Існують визначені критерії творчої активності учнів: Психологічні задатки. Здібність до зосередженняІнтелект. Пам’ять, уява. Особистісний статус. Мотивація для досягнення мети. Звички. Уподобання. Талант. Цілеспрямованість. Мета і цінності дитини( здоров'я, матеріальні цінності, спілкування)
Від здібностей до креативностіДля розвитку здібностей у дитини необхідні всі якості, з якими вона з'являється на світ. Однак лише цього для забезпечення високих досягнень недостатньо. Для учнів вся пізнавальна діяльність зосереджується в тому, щоб сприйняти і зрозуміти визначений набір знань, вмінь і навичок з різних предметів. Тому задача для нас педагогів – створити для кожної дитини такі умови, щоб всі знання вона засвоїла максимально, розвивши творчі здібності.
Форми роботи для розвитку творчих здібностей учнів. Звичайний урок (робота в парах, в групах, різнорівневі та творчі завдання);МАН , гуртки за інтересами;Проведення шкільних предметних олімпіад;Різноманітні ігрові ситуації;Лекторії, факультативи, курси за вибором;Проведення предметних тижнів;Тематичні виставки, конкурси, свята на рівні школи та районному, обласному рівнях. Поступово при участі школярів у вищезазначених заходах відбувається формування різнобічних зв'язків, як і учнями між собою, так і учителями та учнями.. При спілкуванні набувається певний досвід, який обов'язково впливає на розвиток дитини та її творчих здібностей.
Модель творчо – активної особистості уявляється у вигляді учня. З розвинутими пізнавальними здібностями і навичками;З розвиненим соціальним інтелектом;З розумінням поняття « Я – особистість»;Зі сформованою мотивацією досягнень у навчанні;Який володіє комунікативними навиками; Відкритий і доброзичливий, який володіє почуттям гумору;Той, хто вміє працювати в колективі і одночасно мати незалежність в мисленні, Той, хто ставить перед собою мету і максимально наближається до власної мети;Той, хто не боїться ризикувати;Той, який має здібності до оригінальних ідей, вигадує щось нове;З розвиненою фантазією та з розвинутою інтуїцією;З естетичним смаком та моральними цінностями. Той, який вміє дивитись на речі по – різному.
У зв'язку з цим , передбачається модель вчителя, який розвиває творчу активність учня: Доброзичливий;Інтелектуал;Має широке коло зацікавлень та вмінь;З активним характером;Володіє почуттям гумору без сарказму;Виявляє гнучкість. Готовий до перегляду своїх поглядів і постійному вдосконаленню;Має творчий світогляд;Володіє життєвою стійкістю;Цілеспрямований і наполегливий;Емоційно - стабільний;Комунікабельний;Цікавиться передовими технологіями у навчанні і вихованні, особливо, які пов'язані з розвитком творчої активності.
Реалізація творчих здібностей школярів: Перед нами, вчителями, стоїть основна задача – сприяти розвитку кожної особистості. важливо правильно скерувати, змотивувати та націлити школярів, щоб не схибили, не витратили на марно свої творчі здібності. Тому одним із завдань роботи педколективу на 2015 – 2016 н.р. є розвиток творчого потенціалу учнів , яке є одним із основних завдань програми « Основні орієнтири виховання учнів 1 – 11 класів», за основу які бере кожна виховна система загальноосвтніх навчальних закладів України.
Участь у обласних конкурсах, фестивалях Всеукраїнський конкурс шкільних робіт «Фіз. Хім. БіМ-2013» на базі Севастопольського національного технічного університету при підтримці МАН та Фонду соціально-економічного розвитку м. Севастополя, в рамках II Міжнародної науково-технічної конференції «Сучасні проблеми фізики, хімії і біології»