|
Інтегрований урок
з ядс та
образотворчого мистецтва
для учнів 2 класу
Підготувала:
вчитель початкових класів
Гімназії № 34
Сумської Алли
Володимирівни
Мета:
Тип уроку: інтегрований. Міжпредметні зв’язки: природознавство та образотворче мистецтво.
Обладнання: сюжетні дидактичні картки, аркуші з розпочатим малюнком, роздатковий матеріал – зірочки, плакат «Бризки веселки», опорні картинки до прислів’їв, клубок ниток.
ХІД УРОКУ I. Організація класу до уроку. Пролунав уже дзвінок, нас він кличе на урок! II. Актуалізація опорних знань.
Помирились сонце з хмарою, І тепер танцюють парою. Ллється дощ, і сонце світить, Усміхаються їм діти. Райдуга місток зробила — Сонце з Хмарою здружила. Хай з них приклад беруть діти. (розгляд плакату, бесіда)
III. Оголошення теми і завдань уроку.
IV. Вивчення нового матеріалу 1. Перший колір червоний – це Любов Діти стають у коло та закривають очі. Вчитель пропонує згадати, що діти люблять понад усе на світі, а потім дає комусь із них чарівну Квітку Любові та просить розповісти про те, що він згадав. Потім квітка передається по колу, і кожен розповідає про те, що він любить понад усе на світі.
2. Другий колір жовтогарячий – це Чесність Дослід з водою «Чудодійне зникнення» (Вчитель демонструє дітям банку з чистою водою.) — Уявіть собі, що це — ваша душа. Чиста, незаплямована ні обманом, ні нечесними вчинками. Але з вами щось трапилось, і ви одного разу сказали неправду (додає фарби), а ланцюжок потяг другу неправду (знову доливає фарби). Душа ваша помутніла, їй важко, вона страждає, болить. Ви не винесли цих душевних мук і в усьому зізналися (вливає «Білизну» — засіб для відбілювання). — Якою знову стала вода? (Чистою, прозорою) — Чого нас може навчити цей дослід? (Людей не можна обманювати. Потрібно говорити правду, якою б вона не була.) — У народі є золоте правило. (Краще гірка правда, ніж солодка брехня.) — Брехня — як бур’ян: коли його вчасно не вирвати із корінням, то він шириться і повністю оволодіває нами. Справедливість думок і вчинків робить нас кращими, дозволяє нам жити гідно.
3. Третій колір жовтий – це «Чуйність» — Що для вас означає це слово? Дидактична гра «Оціни вчинок» — Чи можна назвати чуйними наступних хлопчиків? Вчитель розповідає таку ситуацію: Миколка і Іван запросили Юлю покататись на санчатах. Юля боялася з’їжджати з гірки. Миколка сказав, що це зовсім не страшно, і на підтвердження з’їхав сам. Юля сіла на санки. На середині гірки вони перекинулися, і Юля опинилася на снігу. Вона заплакала. А хлопчики пройшли повз неї. — Що б ви зробили на місці Миколки і Івана? (Допомогли б дівчинці піднятися, привезли б санки, сіли і з’їхали з нею разом — необхідно обов’язково прийти на допомогу.)
4. Четвертий колір зелений – це Щедрість Гра «Щедрі зірочки» Усі діти – «щедрі зірочки». Під музику вони кружляють у зіркових хороводах. Музика обривається, всі «зірочки» завмирають. Вчитель торкається однієї з них, вона розповідає які подарунки та для кого приготувала. Тільки-но «зіронька» розповіла про свій подарунок, вона оживає та починає знову кружляти у зірковому хороводі. Гра триває доти, доки всі «зіроньки» не оживуть.
5. П’ятий колір блакитний – це Уміння взаємодіяти Гра «Домалюй малюнок» Обладнання. Великі аркуші паперу, олівці. Художник почав малювати з друзями малюнок. Уважно роздивіться його, подумайте, що саме хотів зобразити художник? Візьміть олівці, продовжуйте домальовувати (робота за рядами).
6. Шостий колір синій – це Ввічливість Діти по черзі називають ввічливі слова, передаючи уявну чарівну паличку.
7. Сьомий колір фіолетовий – це Вміння радіти і веселитися разом Слухання пісні про Дружбу. Обговорення правил дружби.
V. Закріплення вивченого 1. Робота над прислів’ями: Друга за гроші не купиш. Де дружніші, там сильніші. - Як розумієте ці прислів’я? Вивчення прислів’їв за опорними малюнками.
Аплікація веселки (технікою м’ятих серветок)
V. Підсумок уроку 1. Гра «Чарівний клубочок» Обладнання. Клубок ниток. Учні стоять у колі, передають один одному клубок ниток так, щоб у тих, хто вже тримав клубок, в руках залишилась нитка. Передаючи клубок, розповідають про те, що для них є дружба. Коли клубок повертається до вчителя, всі натягують спільну нитку, закривають очі, уявляючи, що всі вони складають єдине ціле, що кожен з них важлива частина цього цілого.
2. Підбиття підсумків. Рефлексія. Технологія «Незакінчене речення» • Сьогодні я дізнався (лася)... • Було цікаво... . • Тепер я знаю як ...
Вчитель: Дякую за роботу. Всі були молодці! |
|
1