Інтегрований урок з "Я досліджую світ" та математики на тему : "Вода. Властивості води. Утворення рівностей на основі знання про склад числі 9."

Про матеріал
Мета уроку: розширити в школярів знання про воду та її властивості, розвивати спостережливість, прагнення пізнавати і досліджувати природу, розвивати дослідницький підхід до пізнання властивостей води, формувати вміння встановлювати зв’язки між об’єктами природи, закріплювати порядкову лічбу, знання геометричних фігур, розвивати обчислювальні навички, сприяти розумінню учнями ролі математики у пізнанні навколишнього світу, розвивати зв’язне мовлення дітей, увагу, творчу уяву, фантазію, дрібну моторику руки. Завдання уроку: формувати уявлення про розподіл води на Землі; формувати розуміння значення води для рослин, тварин, людей; формувати здоров’я збережену компетентність; навчати висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з однокласниками; формування уміння використовувати малюнки, схеми для ілюстрування арифметичних дій (додавання –віднімання).
Перегляд файлу

ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК

Я досліджую світ. Математика.

Тема: Вода. Властивості води. Утворення рівностей на основі знання про склад числа 9.

Мета: розширити в школярів знання про воду та її властивості, розвивати спостережливість, прагнення пізнавати і досліджувати природу, розвивати дослідницький підхід до пізнання властивостей води, формувати вміння встановлювати зв’язки між об’єктами природи, закріплювати порядкову лічбу, знання геометричних фігур, розвивати обчислювальні навички, сприяти розумінню учнями ролі математики у пізнанні навколишнього світу, розвивати зв’язне мовлення дітей, увагу, творчу уяву, фантазію, дрібну моторику руки.

Завдання: формувати уявлення про розподіл води на Землі; формувати розуміння значення води для рослин, тварин, людей; формувати здоров’я збережену компетентність; навчати висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з однокласниками; формування уміння використовувати малюнки, схеми для ілюстрування арифметичних дій (додавання –віднімання).

Очікувані результати: для чого нам потрібно мати знання про воду; щоб ви хотіли дізнатися про воду; досліджувати деякі властивості води; розпізнавати за малюнками види водойм свого краю; вміти описувати свої враження від почутого, побаченого; уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування. Сьогодні ми на уроці будемо справжніми вченими-дослідниками. Наше завдання буде полягати у визначенні властивостей води. А  головним героєм нашого уроку стане краплинка води з відомого мультфільму. Хто це? (Капітошка)

Ранкова зустріч.

1. Вітання.

Доброго ранку! Здрастуйте всі.

Добра і здоров’я  бажаємо всім

Нам настрою гарного і розумних думок

Щоб вдалим й веселим в нас вийшов урок.

2. Гра «Комплімент».

Учні стають в коло, беруться за руки. Гру починає вчитель. Він обертається до одного з учнів, і дивиться у вічі, говорить комплімент. Учень повинен відповісти: Дякую, мені дуже приємно! Потім він дарує комплімент своєму сусідові і так по колу.

Діти ,що ви відчули?

Чи буває вам приємно?

Чому люди люблять компліменти?

Діти, сьогодні на урок до нас завітала краплинка. Що це за вона, ми дізнаємося на сьогоднішньому уроці. Давайте Їй зробимо комплімент.            Слайд 1

Краплинко, ти така красива. Дякуємо тобі краплинко за воду!

Ти даруєш нам чудовий настрій. Вдалої подорожі краплинко.

Ти така прозора і чиста.

3.Обмін інформацією.

Діти, що ви уявляєте, коли я скажу слово – вода?

(Море, річка, хвилі, дощик).

А лід і сніг це вода?

(Обмін думками)

Де ви бачили таку воду.

А коли пара йде з чайника –це вода?

(Обмін думками)

4. Новини дня. Погода.

Яке сьогодні число, місяць, пора року? Що можете сказати про погоду.

Діти, сьогодні на вулиці вода сховалася в лід .Занесемо шматочок льоду в клас і дістанемо велику краплину. Цього тижня ми і будемо працювати в «Дослідницькій лабораторії». Лабораторія –це місце де проводяться досліди.

ХІД УРОКУ

1. Організаційний момент.

Подивилися на мене,

Усміхнулися усі:

Всі готові до роботи.

Всі бадьорі. Молодці!

2. Повідомлення теми та мети уроку.  Мотивація навчальної діяльності

(зацікавлення учнів темою уроків).

а) Прослуховування аудіо запису «Звук води, що ллється».

Діти, що ви почули? А зараз діти, послухайте загадку і відгадайте. Коли відгадаєте дізнаєтесь про що будемо вести мову на уроці.

Відома звіку рідина,

усяк її вживає.

Буває хмаркою вона,

Сніжинкою буває,

буває, як скло, крихка, тверда-

Звичайно (підкажіть) вода.

Отже на уроці ми будемо говорити про воду і її властивості.

3. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

А) Бесіда про воду

Вода-одна з найпоширеніших і незвичайних рідин на Землі. Вона заповнює моря, ріки, озера та падає дощем. Без води неможливе існування ні людини ні всього живого. Більша частина поверхні Землі вкрита водою. Вода є всюди. Більше половини маси тіла людини  становить вода. Рослини без води засихають, тварини гинуть, людина прожити без неї може кілька днів.

А що ви знаєте про воду? Чи побували ви біля водойм?
а) робота з підручником

  1. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

 

  1.               Творче проектування: створення гіпотези про появу води на планеті Земля.

                 Перед вами модель нашої планети Земля – глобус. Уважно подивіться на нього і скажіть, який колір переважає на глобусі? (синій, блакитний).

                 Правильно. Це колір, яким позначають воду. А чому, на вашу думку, переважає синій колір? (тому що найбільшу частину Землі займає вода).

                 Як же вода з’явилася на нашій планеті? Вчені і досить не можуть пояснити це однозначно. Існує 6 гіпотез (припущень) появи води. Дві з них я пропоную озвучити вам, переглянувши спеціальні ілюстрації.

(В процесі роботи учні мають дійти наступних висновків: вода з’явилася з надр Землі або вода потрапила до нас із космосу)

     

 

     Які припущення у вас з’явилися під час роздумів та обговорення?

 

  1.               Дослідницьке проектування: визначення властивостей води.

                 У вас на партах знаходиться різний посуд з водою. Капітошка пропонує вам самим дослідити, які властивості має вода за таким планом (мнемотехніка):

Колір   Смак   Запах   Стан  Форма

                                                           

 

                 Завдання для учнів (всі виконують мовчки):

                 Визначте колір води.

                 Спробуйте воду на смак і запам’ятайте цей смак.

                 Понюхайте воду і зробіть висновок, чи має вода запах.

                 Занурте у склянку ложку і подивіться, чи видно її. Зробіть висновок для себе.

                 Обережно перелийте воду зі склянки в інший посуд. Спостерігайте, яку форму має вода.

                 Висновки. Під час дослідницької діяльності учні з’ясовують, що вода не має кольору, не має смаку, без запаху, прозора , текуча, не має власної форми. Свої висновки учні озвучують згідно плану у вигляді поданих символів-картинок                                                                                                                

 

  1.               Творча вправа: складання рівностей на додавання

                 Краплинки води – братики та сестрички Капітошки – можуть мати різну форму.

          

            

 

 

 

                 Подумайте і скажіть, які краплинки з якими номерами потрібно взяти, щоб створити число 9?

 

 

    

 

 

 

 

 

 

  1.               Фізкультхвилинка «Райдуга»
  2.               Ознайомлення з трьома станами води

Слайд 2

                 Досліди (показує вчитель)

                 Потрусити термосом (звук). Тут вода. Як таке може бути? (це лід – вода, яка замерзла). Лід утворюється при низьких температурах. Чи може лід перетворитися на воду? Що для цього потрібно зробити? (нагріти його)

                 Кипить чайник. Що ви бачите? (водяну пару).  Водяна пара утворюється при високих температурах. Скажіть, куди зникають калюжі? Чому мокра випрана білизна стає сухою? (вода випаровуються постійно, влітку – швидше, в холодну погоду – повільніше)

                 Накриваю його тарілкою і збираю водяну пару. Водяна пара перетворюється в рідину – звичайну воду.

 

                 Висновок: вода буває в трьох станах: рідкому – звичайна вода; твердому – сніг, лід; газоподібному – водяна пара.

 

  1.               Ознайомлення з трьома станами води в природі: кругообіг води

Слайд 3

                 Вода в природі перебуває у таких трьох станах і постійно рухається по колу. Пропоную вам переглянути навчальний мультфільм «Кругообіг води в природі».

                 Перегляд мультфільму.

                 Кейс-метод «Переказ – демонстрація». Відтворення переглянутого сюжету у вигляді казки «Подорож Капітошки» за таблицею.

 

  1.         Узагальнення та систематизація знань (міжпредметні зв’язки з математикою)
  1.     Значення води, їжі та повітря для життя людини. Розвиток обчислювальних навичків. «Математичний ланцюжок»

       Пригадайте, які 5 умов необхідні для життя (вода, кисень, їжа, світло і тепло).

Пропоную вам обчислити «Математичні ланцюжки» і ви дізнаєтесь, що є найнеобхіднішим для життя людини – їжа, вода чи повітря:

                 -4               +5               -3                   6 тижнів

 

                  +5                -7               +6                 7 днів

 

                +3               -2                +4                   5 хвилин

 

       Так що є найнеобхіднішим для життя? (повітря)

       Та у народі кажуть: «Водиця – всьому цариця». Про величезне значення води для живої природи ми поговоримо на наступному уроці.

 

  1.     Кейс-метод «Ситуаційний аналіз». Розбір ситуацій, представлених ілюстраціями. Розвиток обчислювальних навичків.

 

                 А тепер спробуємо розібратись в деяких життєвих ситуаціях, і ви зрозумієте, як важлива математика для пізнання навколишнього світу.

 

Ситуація 1 

 

Влітку мама прала білизну протягом 1 години. Білизна висохла за 2 години. Через скільки годин речі можна одягнути? (через 3 години)

 

                 Чому речі висохли? (бо з них випарувалася вода)

 

 

 

Ситуація 2

 

    

Петрик приготував чай для всієї родини і витратив 3 л води. Після вечері він вимив увесь посуд, на що витратив ще 5 л води. Скільки всього літрів води витратив Петрик? (8 л води)

 

                 Чи можна економити воду під час миття посуду? Яким чином? (мити посуд в окремій ємкості)

                 Запитайте у батьків інші способи економії води. На наступних уроках ми продовжимо роботу з теми «Вода», і нам дуже потрібні будуть поради від ваших родин!

 

  1.         Підсумок уроку. Рефлексія

 

                 Чи справдилися ваші очікування від уроку? Що нового ви дізналися про воду?

                 Повторимо властивості води за планом у вигляді символів-картинок.

                 Відгадайте загадку:

Відома з віку рідина,
Усяк її вживає.
Буває хмаркою вона,

Пушинкою буває,

Бува, як скло, крихка й тверда –

Звичайна, підкажіть, … (вода).

                 Про які три стани води розповідає ця загадка? (рідкий, твердий та газоподібний)

 

  1.            Фокуси з водою (додатковий матеріал)
  1.     «Склянка п’є воду»

Обладнання:

Блюдце з зафарбованою водою, свічка, сірники, склянка

Процес:

В блюдце ставлю свічку, запалюю, накриваю склянкою.

Результат:

Вода піднімається в склянку

 

  1.     «Чарівниця – водичка»

Обладнання:

Склянка з водою, фенолфталеїн, розчин харчової соди, оцет

Процес і результат:

У воду вже додано пігулку фенолфталеїну (розчин прозорий). Доливаю туди розчин харчової соди – вода стає яскраво-малинова. Наливаю оцет – вода знов стає прозорою.

 

  1.     «Лавова  лампа»

Обладнання:

Бокал, рослинна олія, вода, фарбник рідкий, шипучий аспірин

Процес і результат:

В бокал наливаю рослинну олію, доливаю теплу воду, фарбник (кульки фарби опускаються на дно). Додаю таблетки шипучого аспірину (кульки фарби починають рухатись). Цей дослід можна підсвітити телефоном.

 

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

ІНТЕГРОВАНИЙ УРОКВода. Властивості води.

Номер слайду 2

Пригоди краплинки. Слайд 1

Номер слайду 3

Якою буває вода?

Номер слайду 4

Слайд 2

Номер слайду 5

Рідкий стан

Номер слайду 6

Твердий стан

Номер слайду 7

Газоподібний стан

Номер слайду 8

Як мандрує вода?Слайд 3

Номер слайду 9

Де живе вода?

Номер слайду 10

Криниця

Номер слайду 11

Струмок

Номер слайду 12

Джерело

Номер слайду 13

Річка

Номер слайду 14

Ставок

Номер слайду 15

Болото

Номер слайду 16

Озеро

Номер слайду 17

Море

Номер слайду 18

Океан

Номер слайду 19

Дякую за увагу!

zip
Додано
9 червня
Переглядів
242
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку