Урок - екскурсія " Весняні квіти землю прикрасили"

Про матеріал
Матеріал можна використати на уроці ЯДС перед екскурсією у весняний ліс. У презентації використані легенди, загадки, презентації про перші весняні квіти та бережне ставлення до них .
Перегляд файлу

Урок  - екскурсія з природознавства у 2 класі

Милування природою на  тему « Весняні квіти землю прикрасили»

Епіграф уроку:

І заквітне наше поле,

І зазеленіє,-

Знов його весна прекрасна

Квіточками вкриє. Леся Українка

Тема. Весняні квіти землю прикрасили

Мета : вчити дітей  спостерігати і бачити красу навколишньої природи ;

 поглиблювати знання про дикорослі ранньоквітучі рослини;

 прищеплювати  любов до рідної природи та бережливе ставлення до неї ;

 дотримуватися найпростіших норм  мовленнєвого етикету ;

 вступати в діалог;

 співпрацювати з товаришами.

Обладнання : малюнки ранньоквітучих рослин ,вірші ,загадки , відео легенди, презентації ранньоквітучих рослин . 

Тип уроку:  урок-екскурсія.

 

                                           ХІД ЕКСКУРСІ Ї

 

І.    ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

1. Коротка бесіда про правила поведінки в лісі.

- Діти, зараз ми з вами вирушимо в гості до природи -  в ліс. А в гостях, як ви знаєте, треба поводитися чемно. Давайте згадаємо правила поведінки на природі.

  • Не ламати гілки дерев і кущів;
  • не псувати кору дерев;
  • не залишати сміття;
  • виконувати правила безпеки;
  • не залишати самовільно екскурсію;
  • не відставати від групи.

 

2.Згрупований вихід на подвір'я.

 

 

II.   АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1.Бесіда.

      -Яким був ліс взимку?

      -Яка зараз пора року? Який місяць?

 - Які весняні місяці ви знаєте?

 -Як вони отримали свої назви?

 -Назвіть їх у правильній послідовності.

      -Які явища в природі характеризують їх?

( асоціативний кущ « Весна» )

 

 

       Сонячна                            ВВ                                            Буйна

 

 

 

 

 

                                                      Весела

 

 

2.Характеристика сьогоднішньої погоди.

      - Визначити число, місяць, рік.

      - Визначити ознаки погоди на сторінці календарика весни умовними позначками (повітря, стан неба, наявність і сила вітру, опади, довжина тіні від гномона).

  3.Узагальнення результатів спостережень.

- Як змінилася температура повітря?

- Який напрямок вітру переважав?

- Які опади? Чому?

- Як змінюється висота Сонця над горизонтом весною  в порівнянні з зимою?

- Як змінюється тривалість дня весною?

- Коли весною тривалість дня і ночі однакові?

- Як називається цей день?

- Що спричиняє весняні зміни в природі?

 

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ   ТА МЕТИ УРОКУ

   1.Розгадування загадки.

Я найперша  зацвітаю

Синім  цвітом серед гаю.

Відгадайте , що за квітка ,

Бо мене не стане влітку.( Пролісок)

 

Дуже дивну назву маю,

Всіх теплом я зігріваю.

Можу й холодом дихнути,

Якщо зверху листки торкнути. ( Мати- й – мачуха)

 

Перша квіточка весняна

 Тихо під сніжком куняла.

 Дмухнув вітерець тепленький,

 І з’явився цвіт біленький. ( Підсніжник)

 

 

Квітка я ніжна, низенька, дрібна.

 Коли розцвітаю, приходить весна.

 Мій цвіт фіолетовий,п’ять пелюсток.

 І довго я квітну між інших квіток. ( Фіалка)

 

Я на інших геть не схожий;

 Кучерявий та пригожий.

 Постелю під голе віття

 Фіолетове суцвіття . ( Ряст)

( Показ презентації « Перші весняні квіти» ,Білевич Тетяна Володимирівна, Всеосвіта )

 

  2.Милування природою

Діти знаходять ранньоквітучі  квіти в природі і описують їх зовнішній вигляд та милуються їх красою .

 

3. Організоване повернення до школи

 

ІV.   ЗАКРІПЛЕННЯ ТА ОСМИСЛЕННЯ ЗНАНЬ

 

1. Слухання вірша

Кожна квітка , як  у віночку,

В хороводі йде в таночку.

Щедро людям  красу дарує,

Коли навесні у лісі  квітує.

 

2.Охорона рослин

Чи завжди ми добре ставимось до ранньоквітучих рослин ? Повертаючись із прогулянки, інколи несуть цілі оберемки квітів. Особливо багато знищують пролісків, рясту, фіалок та конвалій. Буває ,що не донісши додому викидають,бо на сонці вони дуже швидко в’януть.

  • Пам’ятайте , що зриваючи багато ранньоквітучих квітів, ви нівичите природу. Є рослини , яких у природі залишилось мало, їм загрожує знищення, зникнення. Рідкісні рослини занесені до Червоної книги України.

( Презентація « Ранньоквітучі рослини занесені до Червоної книги України - Вчитель: Борканин Л. П. )

 

3.Слухання легенди про походження проліска.

- Як звали дівчину? Про що благала Катерина  матінку - земельку?

( відео « Легенда про пролісок» читає Дмитро Новак автор )

4. Гра « Знайди ранньоквітучі»

 

Серед різних фото  квітів треба знайти тільки ранньоквітучі.

( Презентація « Весняні квіти» ,Наурок )

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

 

1.Підсумкова бесіда.

     - Де ми були на екскурсії?

-Які зміни в природі ви помітили?

-Про що цікаве ви дізналися на екскурсії?

 

VI . ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 

Намалюйте ранньоквітучу  квітку, яка  вам сподобалася.

 

 

                                                    Класний керівник : Л. Б. Ганул

 

1)Література : В.Й. Шевчук Зелений дивосвіт Поділля: Розповіді  травознавця.- Одеса : « Маяк», 1989.-стор.97-99

2)Презентація « Ранньоквітучі рослини занесені до Червоної книги України - Вчитель: Борканин Л. П. ,Всеосвіта

3)Відео « Легенда про пролісок» читає Дмитро Новак автор

 

4)  Презентація « Весняні квіти» , Наурок

5)  Презентація  « Перші весняні квіти» ,Білевич Тетяна Володимирівна, Всеосвіта

 

docx
Додав(-ла)
Ганул Людмила
Додано
21 лютого 2021
Переглядів
1009
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку