Інтегрований урок з використанням ІКТ та елементами гуманної педагогіки Ш.О.Амонашвілі
(МАТЕМАТИКА, ЯДС,ДИЗАЙН І ТЕХНОЛОГІЇ)
Автор
Кацубо Яна Олександрівна
м.Чернівці
Чернівецька ЗОШ І-ІІІ ступенів № 20
Вчитель початкових класів
Телефон - 0994065234
Інтегрований урок з використанням ІКТ та елементами гуманної педагогіки Ш.О.Амонашвілі
(МАТЕМАТИКА, ЯДС,ДИЗАЙН І ТЕХНОЛОГІЇ)
Математика
Тема: Повторення і систематизація. Розвивальні завдання
Мета :узагальнити вміння учнів додавати та віднімати в межах 10, рахувати в прямому та зворотньому порядку, повторити та узагальнити вміння знаходити на називати геометричні фігури, тренуватися в розв»язуванні простих задачі, удосконалювати обчислювальні навички;
розвивати логічне мислення, математичні обчислювальні навички, уяву, пам»ять, кмітливість, вміння проявляти фантазію;
виховувати спостережливість, колективізм, вміння вислухати думку іншого.
Я досліджую світ
Тема :Повітря. Властивості повітря
Мета: : з’ясувати властивості повітря і значення повітря в природі;
учити досліджувати властивості повітря, проводити досліди, фіксувати і аналізувати результати, дотримуватися інструкцій і правил техніки безпеки під час проведення демонстраційних дослідів; виховувати пізнавальний інтерес.
Дизайн і технології
Тема : Колективна роботи «Сніжинка». Техніка мозіїка.
Мета : ознайомлювати учнів із поняттями «мозаїка» процесом узагальнення форми; формувати прийоми роботи з клеєм ; навчати дітей працювати однією командою; розвивати дрібну моторику руки; виховувати спостережливість, акуратність, увагу; збуджувати в учнів інтерес до творчої діяльності в умовах практичної роботи.
Обладання:аудіо запис, девіз, ілюстрації морських жителів, островів, бінокль, глобус, роздатковий матеріал(геометричні фігури), ватман, скарбниця, ноутбук , медалі,наклейки
Тип уроку : уро-мандрівка
Хід уроку
Поверніться до гостей, привітайтеся голівками.
Сідають спочатку принцеси, а за ними принци.
За виразом Ваших обличь бачу ,що не всі налаштувалися на супер урок із супер пригодами. Тому попрошу кожного заплющити очі і уявити себе чудо -художниками. Всемогутніми художниками, які вміють малювати не тільки руками але і іншими частинами тіла.
Отож намалюйте цифру 2 – голівкою, цифру 4 – ніжкою по підлозі, цифру 5 – язичком у повітрі.
Молодці , з завданням справилися, цифри пригадали.
-А чи здогадались , що у нас буде за урок ?
-Математика .
Молодці.
Сідають спочатку принцеси, а за ними принци.
Зараз у нас урок математики і у кожного з Вас на парті повинна бути книга математика, робочий зошит, пенал та гарний настрій.
2.1.Створення проблемної ситуації(3хв)
Сьогоднішній рок математики буде незвичайним .
В першу чергу тому, що ми на електронну адресу школи отримали послання, давайте його переглянемо.
"Здрастуйте, діти! Мене звуть Врунгель, я капітан корабля" Перемога ". У морі нас атакував піратський корабель. Весь наш вантаж - скриня зі скарбами, які ми везли в музей , був викрадено ними і захований на острові. А я і мій матрос Лом заточені в печері. Допоможіть нам звільнитися і повернути скриню зі скарбами в музей ».
Чи допоможемо ми капітану?
Я була впевнена , що ви добрі, чуйні дітки і з радістю допоможете
Але перш , ніж вирушити в подорож, нам варто пригадати наш девіз, я починаю а Ви повинні продовжити.
1-А -…..РОЗУМНІ ДІТИ.
Разом – ми сила.
Разом – ми супер команда.
Так молодці, протягом уроку ми будемо працювати однією великою командою, кожен повинен вірити у свої сили і тільки тоді ми зможемо отримати для всієї команди довгоочікувані призи.
2.2.Вступна бесіда
Але перш, ніж вирушити в подорож треба дізнатися за допомогою якого транспорту ми будемо з вами подорожувати.
В сильний шторм чи ураган
Впевнено вперед прямує
А на ньому люд мандрує.
Що це ?( корабель)
Так але є різні кораблі, човни , лайнери, катамарани
Який ми оберемо?
Хто сідає в лайнер стає біля вікна , хто хоче плисти повільно човном , стає біля дверей.
Тепер нам потрібно обрати капітана – чи можна , щоб сьогодні ним була я ?
Отож капітан корабля Яна Олександрівна. І я буду керувати нашим лайнером.
Ви будете моїми помічниками - матросами
2.3. Усні обчислення.
Хто хоче допомогти мені керувати штурвалом?Це нелегка праця. Адже його треба міцно тримати і постійно дивитися вперед.
(викликаю до дошки 5 осіб)
2.4.Усне опитування.
Відпливаємо із Острова «Школа радості», тримаємо шлях до Острова скарбів .Але це не так просто зробити, адже морські жителі приготували для нас безліч завдань та перешкод.Але я впевнена, що ми з ними справимося!
Так?
Не чую
І перші хто нас зустрічають – це пінгвіни.
-Вони живі?Чому ?
- Поділіть слово «пінгвін» на склади. Складіть з ним смішне речення.
Наші пангвінчики хочуть взяти у Вас інтерв»ю.Хто бажає?
Інтерв»ю від пінгвінів
Яке число схоже на дірку ?
Назви сусідів числа 7.
Утсори число 4 за допомогою дії додавання.
Утвори число 9 за допомогою дії віднімання.
Що ти знаєш про відрізок?
Які геометричні фігури ти знаєш?
3.Закріплення знань.Розвивальні завдання.
3.1.Зустріч з Дельфінами.
Ура ! Ми промайнули наших пінгвінів і рухаємося далі, і тут нас зустрічають, послухайте і впізнайте хто це ( аудіо дельфіна).
Так це дельфіни.
-Дельфіни відповідвють на запитання хто? Чи що ?
Чому?
-Давайте поставимо наголос на слові дельфін ,покличемо його.
Тримайте завдання від дельфінів. Нам знадобляться кольорові олівці 4 кольорів : зелений, червоний,жовтий та блакитний.
Дельфін задає вам приклад, ви повинні його обчислити та відповідь показати за допомогою кольорового олівця. В кого всі відповіді будуть правильні , той продовжує з нами подорож. А хто буде неуважним залишаємо на острові «Повторення».
3.2. Зустріч з білими ведмедями.
Молодці . Ви впоралися і ми продовжуємо нашу подорож.
Та тут нас зустрічають красунчики білі ведмеді.
Як Ви думаєте чи можуть білі ведмеді жити в нашому лісі? Чому ?
Чим вони живляться?
Білі ведмеді справжні містери і місіс каліграфія в їхній Льодовиковій школі. І вирішили перевірити, чи ви теж такі старанні як вони, якщо так ,то отримаєте супер призи від них.
Відкриваємо свої робочі зошити на с.
Знаходимо 1 завдання.
Нам потрібно обчислити приклади і каліграфічно записати відповідь.Хто бажає бути першим, піднімайте руку.
(Демонструю зошит на екрані та разом із учнями працюю)
За старанну роботу кожен отримує солодкого жувального ведмедика.
3.3. Аудіо-звернення від Папуги.
Лунає звук папуги. Хто це?Де ? Що це ?
Це Папуга: "Я папуга пірата Джека з острова скарбів. Якщо ви хочете знайти скарби і звільнити Врунгеля і Лома, ви повинні виконати всі завдання, які приготував для вас пірат Джек. Бажаю удачі!"
Ну що, діти, ви хочете допомогти звільнити екіпаж і повернути скриню зі скарбами? Тоді давайте послухаємо перше завдання!
Папуга: "Щоб дістатися до острова потрібно перетнути море. Для цього з геометричних фігур потрібно побудувати корабель"
Вихователь: Діти, уважно подивіться на дошку на картинку-зразок. Зверніть увагу на кольори і розмір фігур. Із запропонованих геометричних фігур виберіть тільки ті, які зображені на картинці-зразку і складіть з них корабель.
3.4.Фізхвилинка
3.5.Небезпечна зустріч з акулою.
А зараз приготуйтеся найстрашніша і найнебезпечніша зустріч із акулою.
Акула в Льодовиковій школі найкраще розв»язує задачі.Якщо нам вдастся її перевершити , то ми зможемо плисти далі. А якщо ні, то навіть страшно уявити.Отож готові ?
Знайдіть завдання під номер 2.
Розв»язати задачі в зошиті під номер 2
Я відчуваю що ми наближаємося до острова скарбів , але острів це – суходіл, в бінокль я побачила , що перед нами величезна брила із снігу.Візьміть свої біноклі погляньте в них.Як гадаєте що це перед нами ?
Це айсберг. Щоб в нього не врізатися нам потрбіно дізнатися його довжину.
Обчисливши складнючий приклад 1+1+1-2+8-5+5=
Отже, ширина нашого айсберга 9 м.
Будьте обережні .Повертаємо.
4.Вивчення нового матеріалу.
4.1. Бесіда по темі уроку.
Мені надійшов сигнал зі школи радості ,що потрібно повертатися додому, адже наближається шторм.
Що це таке ?
Що утворює шторм ?Вітер – рух повітря.
Чи бачимо ми повітря ?Чи можемо відчути його на смак?Чи має воно колір?Чи рухається воно?
(на дошці основні слова )
Але перемогти шторм нам допоможуть наші вітрила. У кожного з Вас на парті лежить чистий аркуш паперу , візьміть його в руки і спробуйте за допомогою повітря випрямити наші вітрила.
5. Узагальнення вивченого матеріалу.
5.1.Супер-гра від чайок
Ура ! Ми потрапили до нових морських жителів – чайок.
-Чайки живі?Чим вкрите їхнє тіло ?
-Поділіть на склади.
-Яка перша літера у слові чайка?
І отримуємо від них підказку, де знаходять скарби. Ваше завдання кидати кубик по черзі та обчислювати приклади. Чим швидше ми обчислимо приклади , тим швидше дістанемося острова скарбів.
5.2.Втеча від піратів.
Пірати за нами женуться
Я і не помітила , як за нами почали гнатися пірати.
Хто це такі?
Чи добре в них серце ?
Хто хоче перейти на корабель піратів ?
Щоб наш корабель набрав швидкості нам потрібно швидко обчислювати приклади.
Всі хором і гучно кричимо відповідь.
Ху.Можна видихнути Ми у вільному плаванні.
5.3. Створення проблемної ситуації.
Я Вас вітаю і ми вже майже біля Острова скарбів , Тут дуже спекотно і ніколи не буває літа. Як Ви гадаєте де це ?
Хто зможе на глобусі показати це місце? Жителі острова тюлені дуже просять Вас влаштувати їм снігопад. А як це зробити.З чого утворюється снігопад?
А сніжинки це вода у твердому чи рідкому стані? Сніжинки падають коли температура нижча нуля чи вища?
Снігопад утворюється зі сніжинок.
5.3.1.Постановка завдання. Інструктаж.
Тому зараз кожна команда на згадку про нашу супер подорож повинна виготовити колективну сніжинку , та залишили свій відбиток пальця саме на ній.
Отож, підходимо всі до столу мокаємо один пальчик в блакитну фарбу та робимо відбиток на нашій сніжинці!
6.Підсумок уроку.
6.1. Підсумкова бесіда.
Нарешті ми з Вами дісталися до скарбів, але на них є шифр 159, давайте спробуємо відркити ці цифри і дати відповідь на поставленні запитання.
На екрані цифри(дитина обирає і відповідає на запитання ).
6.2.Самоцінка .
Встаньте ті ,хто сьогодні був справжнім матросом,дотримувався всіх правил , допомагав долати перешкоди. Молодці.
6.3. Нагородження переможців.
Капітан Врунгель Вам вдячний за допомогу і частину скарбів передає Вам.
Діти виходять до дошки і отримують довгоочікуванні призи.