Урок : українська мова 3 клас
Тема: змінювання іменників за числами (однина і множина).
Мета: ознайомити учнів із властивістю іменників змінюватися за числами;
навчати змінювати іменники за числами, визначати число іменників;
розвивати спостережливість, зацікавленість до мовних явищ ;
розвивати критичне й логічне мислення;
формувати уміння вчитися; учити орієнтуватися в часі, відведеному на виконання поставленого завдання;
виховувати старанність, наполегливість.
Обладнання: завдання для групової та індивідуальної роботи, мультимедійна презентація, педагогічні ігри «Розумники», підручник для 3-го класу «Рідна мова»
Тип уроку: вивчення нового матеріалу і первинне закріплення
Хід уроку
I. Організаційний етап
Девіз уроку:
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати.
II. Контроль знань учнів
Діти, які асоціації зі словом іменник у вас виникають? (відповіді дітей)
І варіант Виписати назви істот
ІІ варіант Виписати назви неістот
Турист, шелест, емблема, Андрій, вікно, романтик, екзамен, нафта, актор, слоненя, горобець, озеро.
І ряд – ч.р. ІІ ряд – ж.р. ІІІ ряд – с.р.
Дятел, сонце, ділянка, дерево, щілина, дзьоб, пшениця, хліб, білченя, зернятко, хвилина, пісок.
Демонструю на екрані 5 картинок.
ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності учнів.
ІV. Вивчення нового матеріалу
– 1-й варіант випишіть іменники, що означають один предмет.
– 2-й варіант випишіть іменники, що означають багато предметів.
Висновок: правило ст..131
V. Первинне закріплення знань учнів
1. Індивідуальна робота
Картка №1 Визначити рід іменників, іменники чоловічого роду поставити у множині
Корабель, хвиля, море, ріка, вагон, лікар, мороз, зима, сніг, колесо.
Картка №2 Визначити рід іменників, іменники жіночого роду поставити у множині
Вода, ніж, надія, куля, вогонь, порося, земля, голос, теля, хуртовина .
Картка №3 Визначити рід іменників, іменники середнього роду поставити у множині
Колір, день, село, хрущ, , рись, серце, гаманець, вікно, море, пальто.
2.Вправа 316, самостійно
3. Робота в групах
Прочитайте поезії Т.Г.Шевченка. Знайдіть та підкресліть однією рисочкою іменники, які вжиті в однині, двома – вжиті в множині.
VI. Підведення підсумків
Гра « Оплески» (слайд 6)
– Приготуйте долоні. Плесніть у долоні, якщо ви згодні зі мною.
– От ви й поаплодували собі і своїм однокласникам за старанну роботу на уроці.
Домашнє завдання
Ст..132, вправа 317