Позакласний захід «Дивовижний світ головоломок».
Інтелектуальна гра для учнів 6-7 класу з використанням презентації.
Дуже важливо, що гра - це не тільки спосіб і засіб навчання, це ще й радість, і задоволення для дитини. Усі діти люблять грати, і від дорослого залежить, на скільки ці ігри будуть змістовними й корисними. Граючись, дитина може не тільки закріпити раніше отримані знання, але й здобувати нові навички, уміння, розвивати розумові здібності. З цією метою використовуються спеціальні ігри, насичені логічним змістом.
Мета: підвищити інтерес до вивчення математики;
популяризувати різні видів головоломок;
формувати вміння працювати в команді, вміння знаходити нестандартні підходи до розв’язування задач;
розвивати логічне мислення, уяву, кмітливість, пунктуальність;
показати красу математики в природі, мистецтві.
Обладнання: комп’ютер, проектор, колонки, таймер, роздатковий матеріал для команд (додаток 1), сірники, заготовки для журі (додаток 2), призи.
Жодна інша наука не навчає так ясно розуміти гармонію природи, як математика...
П. Карус
Хід гри
Наприклад, команда «Плюс». Девіз: «Плюсуємо знання, плюсуємо бажання = перемога в грі за старання». Емблема:
«Математика є прообразом краси світу» (Й Кеплер»), тож, давайте будемо вивчати цю красу через призму гри–змагання.
Правила гри:
Технічне налаштування. На слайді 5 розміщено кнопки з категоріями. При натисканні на кожну з них переходимо до відповідного завдання. Коли відповідь отримано від команди, на екрані після клацання мишки висвітлюється правильна відповідь. Далі натискаємо кнопку для повернення у попереднє меню.
https://www.facebook.com/1095716435/posts/10220596885407512/
Всього близько години. Тому категорії можна обирати менше. Наприклад, кожна команда може вибрати по три або 4 категорії.
Використані джерела.
Основна частина матеріалів взята із курсу «Навчання на основі головоломок»: з лекцій та додаткових файлів. Інші матеріали – із сайтів Інтернету та Вікіпедії.
В подальшому планую удосконалити роботу з технічної сторони: додати звукові ефекти, ефекти анімації, покращити дизайн слайдів. Випробувати з дітьми та удосконалити стосовно змістовного наповнення (можливо, урізноманітнити, замінити одні завдання іншими).
Додаток 1
Математика і мистецтво
Головоломка Хідато
Шифри
Шифри
Криптарифми
Секрет
Допоможіть Кролику знайти шлях до палацу Герцогині. Рухатись він може по горизонталі, вертикалі, діагоналі, але наступати лише на клітинки з тими числами, сума цифр яких дорівнює 5, 8 або 13. Кролик має дивну звичку: дорогою він рахує суму цифр у числах, що трапляються на його шляху. Яке число вийде у Кролика, коли він дістанеться до палацу? (Кролик не може перестрибувати через клітинку)
Секрет
Допоможіть Кролику знайти шлях до палацу Герцогині. Рухатись він може по горизонталі, вертикалі, діагоналі, але наступати лише на клітинки з тими числами, сума цифр яких дорівнює 5, 8 або 13. Кролик має дивну звичку: дорогою він рахує суму цифр у числах, що трапляються на його шляху. Яке число вийде у Кролика, коли він дістанеться до палацу? (Кролик не може перестрибувати через клітинку)
Сангаку
Головоломки з сірниками
Головоломка «Намисто»
Додаток 2
Інтелектуальна гра «Дивовижний світ головоломок»
Назва команди |
Представ-лення Команд 5балів |
Матем. І мистецтво 5балів |
Матем. І природа 5балів |
Головоломка Хідато 5балів |
Ребуси
5балів |
Крипта-рифми 5балів |
Ілюзії
5балів |
Загадки
5балів |
Секрет
5балів |
Шифри
5балів |
Сангаку
5балів |
Задачі з сірниками 5балів |
Головоломка «Намисто» 5балів |
Конкурс капітанів (Одна правильна відповідь 3 бали) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|