Урок “Я досліджую світ” 3 клас
Підручник: «Я досліджую світ» Н. Будна, Т. Гладюк, С. Забродська, Н. Шост, Л. Лисобей (ст. 139-141)
Тема уроку: Родинні стосунки
Мета:
-
формувати уявлення учнів про родинні стосунки, їхню важливість і значення для життя людини;
-
розвивати вміння спостерігати, аналізувати й оцінювати поведінку людей у родині;
-
виховувати повагу до членів родини, дружні та доброзичливі стосунки.
Тип уроку: інтегрований (дослідження, бесіда, практична робота).
Обладнання: підручник, малюнки або фото родин, картки для групової роботи, маркери, стікери.
Хід уроку
I. Організаційний момент
-
Привітання.
-
"Психологічна хвилинка" (Вчитель пропонує сказати теплі слова однокласнику праворуч).
"Подаруймо усмішку та гарний настрій один одному."
II. Актуалізація опорних знань
Бесіда з учнями:
-
Що таке родина?
-
Хто належить до вашої родини?
-
Як ви вважаєте, чому важливо мати хороші стосунки в родині?
Вправа "Ланцюжок слів"
-
Кожен учень по черзі називає слово, пов’язане з родиною (любов, підтримка, турбота тощо).
III. Повідомлення теми та завдань уроку
Вчитель: "Сьогодні ми будемо говорити про родинні стосунки, їхню важливість у житті кожної людини, а також навчимося знаходити способи підтримувати добрі стосунки в родині".
IV. Вивчення нового матеріалу
-
Робота з підручником (с. 139-141)
Читання та обговорення тексту "Родинні стосунки".
Питання до тексту:
-
Які родинні стосунки можна назвати добрими?
-
Які дії допомагають зберегти дружбу та повагу в родині?
-
Обговорення малюнків (с. 139)
Розглядання малюнків із підручника:
-
Що зображено на малюнках?
-
Які риси поведінки членів родини ви бачите?
-
Групова робота:
Завдання: "Розв’яжіть ситуацію".
Клас поділяється на групи по 4-5 учнів. Кожна група отримує картку з описом ситуації:
-
Ситуація 1: Сестра засмучена, бо загубила улюблену іграшку. Що робити?
-
Ситуація 2: Брат попросив допомогти з домашнім завданням, але тобі хочеться пограти. Як вчинити?
Презентація рішень групами.
V. Фізкультхвилинка
"Сонечко прокинулось" (рухлива вправа для розслаблення).
VI. Закріплення знань
-
Вправа "Дерево добрих справ"
Учні на стікерах пишуть або малюють, як вони допомагають вдома або що хорошого зробили для членів родини. Всі стікери прикріплюються до малюнка дерева на дошці.
-
Бесіда
-
Що приємного ви зробили для своїх рідних останнім часом?
-
Як ви плануєте допомагати своїй родині надалі?
VII. Підсумок уроку
-
Що нового ви дізналися сьогодні?
-
Чому важливо підтримувати хороші стосунки в родині?
"Мікрофон": "Я сьогодні зрозумів (зрозуміла), що..."
VIII. Домашнє завдання
-
Намалювати або написати, як ви допомагаєте своїй родині.
-
Сторінки підручника 139-141 прочитати вдома разом з рідними.