20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Інтегрований урок зарубіжної літератури та етики "Любов і дружба в казці-притчі А. де Сент-Екзюпері "Маленький принц". 6 клас

Про матеріал
Конспект інтегрованого уроку зарубіжної літератури та етики в 6 класі. Мета: удосконалювати вміння висловлювати моральні оцінні судження, сприяти формуванню духовно-емоційного світу учнів.
Перегляд файлу

Інтегрований урок зарубіжної літератури та етики «»Любов і дружба в казці-притчі

А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц». 6 клас

Мета: формувати:

  • предметні компетентності: вдумливо та виразно читати казку-притчу; коментувати епізоди й події, що найбільше вражають; пояснювати такі етичні цінності як дружба і любов;
  • ключові компетентності: аналізувати і оцінювати вчинки героїв і ситуації, у які потрапляють герої твору; уміти робити власні висновки, аргументовано доводити свою думку, обстоювати власну позицію, узагальнювати, порівнювати;
  • виховувати моральні цінності, почуття відповідальності за власні вчинки, усвідомлення особливого призначення людини на землі.

Обладнання: епіграфи (на дошці), підручник, кластер «Категорії етики», макет дерева, стікери у вигляді листочків, скринька з афоризмами.

Тип уроку: застосування знань, умінь та навичок.

                                                              Дружба – то найбільший скарб.

                                                                       Народна мудрість

                                                  Любити – це не означає дивитися один на одного,                 

                                                  любити означає дивитися в одному напрямі.

                                                                        А. де Сент-Екзюпері

                                                       Хід уроку

І. Організаційний момент

Для того, щоб ми могли сьогодні гарно справитися з поставленими завданнями, пропоную  стати в коло і проговорити настанову-пораду на урок:

Не просто слухати, а чути,

Не просто дивитися,  а бачити,

Не просто сидіти, а посміхатися друзям,

Не просто посміхатися, а радіти успіхам однокласників,

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Вправа «Незакінчене речення»

  • «Маленький Принц» А. де Сент-Екзюпері казка, тому що….
  • «Маленький Принц» А. де Сент-Екзюпері притча, тому що….
  • Героями казки-притчі «Маленький принц» є……
  • Найбільше мене вразив епізод….

ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку.

ІУ. Мотивація навчальної діяльності

  1. Слово вчителя

Вчитель зарубіжної літератури. Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми з вами не тільки помандруємо сторінками казки-притчі «Маленький принц» А. де Сент-Екзюпері, а ще завітаємо до країни Етики.

Вчитель етики. Давайте пригадаємо, яку науку називають етикою? Для чого вивчають етику? І назвемо основні категорії і поняття етики.

Очікувана відповідь. Етика – наука, що вивчає мораль. Мораль – це система поглядів і уявлень, норм і правил, що регулюють поведінку людей у суспільстві.

Етичні знання потрібні для розвитку духовної культури суспільства. Етика має допомогти людині зрозуміти зміст життя, обґрунтувати моральні цінності, міжособисті стосунки, щоб кожен прагнув творити добро на Землі і боровся зі злом.

Етичні норми і принципи забезпечують суспільну злагоду, справедливість і взаємодію.

                                                   Кластер «Категорії етики»

 

 

       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А більш детальніше ми зупинимося на таких двох категоріях, як любов і дружба.

Вчитель зарубіжної літератури.

Робота з епіграфом.

Поясніть значення епіграфів до уроку. Чи погоджуєтесь ви з цими думками? (учень читає епіграф і пояснює його значення).

Учитель етики. Вправа «Продовжте  речення» (використовувати лише дієслова).

Дружити – це…. (вірити, допомагати, ділитися, підтримувати, цікавитися).

Любити – це….(відчувати, піклуватися, радіти, співчувати, віддавати).

Словникова робота.

 Дружба – це безкорисливі взаємовідносини між людьми, засновані на довірі, щирості, взаємній симпатії,  спільних інтересах і захопленнях.

Любов – це почуття глибокої сердечної прив’язаності до кого-небудь або чого-небудь; це внутрішній духовний потяг до чого-небудь.(записують у зошити)

У.Опрацювання навчального матеріалу.

1. Робота з текстом.

1.1. Акторська майстерність. Виразне читання за особами розділів ХУІІ, ХХ.

1.2. Евристична бесіда.

- Як ви розумієте слова змії: «Серед людей теж самотньо»? (можна почуватися самотньо і серед людей, якщо в тебе немає друзів. Яскравий приклад – оповідач, якому було дуже самотньо у світі людей і який зустрів духовно споріднену душу в пустелі, далеко від людського житла).

- Що означають слова змії: «Я можу віднести тебе далі, ніж будь-який корабель»? (Змія пропонує свою допомогу Маленькому принцу, на той випадок, якщо вона йому знадобиться. Хоча, змія і невелика істота, але вона може позбавити життя кого завгодно. Ми бачимо, що вона співчуває Маленькому принцу).

- Чому заплакав Маленький принц?

2. Фізкультхвилинка.

Час настав перепочити.

Всі з-за парт гарненько встали

І руками помахали,

До сонечка потягнулись,

До друга зліва й справа посміхнулись,

Оченятами поморгали,

І знову працювати стали.

3.Прийом «Слідопит». Робота у групах.

І група. Знайдіть у ХХІ розділі  розповідь про те, як зміниться життя Лиса після приручення.

Словникова робота.

Приручити – означає відчувати сильну прихильність до когось, ніжність, любов, почуття відповідальності.

ІІ група. Пояснити у чому суть діалогу Маленького принца і Лиса? («Настав час прощання»)

4. Карусель запитань.

- Які секрети відкриває  Лис Маленькому принцові? («Бачить одне лиш серце». «Найголовнішого очима не побачиш». «Ти назавжди відповідальний за всіх, кого приручив».

- Як ви розумієте ці слова?

- Чи зрозумів принц слова Лиса?

- У чому полягає алегоричність образу Лиса?

УІ. Підбиття підсумків уроку.

  1. Дерево знань.

Що зрозумів і чого навчився Маленький принц під час перебування на землі?

(учні по черзі прикріплюють до дерева листочки зі своїми відповідями).

  1. Робота в групах. Скласти сенкан

Дружба                                                   Любов

3.Вчитель етики. Скринька цікавих думок. (учні по черзі зі скриньки витягують афоризми і пояснюють їх значення).

Друзі пізнаються в біді.

Не той друг, хто медом маже, а той, хто в очі правду каже.

Виключити з життя дружбу вск одно, що залишити світ без сонця. (Цицерон)

Любов – це перш за все вміння віддавати.

Любов – це бажання жити.

Любов виникає з любові: коли хочу, щоб мене любили, я сам перший люблю. (Г.Сковорода)

УІІ. Домашнє завдання.

Дочитати твір. Намалювати малюнок до епізоду, який найбільше вразив.

Заключне слово вчителя.

Бажаю, щоб  ваше життя завжди було наповнене любов’ю, щоб ви зустріли справжніх друзів, щоб у вашому серці завжди було місце для загадкового, чарівного, таємничого.  Поринайте у чудовий світ мрій і фантазій, будьте самі чарівниками, які вміють творити добро та нести у життя прекрасне.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 січня
Переглядів
273
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку