Урок - екскурсія з природознавства у 2 класі
Милування природою на тему « Весняні квіти землю прикрасили»
Епіграф уроку:
І заквітне наше поле,
І зазеленіє,-
Знов його весна прекрасна
Квіточками вкриє. Леся Українка
Тема. Весняні квіти землю прикрасили
Мета : вчити дітей спостерігати і бачити красу навколишньої природи ;
поглиблювати знання про дикорослі ранньоквітучі рослини;
прищеплювати любов до рідної природи та бережливе ставлення до неї ;
дотримуватися найпростіших норм мовленнєвого етикету ;
вступати в діалог;
співпрацювати з товаришами.
Обладнання : малюнки ранньоквітучих рослин ,вірші ,загадки , відео легенди, презентації ранньоквітучих рослин .
Тип уроку: урок-екскурсія.
ХІД ЕКСКУРСІ Ї
І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
1. Коротка бесіда про правила поведінки в лісі.
- Діти, зараз ми з вами вирушимо в гості до природи - в ліс. А в гостях, як ви знаєте, треба поводитися чемно. Давайте згадаємо правила поведінки на природі.
2.Згрупований вихід на подвір'я.
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.Бесіда.
-Яким був ліс взимку?
-Яка зараз пора року? Який місяць?
- Які весняні місяці ви знаєте?
-Як вони отримали свої назви?
-Назвіть їх у правильній послідовності.
-Які явища в природі характеризують їх?
( асоціативний кущ « Весна» )
Сонячна ВВ Буйна
Весела
2.Характеристика сьогоднішньої погоди.
- Визначити число, місяць, рік.
- Визначити ознаки погоди на сторінці календарика весни умовними позначками (повітря, стан неба, наявність і сила вітру, опади, довжина тіні від гномона).
3.Узагальнення результатів спостережень.
- Як змінилася температура повітря?
- Який напрямок вітру переважав?
- Які опади? Чому?
- Як змінюється висота Сонця над горизонтом весною в порівнянні з зимою?
- Як змінюється тривалість дня весною?
- Коли весною тривалість дня і ночі однакові?
- Як називається цей день?
- Що спричиняє весняні зміни в природі?
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
1.Розгадування загадки.
Я найперша зацвітаю
Синім цвітом серед гаю.
Відгадайте , що за квітка ,
Бо мене не стане влітку.( Пролісок)
Дуже дивну назву маю,
Всіх теплом я зігріваю.
Можу й холодом дихнути,
Якщо зверху листки торкнути. ( Мати- й – мачуха)
Перша квіточка весняна
Тихо під сніжком куняла.
Дмухнув вітерець тепленький,
І з’явився цвіт біленький. ( Підсніжник)
Квітка я ніжна, низенька, дрібна.
Коли розцвітаю, приходить весна.
Мій цвіт фіолетовий,п’ять пелюсток.
І довго я квітну між інших квіток. ( Фіалка)
Я на інших геть не схожий;
Кучерявий та пригожий.
Постелю під голе віття
Фіолетове суцвіття . ( Ряст)
( Показ презентації « Перші весняні квіти» ,Білевич Тетяна Володимирівна, Всеосвіта )
2.Милування природою
Діти знаходять ранньоквітучі квіти в природі і описують їх зовнішній вигляд та милуються їх красою .
3. Організоване повернення до школи
ІV. ЗАКРІПЛЕННЯ ТА ОСМИСЛЕННЯ ЗНАНЬ
1. Слухання вірша
Кожна квітка , як у віночку,
В хороводі йде в таночку.
Щедро людям красу дарує,
Коли навесні у лісі квітує.
2.Охорона рослин
Чи завжди ми добре ставимось до ранньоквітучих рослин ? Повертаючись із прогулянки, інколи несуть цілі оберемки квітів. Особливо багато знищують пролісків, рясту, фіалок та конвалій. Буває ,що не донісши додому викидають,бо на сонці вони дуже швидко в’януть.
3.Слухання легенди про походження проліска.
- Як звали дівчину? Про що благала Катерина матінку - земельку?
( відео « Легенда про пролісок» читає Дмитро Новак автор )
4. Гра « Знайди ранньоквітучі»
Серед різних фото квітів треба знайти тільки ранньоквітучі.
( Презентація « Весняні квіти» ,Наурок )
V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
1.Підсумкова бесіда.
- Де ми були на екскурсії?
-Які зміни в природі ви помітили?
-Про що цікаве ви дізналися на екскурсії?
VI . ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Намалюйте ранньоквітучу квітку, яка вам сподобалася.
Класний керівник : Л. Б. Ганул
1)Література : В.Й. Шевчук Зелений дивосвіт Поділля: Розповіді травознавця.- Одеса : « Маяк», 1989.-стор.97-99
3)Відео « Легенда про пролісок» читає Дмитро Новак автор
5) Презентація « Перші весняні квіти» ,Білевич Тетяна Володимирівна, Всеосвіта