Інтегрований урок Я досліджую світ 3 клас
Тема : Досліджуємо космос
Мета: Формувати уявлення учнів про Сонячну систему;поглиблювати знання дітей про планети Сонячної системи, навчити розрізняти їх;закріпити знання про порядок планет у Сонячній системі; удосконалювати навички створення простого медіапродукту; активізувати пізнавальну діяльність дітей; збагачувати активний словник відповідно до тематики тижня; розвивати самостійне мислення, вміння досліджувати, уяву, доказове та зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, дрібну моторику, критичне мислення, навички вільного спілкування; виховувати цікавість до наукових знань, бажання дізнаватися більше.
Організація класу
-Рада вас вітати на уроці ЯДС.
-У мене зараз гарний настрій, ось такий.
-Якщо у вас також гарний настрій, підніміть жовту цеглинку.
-Молодці , у всіх гарний настрій, я дуже рада!
-Якщо ви любите ЯДС, підніміть червону цеглинку. (Які розумники).
-Підніміть зелену цеглинку ті, хто любить досліджувати космос? (Всі , молодці)
-Підніміть синю цеглинку ті, хто знає, скільки планет належать Сонячній системі? Скільки ? (Чудово!)
-Підніміть помаранчеву цеглинку ті, хто вже знає, які відмінності є між ними? (Дякую)
Сьогодні , ми з вами на уроці продовжимо досліджувати космос: які існують небесні тіла та з'ясуємо відмінності, які є між ними. Також попрацюємо з математичним килимком, в парі, групі, створимо моделі планет Сонячної системи.
А щоб рухатися далі, нам треба виконати
1Математичне випробування
-Візьміть, будь ласка, килимки, поставте цеглинки на старт лінію, будемо працювати в парі, тож домовтеся,хто за які кольори відповідає . Готові. Починаємо.
С вперед
Ч назад
Б назад
З вперед
С назад
Ж вперед
П вперед
Ч назад
З назад
Б назад
С назад
П вперед
-Перевірте, якщо так у вас вийшло, поаплодуйте собі.
-Перше випробування пройдено, рухаємося далі.
-Друге випробування Істинні та хибні твердження на тему Космос. (учні за допомогою цеглинок показують істинне та хибне твердження)
Сонце - це планета.
Планети, які обертаються навколо Сонця, утворюють Космічну систему.
Земля — єдина планета Сонячної системи.
Сонце — найближча до нас зірка, розжарена газова куля.
Життя на Землі неможливе без Сонця.
Сонце обертається навколо своєї осі.
Земля рухається навколо Сонця.
Спостерігати за Сонцем можна, дивлячись у бінокль, підзорну трубу.
Відгадайте загадку
Бігають навколо вогника
Шість синочків і дві дочки.
Промайнуть роки і дні,
Але не зустрінуться вони. (Планети)
- Слово «планета» у перекладі з давньогрецької означає «та, що блукає». Спробуйте пояснити, чому давні вчені дали цим небесним тілам таку назву.
- Які планети вам відомі?
IV. Вивчення нового матеріалу.
1) Перегляд відео «Планети Сонячної системи»
- Назвіть схожість і відмінність планет Сонячної системи? (Усі планети обертаються навколо Сонця. Планети мають форму кулі. Вони розрізняються за розміром і знаходяться на різній відстані від Сонця.)
Руханка Гра «День і ніч»
Учні утворюють коло, у центрі якого стоїть ведучий — «Сонце». Узявшись у боки, діти ілюструють рух Землі навколо своєї осі. За сигналом ведучого «День!» учасники гри повертаються обличчям до «Сонця» й піднімають руки догори. А коли ведучий подає сигнал «Ніч!», гравці повертаються до «Сонця» спиною, присідають, затуляючи обличчя руками.
2)Робота за підручником ст18 (ЯДС 3 клас Воронцова)
-Прочитайте текст і розгляньте зображення в підручнику на с 18
3) Вправа «Запам'ятай» Щоб запам’ятати послідовність планет,які обертаються навколо Сонця, пропоную вам вивчити запам’яталочки.
4)Вправа «Навчаючись – вчуся» «екіпажі космічної експедиції»
Кожний «екіпаж» досліджував за підручником та додатковим матеріалом свої планети.
І вам завдання за допомогою лего систем створити моделі планет Сонячної системи та презентувати їх. (На виконання завдань дається 5-7 хвилин).
5) Презентації «екіпажів космічної експедиції»
Закріплення вивченого матеріалу
1) Вправа «Упізнай планету»
-Створюючи моделі планет Сонячної системи ви дізналися багато цікавого про ці об’єкти. Спробуйте упізнати планети за їх характеристиками
2)Гра «Знайки»
□ Як упакована їжа космонавтів? (У тюбики.)
□ Одяг космонавтів. (Скафандр.)
□ Головне світило нашої Сонячної системи. (Сонце.)
□ Небесне світило, прекрасно видиме з Землі на нічному небі. (Місяць.)
□ Транспортний засіб, що літає в космос. (Космічний корабель, ракета.)
□ Перший космонавт, який полетів у космос. (Юрій Гагарін.)
□ Ділянка зоряного неба з назвою. (Сузір’я.)
□ Яку форму має сузір’я Великої Ведмедиці? (Ківш.)
Рефлексія