Чи знаєш ти свій рідний край.
Інтелектуальна гра.
Мета: Розвивати інтерес учнів до вивчення історії, культури та традицій рідного краю, формувати почуття національної гордості, шанобливого ставлення до минулого свого краю.
Підготовчий етап.
За тиждень-два до початку гри учням повідомляється орієнтовна тематика гри.
Для того, щоб участь у грі була результативною учням необхідно знати:
Організація гри.
Ведучий. Мій рідний край , у золоті колосся
На неосяжнім просторі степів.
Де всім гостям як здавна повелося.
На рушнику підносять хліб і сіль.
З любові до рідного краю, матері-землі починається людина. Не можна любити те, чого не знаєш. Наше село, наша рідна Кролевеччина – частинка нашого серця, нашого дитинства. А любов до рідного краю нероздільна з пізнанням його історії.
Вчитель: Жодна з держав не може вважати себе ані розвиненою, ані демократичною, якщо її громадяни не знають свого минулого. Особливо потрібно його знати нам, українцям. Адже від нас цілеспрямовано, упродовж століть намагались відібрати історичну пам'ять, а, отже, й позбавити національної гідності, перетворити в рабів із синдромом меншовартості.
Де коріння міцне й глибоке, там й дерево сильне, воно бурям і стихіям ставить могутній опір. Звісно, що сила дуба зберігається не лише в його могутньому стовбурі й розлогому гіллі, а й головним чином – у корінні.
Перекотиполе з никлим корінням безсиле у борюканні з вітрами, які ганяють його, тому, нарешті, воно закочується в провалля й гине.
Ви, юне покоління, є та молода парость, з якої розквітне пишна крона нашого народу. Але, нагадую, за умови, що та пишна крона живитиметься глибоким корінням, адже воно – мова народу, його історія, культура, мистецтво, звичаї і традиції. Наскільки старанно ви їх вивчаєте та засвоюєте, якоюсь мірою покаже сьогоднішня гра.
У наш час модними стали показові змагання інтелектуалів. Усі ми з цікавістю дивимося телевізійні ігри – мистецькі конкурси юних – « Зірки на сцену «, змагання ерудитів - « Найрозумніший « тощо. Проведемо сьогодні у класі інтелектуальну гру – « Чи знаєш ти свій рідний край ?»
Гра.
Перший тур гри відбірковий. У ньому беруть участь усі бажаючі. Мета його – відібрати переможців,які стануть учасниками наступного етапу змагання.
Всі бажаючі прийняти участь у грі діляться на два варіанти і отримують чисті аркуші паперу.
Варіант 1-й. Записати 25 назв населених пунктів Кролевецького району.
Орієнтовно:
Варіант1. Алтинівка, Бистрик,Безкровне, Ковбасине, Срібровщина. Соломашине, Червона Гірка, Папчине, Марухи, Прогрес, Білогриве, Луч, Медведєве, Пасіка, Перемога, Сажалки, Хрещатик, Шлях, Буйвалове, Миколаєнкове, Мирне, Неровніне, Свидня, Грузьке, Мостище, Тарасівка, Гречкине, Василбківщина, Воронцове,Дідівщина, Заріччя, Пиротчине, Добротове, Терехове, Дубовичі, Зазірки, Калашинівка, Новоселиця, Камінь, Зруддя, Петрівка, Ленінське, Лапшин, Любитове, Майорвка, Литвиновичі, Антонівка, Воргол, Локня, Мутин, Горохове,, Жабкине,Кащенкове, Кубахове, Отрохове, Хоменкове, Обтове, Губарівщина, Погорілівка, Реутинці, Артюхове, Боцманове, Грибаньове, Ніжинське, Тулиголове, Червоний Ранок, Веселі Гори, Заболотове, Ярове, Загорівка,Ярославець, Покровське.
Варіант 2-й. Записати 25 прізвищ видатних людей Кролевеччини ( історичних діячів, учених, митців,героїв визвольних змагань).
Варіант 2.
Алексєєв А. К., Антонович П. О., Асєєв Г. Г., Бабєнко Н. Н., Балюк І. Ф., Білецький Ф. Г., Буйвол В. М., Виноградов Г. А., Власенко І. О., Воловик А. Ф., Гавруш О. М., Гідора Г. В., Горбач М. І., Горецький П. Й., Грищенко І. М., Грищенко О. В., Демиденко І. С., Демкевич П. М., Дзюба В. І., Додаков І. А., Дорогой А. П., Дудар І. П., Дудеза Є. П., Житченко В. А., Забіли, Зенченко В. Б., Зеров М. К., Іваницька М. К., Іванченко І. С., Іллінський . С., Калиновський Г., Калій Н. С., Капінос В. Н., Кешиш – Огли Е. М., Ковальчук К. П., Колесник Г. О., Коноваленко Є. А., Короткий О. П., Кочура П., Кремень В. Г., Курок О. І., Лесик І. А., Лубенець К. Г., Лукаш М. О., Маєвська Н. К., Майстренко В. М., Макаровець М. О., Макаровецький М. О., Марей О. М., Маринченко О. І., Марченко І. Ф., Меншун Г. І., Миронов Вю В., Михайлов К. М., Мінюра В. П., Момот Є. І., Моргун Ф. О., Мосцепанов М. К., Оболенські, Огієвський В. Д., Огієвські, Омельченко Ф. З., Отрох М. Б., Панков О. Н., Пасяк В. М., Перемежко П. І., Піскун В. Ф., Піскун Г. Ф., Ракоїд В. О., Рево М. В., Редбкін А. П., Рекуха В. І., Романенко О. О., Руденко В. М., Рудь П. С., Сенченко П. Р., Скубачевськтй Г. С., Соовйова О. Ф., Ступак Н. З., Томашевський С. П., Філатов П. М., Філафей, Хохоля В. П., Цимбал В. Т., Цимбал О. Ф., Черняков Б. І., Чорноус А. М., Шевченко М. В., Шевчик П. М., Шевчик – Казановська О. П., Шкодіна В. С., Ярош В. П.
« Сходження на Говерлу»- символічна назва цього етапу гри. Хто з учнів розгадає і розкриє зміст цієї назви,- матиме право бути четвертим учасником сходження. ( Говерла - найвища точка Українських Карпат. « Зайти на її вершину» - значить піднятися найвище, тобто перемогти усіх у змаганні ерудитів). Учасники повинні правильно відповісти на 12 питань. Відповівши на перші 4 питання, гравець подолає перший підйом і матиме право на перший привал. Якщо він далі не зможе підійматися, - одержить приз І-го ступеня і вибуде з гри. Його шлях має право продовжувати той, хто зайняв друге місце у відбірковому турі.
Варіанти питань для 4-х учасників «сходження».
Примітка .Кожен з учасників сходження має право двічі звернутися за допомогою до своїх уболівальників. Із відповідей , пропонованих учнями, він повинен вибрати правильну.
Вручення призів переможцям. Привітання їх з перемогою.