zip
Додано
17 березня 2020
Переглядів
733
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку