Інтегрований урок з використанням інноваційних технологій « Де найкраще місце на Землі?»

Про матеріал
Мета: становлення морально-духовної особистості людини. Формування соціальної відповідальності та вміння відчувати й розуміти себе та інших людей. Виховання гуманістичних, патріотичних рис. Матеріал: мнемотаблиця «Облітав журавель…» С.П.Воронька, таблиця емоційних станів людини; твори В.Сухомлинського; набір карток «Квіти»; театр етичних мініатюр «Журавель і папуга»; Чайковський «Вальс квітів», слайди, прислів’я про рідний край, Батьківщину.
Перегляд файлу

Інтегрований урок з використанням інноваційних технологій

« Де  найкраще  місце  на  Землі?»

(за В.Сухомлинським)

Мета: становлення  морально-духовної особистості людини. Формування соціальної відповідальності та вміння відчувати й розуміти себе та інших людей. Виховання гуманістичних, патріотичних рис.

Матеріал: мнемотаблиця «Облітав журавель…» С.П.Воронька, таблиця емоційних станів людини; твори В.Сухомлинського; набір карток «Квіти»; театр етичних мініатюр «Журавель і папуга»; Чайковський «Вальс квітів», слайди, прислів’я про рідний край, Батьківщину.

Хід уроку

Привітання дітей:

Доброго ранку, рідний наш дім!

Доброго ранку гостям усім.

Доброго ранку сонечку ясному!

Доброго ранку класу прекрасному!

Звучить музика. Психогімнастика «Квітка»

Вчитель:

  • Після довгої зими завітала до нас тепла весна. Уявіть собі, що ви перетворилися на маленькі зернятка.

Присядьте, зберіть тіло у маленьку грудочку, закрийте голову руками.

Садівник зернятко доглядає, поливає (погладжує дітей по голові). Разом із теплими промінцями сонця зернятко почало проростати (діти піднімаються), розкриваються листочки (піднімають руки, тягнуться догори).

Росте стебельце (витягують тіло). З’являється бутон, що розкривається у ніжну квітку (розводять руки в сторони).

 Маленька квіточка простягла свої пелюстки до сонечка і відчула їх тепло (розтискають пальці). Аж тут налетів вітерець-пустунець і запропонував погратися. Затріпотіла вона своїми листочками, спочатку легенько, а потім усе сильніше і сильніше (ворушать пальчиками). Кожна пелюсточка привіталася зі своїм сусідом (з’єднують пальці обох рук). Ми всі одна велика квітка. Давайте послухаємо, як тріпоче вона своїми пелюстками, неначе дихає. Давайте подихаємо разом! На вдих, усі роблять крок уперед, на видих – назад.

Вчитель:

  • Назву якого твору В.Сухомлинського нагадує ця вправа?

(«Пелюстка і квіточка»). Згадайте останні слова автора оповідання: «Квітка і без однієї пелюстки – квітка, а пелюстка без квітки - ніщо» (відповідь дітей).

Вчитель:

  • Діти, ви, мабуть,  здогадалися, про що ми сьогодні будемо  розмовляти. (відповідь  дітей).

Так. Ми будемо згадувати оповідання В.Сухомлинського про красу рідної природи, про риси людських чеснот в оповіданнях, визначати , де для нас найкраще місце на Землі.

Вчитель:

  • Згадайте, які ще твори Сухомлинського ми читали про квіти і назвіть риси людських чеснот за картами емоційних станів (діти називають твір, визначають риси людських чеснот за головною думкою оповідання).

 

Вчитель:

  • Діти, візьміть картки з зображенням квітів, розгляньте і подумайте, чим кожна квітка може пишатися (відповідь дітей: троянда – ніжними пахощами, пролісок – блакиттю неба, кульбабка – схожа на сонечко…).
  • Зараз уявіть, що ви перетворилися на пелюстки, чи хочете ви порозмовляти з квіткою? Будете квіточці задавати запитання, а вона відповідати.

Діалог з квіткою:

  • Де ти, квіточко, росла?
  • Чи є у тебе друзі?
  • Хто вони?
  • Що ти відчуваєш, коли сонечко торкається тебе своїми промінцями?
  • А вітер весняний?
  • А коли бджілка або метелик п’ють твій нектар?
  • А якщо гусінь проповзе?
  • А якщо людина захоче зірвати тебе. Що ти їй відповіси?

Вчитель:

  • Квіти – окраса Землі, вони милують наше око і «були б вони щасливі, і пахучі, і красиві. Якби ви їх не топтали, без потреби не зривали, а клумбах висівали, доглядали, поливали».

Ви згодні зі мною? (відповідь дітей).

І тоді наша маленька Батьківщина буде красивою, гарною і ми будемо пишатися нею.

Що для вас означає маленька Батьківщина? (відповідь дітей: місто Каховка, рідний дім, рідна вулиця, домівка, родина, дитячий садок…)

Вчитель:

  • Діти, подивіться, хто до нас прилетів? (журавлик).
  • Як гадаєте, звідки він прилетів навесні? (відповідь дітей).
  • Давайте згадаємо вірш П.Воронька «Облітав журавель» і дізнаємося, де він був і що бачив, а допоможе нам згадати мнемотаблиця.

Картинки по запросу Мнемотаблиця "Облітав журавель" П.Воронька

 

Діти розповідають по черзі.

1 дитина: Облітав журавель сто морів, сто земель

  Облітав, обходив, крила, ноги натрудив.

2 дитина: Ми спитали журавля:

  «Де найкращая Земля?»

  Журавель відповідає:

Разом:   «Краще рідної немає!».

 Вихователь:

  • Діти, згадайте назву відомого вам оповідання В.Сухомлинського про журавля («Журавель і папуга»).

Театр етичних мініатюр «Журавель і папуга» ( музичний супровід).

 Вчитель:

  • Діти, як ви гадаєте, де найкраще місце на Землі для журавля?
  • Подумайте і скажіть «Де найкраще місце на Землі?» для кожного з вас (відповідь дітей).

Вчитель:

  • Згадайте прислів’я про рідний край, Батьківщину.

 Діти:

  • Де рідний край, там і рай.
  • Кожному мила своя сторона.
  • У чужому краї і сонце не так світить.
  • Людина без Батьківщини, як соловей без пісні…

 Вчитель:

  • Молодці! Ви всі любите, цінуєте рідну Батьківщину, своє рідне місто, батьків, дім, рідну мову, дитячий садочок.
  • Готуючись до сьогоднішній зустрічі з творчістю В.Сухомлинського, ви, за допомогою батьків, створювали артбуки за  улюбленими творами.
  • Назвіть твори та висловіть основну думку вашого улюбленого оповідання (відповідь дітей).

Вчитель:

  • Одна сторінка залишилась пустою.
  • Пропоную заповнити сторінку малюнком або аплікацією на тему  «Що я люблю в своїм краю» (діти виконують завдання).

По закінченню роботи діти розповідають, що вони люблять у рідному краю.

Вчитель:

  • Давайте ми скажемо приємні слова про нашу велику Батьківщину, Україну словами вірша Л.Мостицької «Україна» (показ  слайдів).

Я бажаю йому лиш добра!

 

Підсумок уроку

 

Вчитель:

  • Діти, ви – майбутнє нашої країни. Нехай завжди ваші маленькі серця наповнюються любов’ю, патріотичними почуттями до Батьківщини і тоді Україна буде пишатися тим, що її діти – найкращі у світі!

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Розробки уроків
Інкл
Додано
27 листопада 2019
Переглядів
1027
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку