Інтегрований урок зарубіжної літератури в 6 класі з теми "Міф. Основні тематичні групи міфів. Популярні міфологічні образи, сюжети, мотиви різних народів"

Про матеріал

Тема: Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів . Популярні міфологічні образи, сюжети, мотиви різних народів

Мета: дати уявлення про міф, про особливості світосприйняття давньої людини; визначити основні тематичні групи міфів; порівняти поняття «тема» і «мотив» у міфах; розглянути популярні міфологічні образи, сюжети, мотиви різних народів; виховувати інтерес до міфології народів світу, національну самосвідомість, толерантність

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Вид уроку: інтегрований (зарубіжна література, історія, образотворче мистецтво)

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. АОЗ.

Вчитель образотворчого мистецтва на основі учнівської презентації « Марія Приймаченко. Жити – творити» знайомить учнів із поняттям «примітивне мистецтво». ( для розповіді можна використати статтю «Марія Приймаченко» - ж. «Професор Крейд» №12(60) – грудень 2009 року)

ІІІ. МНД.

1.Вчитель зарубіжної літератури:

- Творчість української художниці вважається прикладом примітивного мистецтва. Що зображувала Марія Приймаченко на своїх полотнах? (казкових, фантастичних істот)

- Казкових істот ще називають міфічними істотами, які живуть у міфах.

2. Оголошення теми і мети уроку.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Вступне слово вчителя зарубіжної літератури.

- Сьогодні ми запрошуємо Вас здійснити захоплюючу мандрівку до країни міфів і легенд народів світу. Протягом століть люди з різних куточків Землі передавали з вуст у вуста розповіді про життя богів та героїв, походження світу й людини, про добро та зло. Нині Ви маєте унікальну змогу познайомитися з цим безцінним скарбом.

(запис у зошит)

Міф – це оповідь про богів і героїв, які брали участь у створенні світу. Це витвір колективної фантазії, який відображає погляд давньої людини на світ.

Герої міфів – надприродні істоти: духи, першопредки, боги, герої (діти богів і людей).

Міфологія – це сукупність міфів.

Для давніх людей міф був єдиною формою пояснення світу, отже і створювалися вони на різні теми. Дослідники виділяють такі тематичні групи міфів:

1. Міфи про тварин.

2. Міфи про походження сонця, зірок, місяця (солярні, лунарні, астральні).

3. Міфи про створення світу й людини (космогонічні, антропогонічні).

4. Культові міфи.

5. Міфи про героїв.

6. Календарні міфи.

У межах кожної із зазначених тематичних груп налічується багато різних міфів. Ці міфи розкривають тему в різних мотивах. Мотив – це фрагмент загальної картини твору, що багаторазово повторюється з деякими змінами.

У міфах різних народів поширеними є мотиви сонця, ночі, випробувань, боротьби із чудовиськами.

Бесіда:

- Які міфи Ви вже знаєте чи чули?

- Які міфи є найдавнішими, на вашу думку?

2. Вчитель історії:

- Саме міфи та легенди стали одним із джерел з вивчення духовної культури Стародавнього Сходу та античності. Ви відкриєте таємниці Стародавнього Єгипту, Месопотамії, Індії та Китаю, Греції та Риму. На уроках історії ми ознайомимося зі стародавніми країнами світу. А зараз розглянемо: які стародавні країни були прабатьківщинами відомих міфів. (перегляд презентації «Міфологічна карта світу»)

Приклади слайдів:

1. Стародавні держави Месопотамії:

- халдейське місто Ур, батьківщина Авраама

- Вавилон – місто, де будували легендарну вежу до небес

- місто Ашшур, від якого походить назва держави Ассирія

- Ніневія згадується в Біблії як прокляте місто.

2. Стародавній Єгипет:

- піраміди фараонів Хеопса, Хефрена, Мікерина

- Мемфіс – столиця Стародавнього царства

- Фіви – столиця Нового царства

- Долина царів – усипальня фараонів.

3. Стародавні юдейські держави( Фінікія, Палестина, Ханаан, Ізраїль, Юдея):

- Самарія – відома за притчею про доброго самарянина

- Єрихон – місто, мури якого впали від звуків сурм

- Віфлеєм – місто, де народився Ісус Христос

4. Стародавня Греція:

- Ітака – батьківщина Одіссея

- Олімпія – місто Олімпійських ігор

- острів Крит – лабіринт Мінотавра

- Троя – царство Париса.

5. Стародавній Рим:

- Капітолійська вовчиця

- Дволикий Янус

- Колізей у Римі.

6. Стародавня Русь:

- Київ – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь

- місто Муром – батьківщина Іллі Муромця

- острів Березань, який оспівав О.С.Пушкін як острів Буян

- таємнича країна Тмутаракань на півострові Тамань.

7. Стародавні цивілізації Америки:

- Мачу-Пікчу, священне місто інків, яке іспанці так і не змогли знайти

- Куско – столиця імперії інків

- Теночтитлан – столиця ацтеків, збудована на острові посеред моря

Бесіда:

- У якій країні знаходяться найбільші піраміди?

- Які юдейські міста відомі з Біблії?

- Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь є засновниками якого міста?

V. Застосування знань, умінь, навичок.

Гра «Закінчи фразу»

1. Міф – це…

2. Міфологія – це…

3. Герої міфів:…

4. Мотив – це …

5. Назвіть тематичні групи міфів.

VІ. Підсумок уроку.

- Що нового ви дізналися на уроці? («Відкритий мікрофон»)

VІІ. Домашнє завдання.

Вивчити теоретичний матеріал. Прочитати міф про Прометея, уміти переказати його.

Підготувати повідомлення про Стародавню Грецію.

Перегляд файлу

Тема: Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів . Популярні міфологічні образи, сюжети, мотиви різних народів

Мета: дати уявлення про міф, про особливості світосприйняття давньої людини; визначити основні тематичні групи міфів; порівняти поняття «тема» і «мотив» у міфах; розглянути популярні міфологічні образи, сюжети, мотиви різних народів; виховувати інтерес до міфології народів світу, національну самосвідомість, толерантність

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Вид уроку: інтегрований (зарубіжна література, історія, образотворче мистецтво)

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. АОЗ.

 Вчитель образотворчого мистецтва на основі учнівської презентації « Марія Приймаченко. Жити – творити» знайомить учнів із поняттям «примітивне мистецтво». ( для розповіді можна використати статтю «Марія Приймаченко» - ж. «Професор Крейд» №12(60) – грудень 2009 року)

ІІІ. МНД.

1.Вчитель зарубіжної літератури:

- Творчість української художниці вважається прикладом примітивного мистецтва. Що зображувала Марія Приймаченко на своїх полотнах? (казкових, фантастичних істот)

- Казкових істот ще називають міфічними істотами, які живуть у міфах.

2. Оголошення теми і мети уроку.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Вступне слово вчителя зарубіжної літератури.

- Сьогодні ми запрошуємо Вас здійснити захоплюючу мандрівку до країни міфів і легенд народів світу. Протягом століть люди з різних куточків Землі передавали з вуст у вуста розповіді про життя богів та героїв, походження світу й людини, про добро та зло. Нині Ви маєте унікальну змогу познайомитися з цим безцінним скарбом.

(запис у зошит)

Міф – це оповідь про богів і героїв, які брали участь у створенні світу. Це витвір колективної фантазії, який відображає погляд давньої людини на світ.

Герої міфів – надприродні істоти: духи, першопредки, боги, герої (діти богів і людей).

Міфологія – це сукупність міфів.

Для давніх людей міф був єдиною формою пояснення світу, отже і створювалися вони на різні теми. Дослідники виділяють такі тематичні групи міфів:

1. Міфи про тварин.

2. Міфи про походження сонця, зірок, місяця (солярні, лунарні, астральні).

3. Міфи про створення світу й людини (космогонічні, антропогонічні).

4. Культові міфи.

5. Міфи про героїв.

6. Календарні міфи.

У межах кожної із зазначених тематичних груп налічується багато різних міфів. Ці міфи розкривають тему в різних мотивах. Мотив – це фрагмент загальної картини твору, що багаторазово повторюється з деякими змінами.

У міфах різних народів поширеними є мотиви сонця, ночі, випробувань, боротьби із чудовиськами.

Бесіда:

- Які міфи Ви вже знаєте чи чули?

- Які міфи є найдавнішими, на вашу думку?

2. Вчитель історії:

- Саме міфи та легенди стали одним із джерел з вивчення духовної культури Стародавнього Сходу та античності. Ви відкриєте таємниці Стародавнього Єгипту, Месопотамії, Індії та Китаю, Греції та Риму. На уроках історії ми ознайомимося зі стародавніми країнами світу. А зараз розглянемо: які стародавні країни були прабатьківщинами відомих міфів. (перегляд презентації «Міфологічна карта світу»)

Приклади слайдів:

1. Стародавні держави Месопотамії:

- халдейське місто Ур, батьківщина Авраама

- Вавилон – місто, де будували легендарну вежу до небес

- місто Ашшур, від якого походить назва держави Ассирія

- Ніневія згадується в Біблії як прокляте місто.

2. Стародавній Єгипет:

- піраміди фараонів Хеопса, Хефрена, Мікерина

- Мемфіс – столиця Стародавнього царства

- Фіви – столиця Нового царства

- Долина царів – усипальня фараонів.

3. Стародавні юдейські держави( Фінікія, Палестина, Ханаан, Ізраїль, Юдея):

- Самарія – відома за притчею про доброго самарянина

- Єрихон – місто, мури якого впали від звуків сурм

- Віфлеєм – місто, де народився Ісус Христос

4. Стародавня Греція:

- Ітака – батьківщина Одіссея

- Олімпія – місто Олімпійських ігор

- острів Крит – лабіринт Мінотавра

- Троя – царство Париса.

5. Стародавній Рим:

- Капітолійська вовчиця

- Дволикий Янус

- Колізей у Римі.

6. Стародавня Русь:

- Київ – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь

- місто Муром – батьківщина Іллі Муромця

- острів Березань, який оспівав О.С.Пушкін як острів Буян

- таємнича країна Тмутаракань на півострові Тамань.

7. Стародавні цивілізації Америки:

- Мачу-Пікчу, священне місто інків, яке іспанці так і не змогли знайти

- Куско – столиця імперії інків

- Теночтитлан – столиця ацтеків, збудована на  острові посеред моря

Бесіда:

- У якій країні знаходяться найбільші піраміди?

- Які юдейські міста відомі з Біблії?

- Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь є засновниками якого міста?

V. Застосування знань, умінь, навичок.

Гра «Закінчи фразу»

1. Міф – це…

2. Міфологія – це…

3. Герої міфів:…

4. Мотив – це …

5. Назвіть тематичні групи міфів.

VІ. Підсумок уроку.

- Що нового ви дізналися на уроці? («Відкритий мікрофон»)

VІІ. Домашнє завдання.

Вивчити теоретичний матеріал. Прочитати міф про Прометея, уміти переказати його.

Підготувати повідомлення про Стародавню Грецію.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Виговська Ірина Борисівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Мендусь Тетяна Петрівна
    Дуже цікавий погляд. Дякую
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
17 липня 2018
Переглядів
19346
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку