Другий урок циклу інтегрованих уроків зі всесвітньої історії та інформатики. Розробка містить конспект уроку та дві мультимедійні презентації: перша - перевірка домашнього завдання, друга - пояснення нового навчального матеріалу.
Бродівська спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №2
з вивченням англійської мови з 1 класу Львівської області
Всесвітня історія. Велика Британія у 20-30 рр. ХХ ст.
Інформатика. Створення текстових написів і вставлення графічних зображень на слайдах презентації. Принципи стильового оформлення презентацій.
Урок підготували та провели:
Матвєєва Людмила Олексіївна, вчитель історії та правознавства, ВК, «Старший вчитель»
Власік Руслана Богданівна, вчитель інформатики та фізики, ВК, «Старший вчитель»
Тема.
Всесвітня історія.Велика Британія у 20-30 рр. ХХ ст.
Інформатика.Створення текстових написів і вставлення графічних зображень на слайдах презентації. Принципи стильового оформлення презентацій.
Мета:
Всесвітня історія:
Інформатика:
Тип уроку: вивчення нових знань.
Основні поняття:
Всесвітня історія:«консервативна партія», «лейбористська парті», «загальний страйк», «домініон», «підмандатні території», «реконверсія», «коаліційний уряд», «гомруль».
Інформатика:текстовий напис, графічний об'єкт, стильове оформлення, дизайн слайдів.
Хід уроку
І. Організаційна частина уроку
ІІ.Перевірка домашнього завдання.
Учитель історії
1.Гра «Влучний постріл» ( на дошці накреслити таблицю, учні по черзі називають комірку і відповідають на питання)
|
1 |
2 |
3 |
4 |
А |
|
|
|
|
Б |
|
|
|
|
В |
|
|
|
|
А1- Який день в історії США називають «чорним вівторком»? (24 жовтня 1929р.- на Нью-Йоркській біржі за один день акції на цінні папери впали в ціні на мільйони доларів)
А2- Який американський президент проголосив гасло «Справа Америки – бізнес!» ? (Герберт Гувер)
А3- Що стало початком Великої депресії? (крах ринку цінних товарів)
А4- Президентами США з 1921 по 1932 рр. були ... (У.Гардінг, К.Кулідж, Г.Гувер)
Б1- Як називається період в історії США 1922-1929 рр.? (період «проспериті»)
Б2- Яку міжнародну організацію було запропоновано створити в «14 пунктах» В.Вільсона? (Лігу Націй)
Б3- Чи були США членом Ліги Націй? (Ні)
Б4- В який період в США існував «сухий закон»? (в період «проспериті»)
В1- Який президент США оголосив курс на завоювання «світового лідерства»? (В.Вільсон)
В2- Що таке гувервілі? (селища з халуп, в яких жили позбавлені житла безробітні та їхні сім’ї)
В3- Яку назву отримав в історії США період з 1929 по 1933 рр.? («Велика депресія»)
В4- Що таке «Велика депресія»? ( світова економічна криза надвиробництва 1929-1933 рр.)
Учитель інформатики.
Інтерактивна вправа «Так-ні»:
Практична вправа.Відкрийте презентацію «Перевірка Д/З».
Слайд 2. Інтерактивна вправа «Незакінчене речення».
Продовжіть (додрукуйте) речення.
1. США мали великі природні…( ресурси)
2. Успішно вийшли з Першої …(світової війни)
3. За допомогою конвеєра та інших технологій виробляли масову …(продукцію)
4. Республіканська пробізнесова політика- зменшувати … та накладати тарифи на товари ввезені з …(податки, з інших країн)
5. За відсутності достатньої кількості грошей товар можна було купити в...(кредит)
6.Товари масового виробництва масово купувались на ринках за допомогою переконливої … (реклами)
Слайд 3. На основі шаблону діаграми Вена, визначте спільне та відмінне доби «проспериті» та «Нового курсу».
Слайд 4. Метод «Дерево рішень». Які висновки може зробити влада України, виходячи з «Нового курсу» Ф. Рузвельта, для стабілізації економічної та політичної ситуації в державі.
ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку, мотивація навчальної діяльності.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
План
Визначити досягнення і втрати Великобританії після І світової війни. Результати внести в таблицю.
За результатами Першої війни:
Проблемне питання: «Чим були спричинені повоєнні проблеми Великої Британії - країни на території якої не пролунав жоден постріл під час війни?»
Наслідки війни для Великої Британії не були втішними. Ситуація в країні вимагала здійснення якісних заходів в усіх сферах життя, щоб повернути Англії колишню могутність.
Учитель інформатики
Основне при створенні презентації:
В залежності від того, яку розмітку ви оберете, відбувається вставка текстів та графіки.
Для пустого слайду:
Для слайду з розміткою всі дії вибираються на слайді.
Кожен слайд PowerPoint складається з трьох основних шарів:
Створіть нову презентацію (усі пояснення учителя супроводжуються роботою учнів за комп’ютером з метою вироблення навичок роботи зі вставлення текстових та графічних об’єків на слайд).
Вставити текст у слайд можна кількома способами:
1) Заповнення текстом готової розмітки слайда.
2) Текстовий напис можна додати до слайда, використовуючи команду: Вставлення → Напис. Утримуючи ліву клавішу миші, формуємо контур напису. У цьому випадку ми отримуємо текстовий блок, що форматується стандартними засобами.
3) Об'єкт WordArt. Цей об'єкт можна додати до слайда за допомогою команди Вставлення → об'єкт WordArt...
Прийоми роботи з об'єктами Напис, WordArt:
Вставити графічний об'єкт у слайд можна декількома способами.
Учитель історії
2.Політика лейбористів і консерваторів.
Робота в групах. Проаналізувати діяльність урядів за алгоритмом.
І група Коаліційний уряд Д.Л.Джордж
ІІ група Консервативні уряди Е. Бонар – Лоу та С. Болдуїна
ІІІ група Лейбористські уряди Р.Д.Макдональда
ІV група«Національний уряд»
Учитель інформатики
Вправи для зняття втоми з очей.
Практична робота за комп’ютером. Закріплення знань та навичок.
Створіть:
Питання |
консервативні |
лейбористські |
коаліційні |
Періоддіяльності, прем’єрміністр. |
|
|
|
Реформи, заходи |
|
|
|
Шляхи розв’язаннясоціальних проблем. |
|
|
|
Оцінкадіяльності уряду. |
|
|
|
Представлення роботи груп.
Проблемне питання: політика яких урядів була найбільш вдалою для збереження стабільності та демократичних засад суспільства?
3.Особливості розвитку країни в 30-ті рр..
«Асоціативний кущ» Великобританія в 30-ті рр.
Учитель інформатики. Створіть наступний слайд та розмістіть на ньому схему об’єкту SmartArt, у якій будуть ваші асоціації.
Учитель історії.
Дискусія.
1.Чому криза, яка охопила Велику Британію, завдала менше збитків, ніж у Сполучених Штатах та Німеччині?
2. Які галузі економіки постраждали найбільше?
V. Закріплення нових знань і навичок
1. Охарактеризуйте зміни, що сталися в соціально-економічному розвиткові Великобританії після Першої світової війни.
2. Що спільного було в діях консервативних та лейбористських урядів Великої Британії в 20-30-х роках?
3. Які зміни стались у стосунках між метрополією і домініонами? Коли було утворено Британську Співдружність і з якою метою?
4. Чи можна британське суспільство 20-30-х рр. вважати демократичним? Відповідь обґрунтуйте.
5. Виконайте комп’ютерне тестування «Створення комп’ютерної презентації».
Технологія «Мікрофон».
Продовжте речення: «Сьогодні на уроці я дізнався про…», «Набуті знання та вміння можна використати…».