Третій урок циклу інтегрованих уроків зі всесвітньої історії та інформатики. Розробка містить конспект уроку, мультимедійну презентацію та карти, які учні використовували для виконання практичної роботи.
Бродівська спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №2
з вивченням англійської мови з 1 класу Львівської області
Всесвітня історія. Політичний і соціально-економічний розвиток Франції 20-хроках ХХ ст. Франція та Іспанія в період економічної кризи.
Інформатика. Практична робота № 7. Розробка слайдової презентації.
Урок підготували та провели:
Матвєєва Людмила Олексіївна, вчитель історії та правознавства, ВК, «Старший вчитель»
Власік Руслана Богданівна, вчитель інформатики та фізики, ВК, «Старший вчитель»
Тема.
Всесвітня історія.Політичний і соціально-економічний розвиток Франції 20-хроках ХХ ст. Франція та Іспанія в період економічної кризи.
Інформатика.Практична робота № 7. Розробка слайдової презентації.
Мета:
Всесвітня історія:
Інформатика:
Тип уроку: вивчення нових знань, формування вмінь та навичок.
Основні поняття:
Всесвітня історія:«Національний блок», картель «лівих сил», Народний фронт, кортеси.
Основні дати та події:
1919-1924рр. – діяльність уряду «Національного блоку»;
1924-1926рр. – діяльність уряду «лівого блоку»;
1926-1929рр. – діяльність уряду «Національної єдності»;
6 лютого 1934 р. – спроба фашистського путчу в Парижі;
1936-1938рр. – діяльність уряду Народного фронту;
1938р. – перемога Народного фронту на виборах до парламенту Іспанії.
Хід уроку
І. Організаційна частина уроку.
Учитель інформатики. Наш сьогоднішній урок – це практична робота, результатом якої повинна бути правильно оформлена за стилем слайдова презентація.Вона повинна містити текстові та графічні об’єкти, таблиці, схеми, тощо. Тому прошу уважно та продуктивно працювати із Людмилою Олексіївною і нотувати для себе усі факти, які б ви згодом використали у своїй презентації. Необхідні вам заготовки для роботи є завантажені у вашому комп’ютері.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Учитель історії
Бесіда.
Наслідки війни:
1.Чи вплинули підсумки Паризької конференції на міжнародне становище Франції? Обґрунтуйте відповідь.
2. Охарактеризуйте зміну статусу Франції після І світової війни. (Перетворення з країни-кредитора на країну-боржника.)
3. Метод «Мікрофон».Продовжіть речення. Першочергові завдання, що стояли перед повоєнноюФранцією….(відбудова постраждалих районів, переведення економіки на випуск мирної продукції,працевлаштування ветеранів, подолання інфляції, послаблення соціальної напруги.
ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку, мотивація навчальної діяльності.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1.Політичний і соціально-економічний розвиток Франції 20-хр.р.
Перевірка випереджального завдання «Політика французьких урядів 20-30роках ХХст»
Робота в групах.
І група - Національний блок
ІІ група - картель «Лівих сил»
ІІІ група - уряд Національної єдності
Кожна група створює ще один слайд зі своєю таблицею у практичній роботі.
|
Періоддіяльності, прем’єрміністр |
Умови приходу до влади |
Політичніпартіїщоутворили |
Соціально-економічніперетворення |
Зовнішняполітика |
Національний блок |
|
|
|
|
|
картель «Лівих сил» |
|
|
|
|
|
уряд Національноїєдності |
|
|
|
|
|
У кожній групі працюють «експерти»,які мають визначити, які соціальні й економічні проблеми вдалось вирішити, а які ні? Чому?
2.Економічні кризи 1930-х рр. у Франція та Іспанія в період економічної кризи.
Розповідь вчителя. Учні складають опорну схему.
Світова криза.
Франція |
Іспанія. |
Особливостісвітовоїекономічноїкризи 1929-1933 рр. • Криза розпочаласядещопізніше, ніж в іншихзахіднихкраїнахтривала з осені 1930 р. до кінця 1935 р. • Скороченняпродукціїмашинобудівноїпромисловості на 69 % , виплавкичавуну та сталі –майже на 50 %, зменшеннявиробництваавтомобілів, кольоровихметалівтощо. • Важке становище текстильноїпромисловості, яка переживала застійізсередини 1920-х рр. • Зменшенняобігузовнішньоїторгівлі на 65% . • Різкезниженняцін на пшеницю, овес, ячмінь, вовну, цукор. • Крах низки великих банків. • Пошукшляхівреформуванняекономіки за допомогоювтручаннядержави в економіку • Здійснення державного регулювання в рамках ринковоїекономіки при дотриманні принципу приватноївласностідопомогло уник нутиекономічної і соціальноїкатастрофи. В умовахкризи: Пошукишляхівреформуванняекономіки: втручання держав уникненняекономічної і соціальноїнапруги; наростанняфашистськоїзагрози. 1934р. спробафашистського путчу 1936 р. – Народний фронт. |
1929-1933 економічна криза
В умовахкризи: 1930 р. – відставкаПрімо де Рівери; 1931р. – поваленнямонархії. 1931р. – проголошенняреспубліки, спробиреформуваннякраїни. 1933р. – перемога «правих» на виборах до кортесів. 1933-1936рр. - активізаціяфашистів: створення 1933 р. створена синомколишнього диктатора X. Прімо де Рівероюфашистськоїорганізації «Іспанська фаланга».
|
3.Зростання фашистської загрози. Створення і діяльність урядів Народного фронту у Франції та Іспанії.
Словник:
Народний фронт – об’єднання демократичних сил у 30-хрр. ХХ ст.,що стали на шляху фашистів до влади.
Робота в групах.
Матеріал підручника.
Передумовивиникнення Народного фронту |
Основні заходи урядів Народного фронту |
Значеннядіяльності Народного фронту |
|||
Франція |
Іспанія |
Франція |
Іспанія |
Франція |
Іспанія |
|
|
|
|
|
|
Вимоги Народного фронту |
||
|
Економічні |
Політичні |
Франція |
|
|
Іспанія |
|
|
V. Закріплення нових знань і вмінь учнів.
1. Визначте відмінні риси економічної кризи у Франції та Іспанії.
2. Які чинники сприяли приходу Народного фронту до влади? Які чинники робили цей прихід необхідним?
Учитель інформатики.
Створіть підсумкову порівняльну схему за зразком:
Перевірка теоретичних знань учнів з інформатики здійснюється за допомогою копм’ютерного тестування у програмі MyTest (оскільки практична робота з інформатики оцінюється двома оцінками: перша – перевірка теоретичних знань, друга – перевірка практичних вмінь та навичок).
VІ. Підсумки уроку. Оцінювання навчальної діяльності учнів.
VІІ. Домашнє завдання.
Проблемне питання «Чи були закладені передумови розпаду Народного фронту Франції та Іспанії за часів його створення?»