Інтелектуальна гра «Чудовий світ зарубіжної літератури »

Про матеріал
Матеріал стане у нагоді під час проведення тижня зарубіжної літератури. Це допоможе вчителю зацікавити учнів, розвивати уміння застосовувати набуті знання у незвичайних, нестандартних ситуаціях, кмітливість та фантазію.
Перегляд файлу

 

"Опорний заклад освіти

"Троїцький ліцей Троїцької селищної ради Троїцького району Луганської області"

 

 

 

Чудовий світ

зарубіжної літератури

Інтелектуальна   гра 

(для учнів 5 класу)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

вчитель зарубіжної літератури,

Алімова Ірина Віталіївна

Слайд 1

Доброго дня,  любі діти та вельмищановні гості!

Я рада зустрічі з вами.

Сьогодні ми зібралися, щоб поспілкуватися.

А на яку саме тему, підкаже відгадка на мою загадку:

На цьму уроці,

Ми багато читаємо,

І класом усі дружно,

Тексти разбираємо!

Так на якому уроці ми багато читаємо? (На уроці літератури)

Тож сьогоднішня зустріч присвячена найціннішому надбанню людства, мистецтву слова, а саме – літературі.

Ми вирушимо у подорож до прекрасної країни – Літературії.

Слайд 2

В кожнім домі, в кожній хаті-

У містах і на селі,-

Хто навчився вже читати,

Має книжку на столі.

Дружба з книгою – це свято,

Не було б його у нас,

Ми не знали так багато

Про новий і давній час.

Все ми в книзі знайдемо.

Кращої не знаємо,

Доброї і вірної

Подруги людей!

Книгу зрозумілую,

Чесну, добру, сміливу

І дівчатка, й хлопчики-

Хочуть всі читать!

Слайд 3

Предмет «Зарубіжна література» ви виивчаєте тільки три місяці.

Попереду безліч цікавого, незвіданого, захоплюючого, тож свої знання ви поповните новими іменами, творами, враженнями, вмінням.

А сьогодні пригадаєте максимум з вивченого і перевірити свій багаж знань.

То час розпочати захід, назву якого підкажете ви, любі мої «п`ятачки», склавши речення зі слів, поданих на слайді. Слайд 4

Правильно, наш захід має назву «Чудовий світ зарубіжної літератури». Слайд 5

Для гри-вікторини потрібні учасники. Я пропоную нас переглянути свої перепустки та за їх кольором визначити, хто увійде до складу команд, хто ж буде уболівальником.

Прошу учасників затяти свої місця та скласти пазли, щоб дізнатися назву своєї команди.

А ви скажете, як же журі? Правильно!

Щоб змагання було чесним,

ми вибрали журі почесне!

Поглянем разом з вами, друзі,

Хто буде в цім почеснім крузі?

Сьогоднішню гру оцінюватиме журі у складі:

 

 

І так перша станція Слайд 6

Станція «Знайомство»

Учитель. Щоб дізнатися назви команд, учасники повинні скласти пазли.

Слайд 7

Враховується правильність, швидкість і злагодженість, тобто, командний дух. Максимальна кількість балів – 3.

А потім чітко промовити сві девіз, який з`явиться на екрані.  

Слайд 8 – 11

Слайд 12

Станція «Розминка»

Учитель. Ми познайомилися з командами, побажаємо їм успіху та перемоги. Хочеться, щоб гра була запеклою, але, щоб перемогла саме дружба.

Слайд 13

Завдання полягає у тому, що вам необхідно за 1 хвилину знайти у поданій криптограмі літературних героїв з вивчених творів. Перемагає та команда, яка відшукає найбільше слів за відведений час.

Богдихан, Брахман,  Шива, Синдбад, кіт, Малян, соловей, Єлисей, ропуха, шакал.

Кожне слово оцінюється в 1 бал. Максимальний бал – 10.

Слайд 14

Станція «Всезнайка»

Завдання на цій станції складається з двох частин:

Слайд 15

  1. Перша частина – дати відповіді на мої запитання (кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал). 

Слайд 16-17

  1. Друга – пояснити зображене на слайді,  використавши прислів’я, приказки, фразеологізми.

Загалом за конкурс – 12 балів (10+2 )= 12 б.

Запитання для  команди  «Чомучки»

1. Які вчені займаються збиранням скарбів усної народної творчості (фольклористи).

2. Фольклор – це (усна народна творчість).

3. У лісовому краю жив  Чандарава. Таке ймення мав…(шакал)

4. За що мачуха зненавиділа царівну за казкою О. С. Пушкіна?(за вроду)

5. Треба було добре збивати подушки, щоб (ішов сніг).

6. Художнє означення…(епітет).

7. Де сховався шакал, рятуючись від голодних псів? (у будинку фарбаря).

8. «Природне» та «штучне» протиставляється в казці Г. К. Андерсена… («Соловей»).

9. Хто мешкав на острові – гора?( волохаті люди).

10. Імена братів Грімм – Якоб і (Вільгельм).

Запитання для  команди  «Всезнайки»

1. Авторський рукопис…(оригінал).

2. Розмова двох осіб…(діалог).

3. У якої пані служили і пасердиця і ледащиця (Метелиця)

4. Про скількох лісорубів йдеться у казці «Хлопчик-зірка»

5. У яку фарбу вскочив Фарбований шакал (у синю)

6. Одним із найдавніших видів народної казки були … (про тварин)

7. Автор казки «Соловей» (Г. К. Андерсен)

8. Жанр твору «Пані Метелиця»(казка)

9. Як мандрівники наказали людожера? (випалили очі)

10. Купець, який жив у Багдаді, відомий казковий мореплавець. ( Синдбад)

Слайд 16

Запитання для  команди  «Чомучки»

Два чоботи – пара.

Без труда нема плода.

Слайд 17

 

Запитання для  команди  «Всезнайки»

Не рубай гілку на якій сидиш.

Курчат по осені рахують.

Слайд 18

 

Станція  «Каламбур»

Учитель. Ви на станції «Каламбур».  Вона також пропонує два завдання.

Перше – відновити послідовність кадрів (6 б.)

Слайд 19

 

  1. Уявіть себе режисерами, які знімають фільм. Але кадри переплутані, а вам необхідно відновити їх сюжет.

Слайд 20

Ключ: 4, 6, 5, 1, 3, 2.

Друге завдання. «5 ключових слів»

  1. За ключовими словами назвати твір та його автора. Якщо впізнаєте з першого слова – 5 б., з другого – 4б., з третього – 3б., з четвертого – 2б., з п’ятого – 1б. У разі відсутності відповіді – 0 б.
  2. Загальний максимальний бал – 11.

Слайд 21 - 23

 

Запитання для  команди  «Чомучки»

1. Сонечко, яблуко, дзеркало, царівна,  цар.

2. Чашка, дочка, вельможа, гета, Оні.

3. Велетень, капітан, мавпи, людоїд, Синдбад.

Слайд 24 - 26

 

Запитання для  команди  «Всезнайки»

1. Хатка, дуб, царівна, ланцюг,  кіт.

2. Зайченя, нарцис, коноплянка, зірка, лісоруби.

3. Фарба, Брахман, Шива, Чандарава, шакал.

Слайд 27

Станція  «Темна конячка»

За кадрами фільмів назвати твір. Максимальний бал – 4.

Слайд 28

Запитання для  команди  «Чомучки»

Г. К. Андерсен.  «Соловей»

Китайська народна казка «Пензлик Маляна»

Слайд 29

Запитання для  команди  «Всезнайки»

Брати Я. і В. Грімм. «Пані Метелиця»

О.Пушкін. «Казка про мертву царівну та сімох богатирів»

Слайд 30

Станція  «Музей загублених речей»

Слайд 31

 

Назвати твір та героя, який загубив цю річ.


(Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Загальний бал - 8).

 

 

Слайд 32

Станція  «Наввипередки»

Завдання скласти частини прислів’їв та пояснити їх значення.

Оцінка 6 б.

Слайд 33

 

Запитання для  команди  «Чомучки»

Хто пізно встає, у того швидко хліба не стає.

Коли почав орати, то у сопілку не грати!

Людей питай, а свій розум май!

Слайд 34

 

Запитання для  команди  «Всезнайки»

У лінивого що у дворі, те й на столі.

Де руки й охота, там скора робота.

Хто добре учиться, той буде й добре робить.

Слово журі

 

Слайд 35


Сьогодні переможців

Команда  є у нас.

З початку до фіналу

Змагались ви цей раз.

Крізь океан бурхливий,

Крізь бурі і пороші

Дістались перемоги.

Бо в вас знання хороші.

А ось команда інші

Теж добре працювала.

Хоча від переможця

Вона таки відстала.

Ми з вами, сподіваюсь

Зустрінемось не раз.

До зустрічі! Приходьте!

Ми всі чекаємо на вас.


Слайд 36

Підведення підсумків гри : ( визначення  і нагородження переможців  за  загальною  кількістю балів).

  Ми подорожуватимемо країною Літературією. То ж,  вперед! До перемоги! Бажаю  успіхів!

docx
Додано
23 грудня 2020
Переглядів
720
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку