12 липня о 18:00Вебінар: Формування історичних уявлень учнів: практичні поради вчителю

Інтегрований урок з української мови та природознавства на тему "Зв'язок прикметників з іменниками. Тварини навесні." 2 клас

Про матеріал

Інтегрований урок з української мови та природознавства на тему " Зв'язок прикметників з іменниками.Тварини навесні. " стане в нагоді при проведенні уроків у 2 класі.

Перегляд файлу

Конспект інтегрованого уроку

з української мови та природознавства

 

Тема. Зв’язок прикметників з іменниками.  Тварини навесні.

 

Мета. Формувати в учнів вміння встановлювати зв’язок між іменниками й прикметниками; вчити добирати прикметники до іменників, виділяти прикметники з тексту; з’ясувати, які зміни відбулися у житті тварин з настанням весни, розширювати знання учнів про тварин;  розвивати спостережливість, мовлення, уміння порівнювати, узагальнювати; виховувати бережливе ставлення до природи, бажання оберігати птахів, тварин.

 

Обладнання. Таблиця «Тварини навесні», індивідуальні картки, фішки, емблеми, альбом дитячих малюнків тварин, рухомий календар природи, звуковий запис птахів, підручник з української мови.

 

 

Хід уроку

І. Організація класу до уроку

Сьогодні у нас незвичайний урок,

Сьогодні ми зробимо ще один крок.

В країну природи, в країну погоди,

В країну чудової української мови.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми та завдань уроку

  • Сьогодні наш урок відбудеться у формі конференції на тему «Тварини навесні». Адже володаркою природи зараз є весна.

Багато змін відбулось з її приходом, зокрема у  житті птахів, тварин. І сьогодні ми з вами спробуємо це  з’ясувати .

  • А розпочнемо наш урок з хвилинки спостережень
  • Яка пора року надворі?
  • Який день тижня?
  • Який стан неба?
  • Чи випадали якісь опади?
  • Занесіть ці дані у свої щоденники спостережень в робочих зошитах.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання (Впр. 86)

- Які пари слів виписали?

- Від якого слова ставимо питання? (Від іменника)

- З якою частиною мови пов’язаний прикметник?

- Що означає прикметник?

2. Вибірковий диктант

- Випишіть з тексту прикметники.

Перша зустріч з весною

Уперше зустрілася я з весною у березовому гайочку. Я побачила, що з пораненої берізки сік біжить. Значить, берізка вже прокинулася. І своїм соком весну пригощає. Адже втомилася вона з дороги. А весна їй за це подарує сережки, вдягне в зелений сарафан і біленькі чобітки. Раді обидві.

  • Зачитайте, які прикметники ви виписали.
  •  На які питання відповідають прикметники?
  • З якими словами пов’язані? (З іменниками)

 

2. Гра «Які букви загубилися?»

- Встав букви, щоб у першому рядку вийшла назва комахи, у другому – риби, у третьому – птаха, а у четвертому – назва звіра.

 

д

ж

 

 

 

ь

к

а

 

 

 

ь

ж

у

р

 

 

 

 

ь

в

е

д

 

 

 

ь

 

  • Доповни речення:

Комахи, риби, звірі, птахи – це … (тварини).

3. Гра «Світлофор»

Я вам зачитуватиму вірші. Якщо він на весняну тематику, то піднімаєте зелену фішку, в іншому випадку – червону.

  • В небі ластівка летить, з вітром листя шелестить,

Воду пє лелека, сонце палить. Спека. (червона)

  • В зеленім лісі побував

Якийсь художник –і поволі

Дерева перефарбував

У золотисто-жовтий колір.(червона)

  • Щось на землю гуп та гуп –

Падає із даху.

Підійнявсь у Гриця чуб,

Весь тремтить від страху .

Хлопчик страх свій переміг,

Визирнув з вікна:

З даху падав мокрий сніг –

То ішла весна.(зелена)

  • А в природі вже пахне.

Аромат той приємний для всіх.

Білий сніг не лежить вже горою,

А джерельцем співочим побіг.(зелена)

  • Розпогодилося. Небо посвітліло

І хмаринки білі де-не-де.

Сонце все навколо обігріло

Комашня свій хоровод веде.

Саме час попити і поїсти,

Бо квітки розкрилися усі.

Десь собі на квіточку присісти

Ще скупатись в крапельці роси. (червона)

  • Ось іде вона ланами,

Перелогами ,лісами.

Де не ступить з-під землі

Лізуть паростки малі.

На берізку гляне зблизька –

У сережках вся берізка.

До верби підійде ба!

В білих котиках верба.(зелена)

  • Перевірте свою роботу на карточці з відповідями.

ІV. Сприймання та осмислення нового матеріалу

  •                    Сьогодні ви будете працювати у ролі доповідачей з певного питання, яке стосується нашої теми уроку

І група - відповідає за звірів;

ІІ група - відповідає за птахів;

ІІІ група -  за комах.

  1. Підготовча робота
  •   Та спочатку пригадаємо, на які групи поділяються тварини і що є їх характерною ознакою.

Характерні ознаки :

Звірі – тіло вкрите шерстю, малят вигодовують молоком.

Птахи – тіло вкрите пірям.

Комахи – шість ніг.

Земноводні – частину життя проводять на суші, а частину у воді.

Плазуни – на суші вони тягнуть своє тіло по землі.

Риби – тіло вкрите слизькою лускою.

  1. Презентація учнями ребусів, які відповідають назві групи
  •   Вам було завдання придумати ребус до назви своєї групи. Продемонструйте.

 

  1. Виступ групи «Звірі»

Доповідач. Весна вносить великі зміни і в життя звірів. Хутрові звірі линяють, скидаючи теплу шерсть.   У білки і зайця знову змінюється колір хутра. У зайців змінюється колір хутра, щоб бути менш помітним після танення снігу.

  • У багатьох звірів якраз навесні з’являється потомство. Дорослі звірі піклуються про своє потомство: годують, захищають від ворогів
  • У зайців малята народжуються розвиненими. Тому мама годує їх 3-4 рази , а потім залишає, тому що через тиждень у зайченят виростають зуби і вони починають  їсти самостійно.

 

  1. Тренувальна вправа 87 на добір прикметників до поданих іменників
  • Прочитайте зразок виконання.
  • На що вказують ці прикметники? (На смак і колір)
  • Чи є спорідненими слова гірка і гірка? Доведіть свою думку.

 

  1. Ознайомлення з теоретичним матеріалом (С. 40)

 

  1. Фізкульхвилинка

Забавлялись зайченята, (встають, руки піднімають вгору)

Виглядаючи маму і тата. (руки на поясі, повертаються праворуч-ліворуч)

Ось так лапку до лапки. (плескають в долоні)

Ось так шапку до шапки. (руки піднімають до голови)

Ось так — вусом потрусили.(хитають головою)

Так — так — так! (стрибають на місці).

 

  1. Виступ групи « Птахи»

 

  • У рідні краї повертаються птахи. Вісником весни є грак. Услід за граками прилітають шпаки, жайворонки, зяблики. Пізніше прилітають ластівка, соловей, зозуля.
  • Зозуля прилітає вкінці квітня. Своїх гнізд не в’є, а підкидує яйця іншим пташкам. Зозуля дуже багато їсть, тому прийомним батькам дуже важко прогодувати зозуленя. Ввечері вона може вдвічі більше важити, ніж важила вранці.
  •  У травні, коли вже достатньо комах, повертається ластівка. Гнізда ластівок цікаво побудовані. Вона ліпить із глини , змоченої слюною, кулеподібне гніздо, яке може залишатися цілим на протязі кількох років.
  • Пригадайте, діти, яке ми з вами читали оповідання, в якому розповідається про те, як важко пташка будує своє гніздо? ( Оповідання «По волосині»)
  • Яку допомогу потребують птахи від нас? ( Будувати годівнички, підгодовувати їх, допомагати хворим птахам)

 

  1. Вибіркове списування за вправою 88.
  • Прочитайте вірш.
  • Про що йдеться у ньому ?
  • В якому значенні — прямому чи переносному — вжито слово срібний? Доведіть свою думку.
  • Запишіть  іменники і пов’язані з ними прикметники.
  • З якими словами пов’язані прикметники в тексті? Чому?

 

  1. Виступ групи «Комахи»
  • Як тільки сонце прогріє гарячим промінням водойми, в них починає розмножуватись велика кількість комах. У саду, полі, лісі літають і лазять мухи, жуки, метелики та інші комахи.
  • Шкідливих комах дуже багато, тому необхідно знати тих тварин, які допомагають людям в боротьбі з  шкідниками. Це мурашки, які є санітарами лісу. Вони будують різноманітні мурашники.
  • Найкрасивішим метеликом України вважається олеандровий бражник, що зустрічається в Криму. Найбільший метелик України – грушеве павине око. А найтурботливішою матусею серед комах можна назвати щипавку, яка не тільки зігріває свої яйця, але й вилизує, очищаючи від бруду .А личинок, що вилупилися з яєць, навіть годує їжею зі свого шлунка.
  1. Робота в парах за вправою 90
  •   Спишіть, додаючи до іменників прикметники, що характеризують поведінку тварин.

(Перевірка виконання.)

  • Зв’язок яких слів ви встановили? (Іменника з прикметником)

 

V.Узагальнення вивченого матеріалу

1. Вікторина природознавців

-  Яка тварина побувала в космосі?(собака)

- Кого із птахів вважають найкращим співаком?(соловей)

- Який птах вдень спить? (Сова)

- На кого перетворюється гусениця?(На метелика)

- Який птах спить догори ногами? (Кажан)

- Який птах приносить дітей?

- Хто найбільше будує свої гнізда під дахами будинків?(ластівка)

- Який птах підкидає свої яйця в чужі гнізда?(зозуля)

- Скільки ніг у метелика?(шість)

- Який найменший птах у світі? (колібрі – 3 гр)

- Найвищий український птах? (журавель) 

 

2. Самостійна робота за вправою 89

-  Прочитайте порівняння.

-  Чи правильно воно складено?

- Виправте й запишіть правильно.

- Доберіть слово до звукової моделі. (Заєць)

3.  Вгадай пташку за звуком.

(На екрані картинки птахів. І звучать почергово звуки цих птахів. Як прозвучить звук, то діти повинні відгадати чиї це звуки)

 

VІ. Підсумок уроку

 

  • З якою частиною мови пов’язані прикметники в реченні?
  •  Що нового ми з’ясували сьогодні на уроці?
  • Що найбільше вас вразило ?

 

VІІ. Домашнє завдання

 

1. Опрацювати статтю підручника

2. Продумати заходи, щодо збереження тварин рідного краю.

3. Вправа 91, С.41;правило, С. 40.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Безлатня Олена Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
2 березня 2018
Переглядів
1208
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку