Інтегрований урок з використанням інноваційних технологій
« Де найкраще місце на Землі?»
(за В.Сухомлинським)
Мета: становлення морально-духовної особистості людини. Формування соціальної відповідальності та вміння відчувати й розуміти себе та інших людей. Виховання гуманістичних, патріотичних рис.
Матеріал: мнемотаблиця «Облітав журавель…» С.П.Воронька, таблиця емоційних станів людини; твори В.Сухомлинського; набір карток «Квіти»; театр етичних мініатюр «Журавель і папуга»; Чайковський «Вальс квітів», слайди, прислів’я про рідний край, Батьківщину.
Хід уроку
Привітання дітей:
Доброго ранку, рідний наш дім!
Доброго ранку гостям усім.
Доброго ранку сонечку ясному!
Доброго ранку класу прекрасному!
Звучить музика. Психогімнастика «Квітка»
Вчитель:
Присядьте, зберіть тіло у маленьку грудочку, закрийте голову руками.
Садівник зернятко доглядає, поливає (погладжує дітей по голові). Разом із теплими промінцями сонця зернятко почало проростати (діти піднімаються), розкриваються листочки (піднімають руки, тягнуться догори).
Росте стебельце (витягують тіло). З’являється бутон, що розкривається у ніжну квітку (розводять руки в сторони).
Маленька квіточка простягла свої пелюстки до сонечка і відчула їх тепло (розтискають пальці). Аж тут налетів вітерець-пустунець і запропонував погратися. Затріпотіла вона своїми листочками, спочатку легенько, а потім усе сильніше і сильніше (ворушать пальчиками). Кожна пелюсточка привіталася зі своїм сусідом (з’єднують пальці обох рук). Ми всі одна велика квітка. Давайте послухаємо, як тріпоче вона своїми пелюстками, неначе дихає. Давайте подихаємо разом! На вдих, усі роблять крок уперед, на видих – назад.
Вчитель:
(«Пелюстка і квіточка»). Згадайте останні слова автора оповідання: «Квітка і без однієї пелюстки – квітка, а пелюстка без квітки - ніщо» (відповідь дітей).
Вчитель:
Так. Ми будемо згадувати оповідання В.Сухомлинського про красу рідної природи, про риси людських чеснот в оповіданнях, визначати , де для нас найкраще місце на Землі.
Вчитель:
Вчитель:
Діалог з квіткою:
Вчитель:
Ви згодні зі мною? (відповідь дітей).
І тоді наша маленька Батьківщина буде красивою, гарною і ми будемо пишатися нею.
Що для вас означає маленька Батьківщина? (відповідь дітей: місто Каховка, рідний дім, рідна вулиця, домівка, родина, дитячий садок…)
Вчитель:
Діти розповідають по черзі.
1 дитина: Облітав журавель сто морів, сто земель
Облітав, обходив, крила, ноги натрудив.
2 дитина: Ми спитали журавля:
«Де найкращая Земля?»
Журавель відповідає:
Разом: «Краще рідної немає!».
Вихователь:
Театр етичних мініатюр «Журавель і папуга» ( музичний супровід).
Вчитель:
Вчитель:
Діти:
Вчитель:
Вчитель:
По закінченню роботи діти розповідають, що вони люблять у рідному краю.
Вчитель:
Я бажаю йому лиш добра!
Підсумок уроку
Вчитель: