Інтегрований урок з ЯДС у 2 класі (природнича, технологічна, мовно-літературна галузі) Тема: Птахи взимку .Виготовлення екогодівнички.

Про матеріал
Інтегрований урок з ЯДС у 2 класі (природнича, технологічна, мовно-літературна галузі) Тема: Птахи взимку .Виготовлення екогодівнички. Стане в нагоді вчителям початкової школи, вихователям ГПД та ДНЗ, студентам педагогічних навчальних закладів.
Перегляд файлу

Інтегрований урок з ЯДС у 2 класі

(природнича, технологічна, мовно-літературна галузі)

Тема: Птахи взимку .Виготовлення екогодівнички.

Мета:

Формування предметних компетентностей: активізувати бажання дітей допомагати птахам у несприятливу пору року; підвести до розуміння , що птахи – наші друзі, їх необхідно оберігати; виготовити екогодівнички та підгодовувати пташок ; розвивати спостережливість, дослідницьку діяльність учнів; свідоме та раціональне пізнання навколишнього світу без завдання йому шкодити; виховувати у дітей любов до птахів, дбайливе ставлення до них;

Формування ключових компетентностей: спілкування державною  мовами; уміння навчатися впродовж життя; компетентності в природничих науках і технологіях.

Обладнання:  корм для птахів( різні крупи, борошно , комбікорм. гарбузове та соняшникове насіння,палички для соку, нитки, форми для печива , відеоролик, малюнки птахів, телеграма від птахів.

Тип уроку: комбінований

Освітні галузі: природнича, технологічна, мовно-літературна.

Хід уроку

І. Вступна частина. Організаційний момент

    Радо клас вітає нас,

    Вже настав навчання час.

    Ми щасливі та здорові,

    До уроку ми готові.

ІІ.  Повідомлення теми та мети уроку

                                                                          Прилетіли гості,

Сіли на помості.

     Без сокири і лопати

                                                             Поробили собі хати. (Птахи)

Птахи – наші друзі. Про них складено чудові пісні та вірші, легенди і казки. Неможливо навіть уявити нашу землю без птахів.

. А девіз нашого уроку буде такий:

Ми друзі і вірні, і щирі,

Бо ми бережем повсякчас

Пташок, що літають у вирій,

І тих, що зимують у нас.

  • III. Мотивація навчально-трудової діяльності учнів.

1.Прослуховування фонограми спів птахів(гра «День і ніч»)

Що ви відчули?

2.Гра «День і ніч»  Емпатія «Я птах» ( фонограма «Снігова заметіль»)

А що тепер ви відчули?

Ой мороз, який мороз! 
Нас усіх проймає дрож. 

- Вам, дівчатка і хлоп’ятка, 
Тепло, бо у вас є хатка, 
А у нас нема хатинки 
Й на обід - ані зернинки.

 

Від кого це посилання?

IV. Вивчення нового матеріалу.

1)Бесіда

А чи всі птахи у нас зимують?Чому?

Перелітні птахи –це ……

Зимуючі – це…….

2)Перегляд відеоролика.

Діти переглядають і коментують відео «Птахи взимку» (https//youtu.be/21MH3L1WIIU).

- Який висновок можна зробити, переглянувши відео?

Висновок.(Узимку життя птахів залежить від того, чи знайдуть вони корм. Кожен з нас може допомогти птахам пережити голодні часи.)

V. Закріплення нового матеріалу.(Конструктор « Лего», малюнки птахів)

1. Гра «Посади птахів до годівнички»

-Назвати птахів , які показує вчитель і показати лего чи це перелітній птах(зелений колір), чи це зимуючий(синій)

- Як ви вважаєте, яких птахів ми запросимо до годівнички – перелітних чи зимуючих?(Зимуючих)

Синій колір – це сигнал птахам, що їх запрошують до годівнички.

2. Цікава інформація про зимуючих птахів(розповідають заздалегідь підготовлені учні)

VI. Практична робота.

Словник: екогодівничка

1.Перегляд відео « Екогодівнички для птахів»

Фізкультхвилинка

Учитель промовляє текст, а діти повторюють за ним тільки рухи.

    Крильця пташки розправляють,

    Їх до сонця піднімають.

    Потім можна політати

    І комашок поганяти.

    На галявину злетілись,

    Там зерна вони наїлись.

    Потім знову полетіли,

    У гніздечко швидко сіли.

2.Вступний інструктаж.

1) повідомлення назви, мети і завдань практичної роботи;

2) ознайомлення з технічними вимогами об’єктів праці (зразків);

Який корм варто заготовляти та згодовувати птахам.

Найкращим кормом для птахів є звичайне соняшникове насіння (дуже полюбляють снігурі та синиці), але пам’ятайте: воно має бути не смаженим. Дрібним птахам , які мають маленький дзьоб, важкувато добути ядро зі шкаралупи, тому радимо  потовкти насіння.

   Годівнички можна наповнювати просом, подрібненим кукурудзяним зерном, гарбузовим насінням, насінням бур’янів (кропиви, лободи, лопуха), дині, плодами горобини, калини. До корму можна підмішувати насіння маку в невеликій кількості. Ним люблять ласувати чижі . Для зимової підгодівлі дроздів викладайте на сніг шматочки яблук і грушок.

   Рештки від сала, кістковий мозок, залишки топленого жиру, крихти тістечок, печива,хліба, тощо – усім цим можна сміливо ділитися з птахами взимку.

3) повідомлення вказівок про підготовку до роботи, організацію робочого місця, дотримання правил безпеки праці (вказати, на що особливо звернути увагу);

4) пояснення і показ прийомів та способів виконання нових операцій і трудових дій ,

3. Робота в групах Самостійне виготовлення екогодівнички учнями під контролем і за допомогою вчителя

4.Заключний інструктаж.

1) підведення підсумків практичної роботи;

2) відзначення кращих робіт і їх демонстрування;

3) аналіз найхарактерніших помилок і недоліків у роботі учнів; з’ясування причин, які призвели до помилок;

5.Творче перенесення знань у нові ситуації

1) Вікторина «Чи знаєш ти птахів?»

  1. Якого птаха називають лісовим лікарем? (Дятла)
  2. Який птах висиджує пташенят узимку? (Шишкар)
  • А як ви вважаєте, чому шишкар виводить своїх пташенят узимку, а не влітку? (Шишкарі живляться насінням шишок. Узимку багато корму для пташенят, оскільки дозріло насіння шишок. А гніздо у шишкаря тепле, і мама, як пухова ковдрочка гріє, тому мороз не страшний)

3. Голівка у цієї пташки в чорній шапочці, а грудка яскраво жовта. Вона їсть несолоне сало, м'ясо, рибу. (Синиця)

4. Якому птахові дали назву за властивість з’являтися з першим снігом?(Снігурі)

5. Якого птаха називають компанійським, хатнім ?(Горобця)

2) Вправа «Метод Прес» «Допоможи журавлику»

- Уявіть, діти, що журавель не хоче відлітати у вирій. Переконаймо , що йому необхідно полетіти у вирій.

Ключові слова:

Я вважаю,     …. (журавлику, тобі обов’язково потрібно летіти у вирій).

Тому що … (взимку ти загинеш).

Наприклад, … (ти не зможеш у грудні відшукати собі їжу, оскільки буде холодно, вода у водоймах замерзне і ти загинеш від голоду).

Отже, … (вирушай швидко у дорогу)!

VII. Підведення вчителем підсумків заняття

      Чому потрібно допомагати птахам узимку?

Яких птахів узимку можна зустріти в наших лісах? Чим вони живляться?

Які осілі птахи прилітають ближче до людських осель?

 

  •                   Дякую вам, діти, за те, що були такими активними та мудрими.  Маю надію, що ви зрозуміли, що зима важка пора для птахів. В зимовий час птахи гинуть не стільки від холоду, а від того, що не вистачає їжі.Ось у ці скрутні хвилини на допомогу повинні прийти ми. Розвішуйте годівнички в школі, дома, хоча й вже останній місяць зими.
  •                   Сподіваюсь, що сьогоднішня наша зустріч дала вам можливість ще більше пізнати і полюбити птахів, цю справжню окрасу природи. Кожен із нас повинен усвідомити, що птахи – наші справжні друзі та незамінні помічники.

 

VIIІ. Прибирання робочих місць

 

docx
Додано
21 лютого 2021
Переглядів
819
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку