Інтегрований урок математики, читання та я досліджую світ
Тема: Заочна екскурсія до зоопарку. Переставна властивість дії додавання.
Мета: продовжити роботу над розвитком пізнавальних здібностей, сприяти формуванню в учнів поняття переставна властивість додавання та умінь використовувати переставну властивість при додаванні; формуванню обчислювальних умінь та навичок в межах 10, передумов пошукової діяльності, інтелектуальної ініціативи; розвивати логічне мислення, увагу та математичне мовлення шляхом вправ та задач; вихованню дбайливого ставлення до живої природи.
Предметні компетентності: знає склад числа; додає та віднімає в межах 10; знає та називає компоненти дій додавання та віднімання; виконує практичні дії для зв’язку між компонентами додавання та віднімання; утворює рівності на основі складу числа та практичних дій.
Ключові компетентності: вміння вчитися – дотримуватися організації робочого місця, правильної організації навчального приладдя, співпраці в парі, відповіді на питання математичною мовою, співвідносити результат із зразком, самоконтролювати знання та уміння; інформаційно-комунікативна- знаходити завдання в підручнику, орієнтуватися на сторінці зошита, користуватися роздатковим матеріалом; загальнокультурна- дотримуватися правил поведінки на уроці; здоров’язбережувальна – правильна постава, хвилинки відпочинку; соціальна- чистота робочого місця.
Вид уроку: інтегрований (математика, я досліджую світ, читання)
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Обладнання: набір грошових знаків, букви та цифри на магнітах, картки для групової роботи, конверти із завданнями для роботи в парах, звукозапис голосів тварин, відео « Київський зоопарк», набір «Танграм».
Хід уроку
І.Організаційна частина
Візьмемось за руки та станемо в коло.
Радість та усмішки хай сяють навколо.
Вушка – прислухайтесь, очки – придивляйтесь.
Носик – глибше дихай, ротик – посміхайся,
Спинки – розправляйтесь, ручки – піднімайтесь.
Нумо, до роботи дружно всі взялись.
ІІ.Створення проблемної ситуації та повідомлення теми уроку.
1.Слухання звукозапису.
-Як ви гадаєте, де ви можете почути такі звуки?
2.Творча робота «Розшифруй слово»
Ми сьогодні побуваємо на екскурсії, а куди саме ви дізнаєтесь , якщо розставите числа в порядку зростання.
п р о к а з о
4 6 3 7 5 1 2
- Хто знає, що означає це слово? ( Парк для тварин).
- Хто вже відвідував зоопарк? Де саме?
- Для чого створюють зоопарки?( Щоб показати тварин з різних куточків земної кулі, щоб вивчити спосіб життя , поведінку,розвиток тварин. Адже в зоопарках працюють зоологи, біологи, ветеринари, які намагаються зберегти рідкісних тварин від вимирання ( так залишилися на Землі зубри).
- Що потрібно для того щоб потрапити в зоопарк? (Купити квитки)
3.Каліграфічне письмо
Скільки коштує один квиток ми дізнаємося розвзавши віршовану задачу.
3 маленьких кенгуру
Грали у веселу гру.
Ще прийшло5кенгурят.
Скільки разом всіх звірят? (8)
Запишіть відповідь каліграфічно 1 рядок.
Зобразіть корону над найкраще написаною вами цифрою.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
А тепер приготуйте і викладіть на парті купюри, якими ви розрахуєтесь у касі.
Давайте перевіримо, чи всі приготували необхідну суму.
5+2+1=8(грн.)
2+1+5=8(грн.)
1+5+2=8(грн.)
Чи всі справилися з завданням? Чи однакова відповідь отримали ? А чи однакова у нас ліва частина виразу?
За допомогою якої дії ми змогли приготувати гроші для придбання квитків?
Як називаються компоненти при додаванні? Чи однакові у нас були доданки? А в якій послідовності вони записані? Чи хтось може мені пояснити що відбулося?
Ми з вами маленькі генії, які змогли дослідити переставну властивість дії додавання: від перестановки доданків сума не змінюється.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Щоб потрапити в зоопарк нам потрібно показати квитки контролеру. А для цього виконаємо приклади і спробуємо вияснити для чого ми вивчаємо переставну властивість додавання?
1.Колективне виконання прикладів №2 на с.82 підручника Н.О.Будної.
- Чи можна застосувати переставну властивість відносно віднімання? (Ні.) Чому саме , поясніть?
2.Обговорення правил поведінки в зоопарку.
Квитки ми отримали. Але перш ніж потрапити до зоопарку перевіримо чи знаєте ви правила поведінки в такому місці.
-Діти, в зоопарку над клітками висять таблички з написами: «тварин годувати заборонено!». Як ви вважаєте, чому? (Відповіді дітей).
- Уявіть , що вам весь день пропонують з’Їсти цукерки, печиво, хліб, банани, яблука і багато іншого. Що трапиться? (Відповіді дітей)
- Правильно, заболять животи, зуби. Адже тварини на волі не їдять цілий день . тим більше такі не звичні для них продукти. Кожен вид тварин має свій раціон. Адже ми говорили що одні тварини травоїдні полюбляють траву, листя, гілки, інші хижі - м'ясо, чи всеїдні. Тому не потрібно пропонувати тваринам ваші продукти , бо у визначений час працівники зоопарку щоденно годують тварин.
-Ще яких правил треба дотримуватися?
Не підходити близько до кліток чи вольєрів, не просовувати руки в клітки. Адже клітка – це будиночок тварини і вона його захищає.
Не галасувати, не включати гучну музику, не дратувати тварин, не приходити до зоопарку зі своїми домашніми улюбленцями: котиками, собачками.
2.Перегляд відеофільму «Вивчаємо тварин Київського зоопарку» 3.Фізкультхвилинка.
- Як стрибають зайчики?
-Як рухаються дельфіни?
-Як літають птахи?
- Як пересувається лисичка?
- Як втікає зебра від хижака?
- Як ходить слон?
- Сіли за парти і показали як спить ведмідь у барлозі?
- Чи сподобалася вам наша подорож?
- Що нового ви дізналися?
4. Робота в групах « Склади меню для тварин зоопарку»
- Переставити місцями букви і скласти слова.
5. Робота в парах.
А зараз перевтілимося в слідопитів і спробуємо за допомогою переставного закону додавання знайти сліди тварин.
Для цього попрацюємо в парах. У вас є конвертики із зображенням тваринок, а під ними вирази. З'єднайте вирази, застосовуючи переставний закон додавання і ви зможете відшукати сліди звірів, про яких ви дізналися з відео.
6.Викласти із набору «Танграм» тварин, яких вам сподобались.
V. Підсумок уроку.
- Отже, підсумуємо.
ІНТЕРАКТИВНИЙ МЕТОД „МІКРОФОН”
- Чого навчилися на уроці?
-З яким «математичним секретом» познайомились?
- Яке завдання було найцікавішим?
Вправа «Незакінчене речення»
З’єднай питання і відповідь.
Де регулярно отримують їжу тварини?
- Де найбільше ворогів у тварин? У ЗООПАРКУ
- Де піклуються про тварин?
- Де більше простору для життя? НА ВОЛІ
- Де краще живеться тваринам?
Останнє питання дуже спірне. Займи позицію. Хто за краще життя у зоопарку стає по праву сторону класу, а хто навпаки по ліву.
- Дякую за співпрацю. Ви всі сьогодні молодці.