Інтелектуальна гра із зарубіжної літератури
«Казковий диліжанс»
«В гостях у казки».
(Діти заходять до зали. Учасники гри займають свої місця).
Мета: поглибити та узагальнити знання учнів про казки та письменників - казкарів, розвивати кмітливість, уважність; виховувати любов до літератури, прагнення до самовдосконалення.
Обладнання: презентація, музика, пісні до казок, оформлена сцена, зірочки, пазли, грамоти, медалі, буктрейлери, портрети казкарів, таблиця оцінювання для журі, постери, буктрейлери.
Вед.: Доброго дня, дорогі гості, учні! Сьогодні у нас незвичайний день: ми відправляємося в Подорож у світ казок. Ця країна дуже велика, і більшає з кожним днем, тому ми будемо мандрувати по ній за допомогою нашого казкового диліжансу, який зупинятиметься лише на потрібних нам зупинках. Сьогодні змагатися будуть 2 команди - учні 6-7 кл. А оцінювати наш конкурс буде журі в складі:
(Представляємо журі нашого конкурсу):
Вихід Феї. (звучить музика)
Я, Фея, добра, чарівна,
Прийшла на конкурс недарма,
Дива почну творити враз,
Щоб перемога йшла до вас.
Щоб ви казки всі відгадали,
І настрій гарний усі мали.
Вибігає зла фея( під музику)
Зла Фея:
Що це за конкурс?
Що це за гості? Ха! Ха! Ха!
(Звертається до Доброї Феї)
Чого це ти сюди прийшла?
Добра Фея:
У нас сьогодні проводиться Інтелектуальна гра із зарубіжної літератури
«Подорож у світ казок». І мене запросили бути членом журі.
Зла Фея:
Ну що ж, цікава новина…
Та звідси я вже не піду,
Я вам нашлю нову біду.
Добра Фея:
Годі вже тобі заважати.
Час уже гру починати.
Вчитель. То, може, ти залишися з нами і допоможеш нашому журі?
Зла Фея:
Я не буду заважати, краще порадуйте мене своїми знаннями, тоді і я подобрішаю….(сідають у журі)
Вед. Ну, а зараз познайомимося із нашими командами.
1.Зупинка. Представлення.
Команда: «Знавці»
Наш девіз:
«Раз,два, три,чотири,п’ять, хочу все на світі знать».
Команда : «Ерудити»
«Хто розумний ,той сміється, все йому в житті вдається».
Вед.: Казка…Як багато доброго, таємного, цікавого зберігає в собі це слово. Кожен з нас із задоволенням слухає казку. Правильно говорять: « Тисячі речей забудете, а тих хвилин, коли вам мама чи бабуся розповідала казки не забудете ніколи». Казка – це добре, розумне, вічне. Вона передається з уст одного покоління іншому. Їх знають на всіх континентах, їх перекладають на мови інших народів. Отже, сьогодні ми перевіримо, як ви знаєте казки.
Вед.: Ми починаємо ІІ зупинка «Портретна». У кожної команди є 6 портретів письменників-казкарів. Я читаю уривки з біографії письменника, а вам необхідно показати портрет письменника, про якого йде мова і назвати його ім’я. За кожну вірну відповідь – 1 бал. Тож увага на екран.
(О.С. Пушкін).
Вед.: ІІІ. Зупинка «Казкова країна» І ось, нарешті, ми потрапили у царство казок, де ми зустрінемося із казковими героями.. Перед вами на екрані запитання від казкових героїв: Снігової Королеви, Стійкого олов’яного солдатика, Русалоньки, Гидкого каченя по 5 запитань від кожного героя. Кожне запитання має вартість від 1 – 5 балів. Капітан команди повинен назвати казкового героя і вартість запитання. Якщо ви даєте правильну відповідь вам зараховують бали, якщо неправильну, то ні.
(Учні по черзі називають казкового героя і вартість питання)
Запитання від Снігової Королеви:
«Красень – чоловік в повному розквіті сил. Має те, що ви чоловіки не маєте. Любить те, що ви, чоловіки, не всі любите. Високо літає, але низько не падає. Він нянька, друг, привид та джентльмен одночасно.»
«Государ, ось кролик з лісів маркіза де Карабаса. Мій пан наказав мені піднести вам цей скромний подарунок»
4. З яким предметом порівняла Аліса своє раптове зменшення? – 4 бали
КОШАПАЧ НЧОВАРЕ, АБЯСУБ, ІВМИЛСИЦ (червона шапочка, бабуся, мисливці)
Запитання від Стійкого олов’яного солдатика
«Якщо ти складеш це слово, ти будеш сам собі пан, і я подарую тобі весь світ і пару нових ковзанів.»
« Неперевершений шибеник, представник сімейства овочів. Неповнолітній, скоїв правопорушення і сидів за гратами. Дякуючи винахідливості, завжди поспішав встановлювати справедливість»
4. Кому з героїв казки «Пастушка і сажотрус» належать ці слова?
- Ну, ось ми і в трубі! – А ось, поглянь! Прямо над нами сяє чудова зірка!
1) Старому китайцю - 4 бали
2) Пастушці
3) Сажотрусу
5.Розшифруйте героїв казки та назвіть її. – 5 балів
ПАКРІЧАД, АМАХУЧ, ЯТЕЦИЛЕМ, КАРДЕЛА (падчірка, мачуха, метелиця, ледарка)
Запитання від Русалоньки.
От би мені таку дружину! Та тільки вона, напевно, знатного роду. Он у якому палаці живе, а мій – проста коробка, та ще набилося нас туди мало не ціла рота – двадцять п’ять солдатів. Немає їй там місця.
«Жінка була така прекрасна та ніжна. Очі блищали, як дві ясні зірки не було в них ні спокою, ні тепла. Вона була з криги, зі сліпучої іскристої криги. І все – таки жива».
«Які добрі всі люди та тварини! - 4 бали
5. Розшифруйте героїв казки та назвіть її. – 5 балів
АШМИ, БАЖА, ТІКР, СТОЧЛАКА(миша, жаба, кріт, ластівка)
Запитання від Гидкого каченя.
Вся кімната була обвішана старовинними портретами лицарів в обладунках і дам в шовкових сукнях.
«... І личко у нього було біле, рум'яне, як у панянки; це, по суті, було неправильно; не завадило б йому бути трошки замурзане... »
3. З якої казки ця ілюстрація? -3 бали
1) Дюймовочка
2) Снігова королева
3) Квіти маленької Іди
4. Кому з персонажів казки «Дюймовочка» належать ці слова? - 4 бали
«Піснями ситий не будеш, цвіріньканням зимою не зігрієшся»
1) Ластівці
2) Кроту
3) Польовій миші
5. Розшифруйте героїв казки та назвіть її. -5 балів
ДИБОАНГХ, ОЧДІНКИЗВ, ТИАКЙ, СДА (Богдихан, дзвіночки, Китай, сад)
(Слово журі. )
Вед.: ІV Зупинка «Пазли» . Кожен із вас отримав пазли. Ваше завдання: скласти малюнок, назвати назву казки і її автора. (Г.Х. Андерсен «Снігова Королева», «Дюймовочка»)
Вед. Зупинка «Розминка для глядачів» А в цей час, щоб наші гості не сумували, ми проведемо музичний конкурс. Ваше завдання: відгадати із якої казки ця пісня, хто її виконує, автор. За кожну вірну відповідь ви отримаєте зірочку. То ж, почали.
Для Музичного конкурсу (звучить музика, гості відгадують)
4.«Бре́менські музиканти» . Брати Грімм
5.»Лікар Айболить» Корней Чуковський
6. А. Н. Толстогй «Золотой ключик, или Приключения Буратино» (1936)
7.«Червона Шапочка» Шарль Перро, (пізніше була записана братами Грімм.)
8.А. Н. Толстого «Золотой ключик, или Приключения Буратино» (1936). Кіт Базіліо та Лисиця Аліса
9.«Попелюшка» Шарля Перро
10.А. Н. Толстой «Золотой ключик, или Приключения Буратино» (1936). П’єро
11.Крокоди́л Ге́на — Едуард Успенський «Крокодил Гена та його друзі» (1966)
12.А. Н. Толстой «Золотой ключик, или Приключения Буратино» (1936). П’єр
Вед. Молодці, вчителі, гарно знаєте казки. (нагородження найкращого музичного експерта).
Ну, а зараз перевіримо, чи справилися із завданням команди. (називають свої відповіді).
Підводимо підсумки 4 раундів. Слово надається журі.
Вед. V. Зупинка «Рекламна». Конкурс капітанів. «Конкурс постерів».
( домашнє завдання – створити постер до улюбленої казки). Найвищий бал – 10.
Вед. VІ Зупинка «Буктрейлерна». « Конкурс «Відгадай казку за буктрейлером».
Вед. VІІ. Зупинка «Математична». Я по черзі кожній команді називаю запитання, якщо немає відповіді, то інша команда може відповісти і отримати додатковий бал.
Вед. А зараз, поки журі підведе підсумки гри, у нас – музична пауза, спробуємо розвеселити нашу Фею і запросимо її також до танцю.
(музична пауза – танок казкових героїв)
Зла Фея. Ох, і натанцювалася я, оце діти, які молодці. Тож я дуже задоволена.
Вед.: Підводимо підсумки ІУ раунду оголошується переможець гри.
Нагороджуються команда - переможець та учасники гри.
Вед. Ну а вам, шановні гості, бажаємо міцного здоров’я, шаленого щастя, казкового настрою і здійсненних мрій. (подарунки)