Інтегрований виховний захід з елементами тренінгу «Наркотики – шлях у безодню»

Про матеріал
МЕТА: Освітня: надати відповідну до віку та особливостей учасників тренінгу інформацію про наркотичні речовини як фактор загрози здоров’ю; з’ясувати причини вживання наркотичних речовин підлітками; вплив на організм і соціальні наслідки їх вживання Розвиваюча: розвивати критичне мислення в підлітків щодо вживання алкоголю, наркотиків та паління цигарок; проаналізувати наркоманію в моральному, правовому і медичному аспектах;. Виховна: формувати позицію протидії всім небезпечним для здоров’я та життя явищам привести учнів до розуміння і переваг здорового способу життя; виховувати в них почуття за власне життя та життя інших .
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Інтегрований виховний захід з елементами тренінгу

для учнів 9-11 класів

«Наркотики – шлях у безодню»

 

 

 

Підготувала

                                                  практичний психолог

                                                  Борщівської ЗОШ І-ІІІ ст. №2

                                                  Котик Марія Михайлівна

 

 

 

 

 

Борщів 2019 р

 

МЕТА:

Освітня: надати відповідну до віку та особливостей учасників тренінгу інформацію про наркотичні речовини як фактор загрози здоров’ю; з’ясувати причини вживання наркотичних речовин підлітками; вплив на організм і соціальні наслідки їх вживання

Розвиваюча: розвивати критичне мислення в підлітків щодо вживання алкоголю, наркотиків та паління цигарок; проаналізувати  наркоманію в моральному, правовому і медичному аспектах;.

 Виховна: формувати   позицію   протидії  всім   небезпечним   для здоров’я  та життя явищам привести учнів до розуміння і переваг здорового способу життя; виховувати в них почуття за власне життя та життя інших .


МЕТОДИ ПРОВЕДЕННЯ: «мозковий штурм», «мікрофон», «незакінчене речення», робота в групах, конференція, творча справа, я-повідомлення.

            

              «Життя саме по собі — ні благо, ні зло;

 воно вмістилище і блага, і зла, дивлячись по тому,

    на що ви самі його перетворите».

 М. Монтень

 

ХІД ЗАНЯТТЯ

І.Випереджувальне завдання

1.Змонтувати відеоряд «Інтерв’ю з учнями» /ДОДАТОК 1/

2. Провести анкетування / ДОДАТОК 2 /

3. На заняття запрошена «експертна група» - вчителі: хімії, правознавства, основ життєдіяльності, лікар-нарколог,

ІІ. Раунд І. Вступ. Знаменитості, що стали жертвою наркотиків.

ІІІ. Раунд ІІ. Основна частина

ІV. Раунд ІІІ. Підведення підсумків

V. Список використаної літератури.

 

 

РАУНД 1. Знаменитості, що стали жертвою наркотиків.

На екрані відеоролик /Elvis Presley---Only You./ https://www.youtube.com/watch?v=Ao3vOCDZd-Y

/Учні старшокласники з портретами знаменитостей на фоні хітів /

 

Учень 1.

Елвіс Аарон Преслі - американський співак і актор. Незважаючи на три десятиліття, що минули з часу його смерті, Елвіс Преслі продовжує залишатися найуспішнішим виконавцем популярної музики XX століття. Його популярність настільки широка, що більшість людей називає його лише на ім"я - «Елвіс». З Елвісом Преслі також асоціюється стійке словосполучення «Король рок-н-ролу» 16 серпня 1977 року в своєму розкішному маєтку Грейсленд в Мемфісі, штат Тенессі, від серцевої недостатності помер король рок-н-ролу Елвіс Преслі. Лікарі встановили, що смерть була спричинена численними прийнятими лікарськими препаратами, що часто суперечать один одному за своїм призначенням.

 

Учень 2

Курт Кобейн . 5 квітня 1994 року в своєму будинку в Сіетлі застрелився Курт Кобейн, лідер культової групи Nirvana. Його тіло знайшов електрик у замкненій оранжереї, на столі поруч лежав буцімто прощальний лист музиканта. У цій смерті, втім, донині чимало незрозумілих моментів. Під час розтину лікарі виявили в крові Кобейна 225-240 міліграмів героїну - смертельну дозу, від якої люди зазвичай помирають, не встигаючи ввести її до кінця. Одна зі статей, в якій оприлюднено результати клінічних досліджень, так і називалася: «Мертві не натискають на курок». Ну а в передсмертному листі музиканта нема жодної прямої заяви про те, що він хоче піти з життя. «Мені потрібно трохи побути німим, щоб повернути собі той ентузіазм, який я мав дитиною», «У мене більше нема пристрасті, але я пам'ятаю: краще згоріти, ніж розчинитися» .

 

Учень 3

  Джим Моррісон. Через десятиліття після смерті лідера групи «Дорз» Джима Моррісона нарешті стала відома правда про обставини його смерті. Згідно існуючої раніше офіційної версії, Моррісон помер у 27 років від розриву серця у ванні своєї квартири. Однак вийшла книга якогось Сема Бернетта під назвою "Кінець: Джим Моррисон", в якій він стверджує, що знайшов рок-зірку мертвим в кабінці туалету свого закладу. На його думку, причиною смерті була передозування героїну.

 

Учень 4

Мерілін Монро. Легенда за життя і легенда після смерті, Мерілін Монро прожила яскраве, але коротке і важке життя. Секс-символ Америки, предмет мрій тисяч чоловіків, красуня, якій заздрили мільйони жінок, актриса, чий стрімкий "зліт" на вершину кіноолімпу здавався дивом.

 Мерілін залишила після себе кілометри кіноплівки зі своєю участю і тонни паперу з власним зображенням.Талановита актриса покинула цей світ у віці 36 років. Все в Мерілін було унікальним: погляд, хода, шарм, фігура, зачіска, посмішка ... Але, 5 серпня 1962 року, всесвітньо відома красуня-актриса, Мерілін Монро, померла у віці 36 років, за припущенням від передозування наркотиків.

 

Учень 5

Анна Ніколь Сміт. 8 лютого 2008 року померла популярна зірка журналу «Плейбой» ( «Playboy») Анна Ніколь Сміт (Anna Nicole Smith).

 Колишня зірка всесвітньо відомого журналу «Плейбой» Анна Ніколь вийшла заміж за восьмідесятирічного мільярдера, а після його смерті виграла битву за спадщину багатого чоловіка. Померла у віці 39 років в номері Hard Rock Hotel, штат Флорида. Причина смерті, ймовірно: випадково передозувала наркотики.

 

Учень 6

  Джимі Хендрікс. 18 вересня 1970 року геніальний американський рок-музикант Джимі Хендрікс був знайдений мертвим у номері готелю Samarkand у Лондоні. Напередодні Хендрікс прийняв дев'ять таблеток снодійного. Поєднання ліків і наркотиків виявилося для легендарного гітариста смертельним. За словами тодішньої подруги музиканта Моніки Данеман, Хендрікс стало погано, він блював, але вона боялася викликати швидку, бо весь номер був завалений наркотиками.

 

Учень 7

   Мурат Насиров. 19 січня 2007 року російський співак Мурат Насиров вистрибнув з вікна. Він був у концертному костюмі, на шиї висів фотоапарат. Є версія, що за кілька годин до смерті він прийняв сильнодіючі наркотики. Причиною самогубства вважають творчу кризу виконавця, хоча дружина Мурата й нині в це не вірить

 

Учень 8

Від наркотиків померли всесвітньо відомі музиканти:

Брайан Джонс загинув від передозування наркотиками у 27 років;

Сід Вішес помер від передозування героїном у 21 рік;

Пітер Френдон пішов із життя у 30 років;

Стів Кларк — у 30 років;

Крісті Пфаєр — у 26 років.

 

Ведучий/психолог

Список цей можна продовжувати довго. Вони – «зірки», у них світове визнання, життя їх обірвалося на злеті … причина – наркотики… Вони здались, не змогли протистояти наркотичній ейфорії. Чому? Невже не знали про наслідки ? Невже короткочасне задоволення від наркотичного дурману вартує людського життя ?

Статистика річ жорстока Упродовж останніх років вік людей, які вживають наркотики, знижується. За даними МВС, в Україні – 500 тисяч наркозалежних, з них – 171,6 тисяч вживають наркотики регулярно. Близько 5 тисяч наркозалежних не досягли 18 років.

/Дивись.info - https://dyvys.info/2017/06/26/strashna-statystyka-na-sogodni-v-ukrayini-500-tysyach-narkozalezhnyh/ Організація Об'єднаних Націй назвала Україну у числі європейських країн із найвищими рівнями смертності, пов'язаної з наркотиками.

Отже проблема є і вона актуальна як ніколи. Напередодні наші кореспонденти провели опитування серед учнів школи. Пропоную переглянути вам відеоролик.

 / демонструється ролик з опитування учнів «Чи спробували б ви наркотичну речовину, коли б знали, що вона є безпечною ?»

Ведучий/психолог:

Із 45 опитаних 60 % відповіли – ні, 35% - не задумувались, 5% - спробували б із-за цікавості. А от анонімне анкетування продемонструвало інші результати і вони відрізняються від відкритого опитування. Із 50 опитаних 36 учнів відповіли що це небезпечно для життя та здоров’я, 5  - вважають, що це модно

9 - хотіли б  спробувати, щоб дізнатися, що це таке, при умові, що спроба не приведе до узалеження. Як бачимо ситуація доволі небезпечна.

Ми сьогодні спробуємо більш детально розібратись з проблемою наркотиків , наркотичною залежністю як наслідком та шляхами протидії наркотичної залежності. Ми працюватимемо у групах . За нашою роботою слідкуватимуть експерти, які допоможуть нам у вирішенні деяких проблемних питань.

 

РАУНД ІІ. Основна частина

 

Вправа 1. «Інформаційний стенд»

Мета: визначити рівень знань учнів про сучасні наркотичні речовини.

Ведучий/психолог:

Завдання. Перед вами «Інформаційний стенд» без інформації . Ваше завдання протягом 3 хвилин заповнити віконечка. На ваших інформаційних бланках запишіть речовини, які на вашу думку є наркотиками.

/ учні виконують завдання та озвучують свої записи /

Ведучий/психолог:

 Пропоную долучитись експертній групі та прокоментувати роботу учнів.

/ експертна група з вчителів біології, хімії, основ здоров’я, лікаря-нарколога долучаються до вправи /

 

Вправа 2. «Міжнародний симпозіум».

Мета :отримати і обговорити відомості про наркотичні речовини як фактор ризику для здоровя людини.

Ведучий/психолог:

Сьогодні деякі країни легалізували продаж та вживання канабісу. Не минула ця ідея і Україну . В Харкові 20 квітня 2018 р близько 500 осіб серед яких представники регуляторних органів, освіти, пацієнтських та громадських організацій, лікарі, зацікавлені особи — зібралися на першій Міжнародній медичній канабіс -конференції. А що думаєте про це ви ?

Уявіть, що ви - співробітники науково-дослідних інститутів різних країн, які вивчають наркотичні речовини   як   фактор   ризику   для   здоров'я   людини і  суспільства. Ви з'їхалися на симпозіум з метою обміну результатами своїх досліджень. Пропоную вам обговорити позитивне і негативне значення використання наркотичних речовин у суспільстві.

Працюватимемо в трьох секціях:

 1секція – «Чи існують легкі наркотики та чи варто легалізувати вживання  канабісу »,

2 секція – «Чи загрожує Україні масова алкоголізація»,

3секція – «Міфи та факти про шкідливість тютюну».

Кожна група має право звернутись до експерта, використовувати інтернет ресурс . Група доповідає про результати своїх досліджень за схемою:

- позитивні наслідки використання;

- негативні наслідки використання.

Запитання для обговорення

1.Коли використання наркотичних речовин має позитивне значення?

2.А якщо використовує людина наркотичні речовини не за призначенням, то які будуть наслідки?

/ перед виступом кожної групи демонструються відеоролики з опитуваннями учнів школи /

Ведучий/психолог.

Підвести підсумки нашого симпозіуму прошу наших експертів

/експерти доповнюють та аналізують виступи учнів/

 

Вправа 3. «Небезпечна валіза»

Мета; визначити причини вживання наркотичних речовин

Завдання. Перед вами валіза. Ваше завдання за 5 хвилин наповнити її вашими думками, давши відповідь на запитання «Чому сьогодні при потужному інформуванні про шкоду від наркотиків така велика кількість підлітків вживають наркотичні речовини?»

/ Серед відповідей будуть причини;

  • бажання відчути себе дорослим, сучасним, модним;
  • бажання заспокоїтися, звільнитися від якогось негативного відчуття (наприклад, тривоги, образи, розпачу), відновити психологічну рівновагу;
  • бажання виділитися серед ровесників, прагнення до незалежності та підвищення самооцінки;
  • якщо пропонує хтось із знайомих, не можна відмовитися
  • цікавість;
  • втрата життєвих орієнтирів, почуття самотності, сильне  душевне потрясіння;
  • невдоволення життям, яке виникає на грунті постійних конфліктів в сім’ї, в колективі;
  • Вплив оточення, друзів, компанії,
  • Простота переходу від сигарет і алкоголю до найнебезпечніших наркотиків.
  • кримінальна «романтика». Деяким підліткам подобається спілкуватися із старшими, які порушували закон , але загальновідомим є той факт, що найбільше наркоманів –– саме серед злочинців.

 

Ведучий/психолог:

Часто у «валізі ідей» зустрічається ідея що причиною вживання наркотиків є бажання підлітка «кайфонути», «відчути ейфорію», «позбутись проблем». А чим небезпечний є такий кайф хотілося б почути думку наших експертів.

Вчитель біології:

Що відбувається з мозком, коли людина вживає наркотики?

Хімічні сполуки у складі наркотичних речовин впливають на мозкові клітини, які відповідають за отримання і обробку інформації. Існує як мінімум два шляхи такого впливу: 1) імітація природніх механізмів передачі повідомлень від однієї мозкової клітини до іншої; 2) надмірне збудження, надмірна «винагорода» для мозку.

Деякі наркотики, наприклад, героїн або марихуана, мають хімічну структуру, подібну до так званих нейромедіаторів, що продукуються головним мозком. Саме через цю подібність наркотики просто дурять мозкові рецептори і активують нервові клітини для відправки хибних повідомлень одна одній.

Інші речовини, на зразок кокаїна або метамфетаміна, примушують нервові клітини виробляти завелику кількість нейромедіаторів або сповільнюють процес їх утилізації, що негативно впливає на нормальне гасіння міжнейронних сигналів. Це порушує узвичаєні нормальні зразки зв'язки між нервовими клітинами.

Майже всі наркотичні речовини, прямо або опосередковано, сприяють надмірному викиду в мозок допаміна. У здорової людини цей нейромедіатор функціонує у тих частинах мозку, що контролюють рухи, емоції, мотивацію та відчуття задоволення. У нормальному стані ця система відповідає за поведінку людини, пов’язану із життєво необхідними процесами (їжа, бажання любові й уваги тощо). Її надмірна стимуляція викликає відчуття ейфорії, що виникає під час вживання наркотиків. Така реакція породжує модель поведінки, що примушує людину знову і знову повертатися по згубної звички.

Коли людина продовжує приймати наркотики і робить це тривалий час, мозок починає блокувати нормальне вироблення допаміна або гальмує дію допамінових рецепторів. Таким чином, залежна особа має лише два шляхи вирішення проблеми – або відмовитися від стимуляторів і повернути фізіологічні процеси у нормальне русло, або збільшувати дозу, щоб організм отримав необхідну йому порцію допаміна.

Тривале зловживання призводить до того, що й інші хімічні процеси у мозку зазнають змін. Чисельні лабораторні експерименти доводять: під згубний вплив потрапляють ті ділянки мозку, які відповідають за прийняття рішень, формулювання суджень, навчання, запам'ятовування, контроль за поведінкою. Однак залежна людина все ж не повністю підпадає під дію звички. Саме цим пояснюються випадки цілковитої відмови від вживання наркотичних речовин. Однак, як правило, це боротьба, що триватиме все життя.

 

Лікар-нарколог:

5 речовин, які викликають найсильнішу залежність: думка науковців

Героїн .Експерти дали цьому наркотику 3 бали з 3 можливих за силою впливу на людину. Він найшвидше викликає залежність, дуже небезпечним є ще й передозування цим наркотиком. Летальні наслідки викликає перевищення дози вже у 5 разів.У 2010 The Economist назвав цю речовину другим найбільш шкідливим препаратом для тих, хто його вживає та суспільства загалом. Першим визнали таки алкоголь.

 

Кокаїн .Кокаїн перешкоджає роботі мозку – передачі сигналу від одного нейрона до іншого. По суті, мозок не розуміє, що дофаміни виділяються, тому працює понад норму. Під час експериментів вчені з'ясували, що рівень дофаміну після вживання кокаїну підвищувався утричі від норми. В ООН підрахували, що станом на 2019 рік цю речовину вживали від 14 до 20 мільйонів людей у світі.

Нікотин. Нікотин – основна "діюча речована" цигарок. Через легені він швидко всмоктується та дістається мозку.У 2018 році за оцінками ВООЗ було більше 1 мільярда курців. Організація прогнозує, що до 2030 року тютюн вбиватиме понад 8 мільйонів чоловік щороку.Щурі, яким певний час вводили тютюн, пізніше мали вибір – отримувати його чи ні. Однак вони постійно натискали кнопку, яка після якої їм робили ін'єкцію нікотину. Після неї рівень дофаміну у тварин "підскакував" на 25-40%.

Барбітурати. Це препарати, які є гіпноседативними. Їх застосовують у медицині як заспокійливі, снодійні та протисудомні.Однак, не всі їх застосовують з лікувальною метою.Барбітурати порушують хімічні процеси у мозку. У низьких дозах – можуть викликати ейфорію. У високих – закінчуватися смертю, адже здатні пригнічувати процес дихання.Продаж таких речовин лише за рецептом лікаря суттєво скоротив кількість людей, які вживають препарат.

 Алкоголь .Хоча він абсолютно легально продається ледь не в кожному магазині, його шкідливість експерти оцінили на 1,9 балів з 3.Алкоголь серйозно впливає на роботу мозку. Під час лабораторних дослідів на тваринах рівень дофаміну у них зростав від 40 до 360%.

При чому, чим більше тварини пили, тим більше відчували задоволення та бажання пити ще. За даними ВООЗ щорічно від хвороб, які провокує вживання алкоголю, помирають 3 мільйони людей.

 

Вправа 6. «Конфлікт інтересів»

Мета:  визначити причини залучення підлітків до вживання наркотичних речовин та усвідомити, що в більшості випадків наркотичні речовини виступають замінниками і не вирішують проблеми, а лише поглиблюють її.

  Ведучий/психолог:

Ми проаналізували основні причини, що спонукають підлітків до вживання наркотичних речовин. А давайте спробуємо розглянути цю проблему з інших ракурсів.

  /Учасники об'єднуються в три групи: перша - «батьки», друга - «медичні працівники», третя - «представники наркобізнесу»./

    Кожна з груп протягом 10 хвилин виконує завдання: визначити причини вживання підлітками наркотичних речовин з позиції певної цільової групи.

    /Перелік причин учасники фіксують на окремому аркуші, який кожна група, по черзі, прикріплює на фліп -чарті і презентує. Після презентації учасники обговорюють результати вправи./

Запитання для обговорення

  • Чому важливо знати причини, які можуть призвести до
    вживання наркотичних речовині
  • Що дала робота над цією вправою!

 

Вправа 7. «Інформаційний правовий аспект»

Мета:  проінформувати учнів про законодавчу базу щодо вживання та розповсюдження наркотиків.

Ведучий/психолог:

На перший погляд здається, що наркоманія — проблема лише тих, хто вживає наркотики. Але це не так. Вона стосується кожного з нас. Деякі пов'язані з нею витрати можна порахувати. Це, наприклад, втрачені доходи через непрацездатність наркоманів; витрати на їх лікування; кошти на утримання правоохоронних органів. Але як оцінити збитки від злочинів, скоєних під впливом наркотиків, як порахувати страждання самих наркоманів та їх родин? Для нашої країни проблема наркоманії досить гостра.. Зважаючи на те, що кількість уживання наркотиків здебільшого приховується, реальна кількість споживачів наркотиків, принаймні, у 10 разів більша. 90% наркоманів — це молодь віком до 25 років. У світі існують різні закони щодо відповідальності за вживання, зберігання, перевезення та розповсюдження наркотиків. У деяких країнах за найменше порушення, пов'язане з наркотиками, людину може чекати смертна кара. У в'язницях Таїланду та ін. Країн Південно-Східної Азії за перевезення наркотиків очікують смертну кару і відбувають пожиттєве ув'язнення тисячі американців і європейців.

Кримінальний Кодекс України встановлює відповідальність за незаконне виробництво, придбання, зберігання, перевезення, пересилання і збут наркотичних засобів (від 3 до 12 років позбавлення волі), а також їх незаконне введення в організм (від 2 до 12 років), публічне вживання наркотиків (до 5 років), або схиляння до їх вживання (до 12 років).

За деякі злочини, пов'язані з наркотиками, кримінальна відповідальність настає вже в 14 років

 

Вправа 8. «Моделюємо ситуацію»

 Мета: з'ясувати наслідки вживання наркотичних речовин для людини, сім'ї, суспільства.

Ведучий/психолог:

Пропоную вам проаналізувати нашу проблему ще з одного ракурсу. Працюємо в трьох групах .

Завдання: визначити наслідки вживання наркотичних речовин для:1-ша група - людини, 2-га група сім'ї, 3-тя група -суспільства. Завдання можна виконати у вигляді таблиць, схем, малюнків тощо. Після закінчення вправи представники кожної групи, презентують свою роботу.

/ Ведучий акцентує увагу учасників на негативних наслідках уживання наркотичних речовин, які виявляються у таких сферах життєдіяльності людини: духовній, емоційній, інтелектуальній, соціальній  (негативний   вплив   на  оточення,   негативний імідж), економічній (потреба у значних коштах на придбання наркотичних речовин), психологічній (психологічна залежність), фізичній (погіршення стану здоров'я, потреба у постійному збільшенні   дози    наркотичних    речовин,    фізична    залежність./

.

РАУНД ІІІ. Підведення підсумків

 

Вправа 9. «Дерево життя»

Мета: розробити груповий алгоритм протидії вживання наркотичних речовин

Ведучий/психолог:

Наркоманія – це шлях у безодню. Ми розпочали наш захід із портретів успішних людей які нажаль стали жертвою наркотиків. Можна намагатися створити для наркотиків перепони і кордони, та наркотик подолає всі перешкоди. Але він не зможе перейти один-єдиний кордон - кордон усередині самої людини. Перед вами «Дерево життя» воно порожнє. У ваших руках листочки, якими ми зможемо це дерево зробити квітучим. Давайте разом виробимо алгоритм «квітучого дерева» - як символа успішного життя. Запропонуймо світові свої поради . Скажімо наркотикам «НІ!»

/ під мелодію Фреді Меркурі учні записують своє послання на листочках прикріплюють листочки до дерева та озвучують написане /

Головне правило у досягненні успіху в житті: Бути собою і робити те, що тобі подобається. Пам’ятайте, що успіх приходить лише до того, хто наполегливо працює, вчиться, хто йде до своєї мети, хто вміє максимально використовувати все найкраще із власних внутрішніх ресурсів. Не чекайте, що хтось відкриє вас, відкрийте себе самі, скажіть собі: «Я хочу, я можу, я зроблю». Щастя й успіх — у ваших руках!

 

Яка це радість, коли вибір є!

Ти вільний, наче птах в польоті!

Бо кожному потрібно щось своє,

В житті, в навчанні, в школі і в роботі.

Лише тоді можливі відкриття,

В усіх потрібних галузях науки.

Це необхідно просто для життя,

Щоб всім хотілось книжку взяти в руки.

Потрібен вибір. Зараз вибір є!

Батьки і діти можуть вибирати

Близьке для свого серденька, своє,

Щоб здібності й таланти розкривати!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаної літератури

1.Іващенко, В. Міжнародні питання боротьби із злочинами у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів або прекурсорів // Підприємництво, господарство і право. — 2005.- № 9. — С.135

2.Профілактика алкогольної та наркотичної залежності у підлітків в школі: практичне керівництво для педагогів і батьків. М: ТЦ.Сфера ,2002-64с.

3.Сирота М.А. Ялтонський В.М. - Профілактика наркоманії та алкоголізму М: Вид. центр «Академія», 2007-176с.

4.Прихована профілактика наркоманії: практичне керівництво для педагогів і батьків. . М: ТЦ.Сфера ,2002-64с.

5. Наркологія: новітній довідник / А.І. Минко, І.В. Лінський. - 2-е вид., Испр. і доп. - М.: Ексмо, 2005. - 736 з

6. Профілактика наркоманії у підлітків: навчально - метод. посібник / М.І. Рожков, М.А. Ковальчук. - М.: ВЛАДОС, 2003. - 144 с.

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                 ДОДАТОК  1.

      Запитання для інтерв’ю:

  • Чи вживаєте ви алкоголь ?
  • Як ви ставитесь до людей що палять ?
  • Чи спробували б ви наркотичну речовину, коли б знали, що вона є безпечною ?

 

                                                                                           ДОДАТОК 2.

Анкета

1. Стать.

2. Ти палиш?  - так  - ні.

3. Чи палять твої друзі?

4. Якщо ти палиш то причиною цього є:

- мода   - за компанію   - сигарети надають відчуття розслабленості

5. Чи збираєшся ти кидати палити?

- так - ні - не знаю, - можливо колись

6. Які із перелічених алкогольних напоїв ти вже спробував:

- ніяких  - пиво  - слабоалкогольні напої  - вино - горілку

7. Якщо ти вживав алкогольні напої, то робив це тому що:

- спиртні напої вживають мої друзі

- у мене покращується настрій

- алкоголь спосіб втекти від проблем

8 Чи зможеш ти відмовитися від алкоголю?

- так  - ні  - не знаю  - на дискотеці з алкоголем веселіше

9. Як ти відносишся до вживання наркотиків?

- вважаю, що це модно,

- хочу спробувати, щоб дізнатися, що це таке

- це небезпечно для життя та здоров’я

10. Чи збираєшся ти відмовитися від шкідливих звичок та вести здоровий спосіб життя?

- так

- ні

- я подумаю

- відмовляюсь від шкідливих звичок та веду пропаганду здорового спосібу життя

 

 

 

 

 

 

 

 

Завантаження...
doc
Додано
12 лютого 2020
Переглядів
1354
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку