Інтегрований урок з української мови та природознавства "Подовжені м’які приголосні звуки.Зв’язки між живою та неживою природою восени. "

Про матеріал
Даний урок дпоможе формувати вміння правильно артикулювати подовжені м’які приголосні звуки, вимовляти та записувати слова з ними, здійснювати звуко буквений аналіз слів із подовженими м’якими приголосними, закріплювати навички поділу слів на склади для переносу, збагачувати словниковий запас школярів, розвивати уяву, комунікативні здібності, виховувати дбайливе ставлення до природи; поглибити знання школярів про природу, формувати в учнів уявлення про взаємозв’язки в природі, ланцюги живлення, формувати вміння встановлювати зв’язки між живими істотами, розвивати кмітливість, спостережливість, мислення.
Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Ясне сонце не гріє,Холодок повіва,Затихає, жовтієНа узліссі трава. Осипаються клени,Листя з дуба летить…Лиш ялинка зелена. Серед лісу стоїть.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Я знав…Я дізнався…Мені було цікаво…Мені дуже сподобалося…

Перегляд файлу

Інтегрований  урок з української мови та природознавства.

Тема. Подовжені м’які приголосні звуки. Поділ слів на склади для переносу.                    Звуко буквений аналіз слів із подовженими м’якими приголосними (укр. мов.).  Зв’язки між живою та неживою природою восени.(природознавство)

Мета. Українська мова. Формувати вміння правильно артикулювати подовжені м’які приголосні звуки, вимовляти та записувати слова з ними, здійснювати звуко буквений аналіз слів із подовженими м’якими приголосними, закріплювати навички поділу слів на склади для переносу, збагачувати словниковий запас школярів, розвивати уяву, комунікативні здібності, виховувати дбайливе ставлення до природи.

Природознавство. Поглибити знання школярів про природу, формувати в учнів уявлення про взаємозв’язки в природі, ланцюги живлення, формувати вміння встановлювати зв’язки між живими істотами, розвивати кмітливість, спостережливість, мислення.

Хід уроку

І Організація класу

І знову дзвоник кличе в клас,

Знання нові чекають нас.

Ми дуже любим рідну мову,

Її мелодію чудову.

ІІ Основна частина уроку.

  • Давайте ж розгорнемо зошити, запишемо число та класна робота. Нижче каліграфічну хвилинку.
  • 1. Каліграфічна хвилинка

Лл ліс сові

Жж жи ет те лі

  1. Створення ситуації успіху
  • Сьогоднішній урок української мови незвичайний, бо до нас завітали гості. А хто саме, вам допоможе відгадати каліграфічна хвилинка.
  • Так. Це лісові жителі. Їм дуже цікаво, чи вмієте ви :
  •  Красиво і правильно говорити
  • Правильно писати слова
  • Складати речення
  • Дружно працювати
  1. Оголошення теми  уроку

І ми їм доведемо, що вміємо правильно вимовляти та записувати слова з подовженими м’якими приголосними звуками, здійснювати звуко буквений аналіз слів із подовженим м’якими приголосними, а також ділити такі слова на склади.

  • Але окрім цих питань жителів лісу цікавить чому постійно змінюється природа та від чого залежать ці зміни, зокрема восени. Що ж допоможемо їм розібратися і в цьому питанні.
  • Отже, до роботи.
  • І перше завдання наших гостей:
  1. Інтерактивна гра «Роз’єднай слова»

Вжедостигловсенасіння,боприйшлапораосіння

  • Чи є в цьому реченні слова з подовженими м’якими приголосними ? (насіння, осіння)

  Давайте зробимо звукобуквений аналіз цих  слів.

2) Робота над віршем.

  • А зараз послухайте  вірш

ОСІНЬ (Г. Бойко)

Ясне сонце не гріє

Холодок повіва,

Затихає, жовтіє

На узліссі трава.

Осипаються клени,

Листя з дуба летить…

Лиш ялинка зелена

Серед лісу стоїть.

  • Про яку пору року йдеться у вірші ? (осінь)
  • Які слова вам про це підказали?
  • А які явища природи описані у вірші ми віднесемо до живої природи ? а які до неживої?
  • Чи пов’язані ці явища між собою? 
  • Я зараз буду показувати вам малюнок, а ви поясните як зображене  впливає на зміни в природі, або ж навпаки.
  1. Удень сяє, вночі зникає.
    (Сонце)
  2. Кличуть нас ліси, поля, сади,

Дозбирати осені плоди.

Із дерев спадає листя жовте.

То землею ходить місяць ..

(Жовтень)

  •  Які зміни в природі відбуваються в жовтні? Чому так буває?

 

  1. Буркотливий, вайлуватий,
    Ходить лісом дід кошлатий:
    Одягнувся в кожушину,
    Мед шукає і ожину.
    Літом любить полювати, 
    А зимою — в лігві спати. 
    Як зачує він весну — 
    Прокидається від сну.
    (Ведмідь)
  • Чому ведмідь готується восени до сплячки? Яких ще тварин ви знаєте, що впадають у сплячку?
  1. Довговухий пострибайчик.

       Відгадайте, хто це?

          (Зайчик)

  • А які зміни в неживій природі впливають на зайчика? Як саме?
  1. Швидко скрізь цей птах літає,

Безліч мошок поїдає,

За вікном гніздо будує,

Тільки в нас він не зимує.

(Ластівка)

  • Що це за пташка? Чому вона в нас не зимує? Які явища  якої природи впливають на це?
  • От ми назвали різних тварин і говорили, що їх життя залежить від рослин. А як тварини впливають на життя рослин?
  • Що отримує нежива природа від рослинного і тваринного світу?

 

Фізкультхвилинка

 

Продовження роботи.

  1. Робота в парах за картками.
  • Ви бачите у себе на партах картки із завданням. Вам потрібно буде з’єднати початок речення із його кінцем та записати в зошити.

 

 

Сонце посилає своє                                             пожовтіння  листя на деревах.

В жовтні відбувається                                         ластівки є голод.                       

Линяння – це осіннє явище                               готується до зимового сну.

Восени ведмідь готується                                   проміння на землю.

Причиною осіннього перельоту                        у житті зайця.

  • Прочитайте утворені речення.
  • Скажіть, чи зустрічалися у реченнях  слова з подовженими м’якими приголосними?
  • Давайте випишемо їх та поділимо на склади для переносу. (ланцюжком біля дошки)

 

  1. Гра. «Склади ланцюги живлення»
  • Отже, ми говорили з вами, що в природі все взаємопов’язано. Нежива природа впливає на живу, тварини впливають на життя рослин. Окрім цього є і зв'язок між тваринами і рослинами і в харчуванні. В залежності від способу харчування всіх тварин поділяють на групи. Рослиноїдні, хижаки, всеїдні. І тому на останок я пропоную пограти вам в одну гру. В мене на столі лежать картки з малюнками тварин і рослин і я пропоную вам скласти з них ланцюги живлення, правильно підібравши їх ланки.

(колосок – миша – лисиця ; трава – олень – вовк ; листок – тля (попелиця) – сонечко .)

ІІІ Підсумок уроку.

  • Молодці. Впевнена,  що лісовим жителям сподобалася ваша робота. І їм цікаво, чи сподобався вам урок?

А дати вам відповідь на це запитання допоможуть слова:

Я знав…

Я дізнався…

Мені було цікаво…

Мені дуже сподобалося…

zip
Додано
21 жовтня 2020
Переглядів
942
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку