ГЕОГРАФІЧНИЙ
Брейн-ринг серед учнів 10 -11 класів
Мета: формувати зацікавленість учнів до географії; активізувати пізнавальну діяльність; вміння швидко знаходити відповідь на запитання.
В грі приймають участь 2 команди, в кожній команді 5 чоловік + класний керівник (за бажанням) Всього для гри відведено 5 конкурсів:
Запитання
На першому етапі гри командам буде поставлено 10 запитань, час на роздуми 20 секунд, відповідає та команда яка першою натисне на кнопку, якщо відповідь неправильна команді -суперниці надається 15 секунд на роздуми. Не можна тиснути на кнопку раніше ніж буде поставлене запитання, в такому випадку це фальстарт і ця команда немає права відповідати на запитання.
Острівна держава, клімат якої характеризується м’якою зимою і прохолодним літом. Підвищена вологість повітря, часті густі тумани, які називають смог.
(Великобританія)
(Тихий океан. Цей океан назвав Магеллан під час своєї першої навколосвітньої подорожі. В той період океан на диво був тихим. Що не відповідає дійсності)
Питання: Про яку річку йде мова?
(наймогутніша в світі тепла океанічна течія Гольфстрім)
(Ла-Манш)
Ті осідають в хмари й женуть потік води
Як змії голубії повзуть залами рік
І в синім океані закінчують свій біг
Ось білими птахами, мандруючи здаля
Летять з-за моря хмари дощем кропить поля.
Питання: Яке явище в гідросфері описано у вірші?
(Кругообіг води в природі)
(Бамбук)
Англієць. Тричі здійснив навколосвітню подорож, третя подорож закінчилася для нього трагічно. На острові Гаваї він втрутився у розлад місцевих мешканців і був убитий. В пісні В.Висоцького його з’їли аборигени.
(Джеймс Кук)
(Мальта)
(Озеро Чад. Річки що його живлять, то повноводні, то пересихають)
(Гірські породи, які складають це нагір’я – тріщинуваті вапняки які миттєво поглинають воду до останньої краплі)
II. Географічна номенклатура
Завдання: нанести об’єкти на контурну карту
Відведений час 3 хвилини. Перемагає та команда яка нанесе більше правильних об’єктів. В разі нічиї додатковий бал отримає та команда яка раніше відведеного часу першою виконала завдання.
Нанести такі об’єкти:
-півострови: Скандинавський, Індостан, Апенінський, Лабрадор
-затоки: Перська, Мексиканська.
-озера: Байкал, Каспійське.
-острови: Тасманія, Мадагаскар, Нова Зеландія, Ісландія.
-річки:Амазонка, Конго, Хуанхе
По завершені завдання відбувається музична пауза під час якої перевіряється правильність нанесення об’єктів.
III. Дуель капітанів.
Двоє капітанів виходять до дошки, де на них чекають картки з запитаннями. Кожен капітан по черзі тягне запитання (5 разів) і відповідає. Час на роздум 10 секунд. Кожна правильна відповідь 2 бали, якщо він не знає відповіді відповісти може команда, але тоді зараховується лише 1 бал.
Можливі запитання:
Після цього команди обмінюються запитаннями які вони заздалегідь підготували (кожна відповідь 2 бали)
III. Відгадай об’єкт .
До дошки виходить один з членів команди, який володіє такими якостями як: швидкість прийняття рішень, кмітливістю. Він бере картку на якій написано якийсь географічний об’єкт або відома людина. Цю картку ведучий показує іншим членам команди. Завдання відгадати наводящими запитаннями який об’єкт було загадано, команда має право відповідати «так» або «ні». Ведучий повідомляє відгадувачеві лише те, що він має відгадувати. Наприклад: європейська країна; відома світова споруда; природне явище. На відгадування відводиться 1 хвилина. Кожен гравець має 3 спроби. За правильну відповідь 2 бали.
Можливі варіанти.
(Поточні результати гри перед останнім конкурсом)
IV. Запитання (правильна відповідь 1 бал)
Питання: про що писав відомий письменник Антуан де Сент-Екзюпері?
(він так описував воду)
Жарке літо і родючі ґрунти дозволяють вирощувати злаки на великих площах. Для затримування снігу на полях і захисту рослин від сильних вітрів насаджують лісозахисні смуги.
(Степ)
(Дункан)
Там, очевидно, ходять вверх ногами
Там наизнанку вывернутый год
Там расцветают в октябре сады
Там протекают реки без воды
Там в зарослях следы безкрылых птиц
Там кошкам в пищу достаються змеи,
И там собаки лаять не умеют,
Деревья сами лезу из коры
Там кролики страшней чумы.
Запитання: Що в цьому вірші описувала Тетяна Усова?
( так вона описала Австралію)
(Знімати чадру)
(Антарктида)
По завершені відбувається нагородження команд.